Ελληνικά

Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου

Καλό μήνα! Σήμερα κάνουμε επαναλήψεις στην προπαίδεια. Τη μαθαίνουμε όσο καλύτερα γίνεται. Χρησιμοποιούμε όσα κόλπα μας βοηθούν.

Γλώσσα

Εργασίες

  1. Ανάγνωση: "Πέντε ποντικοί" (Βιβλίο μαθητή, σελίδα 22). Το ποίημα το έχει γράψει ο Ζαχαρίας Παπαντωνίου που έχει γράψει και τον παπαγάλο που κάναμε πέρυσι:

    Ναι και ο Ζαχαρίας Παπαντωνίου:
    Νέος


    Και πιο μεγάλος:

  2. Αντιγραφή (4 φορές) - Ορθογραφία: γράφουμε σωστά τους δύο πρώτους στίχους του ποιήματος.
  3. Τετράδιο Εργασιών ("λεπτό" βιβλίο): ασκήσεις 6 και 7 στη σελίδα 62.
  4. Φύλλο εργασίας: μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/sAP6EjMRY4Rez2k

Μαθηματικά

Εργασίες

    1. Τετράδιο Εργασιών ("λεπτό" βιβλίο): ασκήσεις β, γ, δ και ε στις σελίδες 24 και 25.
    2. Παιχνίδια για την προπαίδεια του 5:

Η Προπαίδεια του 5 με τη σειρά

Μαθαίνω την προπαίδεια του 5

Παίζουμε τα παιχνίδια όσες φορές χρειάζεται για να μάθουμε την προπαίδεια του 5.

Η προπαίδεια του 5

Είναι πανεύκολη.

  1. Όλοι οι αριθμοί της προπαίδειας του 5 τελειώνουν σε 0 ή 5.
  2.  Άρα, πατάμε στις δεκάδες και στο 5 που τις ακολουθεί: 5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50
  3. Για να θυμόμαστε ακριβώς την απάντηση στην ερώτηση που θα μας κάνει κάποιος για την προπαίδεια, μπορούμε να φτιάξουμε σκαλοπάτια και να τα μάθουμε απ' έξω. Ας πούμε, αν πούμε ότι τα σκαλοπάτια μας θα είναι οι ζυγοί αριθμοί (2 x 5, 4 x 5, 6 x 5, 8 x 5) και τα μάθουμε απ' έξω θα μπορούμε να θυμόμαστε και τους ενδιάμεσους αριθμούς (το 3 x 5 είναι κατά 5 μεγαλύτερο από το 2 x 5 κτλ.)

Αξιοποιούμε, λοιπόν, όλα τα παραπάνω για να παίξουμε τα παρακάτω παιχνίδια:

Η Προπαίδεια του 5

Μαθαίνω την προπαίδεια του 5

31 Ιανουαρίου

Γλώσσα

  1. Τετράδιο Εργασιών: άσκηση 3 στη σελίδα 60 και 5 στη σελίδα 62. Την άσκηση 5 θα πρέπει να τη γράψουμε στο τετράδιο εργασιών (το "μπλε") της Γλώσσας. Από τις λέξεις που προτείνονται θα πρέπει να παραλείψουμε τη λέξη "γκιόνης". Βάζουμε φαντασία, για να φτιάξουμε απίθανες ιστορίες.

Μαθηματικά

Σήμερα μάθαμε την προπαίδεια του 5 και του 10. Τα παιδιά που έλειπαν θα πρέπει να τη γράψουν μία φορά στο τετράδιο των Μαθηματικών. Την προπαίδεια αυτών των δύο αριθμών θα πρέπει να τη μάθουμε "απ' έξω". Για το 10 μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε διάφορα κόλπα: το καλύτερο είναι να θυμόμαστε ότι όταν πολλαπλασιάζουμε έναν αριθμό με το 10, το αποτέλεσμα (το γινόμενο) του είναι ο ίδιος αριθμός με το 0 στο τέλος: 8 x 10 = 80. Για την προπαίδεια του 5 αξιοποιούμε την εμπειρία των παιδιών, τα οποία μετρούν 5-5, όταν παίζουν κρυφτό: τους ζητάμε λοιπόν να ανεβαίνουν 5-5 προφορικά, "όπως στο κρυφτό" και στη συνέχεια τα ρωτάμε πόσο κάνει, π.χ., 4 x5 ή 5 x 5.

  1. Τετράδιο Εργασιών: άσκηση α στη σελίδα 24. Τα παιδιά που έλειπαν θα πρέπει να κάνουν και τις ασκήσεις στη σελίδα 67 του Βιβλίου Μαθητή.
  2. Μπορούμε να βρούμε ιδέες και συμβουλές για την προπαίδεια του 5 κάνοντας κλικ εδώ.

30 Ιανουαρίου

Γλώσσα

  1. Ανάγνωση: "Η επανάσταση των παραμυθιών" (Βιβλίο μαθητή, σελίδα 20)
  2. Αντιγραφή (2 φορές) - Ορθογραφία: την πρώτη πρόταση του κειμένου ("Ένα όμορφο ... των ανθρώπων).
  3. Γράφουμε προτάσεις με τις λέξεις: πρωί, πύλες, απέραντα, τελευταίος
  4. Τετράδιο Εργασιών ("λεπτό" βιβλίο): άσκηση 1 στη σελίδα 59.

Μαθηματικά

Γράψαμε διαγώνισμα και δεν έχουμε κάτι για το σπίτι.

Δευτέρα 29 Ιανουαρίου

Γλώσσα

  1. Ανάγνωση: την "Ανακοίνωση" στη σελίδα 16 και το κείμενο "Ιστορία για το τσίρκο" στη σελίδα 17.
  2. Αντιγραφή (4 φορές) - Ορθογραφία: τις 3 πρώτες προτάσεις του κειμένου ("Ώρα οχτώ ... τη θέση του").
  3. Γράφουμε προτάσεις με τις λέξεις "σχολείο", "επίσκεψη", "μουσείο"

 

Μαθηματικά

Αύριο θα γράψουμε διαγώνισμα στην 3η ενότητα. Ως προετοιμασία μπορούμε να κάνουμε το φύλλο εργασίας που θα βρούμε παρακάτω και τις ασκήσεις που έχουμε από το Τετράδιο Εργασιών.

Εργασίες

  1. Φύλλο εργασίας: μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/JTMkMHzkW8o5Pny
  2. Τετράδιο Εργασιών ("λεπτό" βιβλίο): άσκηση ε στη σελίδα 23. Τα παιδιά που έλειπαν μπορούν να κάνουν και την άσκηση β στη σελίδα 22.

Παρασκευή 26 Ιανουαρίου

Γλώσσα

  1. Ανάγνωση: ποίημα "Το φεγγαράκι" (Ανθολόγιο, σελίδα 91)
  2. Αντιγραφή (5 φορές) - Ορθογραφία: τη δεύτερη στροφή του ποιήματος.
  3. Μπορούμε να δούμε την παρουσίαση που παρακολουθήσαμε στην τάξη, πληροφορίες για τον σπουδαίο Γεώργιος Βιζυηνό, τον συγγραφέα που έγραψε "Το φεγγαράκι" και τα τραγούδια για το φεγγάρι που ακούσαμε στον παρακάτω σύνδεσμο: https://view.genial.ly/65b37720acffca001447bc6e/presentation-to-feggaraki-bizyhnos Το βιντεάκι για τον Βιζυηνό παρουσιάζει δυσκολίες για τα παιδιά, καθώς περιέχει αποσπάσματα από κείμενα που ο ίδιος έγραψε για την παιδική του ηλικία. Μπορείτε να το δείτε μαζί. Θέλουμε τα παιδιά να δουν πώς ήταν, να μάθουν μερικά πράγματα για τον ίδιο, να δουν τις πόλεις που έζησε.

