Updated on 28 Νοεμβρίου, 2023
Επιχειρηματολογικά κείμενα
Διαβάζω πώς μπορούμε να παρουσιάσουμε την άποψή μας για κάποιο συγκεκριμένο ζήτημα και να πείσουμε τον αναγνώστη ότι η άποψή μας είναι σωστή.
Επιχειρηματολογικά κείμενα (Πηγή:https://anoixtosxoleio.weebly.com/)
Αν θέλετε διαβάστε εδώ ένα παράδειγμα επιστολής για την άσκηση 5 σελ. 84 Β.Μ. (πηγή:https://www.taexeiola.gr/)
Updated on 8 Δεκεμβρίου, 2023
Το Βήμα του Αποστόλου Παύλου – Ένα σπουδαίο μνημείο της πόλης μας
Ανάλυση ιστορικών πηγών - Απάντηση ιστορικών ερωτημάτων
Οι ομάδες διαβάζουν τις πηγές που συγκέντρωσαν και προσπαθούν να βρουν στοιχεία για την απάντηση των ιστορικών ερωτημάτων.
Οδηγίες για την εργασία των ομάδων
Ομάδα: Οι ιστορικοί
Τοποθετώ το μνημείο στον ιστορικό χρόνο: Αναζητούμε τον χρόνο δημιουργίας του μνημείου στις πληροφορίες που περιέχουν οι ιστορικές πηγές και κρατούμε σημειώσεις στο τετράδιο της ομάδας μας.
• Δημιουργούμε ιστοριογραμμή (timeline) της ιστορίας του μνημείου η οποία περιλαμβάνει την ημερομηνία κατασκευής του μνημείου, τους ανθρώπους που το έχτισαν ...
Τοποθετώ το μνημείο στον ιστορικό χώρο:Μελετούμε έναν τοπογραφικό χάρτη της Βέροιας, εντοπίζουμε το μνημείο και σημειώνουμε τον χώρο που βρίσκεται.
• Δημιουργούμε έναν διαδραστικό χάρτη της πόλης που απεικονίζει τη θέση του ιστορικού μνημείου και σχετικές ιστορικές πληροφορίες.
Ομάδα: Οι αρχαιολόγοι
Διερευνώ τη δημιουργία του μνημείου: Διαβάζουμε τις πηγές εντοπίζουμε τους ανθρώπους που έζησαν στον τόπο μας και δημιούργησαν το μνημείο, ερευνούμε τη συνέχεια και αλλαγή, τις αιτίες και τις συνέπειες αναφορικά με την ύπαρξη και τη διατήρησή του. Κρατούμε σημειώσεις στο τετράδιο της ομάδας μας.
• Εκπαιδευτικό προϊόν: ηλεκτρονική παρουσίαση
Ομάδα: Οι αρχιτέκτονες
Διερευνώ για το κτίσιμο του μνημείου: Διαβάζουμε τις πηγές, εντοπίζουμε τις πληροφορίες σχετικά με την αρχιτεκτονική του μνημείου, την προέλευση των μαστόρων, τη διαδικασία κτισίματος, τις συνθήκες και τα υλικά που χρησιμοποιούσαν. Κρατούμε σημειώσεις στο τετράδιο της ομάδας μας.
• Εκπαιδευτικό προϊόν: ηλεκτρονική παρουσίαση.
Ομάδα: Τα μνημεία
Διερευνώ τη συνέχεια και αλλαγή του μνημείου στην ιστορία και τον πολιτισμό: Προσπαθούμε με βάση τις διαθέσιμες πηγές να διερευνήσουμε τυχόν αλλαγές ως προς: τη μορφή του μνημείου (πώς ήταν πριν; πώς είναι σήμερα; τι άλλαξε; τι έμεινε ίδιο;) και τη χρήση του και εξηγούμε τις αλλαγές. Κρατούμε σημειώσεις στο τετράδιο της ομάδας μας.
• Εκπαιδευτικό προϊόν: ηλεκτρονική παρουσίαση.
Ομάδα: Οι αρχαίοι
Διερευνώ τη σπουδαιότητα του μνημείου: Διερευνούμε τον σκοπό της δημιουργίας και της χρήσης του μνημείου για την τοπική κοινωνία παλαιότερα και σήμερα. Κατόπιν, συζητούμε για τη σπουδαιότητα του μνημείου. Κρατούμε σημειώσεις στο τετράδιο της ομάδας μας.
• Εκπαιδευτικό προϊόν: ηλεκτρονική παρουσίαση.
