SPAMING

Spam είναι το ανεπιθύμητο περιεχόμενο που παραλαμβάνει κάποιος πχ στο email του χωρίς τη θέλησή του. Για παράδειγμα όταν μας έρχεται ένα email - newsletter στο οποίο δεν γραφτήκαμε ποτέ (άρα έρχεται παρά τη θέλησή μας), τότε αυτό αποτελεί spam. Γενικά οποιοδήποτε περιεχόμενο παραλαμβάνουμε ή βλέπουμε χωρίς να το θέλουμε ή και παραβαίνει κάποιους κανόνες, αποτελεί τέτοιο. Επίσης οποιαδήποτε ενέργεια κάνουμε παραβαίνοντας τους κανόνες για να προβάλλουμε κάτι που θέλουμε, αποτελεί spam. Οπως για παράδειγμα αν ποστάρουμε σε ένα blog σχόλια που δεν έχουν σχέση με το άρθρο αλλά εξυπηρετούν δικά μας συμφέροντα (πχ ποστάροντας την ιστοσελίδα μας για να την δούνε και άλλοι επισκέπτες). Ένα άλλο παράδειγμα είναι στο chat, στο facebook, κλπ που ποστάρει κάποιος ανεπιθύμητο περιεχόμενο σε όλους, είτε μία φορά, είτε επαναλαμβανόμενα.(ti.einai.gr)

Το spaming είναι πολύ συχνό φαινόμενο τώρα πια. Σχεδόν όλοι οι ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών συσκευών έχουν λάβει ένα ανεπιθύμητο μήνυμα στα social media, στο mail , κλπ. Μερικοί τα αγνοούν,άλλα μερικοί τα βλέπουν,κάτι το οποίο μπορεί να οδηγήσει στο να έχουν ιό στην συσκευή τους.

Σε περίπτωση που δεχθείτε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από αποστολέα, τον οποίο δεν αναγνωρίζετε άμεσα, θα πρέπει να ελέγξετε, καταρχήν, αν είχατε κάποια πρότερη συναλλαγή με την επιχείρηση/οργανισμό του (π.χ. αγορά προϊόντων/ υπηρεσιών). Εν συνεχεία, χρειάζεται να ελέγξετε αν έχετε δώσει τη συγκατάθεσή σας σε ενδεχόμενη αποστολή διαφημιστικών μηνυμάτων από τον αποστολέα. Αν και οι δύο παραπάνω έλεγχοι αποβούν αρνητικοί, τότε το μήνυμα αποτελεί αζήτητη επικοινωνία.Μπορείτε να καταγγείλετε τον υπεύθυνο για την αποστολή του μηνύματος στην Αρχή. Για την υποβολή της καταγγελίας βλέπε εδώ.Πολλές εταιρείες θεωρούν, είτε σκοπίμως είτε από έλλειψη ενημέρωσης, ότι η αποστολή διαφημιστικών μηνυμάτων είναι μια νόμιμη ενέργεια. Αν διαπιστώσετε ότι μια εταιρεία σας στέλνει ανεπιθύμητα μηνύματα και είναι μια πραγματική εταιρεία (π.χ. στα μηνύματά της παραπέμπει σε έγκυρη ιστοσελίδα της και δίνει πλήρη στοιχεία επικοινωνίας), είναι καλό να τους ενημερώσετε για την πρακτική τους, προτού προσφύγετε στην Αρχή. Μπορείτε να ενημερώσετε τον αποστολέα των μηνυμάτων εκφράζοντας την αντίρρησή σας στην πρακτική του αυτή. Επισυνάψτε και το σχετικό ενημερωτικό φυλλάδιο της Αρχής, ώστε να του δώσετε τη δυνατότητα να συμμορφωθεί. Φυσικά, αν ο υπεύθυνος συνεχίσει την αποστολή spam θα πρέπει να καταγγείλετε το γεγονός στην Αρχή.Σε κάθε άλλη περίπτωση προτείνεται να μην απαντάτε στον αποστολέα ηλεκτρονικά!(ww.dpa.gr)

η ισχύουσα νομοθεσία προβλέπει μία σειρά από δικαιώματα και μέσα προστασίας από μη ζητηθείσες ηλεκτρονικές επικοινωνίες.Η μη ζητηθείσα ηλεκτρονική επικοινωνία ρυθμίζεται στο Ελληνικό δίκαιο από τις γενικές διατάξεις περί προστασίας της προσωπικότητας και από τις ειδικότερες διατάξεις του άρθρου 11 του Νόμου 3471/2006 ο οποίος ενσωμάτωσε στην Ελληνική έννομη τάξη την Οδηγία 2002/58/ΕΚ για την προστασία των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικής ζωής στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Η συλλογή και επεξεργασία προσωπικών δεδομένων επικοινωνίας για τις ανάγκες αποστολής μη ζητηθεισών ηλεκτρονικών επικοινωνιών ρυθμίζονται από τον Νόμο 2471/1997, ο οποίος ενσωμάτωσε στην Ελληνική έννομη τάξη την Οδηγία 1995/46/ΕΚ για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

ΠΗΓΈΣ⇒ti.einai.gr,ww.dpa.gr