Ελληνικά

29/4/2020…Θυμάμαι τα επίθετα σε –ικός.

Καλημέρα!!!

  • Κάνω ΑΝΑΓΝΩΣΗ 5 φορές τις δύο πρώτες παραγράφους από το Ανθολόγιο…

“Η ηλεκτρική σκούπα και η λαχτάρα των δύο φίλων”

Ο Καρυδάκης, ένα μικρό καρύδι και η Ζαχαρούλα, ένας τόσος δα κόκκος ζάχαρης, συναντιούνται όταν η κυρία Μαριάννα αποφασίζει να κάνει κα­ρυδόπιτα. Γίνονται φίλοι και επειδή θέλουν να γυρίσουν τον κόσμο, το σκάνε από τη λεκάνη. Με έναν πήδο βρίσκονται στο πάτωμα και τότε αρχίζουν οι περιπέτειες.

Ξύπνησαν από τον τρομαχτικό θόρυβο της ηλεκτρικής σκούπας. Πάνω κάτω, πάνω κάτω, η κυρία Μαριάννα την περνούσε στα χαλιά κι εκείνη ρουφούσε ό,τι έβρισκε στο δρόμο της. Τρομοκρατημένη η Ζαχαρούλα σφιχταγκάλιασε τον Καρυδάκη. Μα ο Καρυδάκης δε φοβήθηκε λιγότερο.

Σκέψου… η σκούπα της κυρίας Μαριάννας είναι…. ηλεκτρική

ο θόρυβος της σκούπας είναι … τρομαχτικός

Διαβάζω πολλές φορές δυνατά για να θυμάμαι πώς γράφονται τα επίθετα σε –ικός!

Μαθαίνω πολύ καλά τις εξαιρέσεις!!!

ΓΡΑΦΗ: 2 φορές τις λέξεις:

ο ηλεκτρικός- η ηλεκτρική- το ηλεκτρικό

ο τρομαχτικός – η τρομαχτική- το τρομαχτικό

ο σπιτικός- η σπιτική- το σπιτικό

ο παιδικός – η παιδική –το παιδικό

ο φιλικός –η φιλική- το φιλικό

ο δανεικός- η δανεική – το δανεικό

ο θηλυκός- η θηλυκή – το θηλυκό

ο γλυκός- η γλυκιά –το γλυκό

ΕΡΓΑΣΙΑ:    Κλίνω στους δύο αριθμούς τη φράση:   ο τρομαχτικός θόρυβος.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Διάβασε πολλές φορές τον πίνακα που ακολουθεί  (μόνο τον πίνακα των αριθμών).

ΕΡΓΑΣΙΑ

  • Ανεβαίνω από το 100-200 : ανά 10 (στο τετράδιο    2 φορές)  (100,110,120,130….200)

ανά  5  (2  φορές στο τετράδιο)  (100,105,110,115,120,125…)

Εύχομαι να περνάτε  καλά. Να  είστε καλά !

Περιμένω τα μηνύματά  σας  (Κοιτάξτε πάνω δεξιά τις ειδοποιήσεις  ΕΔΩ . Ορισμένοι έχετε λάβει αίτημα σύνδεσης.Θα χαρώ να τα λέμε)!

 

28/4/2020…

        Καλημέρα!!!!

ΓΛΩΣΣΑ

Κάνω ΑΝΑΓΝΩΣΗ πολλές φορές το κείμενο από το Ανθολόγιο, ΕΔΩ.    

ή εδώ...

ΓΡΑΦΗ ( 3 φορές) την τελευταία παραγραφούλα του κειμένου ("Χωρίς να χάσουν καιρό...από το σπίτι!").

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Απαντώ προφορικά τις παρακάτω πράξεις κάνοντας μια μικρή επανάληψη στις προσθέσεις και τις αφαιρέσεις, ΕΔΩ.

Καλή μελέτη!!! 

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΑ “ΘΡΑΝΙΑ” …27/4/2020…

:ΓΛΩΣΣΑ:   Κάνω ΑΝΑΓΝΩΣΗ το παρακάτω ποιηματάκι από το ανθολόγιο...ΕΔΩ...

ή εδώ...

ΓΡΑΦΗ : Όλο το ποιηματάκι 1 (μία) φορά στο κόκκινο τετράδιο.

  • ΕΡΓΑΣΙΕΣ ( στο ΠΡΟΧΕΙΡΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ) :

Κλίνω τα αρσενικά ουσιαστικά: ο φίλος, ο χορός, ο καρπός, ο αδελφός. Θυμάμαι τον πίνακα του βιβλίου μου:

Κλίνω το ρήμα: εγώ έχω  (1 ΦΟΡΑ)

ΚΑΙ μετά παίζω ...ΕΔΩ.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Κάνω επανάληψη τους αριθμούς από το 1-100 ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ

ΚΑΙ στη συνέχεια προχωρώ διαβάζοντας πολλές φορές τους αριθμούς ως το 120

101, 102,  103,  104,  105, 106,  107,   108,   109,   110

111,  112, 113,  114,  115,  116, 117,  118,    119 ,  120

ΚΑΛΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ!!!

ΑΥΡΙΟ ΠΑΛΙ!!!

10/4/2020…Κάνουμε μπισκότα…

Καλημέρα!!! Έχει πολύ ωραία μέρα!!! Είμαστε όλοι χαρούμενοι;

Σήμερα δεν θα σας κουράσω.

ΓΛΩΣΣΑ

Διάβασε από την Ενότητα 21 του βιβλίου το κείμενο 6  ΕΔΩ.   Αριστερά βλέπεις τα υλικά και δεξιά τις οδηγίες για να τα φτιάξεις!

Διάβασε πολλές φορές και μετά κάνε Γραφή όλες τις οδηγίες μία (1) φορά στο τετράδιο Γραφής.

Μετά για να διασκεδάσεις κάνε το ΠΑΖΛ που βρήκα στο διαδίκτυο  ΕΔΩ.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Λέω δυνατά την προπαίδεια του 9 ΕΔΩ  και τις ασκήσεις προφορικά ΕΔΩ.

Αύριο είναι Σάββατο του Λαζάρου. Φέτος δεν στολίζουμε τα καλαθάκια μας, αλλά σίγουρα θα πούμε δυνατά τα Κάλαντα του Λαζάρου!

Μην ξεχνάτε να βλέπετε Εκπαιδευτική τηλεόραση!

9/4/2020… Όταν η Πασχαλίτσα…

 

ΓΛΩΣΣΑ

      Καλημέρα!!!

Κάνω Ανάγνωση δυνατά :

Το λαγουδάκι της Λαμπρής (β΄ μέρος)

  Βαριά φορτωμένα ύστερα τα λαγουδάκια, σα σκοτείνιασε, πήγανε κρυφά κρυφά στα μαγαζιά και πήρανε τη θέση τους μέσα στις βιτρίνες. Στύλωσαν περήφανα τα αυτάκια τους, σήκωσαν όρθια τα δυο μπροστινά τους ποδαράκια και περίμεναν να ξημερώσει για να 'ρθουν οι φίλοι τους τα παιδιά, να τα καμαρώσουν.

Αχ! Τι χαρά, σαν μαζεύτηκαν μπρος στη βιτρίνα τα παιδάκια. Ποιο θα πάρει το γεμάτο κοφινάκι, ποιο θα πάρει το κόκκινο αυγό!

Σαν τέλειωσε η πασχαλιάτικη γιορτή, τα λαγουδάκια γυρίσανε πάλι στο δάσος και άρχισαν να πλέκουν καλαθάκια για τη χαρούμενη γιορτή, που θα ξανάρθει την ερχόμενη Λαμπρή.

