Παρασκευή 10 Νοεμβρίου

Γλώσσα

  1. Αντιγραφή (4 φορές) - Ορθογραφία: τη 2η λίστα στη σελίδα 39. Επειδή δεν έχουμε το τετράδιο Αντιγραφής, γράφουμε μόνο σήμερα την Αντιγραφή στο τετράδιο Εργασιών.
  2.  Διαβάζουμε τον κανόνα και κάνουμε τις ασκήσεις στο φύλλο εργασίας για το πώς βάζουμε τις λέξεις σε αλφαβητική σειρά.
  3. Παίζουμε δύο παιχνίδια με λέξεις που πρέπει να βάλουμε σε αλφαβητική σειρά:

Βάζουμε τις λέξεις σε αλφαβητική σειρά

Αλφαβητική σειρά
Μαθηματικά

Φύλλο εργασιών για διψήφιους αριθμούς ως αριθμούς-στόχους, που προκύπτουν από προσθέσεις και αφαιρέσεις: μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/HpCCXJ3omjSgqLe

Και αυτές οι ασκήσεις ίσως δυσκολέψουν τα παιδιά. Όπου δυσκολευτούν, μπορούν να βάλουν ένα μεγάλο Δ (που σημαίνει "Δύσκολο").

Πέμπτη 9 Νοεμβρίου

Γλώσσα

  1. Ανάγνωση: το ποίημα "Ο φτεροπόδαρος" στη σελίδα 37.
  2. Αντιγραφή (5 φορές) - Ορθογραφία: τις τελευταίες δύο σειρές του ποιήματος.

 

Μαθηματικά

  1. Τετράδιο Εργασιών ("λεπτό" βιβλίο): ασκήσεις γ και δ στη σελίδα 25.

Τετάρτη 8 Νοεμβρίου

Γλώσσα

Σήμερα μιλήσαμε για καταλόγους. Είδαμε ότι τους λέμε αλλιώς λίστες και φτιάξαμε μία λίστα με είδη για κατασκήνωση. Μπορείτε, όταν πηγαίνετε στο σούπερ μάρκετ με τους γονείς σας, να ετοιμάζετε εσείς τη λίστα με τα πράγματα που χρειάζεστε.

Εργασίες

  1. Ανάγνωση: τις 4 λίστες στη σελίδα 36 του βιβλίου.
  2. Αντιγραφή (4 φορές) -Ορθογραφία: την 4η λίστα

 

Μαθηματικά

Εργασίες

  1. Βιβλίο μαθητή: τις ασκήσεις α και β από το Τετράδιο Εργασιών ("λεπτό" βιβλίο). Είναι σημαντικό να προσπαθήσουμε να λύσουμε τη β έστω και λάθος. Αν δυσκολευτούμε πολύ, ας συμπληρώσουμε ένα Δ (που σημαίνει "Δύσκολη") δίπλα στην άσκηση.

Τρίτη 7 Νοέμβριου

Γλώσσα

Σήμερα κάναμε Ανθολόγιο. Τα παιδιά που δεν είχαν το βιβλίο δούλεψαν με φωτοτυπίες του κειμένου που τους έδωσα. Το ποίημα είναι πολύ ωραίο και προτείνω στους μαθητές μου να το διαβάσουν περισσότερες από μία φορές. Είναι γεμάτο εικόνες! Για αύριο έχουμε τις εξής εργασίες:

  1. Ανάγνωση: "Η πινεζοβροχή" του Ευγένιου Τριβιζά (Ανθολόγιο, 60-61).
  2. Αντιγραφή: γράφουμε 1 φορά και μαθαίνουμε για Ορθογραφία την τελευταία στροφή του ποιήματος:

3. Ακούμε τη μελοποίηση του ποιήματος και ζωγραφίζουμε σε μία σελίδα την πινεζοβροχή στην Μπαλονοχώρα, όπως την περιγράφει ο Ευγένιος Τριβιζάς:

Μαθηματικά

Σήμερα μιλήσαμε για το διπλάσιο. Γράψαμε στο τετράδιο ότι "Για να βρω το διπλάσιο ενός αριθμού, τον προσθέτω με τον εαυτό του. Το διπλάσιο του 3 είναι: 3 + 3 = 6"

