Unit 3, places: writing

A. listen to the text from your book and read it:

The Location: "This town is situated in the north-west of Greece. It is a busy town where -120,000 people live. The town is built next to a lake called Pamvotida. In the middle of the lake there is a small island. It is the only island in a lake in Greece where people live.

The Surroundings: Around the town and its lake there are high mountains. That is why it is quite cold and wet during winter. Τhere is snow on the mountains for over four months of the year.

The Town Old and New: The town is over 15 centuries old and it has a beautiful old castle overlooking the lake. The view from its top is fantastic. There are many old houses inside the castle and life there is peaceful and quiet. There are also modern neighbourhoods, with blocks of flats, shops, cars and busy streets."

Β. Ποια παράγραφος μιλάει για:

C. Take your time to read carefully and answer the following questions, writing a text about a place you like! Δώστε πλήρης απαντήσεις στις παρακάτω ερωτήσεις για να σχηματίσετε ένα κείμενο όπως στο βιβλίο σας

My favourite place!

 

Paragraph One: "the location"

  • Where's this place? (situated)
  • What's its name?
  • Describe it!

Paragraph Two: "the surroundings"

  • Describe the area around this place!
  • What is there to see and do?
  • Is there an interesting history of the place?

Paragraph Three: "how you feel about the place"

  • How are people there? ((un)friendly, (un)kind, nice etc.)
  • Do you like this place and why?
  • How do you feel about this place?
  • Would you tell someone you know to visit this place and why?

 

 

D. Τέλος, αφού διαβάσετε προσεκτικά τις παραπάνω ερωτήσεις και κατανοήσετε τι θα περιγράψετε, ανοίξτε το παρακάτω φύλλο εργασίας (google form) και απαντήστε τις ερωτήσεις με βάση τις οδηγίες που σας δίνονται! Εναλλακτικά μπορείτε να το κάνετε στο τετράδιο σας!
My favourite place!

Σε περίπτωση που χρειαστείτε λεξικό μπορείτε να χρησιμοποιείσετε το WordReference.com!

Unit 3: Places: Lesson two – How can I get to …?

Unit 3: Lesson 2 - "HOW CAN I GET TO .............?"

A. Ανοίξτε τον παραπάνω σύνδεσμο και ακούστε και διαβάστε στο φωτόδεντρο το μάθημα 2. Στη συνέχεια επιστρέφουμε και προχωράμε στις παρακάτω δραστηριότητες:

Giving directions! (οι δύο πρώτες δραστηριότητες ΔΕΝ λειτουργούν προσωρινά για τεχνικούς λόγους)

B. watch this video and answer the questions! Ας θυμηθούμε λεξιλόγιο για τοποθεσίες και κτίρια μάσα στην πόλη μας! Παρακολουθήστε το βίντεο και γράψτε τις λέξεις... Αν δεν μπορείτε γράψτε στο τετράδιο σας κι ελέγξτε τις απαντήσεις σας! Βαθμολογήστε τον εαυτό σας!

B. Answer the interactive video about giving directions. Ακούστε τις οδηγίες που σας δίνονται από το αρχικό σημείο Χ (YOU ARE HERE). Στη συνέχεια επιλέξτε την κατάλληλη απάντηση!

Μπορείτε αν θέλετε να εκτυπώσετε το παρακάτω φύλλο εργασίας που θα σας βοηθήσει για το παραπάνω βίντεο:

 

C. Vocabulary: μεταφέρουμε το λεξιλόγιο και κάνουμε τις δικές μας προτάσεις.

how can I get (to)...? - πως μπορώ να πάω (στο)...;

walk along - προχώρα ευθεία

at the end of the street - στο τέλος του δρόμου

roundabout - κυκλικός κόμβος

next to - δίπλα σε

go past (the bridge) - προσπέρασε (πέρασε πάνω από τη γέφυρα)

take the first/second (turning on the) left/right - πάρε τον πρώτο/δεύτερο δρόμο (στροφή στα) αριστερά/δεξιά

turn right/left - στρίψε δεξιά/αριστερά

opposite - απέναντι

traffic lights - φανάρια κυκλοφορίας

go straight on (ahead) - πήγαινε ευθεία

means of transport - Μέσο μεταφοράς

public transport means - Μέσο Μαζικής Μεταφοράς

by + means of transport (but also: in my dod/mam's car)

on foot

Unit Two: lesson 2 – TALKING ABOUT HABITS

Unit 2, lesson 2: TALKING ABOUT HABITS - GOOD & BAD

A. Intruductory activity! Listen to the text and fill in the missing information! Ακούστε το κείμενο και συμπληρώστε τα κενά στο κείμενο! Αν δεν μπορείτε να γράψετε στο κείμενο, γράψτε στο τετράδιο σας τις λέξεις και μετά πατήστε "έλεγχος", "λύση" και δείτε τις απαντήσεις!