                                                  Αντιγόνη Μεταξά (Θεία Λένα)

  • Σήμερα δεν έχουμε Γραφή. Θα ήθελα να θυμηθούμε τις οικογένειες λέξεων , κάνοντας από το παρακάτω φύλλο εργασιών την Άσκηση 1 (μόνο), στο τετράδιο. Προσέχω όσα μου λέει η κουκουβάγια και μετά φτιάχνω από τα ουσιαστικά, ρήματα με τη σωστή κατάληξη.

Παραδείγματα: δύναμη-δυναμώνω, κουρέας-κουρεύω

Αν θες κλίνε προφορικά τα ρήματα της Άσκησης 2 (Θυμάμαι ότι εμείς ξέρουμε :

Ενεστώτας: Τι κάνω εγώ ΤΩΡΑ- Παρατατικός: Τι έκανα, ΧΤΕΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ).

Φύλλο εργασίας: ΕΔΩ.

Διαδραστικά παιχνίδια:    ΕΔΩ 

ΚΑΙ  ΕΔΩ.

  • Μπορείς να ακούσεις και να διαβάσεις από τον Μικρό Αναγνώστη, το παραμυθάκι του Χρήστου Μπουλώτη, "Όταν η πασχαλίτσα συνάντησε ελέφαντα"… ΕΔΩ.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Γράφω στο τετράδιο (1 φορά) και Θυμάμαι (λέω δυνατά)  την προπαίδεια του 3,4 και 5 .

Ώρα για παιχνίδι!  ΕΔΩ.

Αντίο παιδάκια μου!!!

8/4/2020…γλώσσα και μαθηματικά…

 

          Καλημέρα!!! Όμορφη μέρα!!!

Γλώσσα

Το σημερινό μας μάθημα είναι: «Το λαγουδάκι της Λαμπρής»

Ανάγνωση: 3 φορές το εξής…

Το λαγουδάκι της Λαμπρής  (α΄ μέρος)

Ολοχρονίς η χαρούμενη οικογένεια του κυρ Λαγού χοροπηδάει, τραγουδάει και πλέκει κοφινάκια για το Πάσχα. Και σαν φτάσουν οι μέρες της Λαμπρής, ο κυρ Λαγός φωνάζει στη γυναίκα του και τα παιδιά του:

«Εμπρός! Φορτώστε τα καλαθάκια στην πλάτη σας και δρόμο για την πολιτεία. Θα περάσουμε από το σπίτι της κυρά Πασχαλιάς πρώτα».

Και τα λαγουδάκια φορτώνονται τα μισογεμάτα από καραμέλες και σοκολάτες καλαθάκια τους και ξεκινούν για την κοντινή πολιτεία. Κατά το σούρουπο φτάνουν στο σπίτι της κυρά Πασχαλιάς.

«Χρόνια Πολλά, κυρά Πασχαλιά. Απογέμισέ μας τα καλάθια μας», της φωνάζουν.

Και η κυρά Πασχαλιά τούς γεμίζει τα καλάθια τους με κόκκινα αυγά…..

Γραφή: 3 φορές , την παραγραφούλα:

«Εμπρός! Φορτώστε τα καλαθάκια στην πλάτη σας και δρόμο για την πολιτεία. Θα περάσουμε από το σπίτι της κυρά Πασχαλιάς πρώτα».

Εργασία 1.

Διάβασε με προσοχή τις παρακάτω ερωτήσεις:

  1. Τι κάνει ολοχρονίς η οικογένεια του κυρ λαγού;
  2. Τι κάνουν τα λαγουδάκια τις μέρες του Πάσχα;
  3. Με τι μισογεμίζουν τα καλαθάκια τους ;
  4. Για πού ξεκινούν;
  5. Πού φτάνουν κατά το σούρουπο;
  6. Τι κάνει η κυρά Πασχαλιά;

Γράψε τώρα (στο τετράδιό)  τις σωστές και σύντομες απαντήσεις σου με τη σειρά, σε μια παράγραφο. Αυτό είναι και το νόημα του μαθήματος. Είμαι σίγουρη ότι θα τα καταφέρεις θαυμάσια!!

