Η Ρώμη και ο κόσμος της

 

Η Ρώμη και ο κόσμος της

 

https://www.greek-language.gr/Resources/ancient_greek/history/rome/page_002.html?prev=true

Τίτλος: Χρονολόγιο – ιστοριογραμμή του Ιουστινιανού Α΄

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/9312

Τίτλος: Χρονολόγιο - ιστοριογραμμή του Ιουστινιανού Α΄

https://www.youtube.com/watch?v=6Z9qmcijou8&list=PL4ZtoMjzG87UZvtcpo0xn7noRzVdn4x5r&index=2

ΚΡΥΠΤΟΛΕΞΟ-ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΕΣ

ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ

ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Διαδραστική παρουσίαση ιστορικού υλικού και διερευνητική δραστηριότητα, με θέμα την εξέλιξη των επιστημών στο Βυζάντιο. Στόχοι του μαθησιακού αντικειμένου είναι η καλλιέργεια δεξιοτήτων διερευνητικής μάθησης και η οικοδόμηση της ιστορικής γνώσης
ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ

Επαναληπτικό διαγώνισμα στα Κεφ. 13 – 16

Επαναληπτικό διαγώνισμα στα Κεφ. 13 – 16
Όνομα : …………………………………………… Βαθμός : …………………………………
1. Αντιστοίχισε τα πρόσωπα με την ιδιότητα τους. (16 μον.)
Ιουστινιανός Στρατηγός

Θεοδώρα Αυτοκράτορας

Τριβωνιανός Αρχιτέκτονας

Καππαδόκης Αυτοκράτειρα

Ανθέμιος Νομοθέτης

Ισίδωρος Οικονομολόγος

Βελισάριος

Ναρσής
2. Διαβάζω και απαντώ σύντομα : (30 μον.)
 Από εκεί ξεκίνησε η στάση του «νίκα»: ……………………………………………………….
 Σε αυτή τη γλώσσα ξανάγραψε τους νόμους ο Ιουστινιανός: ………………………………..
 Ήταν οι Πράσινοι και οι Βένετοι : ……………………………………
 Αυτή συμβούλεψε τον Ιουστινιανό να αντιμετωπίσει δυναμικά τους στασιαστές: …………………………………………..
 Τόσοι ήταν οι νεκροί στη στάση του νίκα : …………………………………………………………
 Την ξανάχτισε ο Ιουστινιανός: ………………………………………………………..
 Ο ρυθμός που φτιάχτηκε η Αγία Σοφία …………………………………………………………..
 Έγινε η Μεσόγειος μετά τους νικηφόρους πολέμους του Ιουστινιανού ………………………………………………………………………..
 Τι υπέγραψε ο Ιουστινιανός με τους λαούς της Ανατολής; : …………………………………..
 Τόσα χρόνια κράτησαν οι μακροχρόνιοι πόλεμοι στη Δύση : ……………………………….

3. Κύκλωσε τη σωστή απάντηση: (30 μον.)
α) Ο Ανθέμιος και ο Υπάτιος έχτισαν την Αγιά Σοφιά.
Α) Σωστό Β) Λάθος
β) Η Αγιά Σοφιά εγκαινιάστηκε το 537 μ. Χ.
Α) Σωστό Β) Λάθος
γ) Οι στασιαστές ανακήρυξαν αυτοκράτορα:
Α) τον Υπάτιο Β) τη Θεοδώρα Γ) το Βελισάριο
δ) Από τη «στάση του Νίκα» νικητής βγήκε:
Α) ο Ιουστινιανός Β) ο Υπάτιος Γ) κανείς
ε) Ο Ιουστινιανός φορολόγησε τους πολίτες ανάλογά:
Α) με τον τόπο καταγωγής Β) με τα εισοδήματά τους Γ) με την κοινωνική τους θέση
στ) Ο Ιουστινιανός για να εξασφαλίσει τα ανατολικά σύνορα έδωσε στους Πέρσες
Α) χρήματα Β) όπλα Γ) εδάφη
ζ) Με τους πολέμους έφτασε η Βυζαντινή Αυτοκρατορία
Α) σε μικρότερα σύνορα Β) σε μεγαλύτερα σύνορα Γ) στα παλιά σύνορα
η) Ο Ιουστινιανός διέταξε το Βελισάριο και τον Ισίδωρο να καταπνίξουν τη «στάση του Νίκα»
Α) Σωστό Β) Λάθος
θ) Ο Ιουστινιανός έκανε σκληρούς πολέμους με τους Γότθους και τους Πέρσες
Α) Σωστό Β) Λάθος

4. Ποια ήταν τα τρία αρνητικά αποτελέσματα των μακροχρόνιων πολέμων στη Δύση;(24 μον.)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Ερωτήσεις στην Ιστορία Α ΕΝΟΤΗΤΑ

Ερωτήσεις  στην Ιστορία

      1.Οι Ρωμαίοι κυβερνούν τους Έλληνες:

Πότε κατάκτησαν οι Ρωμαίοι τους Έλληνες;

Τι εννοούμε  όταν λέμε ότι οι Ρωμαίοι εφάρμοσαν την τακτική του διαίρει και βασίλευε;

Πώς φέρθηκαν οι Ρωμαίοι στις κατακτημένες ελληνικές πόλεις;

Ποιες ήταν οι συνέπειες της παρουσίας του ρωμαϊκού στρατού  στην Ελλάδα;

  1. Οι Έλληνες κατακτούν τους Ρωμαίους με τον  πολιτισμό τους

Από ποια στοιχεία του ελληνικού πολιτισμού γοητεύτηκαν οι Ρωμαίοι;

Πως εκδηλώνεται ο θαυμασμός των Ρωμαίων για τους Έλληνες;(Τι έργα έκαναν, τι δασκάλους διάλεγαν για τα παιδιά τους κ.τ.λ)

Γιατί ονομάζεται ο πολιτισμός που ακολούθησε ελληνορωμαϊκός;

3.Η ρωμαική αυτοκρατορία ,μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου

Γιατί οι Ρωμαίοι ονόμαζαν τη Μεσόγειο <<η θάλασσά μας>> οι Ρωμαίοι;

Γιατί λέμε την κοινωνία της εποχής πολυπολιτισμική;

Πως έλυσαν τα προβλήματα διοίκησης του απέραντου κρατους τους;

Τι εννοούμε όταν λέμε <<ρωμαϊκή ειρήνη>>;

  1. Η καθημερινή ζωή στην αρχαία Ρώμη

Που ήταν χτισμένη η Ρώμη;

Που έμεναν οι κάτοικοί της;

Με τι ασχολούνταν οι κάτοικοι της υπαίθρου;

Πως περνούσαν τον καιρό τους οι Ρωμαίοι;

 

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 29 ΙΣΤΟΡΙΑ Ε ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

29 ΕΝΟΤΗΤΑ . ΝΕΟΙ ΕΧΘΡΟΙ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟΣΠΟΥΝ

ΕΔΑΦΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Στα μέσα  του  11ου  αιώνα τις ανατολικές περιοχές της αυτοκρατορίας τις απειλούν οι Σελτζούκοι Τούρκοι. Ήταν ασιατικής καταγωγής και είχαν πολλοί υπηρετήσει μισθοφόροι στους Άραβες ,έτσι έγιναν και μουσουλμάνοι. Με αρχηγό τον Άλπ-Ασλάν κατάκτησαν την Αρμενία ,την Καππαδοκία και έφτασαν ως την Καισάρεια ,στόχος τους ήταν η Πόλη.

Το 1068 ο αυτοκράτορας Ρωμανός Δ΄ ο Διογένης  με καταγωγή από την Καππαδοκία μάζεψε στρατό για να τους αντιμετωπίσει.

Στη μάχη του Ματζικέρτ το 1071  ο στρατός του νικήθηκε και  ο Ρωμανός πιάστηκε αιχμάλωτος. Οι Σελτζούκοι κατέλαβαν όλη σχεδόν τη Μ. Ασία έκοψαν τους δρόμους της ανατολής για τους Βυζαντινούς.

Το 1081  ο αυτοκράτορας Αλέξιος Α Κομνηνός ήθελε να αντιμετωπίσει τους Τούρκους ,αλλά οι Νορμανδοί  από τη Δύση και τη Σκανδιναβία έφτασαν ως τη Μεσόγειο.

Κατέλαβαν τη Νότια Ιταλία μπήκαν στα Βαλκάνια  προχωρούσαν προς τη Θεσσαλονίκη, μια άλλη ομάδα τους λεηλάτησε από τη θάλασσα την Πελοπόννησο. Ο Αλέξιος Ά ζήτησε βοήθεια από τους Βενετούς  με αντάλλαγμα  εμπορικά προνόμια. Στην Κωνσταντινούπολη οι Βενετοί έκαναν  δική τους συνοικία  στο Γαλατά και δεν πλήρωναν φόρους .Βοήθησαν όμως τους Βυζαντινούς να διώξουν τους Νορμανδούς  από τα Βαλκάνια.