Updated on 28 Μαΐου, 2020
ΚΑΤΑΛΗΞΕΙΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΡΗΜΑΤΩΝ ΚΑΡΤΕΛΕΣ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Μελετώ καλά τις καρτέλες και μετά κάνω τις δραστηριότητες κάνοντας κλικ στις εικόνες:
Είστε έτοιμοι για την ορθογραφία μας;
Posted on 26 Μαΐου, 2020
ΡΗΜΑΤΑ ΣΕ – ΙΖΩ ΚΑΡΤΕΛΕΣ – ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Μελετώ τον κανόνα και προσέχω τις εξαιρέσεις.
Ελέγχω αν έμαθα καλά τον κανόνα των ρημάτων σε - ίζω και αν θυμάμαι τις εξαιρέσεις τους παίζοντας!
Updated on 26 Μαΐου, 2020
ΡΗΜΑΤΑ -ΑΙΝΩ ΚΑΡΤΕΛΕΣ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Μελετώ τον κανόνα και
προσέχω τις εξαιρέσεις!
Κάνω κλικ για να παίξω!
Τώρα ξέρω καλά πώς γράφονται τα ρήματα σε -αίνω και δε με ξεγελούν οι εξαιρέσεις μένω - δένω - πλένω !
Updated on 25 Μαΐου, 2020
ΧΑΡΤΟΝΟΜΙΣΜΑΤΑ
Updated on 25 Μαΐου, 2020
40. Γνωρίζω τα χαρτονομίσματα των 5, 10, 20, 50 και 100 ευρώ
Αστεράκια μου, στο παράρτημα του βιβλίου μαθηματικών (πίσω) θα βρείτε τα χαρτονομίσματα με τα οποία ασχολούμαστε σ΄αυτό το κεφάλαιο. Κόψτε προσεκτικά, πρώτα τη σελίδα ολόκληρη και μετά, πιο άνετα, ένα ένα τα χαρτονομίσματα. Αντιστοιχίστε αυτά που έχουν την ίδια αξία.
Μπορείτε να παίξετε, ηλεκτρονικά, με τα χαρτονομίσματα εδώ:
Πάμε λοιπόν στη σελίδα 30.....
Σας θυμίζω πως όταν "εκτιμούμε", σκεφτόμαστε στο "περίπου", "στρογγυλεύουμε" τους αριθμούς στο μυαλό μας (0 Μονάδες) ή τους κάνουμε να έχουν 5 μονάδες. Ό,τι είναι πιο κοντινό με τον ακριβή αριθμό.
Συγκεκριμένα στο κεφάλαιο αυτό θα χρειαστεί να κάνουμε τις παρακάτω μετατροπές στο μυαλό μας:
18 = περίπου 20
14 = περίπου 15
9 = περίπου 10
28 = περίπου 30
22 = περίπου 20
Σας θυμίζω ότι για να βρούμε τα ρέστα κάνουμε στο μυαλό μας αφαίρεση.
Σκεφτόμαστε πόσα χρήματα κοστίζει αυτό που αγόρασα; Πόσα χρήματα έδωσα; Μμμμ....πόσα παραπάνω έδωσα;
Αυτά θα είναι τα ρέστα μου!
Πιστεύω ότι είμαστε έτοιμοι να συμπληρώσουμε το κεφάλαιο 40 στο βιβλίο Μαθηματικών μας αλλά και στο τετράδιο εργασιών!
ΕΡΓΑΣΙΑ
Κεφ.40_Γνωρίζω_τα_χαρτονομίσματα_των_5_10_20_50_100_ευρώ.pdf
Κεφ.40_Γνωρίζω_τα_χαρτονομίσματα_των_5_10_20_50_100_ευρώ.docx
Updated on 25 Μαΐου, 2020
Τροπικά επιρρήματα
Μελετώ κι απ΄το βιβλίο της Γλώσσας τι μας λέει η Βάγια για τα τροπικά επιρρήματα (σελ.15)
Όπως μαρτυράει και το όνομά τους, είναι λεξούλες που πηγαίνουν δίπλα σε ρήματα απαντώντας στην ερώτησή τους "Πώς;", "Με ποιον τρόπο;".
Αν πάμε να ... μεταμορφώσουμε τα επίθετα του πράσινου πλαισίου σε επιρρήματα δίπλα στο κόκκινο πλαίσιο, θα δούμε ότι όλα τελειώνουν σε -α. Με βοηθάει πολύ αν ρωτάω : Πώς + ρήμα
π.χ. Για να μετατρέψω σε επίρρημα το επίθετο "δυνατός" θα κάνω την ερώτηση:
Πώς φωνάζω;
και θα απαντήσω:
Φωνάζω δυνατά.
Να το λοιπόν το επίρρημα!
Συμπληρώνουμε και τα υπόλοιπα επιρρήματα και πάμε στην άσκηση 7 του Τ.Ε.Γ. στη σελίδα 36.
ΕΡΓΑΣΙΑ:
Στο παρακάτω βίντεο παρουσιάζονται τα επιρρήματα. Ρίξτε μια ματιά!
Posted on 24 Μαΐου, 2020
Ορθογραφία “Λίγο ακόμα”
Πουλάκια μου, μελετήσατε πολύ καλά το ποίημα "Λίγο ακόμα" του ποιητή μας Γ. Σεφέρη;
Τέλεια! Είστε έτοιμοι, τότε να κάνετε την ασκησούλα που ετοίμασα για σας:
Updated on 27 Μαΐου, 2020
Μετρώ το βάρος κιλό-γραμμάριο (κεφ.39)
Ήρθε η ώρα να δούμε το βάρος πιο ειδικά!