Εργασία 2.  Θυμάσαι πως λέμε τα στολιδάκια των ουσιαστικών; Τα λέμε…. ΕΠΙΘΕΤΑ!

Διάβασε δυνατά τα επίθετα της Τούλας και  βρες επίθετα με τα οποία θα μπορούσες να στολίσεις το καθένα από τα υπογραμμισμένα ουσιαστικά του κειμένου . Βρες όσο το δυνατό περισσότερα (προφορικά)!

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Γράφω 3 φορές και κάνω επανάληψη την προπαίδεια του 9.

Καλό απόγευμα!!!   Μου λείπετε!!! Να είστε υπάκουα παιδιά!!!

7/4/2020…Το ρολόι…

Καλημέρα πρίγκιπες και πριγκίπισσες του  Β1!

Σήμερα θα ασχοληθούμε με την "Ώρα"...

  • Κάνε δυνατά Ανάγνωση το παρακάτω απόσπασμα από  ¨Το ρολόι της Μάρως¨

Ολόκληρο το κείμενο μπορείς αν θες να το διαβάσεις ΕΔΩ.

  • Γραφή (3 φορές),  θα κάνεις τις προτασούλες ... "Έτσι νόμιζε η Μάρω, έτσι νόμιζε κι η γιαγιά. Και της χάρισε ένα ρολόι στα γενέθλιά της, ίδιο σαν εκείνο που ονειρευόταν."

Χθες θυμηθήκαμε την οικογένεια των ρημάτων που τελειώνουν σε -ίζω. Σήμερα θα διαβάσουμε δυνατά  τον παρακάτω πίνακα για να θυμηθούμε και άλλη μια οικογένεια ρημάτων. Πάμε!

  • Κλίνω στο τετράδιο τα ρήματα:

εγώ ψαρεύω, εγώ κλέβω.

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 

  • Γράφω στο τετράδιο των μαθηματικών την προπαίδεια του 8, τέσσερις φορές.
  • Ας θυμηθούμε τέλος τους δείκτες του ρολογιού και τις πληροφορίες που μας δίνουν.  Όσο μένουμε σπίτι , καλό είναι να μάθουμε την ώρα. !

Καλό απόγευμα και να είστε υπάκουα παιδιά!!!

 

 

6-4-2020…Καλημέρα!!! Χαρούμενη μέρα!!!

Κάνω ανάγνωση  το παρακάτω ποιηματάκι για τη  Γελαστή Οικογένεια.

Τι κάνει το κορίτσι πάνω στο χαρτί ;   Ζωγραφίζει!!! Ας θυμηθούμε σήμερα τα ρήματα που τελειώνουν σε -ίζω.

Κάνω πολλές φορές Ανάγνωση τις εξαιρέσεις των ρημάτων  που τελειώνουν σε -ίζω.

Αρκεί να θυμάμαι αυτά που λέμε πολλές φορές στην τάξη!

Αρκεί να θυμάμαι αυτά που λέμε πολλές φορές στην τάξη!

Εργασίες

  • Κάνω Γραφή την πρώτη στροφή  2 φορές.
  • Κλίνω στο τετράδιο τα  ρήματα : εγώ ζωγραφίζω, εγώ δανείζω, εγώ δακρύζω, εγώ αθροίζω .
  • Κλίνω στους δύο αριθμούς τα ουσιαστικά: η οικογένεια, η μητέρα.

Μαθηματικά

Κάνω στο τετράδιο τις παρακάτω πράξεις:

3/4/2020…

θυμάστε τον Γιάννη;

  • Θυμάστε τον Γιάννη;  Διαβάστε το δυνατά για να τον μάθουν όλοι στο σπίτι!
  • Σήμερα θα ήθελα να απαντήσετε γραπτά στο πρόχειρο τετράδιο, τις ασκήσεις 1,2, 4 και 5 από το παρακάτω φύλλο εργασιών  ΕΔΩ.

ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ!!!

