Ελληνικά

Ο Τάφος του Φιλίππου ΙΙ

Παρότι ακόμη αμφισβητείται το αν ο τάφος ανήκει πράγματι στον Μακεδόνα βασιλιά, σύμφωνα με τα συμπεράσματα του Μανόλη Ανδρόνικου θεωρείται πως είναι ο τάφος. Πρόκειται για το μεγαλύτερο από τα μνημεία που ανασκάφηκαν, με διαστάσεις 9,5 Χ 5,5 μέτρα. Ο τάφος είναι κτισμένος με δομούς, έχει τη μορφή μεγάρου με προθάλαμο και την πρόσοψη ενός ναού. Η πρόσοψή του θεωρείται ζωγραφικό και αρχιτεκτονικό κομψοτέχνημα: είναι δωρικού ρυθμού, με κίονες που στοιχίζονται πλάι σε μια βαριά, δίφυλλη μαρμάρινη πόρτα. Στο πάνω μέρος τους βρίσκεται ένα δωρικό γείσο όπου ακόμη διακρίνονται τα διακοσμητικά χρώματα, μπλε, λευκό και κόκκινο. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η μεγάλη τοιχογραφία στη δωρική πρόσοψη του μνημείου. Σε μία διακοσμημένη ζωφόρο μήκους 5,60 μέτρων παριστάνεται μία πολυπρόσωπη σκηνή κυνηγιού μέσα στο πλούσιο τοπίο ενός άλσους, μία ξεχωριστή σύνθεση με πλούσια χρώματα. Ανάμεσα στα πρόσωπα που απαρτίζουν τη σκηνή οι ειδικοί θεωρούν πως απεικονίζονται ο Φίλιππος Β' και ο γιός του ο Αλέξανδρος. Η λεπτομέρεια και τα χρώματα της τοιχογραφίας -διακρίνονται το κίτρινο, το βιολετί, το ροζ και το καφετί καθώς και η χρονολόγηση της που υπολογίζεται στο τέλος του 4ου αιώνα π.Χ. δίνει σημαντικά στοιχεία για τη μελέτη της ελληνικής κλασικής ζωγραφικής. Πάνω από την καμάρα της εισόδου βρέθηκαν τα υπολλείματα της πυράς στην οποία κάηκε ο νεκρός μαζί με το στεφάνι και τα όπλα του, ακόμη και με τα άλογα που θυσιάστηκαν για χάρη του. Από τα άλογα βρέθηκαν τα χαλινάρια. Μέσα στο θάλαμο βρέθηκε η μαρμάρινη σαρκοφάγος όπου είχε τοποθετηθεί η χρυσή λάρνακα με τα οστά του νεκρού βασιλιά, τυλιγμένα σε πορφυρό ύφασμα. Τα οστά ήταν στεφανωμένα με ένα λεπτεπίλεπτο χρυσό στεφάνι από φύλλα και καρπούς βελανιδιάς. Στο κάλυμμα της λάρνακας ξεχώριζε λαμπρός ο ανάγλυφος ήλιος σύμβολο του βασιλείου της Μακεδονίας, με τις 16 μικρές και μεγάλες ακτίνες. Από τα κτερίσματα του θαλάμου, ξεχωρίζει επίσης ότι είχε απομείνει από το ξύλινο κρεβάτι του νεκρού. Ο χρόνος βέβαια κατέστρεψε το ξύλο, σώθηκαν όμως τα στολίδια του κρεβατιού φτιαγμένα από ελεφαντόδοντο, χρυσάφι και λεπτοδουλεμένο γυαλί.

                                                         

Το βάψιμο των αύγων!!!