  1. Άσκηση στο ίντερνετ - Ρίχνουμε στο τρένο το αερόστατο με το διπλάσιο:

Βρίσκω το διπλάσιο

 

 

 

2. Τετράδιο (μπλε): Κάνουμε τις πράξεις:

0 + 0 =

1 + 1 =

2 + 2 =

3 + 3 =

4 + 4 =

5 + 5 =

6 + 6 =

7 + 7 =

8 + 8 =

9 + 9 =

10 + 10 =

15 + 15 =

20 + 20 =

25 + 25 =

30 + 30 =

35 + 35 =

40 + 40 =

45 + 45 =

50 + 50 =

8 + 8 =

9 + 9 =

11 + 11 =

13 + 13 =

14 + 14 =

15 + 15 =

16 + 16 =

20 + 20 =

12 + 12 =

14 + 14 =

16 + 16 =

18 + 18 =

19 + 19 =

Δευτέρα 6 Νοεμβρίου

Σήμερα γράψαμε διαγώνισμα στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά. Τα παιδιά που έλειπαν θα το γράψουν αύριο ή όταν έρθουν. Για το σπίτι έχουμε τις παρακάτω προσθέσεις και αφαιρέσεις με το 5 στο τετράδιο των Μαθηματικών:

5 + 10 =

5 + 20 =

5 + 30 =

5 + 40 =

5 + 0 =

5 + 1 =

5 + 4 =

5 + 5 =

5 + 6 =

5 + 7 =

5 + 8 =

5 `= 9 =

5 + 10 =

11 + 5 =

13 + 5 =

15 + 5 =

5 - 5 =

5 - 1 =

5 - 3 =

5 - 4 =

5 - 2 =

5 - 0 =

10 - 5 =

9 - 5 =

7 - 5 =

6 - 5 =

8 - 5 =

11 - 5 =

15 - 5 =

14 - 5 =

13 - 5 =

12 - 5 =

18 - 5 =

27 - 5 =

38 - 15 =

49 - 25 =

36 - 5 =

77 - 5 =

Αν θέλετε (και θέλουν και τα παιδιά) μπορείτε να βάλετε στα και δικές σας πράξεις με τους αριθμούς 1 έως 5. Προσπαθήστε να βάλετε αριθμούς που ξεπερνούν τη δεκάδα, π.χ., 68 + 4 = 72 ή 79 + 5 = 84

Παρασκευή 3 Νοεμβρίου

Τη Δευτέρα γράφουμε διαγώνισμα σε Γλώσσα και Μαθηματικά. Οδηγίες για το τι πρέπει να διαβάσουμε μπορούμε να βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/PkDpJQwHyKswKdD

Για το σπίτι έχουμε δύο φύλλα εργασίας με ασκήσεις ανάλογες με αυτές του διαγωνίσματος. Μπορούμε να τα βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/mio864e7kk49yBB

Τις λέξεις του Λεξιλογίου τις γράψαμε στο τετράδιο Εργασιών. Είναι οι λέξεις: ιστορία, εικόνα, παιδιά, φεγγάρι, Σελήνη, εκεί, σαλιγκάρι, εκείνος 

και εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/MMJLseFCJjPgba7

 

Πέμπτη 2 Νοεμβρίου

Γλώσσα

  1. Ανάγνωση: στο Τετράδιο Εργασιών ("λεπτό" βιβλίο) το ποιηματάκι "Το ποταμάκι" του Ζαχαρία Παπαντωνίου.
  2. Αντιγραφή - Ορθογραφία: τις δύο πρώτες σειρές του ποιήματος.
  3. Φύλλο εργασίας: μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/oT6faaA2JMywqmM Την πρώτη σελίδα την κάναμε στο σχολείο και τη βάλαμε στο ντοσιέ με τους κανόνες Γραμματικής. Τη δεύτερη την έχουμε για το σπίτι.

Μαθηματικά

  1. Τετράδιο Εργασιών ("λεπτό" βιβλίο): άσκηση στ στη σελίδα 23 (το πρόβλημα με τα ροδάκινα).

Τετάρτη 1 Νοεμβρίου

Γλώσσα

Εργασίες

  1. Ανάγνωση: έχουμε για αύριο το ποίημα "Το σαλιγκάρι" και το κείμενο "Ο Αρμπέν χάνει το δόντι του" στη σελίδα 33 του βιβλίου.
  2. Αντιγραφή - Ορθογραφία: γράφουμε 4 φορές τους 3 πρώτους στίχους του ποιήματος.