Αναζήτηση ιστορικών πηγών
Βιβλία με θέμα το "Βήμα του Αποστόλου Παύλου" (Δημόσια Βιβλιοθήκη Βέροιας:
1)"Το Βήμα του Αποστόλου Παύλου στη Βέροια" : ιστορικά στοιχεία της περιοχής ([χ.ε.], 2016) Κοτζάμπασης, Γιάννης , Συγγραφέας
Πηγές στο διαδίκτυο:
https://catalogue.libver.gr/iguana/www.main.cls?surl=medusa
https://www.in.gr/2018/01/31/stories/features/beroia-to-bima-toy-apostoloy-payloy/
https://imverias.gr/vhmaappaulou/
https://imverias.gr/vima-apostolou-paylou-2/
Updated on 24 Νοεμβρίου, 2023
Φτιάχνουμε λίμερικ
Πατήστε στην εικόνα για να διαβάσετε τις οδηγίες για τη δημιουργία λίμερικ. Μετά γράψτε το δικό σας λίμερικ για να δημιουργήσουμε το δικό μας βιβλίο με τα δικά μας λίμερικ.
Πηγή:https://anoixtosxoleio.weebly.com
Updated on 16 Νοεμβρίου, 2023
Το ηλιακό μας σύστημα
Η Γη ως ουράνιο σώμα-Επανάληψη
Διαδραστικό - Το ηλιακό μας σύστημα
Εξάσκηση - Το ηλιακό μας σύστημα
Πηγή : https://anoixtosxoleio.weebly.com
Posted on 18 Οκτωβρίου, 2023
Ορθογραφία
Βοήθημα Ορθογραφίας με Ασκήσεις – Νεοελληνικής Γλώσσας - taexeiola.gr
Updated on 19 Νοεμβρίου, 2023
ENOTHTA Β: Οι Έλληνες κάτω από την οθωμανική και τη λατινική κυριαρχία(1453-1821)
Πάτησε εδώ για να ανοίξεις το αρχείο με τις ερωτήσεις της 2ης ενότητας της Ιστορίας
Κεφ.9 - Τα κυριότερα επαναστατικά κινήματα
Πάτησε εδώ για να δεις το σχεδιάγραμμα του μαθήματος και εδώ το βιντεομάθημα.
Κεφ.8 - Ο Ρήγας Βελεστινλής και ο Αδαμάντιος Κοραής
Πάτησε εδώ για να δεις το σχεδιάγραμμα του μαθήματος και εδώ το βιντεομάθημα.
Κεφ.6- Οι Έλληνες των παροικιών και των Παραδουνάβιων Ηγεμονιών
Πάτησε για εδώ να δεις το σχεδιάγραμμα του μαθήματος και εδώ το βιντεομάθημα.
Κεφ.5 - Η οικονομική ζωή
Πάτησε εδώ για να δεις το σχεδιάγραμμα του μαθήματος και εδώ το βιντεομάθημα.
Αν θέλεις μπορείς να λύσεις και αυτό το σταυρόλεξο ή το κουίζ.
Κεφ.4 - Οι κλέφτες και οι αρματολοί
Πάτησε εδώ για να δεις το σχεδιάγραμμα του μαθήματος και εδώ το βιντεομάθημα.
Αν θέλεις μπορείς να λύσεις και αυτό το σταυρόλεξο ή το κουίζ.
Κεφ.3 - Η θρησκευτική και η πολιτική οργάνωση των Ελλήνων
Πάτησε εδώ για να δεις το σχεδιάγραμμα του μαθήματος και εδώ το βιντεομάθημα.
Αν θέλεις μπορείς να λύσεις και αυτό το σταυρόλεξο ή το κουίζ.
Κεφ.2 - Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων
Πάτησε εδώ για να δεις το σχεδιάγραμμα του μαθήματος και εδώ το βιντεομάθημα.
Αν θέλεις μπορείς να λύσεις και αυτό το σταυρόλεξο ή το κουίζ.
Κεφ.1 - Η κατάκτηση της ελληνικής Χερσονήσου
Πάτησε εδώ για να δεις το σχεδιάγραμμα του μαθήματος και εδώ το βιντεομάθημα.
Αν θέλεις μπορείς να λύσεις και αυτό το σταυρόλεξο ή το κουίζ.
Updated on 5 Οκτωβρίου, 2023
Ένα κτίριο με ιδιαίτερη σημασία για την περιοχή
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε πώς περιγράφουμε ένα κτίριο κι εδώ για διαβάσετε ένα παράδειγμα.
Updated on 27 Σεπτεμβρίου, 2023
Ενέργεια
Το Ταξίδι της Ηλεκτρικής Ενέργειας -The Journey of Electrical Energy
Posted on 25 Σεπτεμβρίου, 2023