Κείμενο

Οι Ορθόδοξοι πιστοί εντοπίζουν την κόκκινη βαφή στο μύθο ότι η Μαρία Μαγδαληνή, πιστή οπαδός του Ιησού, περιπλανιόταν στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία κηρύσσοντας την Ανάσταση και μεταφέροντας αυγά ως ένα είδος οπτικής βοήθειας. Όταν συναντήθηκε με τον αυτοκράτορα, τον Τιβέριο, αυτός ήταν αρκετά σκεπτικός και της είπε ότι θα πίστευε ότι ο Ιησούς αναστήθηκε από τους νεκρούς αν τα αυγά στο καλάθι γίνονταν κόκκινα. Έτσι και έγινε. Μερικοί ανατολικοευρωπαίοι μύθοι δεν πιστώνουν στη Μαρία Μαγδαληνή, αλλά στη μητέρα του Ιησού Μαρία, την πηγή της παράδοσης των βαμμένων αυγών. Σύμφωνα με αυτούς, η Παναγία ήταν παρούσα στη σταύρωση του γιου της την Μεγάλη Πέμπτη και έφερε τα αυγά μαζί της. Μια εκδοχή αναφέρει ότι το αίμα από τις πληγές του Ιησού πέφτει στα αυγά, χρωματίζονται τα κόκκινα. Ένας άλλος θρύλος θέλει την Παναγία να κλαίει, ικετεύοντας τους στρατιώτες να είναι λιγότερο σκληροί με τον γιο της. Τους προσφέρει αυγά και καθώς πέφτουν τα δάκρυά της πάνω τους, βάφονται κόκκινα.Πρωτότυπα πασχαλινά αβγά με σεβασμό στην παράδοση | κουζινα , γευσεις |  womenonly.grΚόκκινα αυγά Πάσχας σε ένα καλάθι σε ένα άσπρο υπόβαθρο. Στοκ Εικόνα -  εικόνα από : 36669263

ΤΑΦΟΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ‘Β

Ο τάφος του Φιλίππου, του 'β βρέθηκε από τον Έλληνα αρχαιολόγο Μανόλη Ανδρόνικο, τον Νοέμβριο του 1977. Αυτός ο τάφος είναι σχεδόν 2.358 χρόνων. Είναι τάφος βασιλικής οικογένειας.

Ρουκετομανία στο Βροντάδο(Πασχαλινό έθιμο)

Η Χίος κάθε χρόνο τέτοια εποχή τραβάει τα βλέμματα, χάρη στο έθιμο που αναβιώνει στο χωριό Βροντάδο και περιλαμβάνει την μάχη των ενοριών με ρουκέτες. Σύμφωνα με την επικρατέστερη εκδοχή, η συνήθεια ξεκίνησε επί Τουρκοκρατίας, όταν οι Χριστιανοί κάτοικοι ήθελαν να δείξουν στους Τούρκους πώς γιορτάζουν οι ορθόδοξοι την Ανάσταση. Ο Δήμος βέβαια πλέον έχει θέσει αυστηρούς κανόνες για την ασφάλεια των συμμετεχόντων στον ρουκετοπόλεμορουκετοπόλεμο, για να αποφευχθούν τα παρατράγουδα και οι τραυματισμοί που παρατηρήθηκαν πριν λίγα χρόνια. Σε κάθε περίπτωση, το θέαμα στον μεταμεσονύκτιο ουρανό είναι μαγευτικό – άλλωστε οι ειδικοί «ρουκετοποιοί» του χωριού εργάζονται γι’ αυτό το υπερθέαμα καθ’ όλη την διάρκεια  της χρονιάς.

 

Πάσχα

 

