Papers/ Άρθρα
- Gorozidis, G.S, & Papaioannou, A.G. (2016). Teachers’ achievement goals and self-determination to engage in work tasks promoting educational innovations. Learning and Individual Differences, 49, 46-58. http://dx.doi.org/10.1016/j.lindif.2016.05.0142016
- Gorozidis, G., & Papaioannou, A. (2014). Teachers’ motivation to participate in training and to implement innovations. Teaching and Teacher Education, 39, 1-11. http://dx.doi.org/10.1016/j.tate.2013.12.001
- Gorozidis, G., & Papaioannou, A. (2011). Teachers’ self-efficacy, achievement goals, attitudes and intentions to implement the new Greek physical education curriculum. European Physical Education Review, 17(2), 231-253. http://dx.doi.org/10.1177/1356336×11413654
- Γοροζίδης, Γ., Παπαϊωάννου, Α. & Διγγελίδης, Ν. (2012). Αυτό-αποτελεσματικότητα εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής στην εφαρμογή του νέου προγράμματος σπουδών για το «Νέο Σχολείο – Σχολείο 21ου αιώνα». Aναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισµό, 10(2), 91-101.
- Λαζαρίδης, Α., & Γοροζίδης, Γ., (2012). Η επίδραση της ανατροφοδότησης με αυτοπαρατήρηση στη μάθηση του σέρβις στην πετοσφαίριση, στα πλαίσια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής. Aναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισµό,10(2), 103-113.
Conference Proceedings/ Πρακτικά Συνέδριων
Short papers
- Gorozidis, G., Papaioannou, A. (2017). The Importance of Teachers’ Mastery Goal Orientation and Autonomous Motivations for Their Professional Development and Educational Innovation. Proceedings of the 3rd ISNITE 2015 International Symposium’ ‘New Issues on Teacher Education’, University of Thessaly, Volos, Greece.
- Gorozidis G, Tzioumakis Y., Papaioannou A., Krommydas C. (2014).Youth football coaches’ self-determination to participate in professional training promoting innovative/empowering coaching. Proceedings of the 13th Conference of Sport Psychology, “Psychology in Sports and Education” (pp. 118-124), University of Thessaly, Τrikala, Greece.
- Gorozidis G, Papaioannou A., Diggelidis, N., Syrbas, I. (2014).Validation evidence of the scale “self-efficacy in teaching physical education curriculum standards”. Proceedings of the 13th Conference of Sport Psychology, “Psychology in Sports and Education” (pp. 147-151), University of Thessaly, Τrikala, Greece.
- Gorozidis, G., Papaioannou, A. (2012). Initial validation of the “Work Tasks Motivation Scale for Teachers” – Greek version (WTMST-GR). Proceedings of the 20th International Conference of Physical Education and Sports, Democritus University of Thrace-D.P.E.S.S. (Short papers, Section: Sports Psychology, pp. 3-7), Komotini, Greece.
- Γοροζίδης, Γ., & Γρατσωνίδης, Α. (2012). Διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής. Προθέσεις και στάσεις απέναντι στην επιμόρφωση. Κινησιολογία, Αφιερωματικό Τέυχος, 17-18.
- Γοροζίδης, Γ., Παπαϊωάννου, Α. & Διγγελίδης, Ν. (2012). Αυτό-αποτελεσματικότητα εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής στην εφαρμογή του νέου προγράμματος σπουδών για το «Νέο Σχολείο – Σχολείο 21ου αιώνα». Φυσική Αγωγή & Αθλητισμός, 35(1), 217-219.