2/4/2020…Η γιορτή του Παιδικού Βιβλίου…

Καλημέρα αστέρια του Β1!!!

ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ :Γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου με ...

Πριν ξεκινήσουμε να σας πω ότι σήμερα είναι η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου!

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, στις 2 Απριλίου, ημέρα γέννησης του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805), γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Καθιερώθηκε πριν από 54 χρόνια (1966), από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα, με σκοπό να τονώσει την αγάπη για το διάβασμα.

Τα πιο γνωστά του παραμύθια:

"Το Aσχημόπαπο",  "Ο Mολυβένιος Στρατιώτης",  "Το Κοριτσάκι με τα Σπίρτα",  "Η Τοσοδούλα",         "Η Βασίλισσα του χιονιού".

Σήμερα λοιπόν θα κάνουμε Ανάγνωση ένα  από τα πιο γνωστά και συγκινητικά παραμύθια του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.  Δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στις 11 Νοεμβρίου του 1843.

Γλώσσα

Κάνω λοιπόν Ανάγνωση το παρακάτω παραμύθι…

« Το ασχημόπαπο»

«Μια φορά κι έναν καιρό, μία πάπια κλωσούσε τα αβγά της ανυπόμονη να σπάσουν. Όταν τα αβγά εκκολάφτηκαν εμφανίστηκαν τα πανέμορφα παπάκια της. Ένα όμως ξεχώριζε καθώς ήταν λίγο ασχημούλικο. Η μαμά πάπια ήταν αποφασισμένη να το αγαπάει και ας ήταν διαφορετικό.

Δεν είχαν όμως την ίδια άποψη οι υπόλοιπες πάπιες, που κορόιδευαν το παπάκι και το φώναζαν ασχημόπαπο.

Ακόμα και τα αδέρφια του τού φέρονταν σκληρά καθώς δεν το ήθελαν μαζί τους. Εκείνο πληγωμένο πήγαινε στη μητέρα του, που το αγκάλιαζε τρυφερά λέγοντάς του πως δεν είναι άσχημο, απλά διαφορετικό. Τα πειράγματα αυξήθηκαν και δεν άφηναν σε ησυχία το παπάκι, μέχρι που αποφάσισαν να το διώξουν λέγοντάς του πως κανείς δεν το αγαπάει. Η μαμά του προσπάθησε να τους μεταπείσει, όμως το παπάκι είχε πληγωθεί τόσο πολύ που αποφάσισε να φύγει. Πήγε σε μία λίμνη να ζήσει μόνο του. Εκεί ήρθαν και στάθηκαν κάτι όμορφοι κύκνοι. Το παπάκι τους θαύμασε και σκέφτηκε «μακάρι να ήμουν κι εγώ όπως αυτοί». Πέρασε ένας χρόνος και το παπάκι μεγάλωσε. Καθόταν στη λίμνη μόνο του όταν τον πλησίασε ένας κύκνος και του είπε «Γιατί κάθεσαι μόνος σου; Είσαι αδελφός μας, έλα μαζί μας».

Το παπάκι σάστισε, κοιτάχτηκε στο νερό που το απέφευγε καιρό και είδε πως είχε γίνει ένας πανέμορφος κύκνος.

Ακολούθησε τους άλλους κύκνους που ταξίδεψαν σε όλο τον κόσμο και όταν πέρασε να δει τη μητέρα του, την πάπια, όλες οι άλλες πάπιες έσκασαν από τη ζήλια τους μπροστά σε τόση ομορφιά...»

  • Αν θες μπορείς να διαβάσεις κι άλλα παραμύθια   ΕΔΩ
  • Μπορείς τώρα να παίξεις με τις συνώνυμες λέξεις , όπως κάναμε στην τάξη  ΕΔΩ.

Μαθηματικά

Κάνω προφορικά τις πράξεις των ασκήσεων 1,2 και 3 από το παρακάτω φύλλο εργασίας πατώντας στη Δεκάδα (2ος τρόπος),ΕΔΩ.