Το Χριστιανικό Πάσχα, ή κοινώς Πασχαλιά ή Λαμπρή, και ειδικότερα η Ανάσταση του Χριστού ή απλώς Ανάσταση, είναι η σπουδαιότερη γιορτή του Χριστιανισμού.[6] Εορτάζεται την πρώτη Κυριακή μετά την πρώτη πανσέληνο που ακολουθεί την εαρινή ισημερία.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία υπολογίζει το Πάσχα την πρώτη Κυριακή μετά την πρώτη Ιουλιανή ή Μετώνεια πανσέληνο (συμβαίνει 4 ή 5 ημέρες αργότερα από την πραγματική αστρονομική πανσέληνο) που ακολουθεί την πλασματική εαρινή ισημερία της 21ης Μαρτίου του παλαιού ημερολογίου (η πλασματική ισημερία συμβαίνει στις 3 Απριλίου του νέου ημερολογίου) και την οποία Μετώνεια πανσέληνο ονομάζει Νομικό Φάσκα, επειδή πιστεύει λανθασμένα πως το Εβραϊκό Πάσχα εορτάζεται την ημέρα της πλασματικής αυτής πανσελήνου (κάτι που φυσικά δεν ισχύει, διότι οι Εβραίοι έχουν αναγνωρίσει το σφάλμα της Μετώνειας πανσελήνου και εορτάζουν το Πάσχα τους κατά την ημέρα της πραγματικής αστρονομικής πανσελήνου, εξακολουθούν όμως να υπολογίζουν την πασχαλινή τους πανσέληνο τουλάχιστον 5 ημέρες μετά την ισημερία, πράγμα που σημαίνει πως το Πάσχα τους εορτάζεται στο διάστημα 26 Μαρτίου-23 Απριλίου και κάποιες φορές μετά τη δεύτερη εαρινή πανσέληνο, όταν η πρώτη συμβεί μεταξύ 21-25 Μαρτίου). Η Ορθόδοξη Εκκλησία λαμβάνει υπόψιν της το Νομικό Φάσκα, για να μην παραβιάζεται ο όρος της Συνόδου της Νίκαιας και συμβεί να υπάρξει συνεορτασμός Εβραϊκού Πάσχα και χριστιανικού, πράγμα που απαγορεύεται(αν και παραβιάζει πλέον τους άλλους όρους της συνόδου εξαιτίας των λανθασμένων υπολογισμών της πανσελήνου και της εαρινής ισημερίας). Έτσι το Ορθόδοξο Πάσχα στην Ελλάδα εορτάζεται με το νέο ημερολόγιο τουλάχιστον 14 ημέρες αργότερα από την πραγματική εαρινή ισημερία της 21ης Μαρτίου (πάντοτε από τις 4 Απριλίου του νέου ημερολογίου και αργότερα, επειδή για τον εορτασμό λαμβάνεται υπόψη η πλασματική εαρινή ισημερία τις 21ης Μαρτίου του παλαιού ημερολογίου, η οποία αντιστοιχεί στις 3 Απριλίου με το νέο ημερολόγιο) καθώς και τουλάχιστον 5 με 6 ημέρες αργότερα από την πραγματική αστρονομική πανσέληνο που συμβαίνει μετά την πλασματική εαρινή ισημερία του παλαιού ημερολογίου. Επίσης, επειδή οι δύο πανσέληνοι (αστρονομική και μετώνεια), δεν πέφτουν πάντα μέσα στην ίδια εβδομάδα, πολλές φορές η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν υπολογίζει το Πάσχα την πρώτη Κυριακή μετά την πραγματική αστρονομική πανσέληνο που συμβαίνει μετά την πραγματική εαρινή ισημερία της 21ης Μαρτίου, σύμφωνα με την απόφαση της Συνόδου της Νίκαιας, αλλά την δεύτερη Κυριακή, γι' αυτό και πολλές χρονιές εορτάζεται μια εβδομάδα αργότερα από τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, επειδή αυτή λαμβάνει υπόψιν της μόνο την πραγματική εαρινή ισημερία της 21ης Μαρτίου και την πρώτη Κυριακή μετά την πραγματική αστρονομική πανσέληνο, ενώ δεν λαμβάνει καθόλου υπόψιν της την ημερομηνία του Εβραϊκού Πάσχα, το οποίο δεν εορτάζεται ποτέ πριν τις 26 Μαρτίου του νέου ημερολογίου και είναι δυνατόν κάποιες χρονιές (όταν η πραγματική αστρονομική πανσέληνος συμβεί στο διάστημα 21-25 Μαρτίου) να εορταστεί το Ρωμαιοκαθολικό Πάσχα πριν το εβραϊκό. Ακόμα, κάποιες φορές το Ορθόδοξο Πάσχα δεν συμβαίνει μετά από την πρώτη πραγματική αστρονομική πανσέληνο μετά την πραγματική εαρινή ισημερία της 21ης Μαρτίου, σύμφωνα με την απόφαση της Συνόδου της Νίκαιας, αλλά μετά τη δεύτερη αστρονομική πανσέληνο ,η οποία χαρακτηρίζεται λανθασμένα ως πασχαλινή (δίνεται Νομικό Φάσκα στη δεύτερη εαρινή μετώνεια πανσέληνο, ενώ οι Εβραίοι έχουν ήδη εορτάσει το Πάσχα τους κατά την πρώτη εαρινή αστρονομική πανσέληνο, εφόσον αυτή συνέβη από τις 26 Μαρτίου και μετά). Αυτό μπορεί να συμβεί μόνο στην περίπτωση που η πραγματική αστρονομική πανσέληνος συμβεί στο διάστημα από 21 έως 29 Μαρτίου του νέου ημερολογίου (επειδή στο διάστημα 30 Μαρτίου έως 3 Απριλίου του νέου ημερολογίου η πλασματική μετώνεια πανσέληνος συμβαίνει μετά την πλασματική εαρινή ισημερία της 21ης Μαρτίου και μας δίνει σωστό εορτασμό του Πάσχα μετά την πρώτη εαρινή πανσέληνο). Λόγω των συνδυασμών αυτών των 2 γεγονότων(εορτασμός την πρώτη ή την δεύτερη Κυριακή, μετά την πρώτη ή την δεύτερη εαρινή πανσέληνο), κάποιες χρονιές τα δύο Πάσχα (ορθόδοξο και ρωμαιοκαθολικό) εορτάζονται έως και με 35 ημέρες διαφορά(εορτασμός από 22 Μαρτίου έως 3 Απριλίου οι Ρωμαιοκαθολικοί, και το ίδιο έτος από 26 Απριλίου έως 8 Μαΐου οι Ορθόδοξοι). Συνεορτασμό με τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία έχουμε μόνο στην περίπτωση όπου η πραγματική αστρονομική πανσέληνος συμβεί από τις 3 έως και 18 Απριλίου του νέου ημερολογίου καθώς και εάν οι δύο πανσέληνοι (μετώνεια και αστρονομική) συμπέσουν μέσα στην ίδια εβδομάδα (η πραγματική αστρονομική πανσέληνος πρέπει να συμβεί από Κυριακή έως Τρίτη, για να συμβεί και η μετώνεια πανσέληνος από Πέμπτη έως Σάββατο της ίδιας εβδομάδας και να υπάρξει την ερχόμενη Κυριακή συνεορτασμός Ορθόδοξων και Ρωμαιοκαθολικών). Οπότε η περίοδος που τα 2 Πάσχα μπορούν να συνεορταστούν κυμαίνεται με το νέο ημερολόγιο από τις 4 Απριλίου ο νωρίτερος συνεορτασμός έως τις 25 Απριλίου ο αργότερος συνεορτασμός.