Β. Vocabulary! Write down and learn the words: make your own sentences! Γράφουμε και μαθαίνουμε το λεξιλόγιο. Κάνουμε προτάσεις με όσες δεν γνωρίζουμε!

interviewer - αυτός που παίρνει συνέντευξη (interview)

guest - φιλοξενούμενος, η

practise - εξασκούμαι

train - προπονούμαι

healthily - υγιεινά

plus - συν

gym - γυμναστήριο

I keep fit - κρατιέμαι σε φόρμα

professional - επαγγελματίας

successful - επιτυχημένος, η, ο

career - καριέρα

the world cup - παγκόσμιο κύπελο

 I miss (somebody) - μου λείπει (κάποιος)

I recomend - συστήνω, προτείνω

level - επίπεδο

hard - σκληρό

passionate - παθιασμένος, η, ο

talented - ταλαντούχος, α, ο

pleasure - ευχαρίστηση

project - ομαδική εργασίας

advice - συμβουλή

I look up - ψάχνω, αναζητώ σε λεξικό/εγκυκλοπαίδεια κλπ

dictionary - λεξικό

encyclopedia - εγκυκλοπαίδεια

biography - βιογραφία

I let - αφήνω

instead of - αντί για

C. Adverbs of frequency: μαθαίνουμε απ' έξω τα επιρρήματα συχνότητας:

always - πάντα

usually - συνήθως

often - συχνά

sometimes - μερικές φορές

rarely/seldom - σπάνια

never - ποτέ

 

D. Have a look at he adverbs of frequency and play The Hidden Words Game! (Αυτή η δραστηριότητα ΔΕΝ λειτουργεί προσωρινά!)

E. Another task is to revise some daily routines! put your mouse on the picture to read and listen to the things we do at different parts of the day! Ανοίξτε το σύνδεσμο και τοποθετήστε τον κέρσορα (ποντίκι) πάνω στις εικόνες για να ακούσετε και να διαβάσετε πράγματα που κάνουμε διαφορετικές ώρες της μέρας!

F. Then, take some time to revise hobbies the same way with the above task! Με τον ίδιο τρόπο πάμε να επαναλάβουμε κάποια hobbies!

G. Finally fill in this cloze test, and be careful, because you are going to write your own text about your habits (good and/or bad) and daily routines (Αυτή η δραστηριότητα ΔΕΝ λειτουργεί προσωρινά)!

Η. Use this text as a model for the next exercise! Remember this text from A Day in my Life (from unit 1)? Δείτε αυτό το κείμενο! Θυμηθείτε κι απαντήστε τις ερωτήσεις που ακολουθούν! Χρησιμοποιείστε το σαν "δείγμα" για την παρακάτω άσκηση!

Ι. Open this google form, answer the questions about yourself and you'll have your own text about daily routines and habits! Ανοίγουμε τον παραπάνω σύνδεσμο, πατάμε "Επόμενο" 'η "Πίσω" για να προχωρήσουμε μπροστά ή να συμπληρώσουμε κάτι που ξεχάσαμε και στο τέλος ΔΕΝ ξεχνάμε να πατήσουμε "Υποβολή".

Poems, poems, poems

Και προχωράμε λίγο την επανάληψή μας για λέξεις που γνωρίζουμε και συχνά χρησιμοποιούμε! Τις ερωτηματικές λέξεις (ή wh-words που ίσως έχετε ακούσει!). Ποιές είναι αυτές; Για να τις θυμηθούμε: what, where, when, why, how and who. Έξι λέξεις που μας βοηθάνε να καταλάβουμε ένα κείμενο αλλά και τα πάντα γύρω μας!

A. Σήμερα λοιπόν θα δούμε, θα ακούσουμε και θα διαβάσουμε ένα ποίημα του Joseph Rudyard Kipling‎, του συγγραφέα του βιβλίου της ζούγκλας! Το ποίημα λέγεται "I Keep Six Honest Serving Men" και μιλάει για τους έξι (έντιμους) υπηρέτες (τις ερωτηματικές λέξεις) που μας υπηρετούν σε όλες μας τις αναζητήσεις και μας μαθαίνουν όλα όσα ξέρουμε (they teach us all we know!)! Όμως τελικά, οι λέξεις αυτές υπηρετούν περισσότερο τους μικρότερους και τις μικρότερες επειδή από τη στιγμή που ανοίγουν τα μάτια τους ρωτάνε διαρκώς (millions of whys and wheres and whens)! Οι μεγάλοι, δυστυχώς, τους ξεκουράζουν (give a rest) αρκετά αυτούς τους υπηρέτες επειδή ασχολούνται με διάφορα καθημερινά ζητήματα! Διαβάστε το ποίημα για να καταλάβετε τι εννοώ:

"I Keep Six Honest Serving Men"
I KEEP six honest serving-men

 (They taught me all I knew);

 Their names are What and Why and When 

 And How and Where and Who.

