Ελληνικά

Η Πρωτομαγιά

Πρωτομαγιά ονομάζεται η πρώτη μέρα του Μαΐου.

Στην αρχαία Ελλάδα οι Έλληνες γιόρταζαν τα Ανθεστήρια (προέρχεται από τη λέξη “άνθος") τη γιορτή των λουλουδιών και της Άνοιξης. Ήταν η πρώτη επίσημη γιορτή ανθέων (=λουλουδιών) των Ελλήνων, η οποία ιδρύθηκε πρώτα στην αρχαία Αθήνα με τελετές προς τιμήν του θεού του αμπελιού και της γονιμότητας του Διόνυσου και στη συνέχεια και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας. Κατά την τελετή πομπές με κανηφόρες γεμάτες λουλούδια κατευθύνονταν προς τα ιερά.Η Πρωτομαγιά εκτός όμως από μία γιορτή προς τιμήν της άνοιξης με την κατασκευή πρωτομαγιάτικων στεφανιών και την πραγματοποίηση εκδρομών στη φύση,δυστυχώς όχι φέτος, αποτελεί και γιορτή όλων των εργαζομένων (Εργατική Πρωτομαγιά), που γιορτάζεται παγκοσμίως με σκοπό να τιμηθούν οι αγώνες των εργατών για τα δικαιώματά τους.

 Tην Πρωτομαγιά του 1886, οι εργάτες στο Σικάγο (μεγάλη βιομηχανική πόλη των Η.Π.Α.) ξεσηκώθηκαν διεκδικώντας «Οχτώ ώρες δουλειά, οχτώ ώρες ανάπαυση, οχτώ ώρες ύπνο», καθώς εκείνη την εποχή οι εργαζόμενοι αναγκάζονταν να δουλεύουν αμέτρητες ώρες, ακόμα και τις Κυριακές. Περίπου 350.000 εργάτες από 1.200 εργοστάσια συμμετείχαν στις απεργίες που γίνονταν σε όλη τη χώρα και πάνω από 80.000 στο Σικάγο. Οι διαδηλώσεις κράτησαν μερικές μέρες στις οποίες σημειώθηκαν αιματηρές συμπλοκές μεταξύ των αστυνομικών και των απεργών με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους πολλοί άνθρωποι. Προς τιμή των αγώνων αυτών, σε πολλές χώρες του κόσμου, όπως και στην Ελλάδα, η ημέρα αυτή, δηλαδή η 1η Μαΐου, έχει θεσπιστεί ως αργία και όλες οι υπηρεσίες και οι επιχειρήσεις παραμένουν κλειστές.

Δραστηριότητες:

1. Διαβάστε τους δυο παρακάτω αρχαίους μύθους:

Α) «Ο γεωργός και τα παιδιά του», του Αισώπου 

Ένας γεωργός ετοιμοθάνατος, θέλοντας να γίνουν και τα παιδιά του άξιοι γεωργοί, τα κάλεσε κοντά του και τους είπε: «..Παιδιά μου, σ΄ ένα από τα αμπέλια μου έχω κρυμμένο θησαυρό». Έτσι, όταν πέθανε, τα παιδιά του πήραν υνιά και δικέλλες και έσκαψαν βαθιά όλα τους τα χωράφια. Και φυσικά θησαυρό δεν βρήκαν, όμως…. τα αμπέλια τούς έδωσαν πολλαπλάσια σοδειά.

Β) Ένας χωρικός ταξίδευε με τον γάιδαρό του στο δάσος. Σε όλο το ταξίδι, όπως πάντα, συμπεριφέρονταν σκληρά και άδικα στο τετράποδο. Σε κάποια στιγμή είδε από μακριά ληστές να πλησιάζουν. Ζήτησε τότε από το ζωντανό να επιταχύνει το βήμα του, για να γλιτώσουν τη ληστεία. Ο γάιδαρος τότε γύρισε και του απάντησε πως ο ίδιος δεν έχει τίποτα να φοβηθεί από την αλλαγή αφέντη και συνέχισε στον ίδιο ρυθμό.

Σκεφτείτε, τώρα και γράψτε στο τετράδιό σας ποιο είναι το δίδαγμα του κάθε μύθου χωριστά.

2. Τα δικαιώματα των παιδιών

Σε αρκετές χώρες του κόσμου, δυστυχώς ακόμα και σήμερα, πολλά παιδιά δουλεύουν αντί να πηγαίνουν σχολείο και μάλιστα δεν πληρώνονται καλά ή και καθόλου.

Γράψτε στο τετράδιό σας μερικές δικές σας σκέψεις γι’ αυτό το θέμα:

  • Είναι επιτρεπτό αυτό να γίνεται;
  • Μήπως αναγκάζονται να το κάνουν ; Αν ναι, ποιοι τους αναγκάζουν και γιατί;
  • Τι νομίζεις ότι θα έπρεπε να γίνεται; Να πληρώνονται καλύτερα ή να πηγαίνουν σχολείο;

Χρησιμοποιήστε επιχειρήματα για να δικαιολογήσετε τη γνώμη σας.

Οι εργασίες σας θα διαβαστούν σε κάποιο από τα επόμενα τηλεμαθήματα.

 

Αφήστε μια απάντηση