Με τον όρο Ανάσταση αναφερόμαστε είτε στην εβδομάδα της Ανάστασης μέχρι το Σάββατο της Διακαινησίμου, είτε στην περίοδο των 50 ημερών που ακολουθούν την εορτή της Ανάστασης, όπου και η καλούμενη τελευταία ημέρα (αριθμητικά) Πεντηκοστή.

Η εορτή της Ανάστασης του Ιησού Χριστού, λόγω της σπουδαιότητάς της, επηρεάζει το εορτολόγιο της Ορθοδόξου Εκκλησίας τόσο 40 ημέρες πριν από αυτό (Μεγάλη ΤεσσαρακοστήΤριώδιο) όσο και 50 ημέρες μετά (περίοδος Πεντηκοσταρίου). Οι ακολουθίες που τελούνται τότε έχουν αρχαιοπρέπεια (ανάγονται στους πρώτους αιώνες του Χριστιανισμού όπως η αφή του Αγίου Φωτός), κατάνυξη και λαμπρότητα, και περιγράφονται λεπτομερώς στο τυπικό της Εκκλησίας.Καλό Πάσχα [2014] - YouTubeΚυριακή του Πάσχα, η Σημασία και τα Έθιμα. – Steki Radio | Το όνειρο που  γίνεται πραγματικότητα !!!

Παοκ

Ο ΠΑΟΚ είναι ελληνικός επαγγελματικός ποδοσφαιρικός σύλλογος με έδρα στη Θεσσαλονίκ και είναι από τους μεγαλύτερους στην Ελλάδα.

 

Ιδρύθηκε το 1926[2] ως το ποδοσφαιρικό τμήμα του Πανθεσσαλονίκειου Αθλητικού Ομίλου Κωνσταντινουπολιτών (Π.Α.Ο.Κ.).

Συμμετέχει σε όλα τα πρωταθλήματα Α΄ Εθνικής από την ίδρυση της κατηγορίας την περίοδο 1959–60. Έχει κατακτήσει τρεις φορές το πρωτάθλημα Ελλάδας, το 1976, το 1985 και το 2019 καθώς και οκτώ φορές το κύπελλο Ελλάδας, το 1972, 1974, 2001, 2003, 2017, 2018, 2019 και 2021 ενώ έχει συμμετάσχει και σε 13 ακόμη τελικούς της διοργάνωσης. Στο ενεργητικό του έχει επίσης αρκετές αξιομνημόνευτες πορείες και νίκες στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις με πιο πρόσφατη την πρόκριση του στην προημιτελική φάση του Κόνφερενς Λιγκ.