4.5 Μαθηματική προπόνηση

1.Με έμπνευση, δυο από τις φωτογραφίες που ακολουθούν, συνέθεσε μια μαθηματική ιστορία πρόσθεσης και μια αφαίρεσης. 

 

2. Λύσε και απάντησε:

2.1 Στην κοιλάδα με τις πεταλούδες στη Ρόδο, εκεί που τρέχει η πηγή με το νερό της άνοιξης, ζουν 47 πεταλούδες. Οι 23 είναι θηλυκές. Πόσες είναι οι αρσενικές; Aν από αυτές τις 23 θηλυκές οι 13 είναι μωρά, πόσες είναι οι μαμάδες;

Κοιλάδα πεταλούδων

Περιήγηση στην κοιλάδα και τις πηγές.

Ψάξε σε χάρτη να βρεις πού είναι η Ρόδος και πού η Κρήτη.  Απάντησε στην ερώτηση: Η Ρόδος είναι δεξιά ή αριστερά από την Κρήτη.

2.2 Σε μια άγρια κυψέλη στα Λευκά Όρη της Κρήτης, εργάζονται 30 μέλισσες. Σήμερα έχουν βγει για να συλλέξουν γύρη οι 16.

Βρες την ερώτηση που ταιριάζει για να ολοκληρωθεί η μαθηματική ιστορία και στη συνέχεια λύσε και απάντησε ζωγραφίζοντας ή χρησιμοποιώντας αντικείμενα.

Οι μέλισσες

Ψάξε να βρεις πού είναι τα Λευκά Όρη. Βρες και ντοκιμαντέρ ή βίντεο που τα παρουσιάζουν και φαντάσου πού μπορεί να είναι αυτή η κυψέλη.

 

 

4.5 Παίζοντας με τα κείμενα

4.5

Γεια και χαρά, σε όλους.

Διάλεξε δέκα από τα βιβλία που έχεις στο σπίτι. Φρόντισε να επιλέξεις διαφόρων ειδών βιβλία.

Ζήτησε από κάποιο μέσα στο σπίτι να τα απλώσει σε μια επιφάνεια, ενώ εσύ θα έχεις κλειστά τα μάτια. Πιάσε ένα βιβλίο, άνοιξε τυχαία σε μια σελίδα και διάβασε ένα τμήμα από το κείμενο που βλέπεις εκεί, μέχρι να το κατακτήσεις. Μελέτησέ το. Στείλε φωτογραφία από το " παιχνίδι" ανακάλυψης.

Διάβασε το κείμενο με ύφος: χαρούμενο, θλιμμένο, θυμωμένο, επίσημο, ψιθυριστά, φωναχτά ή όποιο άλλο εμπνευστείς. Στείλε την ανάγνωσή σου, σε αρχείο ήχου.

 

Για να με βοηθήσεις να καταλάβω το κείμενο:

  1. Ανάλυση περιεχομένου

1.1 Δώσε του τίτλο.

1.2 Κάνε μου τρεις ερωτήσεις, για να δεις αν έχω καταλάβει αυτό που διάβασες.

1.3 Απάντησε αναλυτικά και ολοκληρωμένα και εσύ σε αυτές τις ερωτήσεις:

  • Ποιος - ποιοι είναι ο/οι συγγραφείς του βιβλίου;
  • Ποιοι είναι οι "ήρωες" τις ιστορίας; Ποιος από αυτούς θα ήθελες να είσαι και γιατί; Αν δεν θα ήθελες να είσαι κάποιος από αυτούς, εξήγησε γιατί;
  • Πού και πότε διαδραματίζεται η δράση;
  • Αν είναι επιστημονικό κείμενο, γράψε μια σύντομη παρουσίαση και ψάξε να βρεις επιπλέον πληροφορίες στο διαδίκτυο. Φυσικά μαζί με τα άλλα στοιχεία που σου αναθέτω στείλε και τους συνδέσμους -  link των επιλογών σου. Να απαντήσεις και στην πρώτη ερώτηση.
  1. Γραμματική

2.1 Εντόπισε τα ρήματα του κειμένου. Δες εδώ: Ποιες λέξεις είναι ρήματα;

2.2 Επέλεξε αυτό που σου αρέσει περισσότερο και γράψε ενικό και πληθυντικό αριθμό στον ενεστώτα χρόνο, δηλαδή συμπληρώνοντας τη φράση:  τώρα εγώ ...., τώρα εσύ ...

Ενεστώτας

  1. Ορθογραφία

3.1 Ψάξε σε ηλεκτρονικό λεξικό την ερμηνεία τριών από αυτά τα ρήματα και στείλε τους συνδέσμους - link.

3.2 Γράψε ανορθόγραφα πέντε από τις λέξεις του κειμένου, για να τις διορθώσω.

  1. Σύνταξη

4.1 Πόσες τελείες έχει το κείμενο που διάβασες; Πόσα κόμματα; Πόσα ερωτηματικά; Πόσα θαυμαστικά;

4.2 Στείλε μου τρεις προτάσεις στις οποίες θα έχεις ανακατέψει τις λέξεις και εγώ θα πρέπει να βρω τη σωστή σειρά για να κατανοήσω την πρόταση.