 

Μαθηματικά

  1. Βιβίο μαθητή: ασκήσεις 3 και 4 στη σελίδα 63. Στο δεύτερο πρόβλημα της άσκησης 3, στην αρχή συμπληρώνουμε "Είχα 18 περιοδικά". Στην άσκηση 4 τα παιδιά θα πρέπει να πειραματιστούν με τρόπους που τα ίδια θα σκεφτούν, για να μοιράσουν τις 30 καραμέλες σε 5 παιδιά. Τα αφήνουμε να κάνουν υποθέσεις και -αν δεν το βρουν- είτε σχεδιάζουμε τον αριθμό που θα μας πουν σε ένα χαρτί και τους ζητάμε να δώσουν τον ίδιο αριθμό σε 5 παιδιά (5 φορές, δηλαδή) και να δουν αν το αποτέλεσμα είναι 30, είτε τους ζητάμε να σχεδιάσουν 30 καραμέλες και στη συνέχεια να τις μοιράσουν σε 5 μέρη.
  2. Τετράδιο Εργασιών ("λεπτό" βιβλίο): ασκήσεια α και β στη σελίδα 22. Η άσκηση α είναι άσκηση με αριθμούς-στόχους. Τα παιδιά θα πρέπει να προσπαθήσουν μόνα τους να βρουν όσες λύσεις μπορέσουν. Στην άσκηση β πρέπει να φτιάξουν το συμμετρικό του σχήματος που δίνεται.

Πέμπτη 25 Ιανουαρίου

Γλώσσα

Σήμερα γράψαμε διαγώνισμα στη Γλώσσα. Ήταν το πρώτο μεγάλο διαγώνισμα, με αρκετά γραμματικά φαινόμενα, που έχουμε γράψει έως τώρα, αλλά όλα τα παιδιά έγραψαν καλά. Αύριο φέρνουμε Ανθολόγιο. 

Μαθηματικά

  1. Τετράδιο Εργασιών ("λεπτό" βιβλίο): ασκήσεις γ και δ στη σελίδα 21. Στην άσκηση δ προσέχουμε ότι ψάχνουμε την απόσταση μέχρι το φύλλο της μαργαρίτας.
  2. Βιβλίο Μαθητή ("χοντρό" βιβλίο): ασκήσεις 1 και 2 στη σελίδα 62. Η άσκηση 1 είναι άσκηση με γεωμετρικά μοτίβα. Τα παιδιά θα πρέπει να προσέξουν το μοτίβο των χρωμάτων και να το συνεχίσουν. Η άσκηση 2 είναι πρόσθεση πολλών αριθμών που σχηματίζουν ένα αριθμητικό μοτίβο. Σχεδόν όλα τα παιδιά θα πρέπει να μπορούν να βρουν το μοτίβο και να κάνουν τις προσθέσεις.

Τετάρτη 24 Ιανουαρίου

Γλώσσα

Αύριο θα γράψουμε διαγώνισμα στη Γλώσσα, στις ενότητες 8 και 9. Τα γραμματικά φαινόμενα στα οποία θα εξεταστούμε είναι:

  • . Το ρήμα “είμαι”
  • Αναγνώριση ουσιαστικών και επιθέτων
  • Κλίση ουσιαστικών
  • Αντίθετα και συνώνυμα
  • Παρομοιώσεις
  • Το λεξιλόγιο των δύο ενοτήτων

Μπορείτε να βρείτε τι ακριβώς θα πρέπει να ξέρουμε και ασκήσεις ανάλογες με αυτές του διαγωνίσματος στο φύλλο εργασίας που μπορείτε να βρείτε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/PkyXXZcStNnjjzb

Μαθηματικά

Στο σχολείο κάναμε την άσκηση με τους αριθμούς-στόχους στη σελίδα 61 του βιβλίου. Επίσης, όποια παιδιά πρόλαβαν έκαναν την άσκηση α στη σελίδα 22 του τετραδίου Εργασιών ("λεπτού" βιβλίου). Στη δεύτερη τα παιδιά αναζήτησαν τα αριθμητικά μοτίβα και έκαναν τις προσθέσεις.