 I send them over land and sea,

I send them east and west;

 But after they have worked for me,

I give them all a rest.

 I let them rest from nine till five,

For I am busy then,

 As well as breakfast, lunch, and tea,

For they are hungry men.

 But different folk have different views;

I know a person small—

 She keeps ten million serving-men,

Who get no rest at all!

 She sends'em [sends them] abroad on her own affairs,

From the second she opens her eyes—

 One million Hows, two million Wheres,

And seven million Whys!

Β. Παρακολουθήστε μια ανάλυση του ποιήματος στα αγγλικά:

Λεξιλόγιο:
curiosity - περιέργεια

curiosity - περιέργεια

inquiring child - παιδί που αναρωτιέται

gain knowledge - κερδίζω γνώση

"they taught me all I knew" αόριστος του: 'teach me all I know'

serving-men (servants) - υπηρέτες

"I give them all a rest" - τους ξεκουράζω

stanza - στροφή ποιήματος

verse - στίχος ποιήματος (line)

grow older - μεγαλώνω (ηλικιακά)

different folk - κόσμος άνθρωποι (συνήθως παιδιά)

different view - διαφορετικές απόψεις

get no rest at all - δεν ξεκουράζονται καθόλου

nine to five - working hours

abroad - στο εξωτερικό (στα ξένα)

affairs - υποθέσεις

humorously - με χιούμορ

ask fewer questions - ρωτάμε λιγότερες ερωτήσεις

get busy with routine work - ασχολούνται με καθημερινές ασχολίες

back seat - πίσω κάθισμα (αυτοκινήτου), δευτερεύον

indication - ένδειξη

complacency - εφησυχασμός

refrain (from) - συγκρατούμαι, αποφεύγω

unlike - σε αντίθεση

curious minds - μυαλά γεμάτα περιέργεια

give reference to - αναφέρεται σε

keep busy - απασχολώ

endless - ατέλειωτος

Σε περίπτωση που έχετε περισσότερες άγνωστες λέξεις ή λέξεις που σας μπερδεύουν, συμβουλευτείτε ένα λεξικό ή ένα ηλεκτρονικό λεξικό!

Απολαύστε το ποίημα και ποσπαθήστε να καταλάβετε το νόημα:

"The poem wants to say that we should keep on questioning and never lose the child in us!"

C. Play the game: Asking about daily habits (word match)

D. Answer the quiz!

Σημ:  πάρτε το χρόνο σας να διαβάσετε ένα ποίημα για την ηλικία σας!Αφήστε κι ένα μήνυμα από κάτω αν σας άρεσε: Do you agree with what it says? Please leave a comment!

E’ Class: Revising about feelings! (Module One)

Πρώτη ενότητα

Introduction/εισαγωγή:

Welcome to our first online module! I hope you will find this interesting! We are going to work online with various tools and activities that might help you interact with our class! But Le's begin:

Καλωσήρθατε στην πρώτη μας διαδικτυακή κοινότητα! Ελπίζω να σας φανεί ενδιαφέρουσα! Θα δουλέψουμε διαδικτυακά με ποικίλα εργαλεία που πιθανόν να μας βοηθήσουν να διαδράσουμε με το μάθημα!

Ας αρχίσουμε:

Have a look at the following poster! You can download it and save it on your computer in a file after the name "english"; right click it (mouse button), then choose save!

Παρατηρήστε την παρακάτω αφίσα! Μπορούμε να την κατεβάσουμε και να την 'σώσουμε' στον υπολογιστή μας σε έναν φάκελο με το όνομα "english". Δεξί κλίκ και σώζουμε τη φωτογραφία!

Activities/δραστηριότητες:

A. We'll start using our pupils book: Unit 2, lesson 1, exercise B, READING, read the menu, the e-mail and the invitation and revise the answers on the following page! Ανοίγουμε τον παραπάνω σύνδεσμο, διαβάζουμε τα τρία κείμενα και μελετούμε τις απαντήσεις που έχουμε δώσει στην επόμενη σελίδα! Finally play the revision Game!

Β. Watch the following video: there are four different episodes into it and a song! You can watch it more than once! Παρακολουθήστε το βίντεο: υπάρχουν τέσσερα επεισόδια κι ένα τραγούδι! Παρακολούθησε το όσες φορές θέλεις! 

Case studies: all about anger

C. notice exrpessions such as (πρόσεξε κάποιες εκφράσεις όπως):

(before) you flip your lid

(before) you blow off steam

(before) you get looking ugly and mean

(before) you pop your cork

(before) you see red

They all express ANGER! Όλες αυτές οι εκφράσεις συνδέονται με τον θυμό:

Can you search their meaning? Μπορείς να βρεις τη σημασία τους στα ελληνικά;

you can use Wordreference dictionary! Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το λεξικό Wordreference.