Αρχικά ξαναβλέπουμε το βιντεάκι:
Είναι σημαντικό να σταθούμε στις έννοιες: κιλό, γραμμάριο, μισό κιλό, στους τρόπους γραφής τους και να θυμόμαστε τη σχέση που έχουν μεταξύ τους:
1 κιλό ή κ. = 1.000 γραμμάρια ή γρ.
Στα αγγλικά:
1 kg = 1000 g ή gr
1/2 κιλό = 500 γραμμάρια
1 κιλό = μισό κιλό + μισό κιλό
1κ. = 500 γρ. + 500 γρ.
Καθημερινά τους ακούμε αυτούς τους όρους και τους βλέπουμε γραμμένους σε συσκευασίες τροφίμων και άλλων προϊόντων, σε συνταγές μαγειρικής και ....πού αλλού; Πείτε καμιά ιδέα! Α, ναι! Στη ζυγαριά στο μπάνιο!
Προσπαθήστε να κάνετε τις ασκήσεις του βιβλίου και του τετραδίου εργασιών (κεφ.39). Θα τις αναρτήσω συμπληρωμένες αργότερα. Άλλες εργασίες θα ανατεθούν αργότερα αφού αύριο δεν θα προχωρήσουμε.
Ελπίζω τώρα να είναι όλα πιο ξεκάθαρα στο μυαλό μας και να μην έγινε το κεφάλι μας 2 κ. βαρύτερο....
Αν λοιπόν δεν βαρύνατε πολύ ρίξτε μια ματιά στο παρακάτω παιχνίδι! Είναι στα Αγγλικά οπότε πρέπει να σας βοηθήσω λίγο:
Φορτώνετε στη ζυγαριά διάφορα δέματα, βλέπετε πόσο ζυγίζουν, πατάτε τους κατάλληλους αριθμούς και τη μονάδα (kg = κιλό) (g= γραμμάριο) και πατάτε για έλεγχο check. Αν είναι ο δείκτης της ζυγαριάς, για παράδειγμα, ανάμεσα στο 5 και το 6, τότε θα πατήσετε 5 1/2 kg ή 5500 g. Αν ο δείκτης πέσει ακριβώς στο 5 πρέπει να πατήσετε 5 kg ή 5000 g. Αν έχετε κάνει λάθος θα σας βγάλει error . Αν είναι σωστό το ζύγισμα φεύγει σφυρίζοντας το φορτηγάκι της μεταφορικής! Πατάτε το βελάκι δεξιά για το επόμενο ζύγισμα!
Επιλέξτε τον πρώτο ..χάρακα που λέει "kg and half kg"
https://www.ictgames.com/mobilePage/mostlyPostie/index.html
ΕΡΓΑΣΙΑ
Κεφ.39_Μετρώ_το_βάρος_Το_κιλό_και_το_γραμμάριο__β_.pdf
Κεφ.39_Μετρώ_το_βάρος_Το_κιλό_και_το_γραμμάριο__β_.docx
Σε μορφή εικόνας θα την βρείτε στην πλευρική στήλη του blog στη συλλογή "Μαθηματικά θεωρία - ασκήσεις με μια ματιά..."
Updated on 22 Μαΐου, 2020
Λίγο ακόμα – ΟΥΔΕΤΕΡΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ
Το βιβλίο μας (σελ.14) έχει αυτό το υπέροχο ποίημα του μεγάλου μας ποιητή Γιώργου Σεφέρη. Το διαβάζουμε με προσοχή προσπαθώντας να δούμε τις εικόνες που περιγράφει. Στη συνέχεια το ακούμε σε μορφή τραγουδιού σε μουσική του συνθέτη μας Μίκυ Θεοδωράκη και ερμηνεία Μαρίας Φαραντούρη. Υπέροχο!
Πώς σας φάνηκε; Μπορείτε να γράψετε στα σχόλια σχετικά ή και να αναρτήσετε ένα άλλο ποίημα που σας αρέσει. Μην ξεχάσετε να γράψετε το όνομα του ποιητή ή της ποιήτριας.
Όπως μας λέει το κίτρινο πλαίσιο, μαθαίνουμε να απαγγέλλουμε το ποίημα "Λίγο ακόμα" και να το γράφουμε σωστά (ορθογραφία για δευτέρα)
Ώρα για ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ!
Ας θυμηθούμε την κλίση των ουσιαστικών κλίνοντας με τη βοήθεια του βιβλίου μου ουδέτερα ουσιαστικά αυτή τη φορά. Συμπληρώνουμε το πινακάκι στη σελίδα 14. προσέχοντας την ορθογραφία ειδικά στην αιτιατική ενικού όταν τελειώνει η λέξη σε -ο (το βουνό) και τη γενική πληθυντικού (των βουνών).
Μετά κάνουμε τις ασκήσεις 4, 5, 6 απ΄ το τετράδιο εργασιών (σελ.35-36)
Ας θυμηθούμε...μελωδικά:
(κάνω κλικ στις εικόνες για να ακούσω)
ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΤΡΙΑ ΤΟΥΣ ΓΕΝΗ
ΡΗΜΑΤΑ ΣΕ -Ω
ΟΥΔΕΤΕΡΑ ΣΕ -Ο
ΟΥΔΕΤΕΡΑ ΣΕ -Ι ΚΑΙ -Υ
Τώρα πια είμαστε έτοιμοι για την εργασία μας.
ΕΡΓΑΣΙΑ: