11 Εβδ: Μια εβδομάδα γεμάτη θέατρο (σκιών) !

Η εβδομάδα μας ξεκίνησε με τη γιορτή της Δ τάξης για την επέτειο του Πολυτεχνείου. Ηταν μια πολύ όμορφη εκδήλωση που με θεατρικά σκετς μας ενέπνευσαν τις αξίες της Δημοκρατίας και της Ελευθερίας.

Συγχαρητήρια στα παιδιά που την παρουσίασαν και στις δασκάλες τους!

Στη συνέχεια της εβδομάδας μας, κάναμε επανάληψη σε όλα τα γράμματα που γνωρίσαμε στην 2η ενότητα της Γλώσσας.  Ταυτόχρονα μιλήσαμε για το τραγουδαάκι της ενότητάς μας, "Το παπί", και ήταν μια αφορμή να εξηγήσουμε ότι στα ποιήματα συναντάμε στροφές και στίχους.

Μπήκαμε στη νέα ενότητα και ήδη μάθαμε το Θ,θ και το Μ,μ (που το είχαμε δει πολύ λίγο στην 1η ενότητα). Το θέατρο  μονοπώλησε τη θεματική της εβδομάδας. Μάθαμε την ιστορία του θεάτρου σκιών Καραγκιόζη, είδαμε όλες τις φιγούρες που περιλαμβάνει, παρακολουθήσαμε πεντάλεπτη παράσταση σε βίντεο και γελάσαμε με τα αστεία του νέου μας ήρωα. Ήταν η τέλεια αφορμή για να μιλήσουμε για τη χριστουγεννιάτικη παράσταση που θα ετοιμάσουμε και να μοιράσουμε κι εμείς τους ρόλους μας.

Κάνουμε αρκετή εξάσκηση στην ανάγνωση εξηγώντας κομμάτι κομμάτι την ορθογραφία της επόμενης ημέρας. Τα χρώματα, οι συλλαβές, η επανάληψη των κανόνων (π.χ. το μια έχει μια συλλαβή και δεν παίρνει τόνο) βοηθούν πολύ στην ορθή εκμάθηση της ορθογραφίας.

Φυσικά κάναμε εξάσκηση και στον ορθό τρόπο γραφής των νέων μας γραμμάτων. Επιμένουμε σε αυτό, γιατί τα δυο αυτά γραμματάκια είναι ιδιαίτερα και ξεχωριστά στον τρόπο που πρέπει να τα γράφουμε.

Βρήκαμε ευκαιρία να παίξουμε και το κουίζ του Θ, θ. Έχει ανέβει το κουίζ για το Μ,μ στην καρτέλα της Γλώσσας,  αλλά δεν το προλάβαμε ακόμα στην τάξη.

Την Παρασκευή παίξαμε ένα νέο παιχνίδι: αναγραμματισμός σε ομάδες. Οι καρτέλες μοιράζονται στις ομάδες ανάποδα. Μόλις δώσουμε το σύνθημα τα μέλη της κάθε ομάδας γυρνάνε τις καρτέλες και αναζητούν τις μπερδεμένες λέξεις. Ήταν πολύ γρήγορες όλες οι ομάδες! Η πιο γρήγορη πήρε 2 πόντους για το επιτραπέζιο μας και όσες από τις υπόλοιπες το βρήκαν σωστά πήραν από 1 πόντο! Μάλλον, όμως, έπρεπε να βάλουμε πιο δύσκολες λέξεις! Το πόσο γρήγοροι ήταν φαίνεται στη φωτογραφία!!!

Στα Μαθηματικά κάναμε επανάληψη στη 2η ενότητα και θυμηθήκαμε αρκετά ζευγαράκια αριθμών.

Προχωρήσαμε και στους αριθμούς από το 11-20. Με τη βοήθεια της αριθμογραμμής τους ανακαλύψαμε παρέα μετρώντας κάθε φορά τα επιπλέον βήματα, αναλύοντας τις λέξεις που τους αποτελούν και βρίσκοντας προσθέσεις με συμπληρώματα: Είμαι στο 10 θέλω να πάω στο 16. Πόσα βήματα να προχωρήσω; 10+....=16

Πήγε πολύ καλά! Καταφέραμε να χτίσουμε αποτελεσματικά τους αριθμούς πάνω από τη δεκάδα.

Επίσης, έπρεπε να μάθουμε και τις αριθμολέξεις από το 6 ως το 10 και εκτός από τις ασκήσεις μας παίξαμε και τα αντίστοιχα κουίζ για να τα εμπεδώσουμε καλύτερα!

Στη Μελέτη προσεγγίσαμε το θέμα της οικογένειας. Μιλήσαμε για τα μέλη, τους κανόνες και τις βασικές της μορφές. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο κάποια παιδιά έφεραν φωτογραφίες των οικογένειών τους και τις παρουσίασαν στην τάξη! Ορισμένοι υποσχέθηκαν ότι θα φέρουν απο βδομάδα, οπότε η δραστηριότητα αυτή θα συνεχιστεί!

Στο μάθημα της Πληροφορικής, με την κ. Μαρίνα, οι μαθητές και οι μαθήτριες κατασκεύασαν τα δικά τους ποντίκια και έμαθαν πώς να το κρατάνε σωστά και να πατάνε το αριστερό κλικ.

Οι εβδομάδα μας έκλεισε με την κατασκευή της φιγούρας του Καραγκιόζη. Οι μισές περίπου ετοιμάστηκαν! Δυστυχώς, δεν μας έφτασε ο χρόνος και τα διπλόκαρφα! Οι υπόλοιπες ελπίζουμε να ολοκληρωθούν τη Δευτέρα!

Αλήθεια, πόση χαρά μπορεί να έχει ένα προσωπάκι από μια δική του φιγούρα Καραγκιόζη;😊😊😊

Μπορείτε να εκτυπώσετε περισσότερες φιγούρες από το λινκ που υπάρχει στην καρτέλα της Γλώσσας.

Καλό Σαββατοκύριακο σε όλους!😊

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *