Η καταιγίδα μιας πανδημίας

     Άρθρο

    Κοινωνική ζωή

Οι επιπτώσεις που έχουν παρατηρηθεί στην υγεία μας λόγω της τρέχουσας πανδημίας και οι οποίες επηρεάζουν την ποιότητα της ζωής μας.

Η κοινωνική αποστασιοποίηση (αναβολή ή και ακύρωση συναθροίσεων σε κοινωνικές εκδηλώσεις όπως γάμοι, βαφτίσια, θρησκευτικές, αθλητικές ή καλλιτεχνικές εκδηλώσεις). Σημαντικές επιπτώσεις αναφέρονται στην προσωπική ζωή, στα χόμπι, στη σχολική εκπαίδευση, στην επαγγελματική και ακαδημαϊκή καριέρα και οι επιπτώσεις αυτές φαίνεται ότι σχετίζονται είτε άμεσα με τη νόσο είτε έμμεσα μέσω stress, άγχους, φόβου και κόπωσης λόγω διαταραχών ύπνου και εξάντλησης. Σημαντικές δυσκολίες αναφέρονται στην πνευματική συγκέντρωση με πτώση των επιδόσεων και ακαδημαϊκές καθυστερήσεις.

Τέλος στις βόλτες για shopping

Οι περιορισμοί στις μετακινήσεις αλλάζουν τις συνήθειες των καταναλωτών, με στροφή προς τις αγορές μέσω Διαδικτύου. Ο κλάδος λιανικής, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, αντιμετώπιζε ήδη αρκετές δυσκολίες. Το lockdown αναμένεται να επιταχύνει τις διαρθρωτικές αλλαγές που ήταν ήδη καθ’ οδόν, επιτρέποντας την επιβίωση του πιο ισχυρού. Oι επιχειρήσεις σε καλή οικονομική κατάσταση θα καταφέρουν να επιβιώσουν. Αλλά οι πιο αδύναμοι παίκτες -που ήταν ήδη αντιμέτωποι με πτωτική τάση στις πωλήσεις, αυξημένο κόστος και εντονότερο ανταγωνισμό- ενδεχομένως να μην καταφέρουν να ανταπεξέλθουν στα νέα δεδομένα της πανδημικής κρίσης, βάζοντας μόνιμο «λουκέτο». Τουλάχιστον το 40% των καταναλωτών δηλώνουν ότι έχουν περιορίσει τις επισκέψεις σε φυσικά καταστήματα, με το 20%-35% να έχουν αυξήσει τις παραγγελίες μέσω ΔιαδικτύουΕπίσης ότι το 46% των καταναλωτών στην Ευρώπη στρέφονται περισσότερο στα καταστήματα της περιοχής τους για αγορές, αποφεύγοντας τους εμπορικούς δρόμους ή εμπορικά κέντρα.

Νέα εποχή και στην εκπαίδευση

Η ζωή στο σχολείο είχε μέχρι τον Μάρτιο του 2020 το δικό της ρυθμό, με διδακτικές ώρες, διαλείμματα, εκδρομές και σχολικές παραστάσεις. Στο πρώτο καθολικό lockdown της άνοιξης, περισσότερα από το 90% των παιδιών του πλανήτη βρέθηκαν εκτός σχολικής αίθουσας, σύμφωνα  με την Unesco. Οι συνέπειες της απουσίας από τις εκπαιδευτικές δομές εξαιτίας της πανδημίας θα είναι ορατές για χρόνια. Η διδασκαλία συνεχίσθηκε διαδικτυακά, γεγονός που προκαλεί ανησυχίες για αποκλεισμό των μαθητών από φτωχότερες χώρες και χωρίς τη δυνατότητα πρόσβασης σε ψηφιακό εξοπλισμό. Στο δεύτερο lockdown τα σχολεία της Ευρώπης έμειναν ανοικτά, πλην ορισμένων εξαιρέσεων, όπως σε Ελλάδα και Αυστρία, όπου πανεπιστήμια, γυμνάσια και λύκεια θα κλείσουν και οι μαθητές/φοιτητές θα παρακολουθούν μαθήματα εξ αποστάσεως, με τις αρχές να κρίνουν ότι φοιτητές και μεγαλύτερα παιδιά μπορούν να ανταποκριθούν καλύτερα στις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης. Εκτιμάται ότι το 59% των εφήβων 12-15 των έχει το δικό του tablet ενώ πάνω από το 80% έχουν smartphoneΣτην απόφαση να μείνουν στο σπίτι οι μαθητές Γυμνασίου/Λυκείου έπαιξε ρόλο και το γεγονός ότι σε αυτές τις ηλικίες έχουν δική τους κοινωνική ζωή και είναι πιθανόν να ευνοούν τη μετάδοση του κορωνοϊού περισσότερο από τα μικρότερα παιδιά. 

One Comment on “Η καταιγίδα μιας πανδημίας

Leave a Reply