 

Μαθηματικά

Εργασίες

  1. Στο Τετράδιο Εργασιών ("λεπτό" βιβλίο) έχουμε τις ασκήσεις ε και στ στη σελίδα 23.

Τρίτη 31 Οκτωβρίου

Γλώσσα

  1. Ανάγνωση: Διαβάζουμε στο Τετράδιο Εργασιών ("λεπτό") το κείμενο στη σελίδα 15 ("Όλοι οι βάτραχοι γλεντούν, τραγουδάνε ... κι έζησαν οι δυο μαζί").
  2. Αντιγραφή - Ορθογραφία: γράφουμε 4 φορές από το παραπάνω κείμενο τη φράση "Ποιος θα έρθει, ποιος θα φύγει; Ποιος με μένανε θα μείνει;"
  3. Θεωρία Γραμματικής (για τον φάκελο με τις διαφάνειες): Σήμερα μιλήσαμε για τα δίψηφα σύμφωνα. Τα παιδιά μπορούν να τα μάθουν (είναι εύκολα!) και να μάθουν ότι λέγονται "δίψηφα σύμφωνα". Μπορούμε να βρούμε τη θεωρία που κάναμε στο σχολείο εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/wAPFB5Yz2oRQqJY
  4. Φύλλο εργασίας: μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/LXaogHxrbyCDAQE Τόσο το Φύλλο Εργασίας όσο και οι ασκήσεις που κάναμε στο σχολείο αποσκοπούν στο να ξεχωρίσουν τα παιδιά που δυσκολεύονται τα δίψηφα σύμφωνα μεταξύ τους (το μπ από το ντ και το γκ κτλ.). Αν κάποιο παιδί τα αναγνωρίζει εύκολα και τα γράφει σωστά, απλά το ρωτάμε πώς λέγονται όλα αυτά.

 

Μαθηματικά

Εργασίες

  1. Βιβλίο: Το δεύτερο μέρος της άσκησης 3 στη σελίδα 29, αυτής με το χαρτζιλίκι. Τα παιδιά μπορούν να σχεδιάσουν τα χαρτονομίσματα στα πλαίσια που υπάρχουν, για να βοηθηθούν.
  2.  Τετράδιο Εργασιών ("λεπτό"): ασκήσεις α και δ στη σελίδα 22.

Δευτέρα 30 Οκτωβρίου 2023

Σήμερα κάναμε μόνο Γλώσσα. Είδαμε τη διαφορά ανάμεσα στα πολλά διαφορετικά ι, όταν αυτά βρίσκονται στο τέλος μίας λέξης. Γράψαμε στο τετράδιο Εργασιών (μπλε τετράδιο) τους παρακάτω κανόνες:

ι ή η ή ει ή οι;

  1. Γράφω με ι στο τέλος τις λέξεις που μπροστά έχουν το.

το σπίτι, το παπί, το αστέρι

2. Γράφω με η στο τέλος τις λέξεις που μπροστά έχουν η.

η χλόη, η αγάπη, η τάξη

3. Όταν όμως είμαστε πολλοί, τότε μπροστά και πίσω παίρνουμε οι.

οι άνθρωποι, οι πιγκουίνοι, οι Αμερικάνοι

4. Όταν κάποιος ή κάποια κάτι κάνει, τότε στο τέλος βάζουμε ει.

γράφει, ράβει, μιλάει

Γλώσσα

Εργασίες

  1. Διαβάζουμε καλά τους κανόνες από το τετράδιο.
  2. Αντιγραφή-Ορθογραφία: γράφουμε 2 φορές όλες τις παραπάνω λέξεις: το σπίτι, το παπί, το αστέρι, η χλόη, η αγάπη, η τάξη, οι άνθρωποι, οι πιγκουίνοι, οι Αμερικάνοι, γράφει, ράβει, μιλάει
  3. Κάνουμε το κουιζ:

Βάζουμε -ι, -η, -ει, -οι

_ _ _

Διάλεξε "ει" ή "οι"

_ _ _

Καταλήξεις ι/η/οι/ει