  1. Καλλιγραφία

5.1 Μία από τις προτάσεις του κειμένου γράψε την με τα ωραιότερα σου γράμματα.Τα σημεία στίξης να τα κάνεις έντονα και χρωματιστά.  Έστω μία από τις λέξεις της πρότασης να την παρουσιάσεις ζωγραφισμένη.

 

 

Πασχαλινές ευχές

13ο Δημοτικό Σχολείο Χανίων Πασχαλινές ευχές + διευθύνσεις κυψελών

Αγαπημένα μας μελισσάκια,

Μένουμε σπίτι, είμαστε μακριά σε απόσταση χώρου, αλλά κοντά με τις σκέψεις μας!!!

Ο χρόνος κυλά και σιγά σιγά φτάνουμε στο Πάσχα!!!

Θα συνεχίσουμε να επικοινωνούμε στο blog του σχολείου μας, έως ότου σας ενημερώσουμε για τη μετακίνηση από το blog στις κυψέλες.Μετά τις διακοπές μας, λοιπόν, θα βρεθούμε όλοι στις Κυψέλες μας, για να εργαστούμε όπως μόνο εμείς ξέρουμε!!!

Είμαστε σίγουροι ότι θα καταφέρουμε να φτιάξουμε το πιο γλυκό και νόστιμο μέλι!!! Το δικό μας μέλι!!!

Σας υποδεχόμαστε στην κυψέλη - τάξη μας με το τραγούδι: "Η Μέλισσα Σουσού" από το Νίκο Χριστοδούλου, βασισμένο σε παραμύθι που δημιούργησε ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Μελισσοκόμων - Κέντρο Μελισσοκομίας Κύπρου (2019).

Το τραγούδι είναι αφιερωμένο σε όλους εσάς!

Καλό Πάσχα σε όλους!!!

https://www.youtube.com/watch?v=enbKkVwSUts

 

Διευθύνσεις εισόδου στις κυψέλες:

Φυσικής Αγωγής: https://e-me.edu.gr/groups/13dim-chania-A1gymnastiki

Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνίας: https://e-me.edu.gr/groups/13dimxan-tpea

Αγγλικής γλώσσας: https://e-me.edu.gr/groups/13-dimchan-A1-A2-ENGLISH

Τμήματος Ένταξης: https://e-me.edu.gr/groups/13dim-chanion-te

Θεατρικής αγωγή: https://e-me.edu.gr/groups/emamasia113

ανάγνωση και κείμενο

Και τώρα που θυμήθηκες κάποια από τα κείμενα των βιβλίων μας, ήρθε η ώρα να ξεφυλλίσεις τα βιβλία σου για να τα θυμηθείς όλα.

Ρίξε μια γρήγορη ματιά. Κλείσε τα μάτια σου και όποιο κείμενο σου εμφανιστεί πρώτο στο μυαλό, διάβασέ το μέχρι να το μάθεις τέλεια.

Αν θέλεις κατέγραψε τον εαυτό σου να το κάνει ανάγνωση και ανέβασε την καταγραφή στην κυψέλη μας ή στις άλλες πλατφόρμες επικοινωνίας μας.

Στη συνέχεια, ήρθε η ώρα να γράψεις ένα κείμενο στο οποίο θα το παρουσιάζεις.

Το κείμενό σου θα ακολουθεί τη δομή των ερωτήσεων που ακολουθούν:

  • Ποιοι παίρνουν μέρος στην ιστορία αυτή;
  • Που βρίσκονται;
  • Τι κάνουν;
  • Γιατί σου αρέσει αυτό το κείμενο;

Κάθε φορά που θα τελειώνεις την ολοκληρωμένη απάντηση σε κάθε μια από τις τέσσερις αυτές ερωτήσεις, να αλλάζεις παράγραφο.

Να θυμάσαι: ημερομηνία, τίτλος, ελεύθερες σειρές ανάμεσα, ωραία γράμματα, υπογραφή

Μπράβο, για την προσπάθειά σου εκ των προτέρων.

Στείλε αν θέλεις το κείμενο στους τόπους επικοινωνίας μας.

 

 

 

 

 

Ποιο κείμενο αντιστοιχεί στην εικόνα;

παιχνίδι μνήμης 2- αγαπημένα αντικείμενα

Αγαπημένα αντικείμενα, 1η δραστηριότητα της περιόδου: Μένουμε σπίτι.

Εδώ μπορείς να δεις τη σύνθεση με άλλο τρόπο:

https://vimeo.com/400903903

παιχνίδι μνήμης 1 – αγαπημένα αντικείμενα

Αγαπημένα αντικείμενα, 1η δραστηριότητα της περιόδου: Μένουμε Σπίτι

Εδώ μπορείς να δεις τη σύνθεση με άλλο τρόπο:

https://vimeo.com/400903903