Δεν έχουμε ασκήσεις για το σπίτι. Θα συνεχίσουμε αύριο με τις υπόλοιπες ασκήσεις.

Τρίτη 23 Ιανουαρίου

Γλώσσα

Σήμερα το δίωρο της Γλώσσας κάναμε Γραμματική. Είδαμε για πρώτη φορά πώς κλίνουμε ουσιαστικά. Μπορείτε να κάνετε επαναλήψεις στην κλίση απλών ουσιαστικών με τα παιδιά στο σπίτι.

  1.  Φύλλο εργασίας, για να μάθουμε τις πτώσεις: μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/BGWXJcrw8e9oN5M
  2.  Άσκηση (στο τετράδιο Εργασιών): Κλίνουμε το ουσιαστικό "ο αιώνας" σε Ενικό και Πληθυντικό αριθμό.

Η θεωρία που γράψαμε στο τετράδιο Εργασιών στο σχολείο είναι η εξής:

Πτώσεις και αριθμοί

Τα Ουσιαστικά, καθώς μιλάμε, παίρνουν διάφορες μορφές που ονομάζονται πτώσεις. Οι πτώσεις είναι:

Ενικός αριθμός

Ονομαστική --> ο, η, το

Γενική --> του, της, του

Αιτιατική --> τον, την, το

Κλητική --> - , - , -

Πληθυντικός αριθμός 

Ονομαστική --> οι, οι, τα

Γενική --> των, των, των

Αιτιατική --> τους, τις, τα

Κλητική --> - , - , -

Έχουμε και δύο Αριθμούς, τον Ενικό για το ένα και τον Πληθυντικό για τα πολλά.

 

Μαθηματικά

  1. Βιβλίο Μαθητή: συμπληρώνουμε τον πίνακα στη σελίδα 60: Βρίσκουμε πόσο απέχουν το 62, το 19 και το 38 από το 100.

Δευτέρα 22 Ιανουαρίου

Γλώσσα

  1. Ανάγνωση: το ποίημα "Ο κόρακας και η αλεπού" και τα λόγια της Βάγιας της κουκουβάγιας στη σελίδα 14 του Βιβλίου Μαθητή.
  2. Αντιγραφή (4 φορές) - Ορθογραφία: την πρώτη πρόταση από το κείμενο της Βάγιας ("Το ποίημα αυτό βγαίνει από ένα μύθο του Αισώπου")
  3. Γράφουμε προτάσεις με τις λέξεις: σοφός, αιώνες, σήμερα, μυαλό
  4. Στο τετράδιο Εργασιών ("μπλε" τετράδιο) γράψαμε θεωρία για τα ουσιαστικά, τα επίθετα και τα γένη. Θα είναι καλό τα παιδιά να κάνουν μία επανάληψη σε αυτά. Γράψαμε τα εξής:

Ουσιαστικά

Ουσιαστικά λέγονται οι λέξεις που φανερώνουν πρόσωπα, ζώα ή πράγματα. Τα ουσιαστικά έχουν ένα γένος.

ο παππούς, η γάτα, το παπί

Τα γένη

Τα τρία γένη είναι: αρσενικό, θηλυκό και ουδέτερο.

Επίθετα

Για να δείξουμε μία ιδιότητα των ουσιαστικών χρησιμοποιούμε τα επίθετα. Τα επίθετα έχουν 3 γένη.

ο καλός, η καλή, το καλό

 

 

Μαθηματικά

  1. Τετράδιο Εργασιών ("λεπτό" βιβλίο): ασκήσεις γ και δ στη σελίδα 19. Τα παιδιά που έλειπαν μπορούν να κάνουν και την άσκηση α στη σελίδα 18.