Τετάρτη 19 Νοεμβρίου
Τόσο στη Γλώσσα όσο και στη Φυσική ολοκληρώνουμε σιγά-σιγά τις ενότητες και θα γράψουμε διαγωνίσματα την επόμενη εβδομάδα. Επειδή και στα δύο μαθήματα κάναμε πολύ σημαντικά πράγματα σε αυτές τις ενότητες πρέπει:
- να κάνουμε τις ασκήσεις με μεγάλη προσοχή,
- να διαβάσουμε με προσοχή τη θεωρία,
- να σκεφτούμε τι μας δυσκολεύει και τι όχι,
- να συνδυάσουμε όσα έχουμε διαβάσει με όσα έχουμε ακούσει στην τάξη ή έχουμε δει στις ασκήσεις!
Γλώσσα
- τετράδιο Εργασιών: ασκήσεις 8, 9, 10, 11 και 14 στις σελίδες 37-42.
- τετράδιο Εργασιών Γλώσσας: συνεχίζουμε το ρήμα "διαγράφω" στους υπόλοιπους χρόνους (Αόριστο, Μέλλοντες, Παρακείμενο και Υπερσυντέλικο) σε όλες τις εγκλίσεις. Αν δε θυμόμαστε ποιες εγκλίσεις έχει κάθε χρόνος, θα βρούμε βοήθεια στη Γραμματική.
- Φύλλο εργασίας 1: Υποθετικές και Αποτελεσματικές προτάσεις: https://files.e-me.edu.gr/s/pBjJaiojomn8wQw
- Φύλλο εργασίας 2: Επανάληψη στην ενότητα 4: https://files.e-me.edu.gr/s/x3gczewfQge9AAK Είπαμε πως αν είναι πολλά αυτά που έχουμε, κάνουμε το μισό, δηλαδή διαβάζουμε το κείμενο και απαντάμε στις πρώτες 9 ερωτήσεις.
Μαθηματικά
Δεν προχωρήσαμε παρακάτω.
Φυσική
Συνεχίσαμε την επανάληψη. Έχουμε να ολοκληρώσουμε τις ασκήσεις στο Φύλλο Εργασίας που πήραμε χθες.
Σχόλια, παρατηρήσεις και βοήθεια (για όσους τη χρειάζονται)
Βοήθεια για τη Γλώσσα
- Στην 8 πρέπει να γράψουμε μία παράγραφο με την οποία θα συγκρίνουμε το σπιτικό με το έτοιμο φαγητό που αγοράζουμε απ' έξω. Χρησιμοποιούμε επίθετα σε συγκριτικό βαθμό για τις συγκρίσεις μας. Στην 9 πρέπει να βάλουμε ενωτικό (ενώνουμε με αυτό λέξεις που διαβάζονται σαν μία: κυρα-Λένη, Αγια-Μαρίνα κτλ.), απόστροφο, διαλυτικά και υποδιαστολή (που έχει μία λέξη στα ελληνικά, η λέξη "ό,τι" όταν σημαίνει "οτιδήποτε"). Στη 10 γράφουμε τη σημασία των φράσεων, στην 11 συμπληρώνουμε τις σύνθετες λέξεις με λέξεις που έχουν σχέση με το φαγητό (π.χ., καλοφαγάς κτλ.). Στην 14 γράφουμε τις αντίθετες λέξεις από αυτές που είναι στην παρένθεση.
Βοήθεια για τη Φυσική
- Επειδή τα είδαμε στην τάξη αναλυτικά, θέλω τα παιδιά που έλειπαν να δουν το Φύλλο Εργασίας που έδωσα στα παιδιά χθες και να διαβάσουν πολύ προσεκτικά αυτή την ανάρτηση. Μη χάσετε πολύ ώρα με τα shorts που έχω προσθέσει. Προσπαθήστε να καταλάβετε τι βλέπουμε και γιατί συμβαίνει ό,τι βλέπουμε σε αυτά, στις εικόνες και στα πειράματα που έκαναν οι συμμαθητές μας.