Download zipped file, open it an play the game anger. Κατεβάστε το παιχνίδι, ανοίξτε το συμπιεσμένο αρχείο και παίξε το παιχνίδι, συνδέοντας τα δύο μέρη των ιδιωματισμών παραπάνω.

D. Please download and fill in the following answer sheet! Παρακαλώ κατεβάστε και συμπληρώστε το παρακάτω φύλλο εργασίας:

Οδηγίες: το παρακάτω φύλλο εργασίας βασίζεται στο παραπάνω βίντεο. Είναι σε μορφή word, και μπορείτε να το επεξεργαστείτε στον υπολογιστή σας. Αφορά στο περιεχόμενο του βίντεο και συγκεκριμένα στα τέσσερα ξεχωριστά επεισόδια που υπάρχουν σε αυτό. αποτελείται από 2 στήλες: στην αριστερή διαβάζουμε τους τίτλους των επεισοδίων και κάποια σχόλια σημαντικά, ενώ στη δεξιά στήλη, ερωτήσεις κατανόησης και έκφρασης. Μην αγχωθείτε αν δεν καταλάβετε κάτι! Επιμείνετε! Στόχος μας είναι να κατανοήσουμε από τα συμφραζόμενα τους λόγους που τα παιδιά θυμώνουν

Συμβουλές: 1. χρησιμοποιείστε το παραπάνω λεξικό, ή όποιο θέλετε εσείς!

                       2. διαβάστε τις οδηγίες της αριστερής στήλης, θα σας βοηθήσουν!

                       3. Θυμηθείτε ότι έχουμε πολύ χρόνο να ασχοληθούμε!

                       4. Όταν τελειώσετε μπορείτε να ανεβάσετε το φύλλο εργασίας για ανατροφοδότηση (μέσω της εφαρμογής assignment που σας διανεμήθηκε)!

φύλλο εργασίας: the four episodes answer sheet!

E. Leave a sticky note online describing what drives you mad! Γράψτε μια σημείωση ή φωτογραφία με ζωγραφιά σας για το τι σας θυμώνει!

Σημ: αφού ανοίξουμε τον σύνδεσμο, γράφουμε ότι θέλουμε και στη συνέχεια σύρουμε τη σημείωσή μας όπου εμείς θέλουμε στην οθόνη.

F. Κατασκευάζοντας ένα word cloud (συννεφόλεξο): Παρακαλώ σκεφτείτε τα συναισθήματά σας αναφορικά με την παρούσα κατάσταση που ζούμε λόγω covid-19. Διαλέξτε από το poster των συναισθημάτων το κατάλληλο επίθετο, που εκφράζει αυτό το συναίσθημα και στη συνέχεια, με μια φράση ή μια λέξη (ένα επίθετο) περιγράψτε τι νοιώθετε πατώντας εδώ.

F.1. αφού μαζέψουμε αρκετές απαντήσεις θα κατασκευάσουμε ένα συννεφόλεξο! Για παράδειγμα (με τις μέχρι τώρα λέξεις):

Optionally/Προεραιτικά:

G. Αν θέλετε ακούστε ξανά το τραγούδι και με τους στίχους παρακάτω πειραματιστείτε! Μπορείτε να ανεβάσετε φωνητικό αρχείο με το τραγούδι επιστρέφοντας το φύλλο εργασίας μέσω της εφαρμογής assignments! Ζητείστε τη βοήθεια των γονιών σας! Μην ανησυχείτε! Η πλατφόρμα είναι απόλυτα ασφαλής!

Σημ: Ευχαριστούμε τους γονείς και κηδεμόνες για την ενεργή συμπαράσταση σε αυτή τη διαδικασία!

Και μια δραστηριότητα ως pastime!

Ενώ κάνετε τις επαναλήψεις σας θα χρειαζόσασταν και λίγη ενημέρωση! Το παρακάτω κείμενο για τον κορονοϊό θα σας βοηθήσει να καταλάβετε καλύτερα κάποια πράγματα (που ξέρετε ήδη για τον ιό!). Ανοίξτε εδώ και διαβάστε online, ή κατεβάστε στον υπολογιστή σας το υλικό (και σώστε το στον φάκελο των αγγλικών). Ίσως χρειαστείτε και κάποιο λεξικό! Καλή ενημέρωση! Κι ένα ακόμη παιχνίδι για επανάληψη: ΑΓΛΙΚΑ Δ' ΚΑΙ Ε' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ. Let' s remember places and areas in our city!

(More info/περισσότερες πληροφορίες HERE)