ΧΡΗΣΕΙΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ – ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Ιστορία του διαδικτύου
Δραστηριότητα 3η ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ. ΕΥΒΟΙΑΣ Τομέας Πληροφορικής
ψάξε και βρες τις λέξεις
Ας παίξουμε [2] – Car 2 Play
Κατά την έναρξη του παιχνιδιού, κάντε κλικ στο κουμπί Full Screen Control.
Πλήκτρα που θα χρησιμοποιήσετε :
Παίκτης 1 (Κίτρινο αυτοκίνητο)
w Εμπρός
z Πίσω
a Αριστερά
s Δεξιά
Παίκτης 2 (Κόκκινο αυτοκίνητο)
Καθοδήγηση με τα βελάκια του πληκτρολογίου
Σκοπός: Να τερματίσουν οι παίκτες τα αυτοκίνητα τους χωρίς να βγούνε από τον δρόμο.
Σε περίπτωση που το αυτοκίνητο ενός παίκτη βγεί από την πορεία του, τότε ξεκινάει ξανά από το σημείο της αφετηρίας.
Για να μπεις στο παιχνίδι κάνε κλικ εδώ: -> https://scratch.mit.edu/projects/356851474
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο εργαστήριο πληροφορικής από τους µαθητές και τις µαθήτριες της Γ’ και ∆’ Λυκείου ειδικότητας Πληροφορικής ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. ΕΥΒΟΙΑΣ
Ας παίξουμε ~ Παιχνίδι γνώσεων
🙋♂️🙋♀️2η Δραστηριότητα των μαθητών και μαθητριών σε προγραμματισμό scratch 3.0
Κατά την έναρξη του παιχνιδιού, κάντε κλικ στο κουμπί Full Screen Control.
Πληκτρολογήστε την απάντηση σας, με ΚΕΦΑΛΑΙΑ γράμματα.
Για κάθε σωστή απάντηση που θα δίνεται, ο μαθητής θα ψηλώνει και θα αλλάζει χρώμα από την μπλούζα του.
Για να εισέλθετε στο παιχνίδι γνώσεων κάντε κλικ εδώ:
https://scratch.mit.edu/projects/356882828
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο εργαστήριο πληροφορικής και ΕξΑΕ από τους µαθητές και τις µαθήτριες της Γ’ και ∆’ Λυκείου ειδικότητας Πληροφορικής ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. ΕΥΒΟΙΑΣ
Κατανόηση και Παρουσίαση προβλήματος – ορθότητα – πληρότητα – σαφήνεια [2]
Η σαφήνεια είναι ενας σημαντικός παράγοντας για την ορθή επίλυση ενός προβλήματος. Τα δεδομένα αλλά και τα ζητούμενα, πρέπει να είναι σαφή, δηλαδή δεν απαιτούνται διευκρινιστικές ερωτήσεις από το πρόσωπο που καλείται να λύσει το πρόβλημα.
Για παράδειγμα, έστω ότι μας ζητάει η μητέρα μας να τη βοηθήσουμε στην παρασκευή ενός κέικ. Το επόμενο πρωί, έτοιμοι να ξεκινήσουμε τη διαδικασία παίρνουμε τη συνταγή και διαπιστώνουμε ότι δεν υπάρχουν τα υλικά που χρειάζονται. Το πρόβλημα που αρχικά είχαμε αντιληφθεί είναι διαφορετικό από αυτό που προέκυψε.
Έστω ότι μας ζητείται από μια φίλη μας να αγοράσουμε μια σοκολάτα. Η προθυμία να την εξυπηρετήσουμε μας οδηγεί στο Super Market. Εκεί έχουμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε πάρα πολλές μάρκες, ποιότητες αλλά και μεγέθη. Στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτό που κάνουμε είναι ή να επιλέξουμε κάποια στην τύχη, ή να ζητήσουμε νέες, πιο σαφείς, οδηγίες, τηλεφωνικά.
Κατανόηση και Παρουσίαση προβλήματος – ορθότητα – πληρότητα – σαφήνεια
Η ορθότητα είναι αναγκαίο να ελέγχεται κάθε φορά που επιδιώκεται η επίλυση ενός προβλήματος. Για παράδειγμα, έστω ότι σας ζητείται να ταξινομήσετε σε αλφαβητική σειρά τα επίθετα των συμμαθητών σας. Αν σας τα έχουν δώσει με ορθογραφικά λάθη, η ταξινόμηση που θα προκύψει θα είναι λανθασμένη. Πριν ξεκινήσουμε την προσπάθεια επίλυσης ενός προβλήματος πρέπει να ελέγξουμε την ορθότητα των δεδομένων.
Η πληρότητα πρέπει κι αυτή να ελέγχεται κάθε φορά που επιδιώκεται η επίλυση ενός προβλήματος. Έστω ότι στο παραπάνω παράδειγμα μας ζητάνε να ταξινομηθούν οι συμμαθητές μας με βάση την ημερομηνία γέννησης και μας δίνουν τα στοιχεία στην Εικόνα. Παρατηρούμε ότι τα δεδομένα είναι ελλιπή (εφόσον στην Παπαδάκη Μιχαέλα υπάρχει ημερομηνία γέννησης) και δεν μπορούμε να επιλύσουμε το πρόβλημα.
Η σαφήνεια είναι ενας σημαντικός παράγοντας για την ορθή επίλυση ενός προβλήματος. Τα δεδομένα αλλά και τα ζητούμενα, πρέπει να είναι σαφή, δηλαδή δεν υπάρχει ημερομηνία γέννησης) και δεν μπορούμε να επιλύσουμε το πρόβλημα.