Μένουμε σχολείο… από το σπίτι!

Μπορεί η πανδημία να μας ανάγκασε να μείνουμε σπίτι, εμείς όμως δεν ξεχνάμε το σχολείο μας. Συνεχίζουμε με αισιοδοξία.

Και παρακαλούμε να δείξετε την δέουσα ΠΡΟΣΟΧΗ!!!

Εντός εκτελούνται έργα... ΠΡΩΤΗΣ ΤΑΞΗΣ.

Η έκπληξη!

Καλημέρα σε όλους!

Το σημερινό μας κείμενο.

Αφού συμβουλευτείτε τον κανόνα ορθογραφίας,συμπληρώσετε τα ι που λείπουν.

Αντιγραφή θα έχετε από την αρχή του κειμένου ως τη λέξη Θράκης. Για ανάγνωση προτείνουμε να έχουν τα παιδιά ολόκληρο το κείμενο. Αν όμως κάποιο παιδί κουραστεί μπορεί να διαβάσει λιγότερο.

 

Μαθηματικά θα έχουμε το κεφάλαιο 39 στις σελίδες 26 και 27 β' τεύχος Μαθηματικών και τις ασκήσεις 2 και 3 της σελίδας 21 στο αντίστοιχο κεφάλαιο του γ' τεύχους τετράδιου εργασιών

Όλα τα επεξηγηματικά βίντεο μπορείτε να τα δείτε σε αυτό το σύνδεσμο. Δεν χρεώνονται δεδομένα, αλλά αργούν να φορτώσουν λίγο.

 

Μια βόλτα στο παρεκκλήσι!

Καλημέρα σε όλους!

Το σημερινό μας κείμενο:

Για να ακούσετε το κείμενο αλλά και μια μικρή παρουσίαση για τα συμπλέγματα γραμμάτων σμ, σβ και σγ πιέστε στον παρακάτω σύνδεσμο (τα βίντεο είναι αποθηκευμένα σε ιστοσελίδα που φιλοξενείται από το Υπουργείο Παιδείας και δεν χρεώνουν δεδομένα σε σύνδεση κινητού τηλεφώνου)

Το ζηλιάρικο ζήτα!

Συμπλήρωσε τα πρόσωπα για τα ρήματα γράφω, αρχίζω, τελειώνω και μαγειρεύω.

Τέλος επισκεφθείτε τη σελίδα για την παραγωγή λόγου. Θα βρείτε δύο καινούριες μικρές συνέχειες εικόνων για να τις βάλετε στη σειρά.

Διαλέξτε τη μία από αυτές για να την ηχογραφήσετε και να τη στείλετε σαν ανταπόκριση για το ράδιο Κρυονέρι. Τη δεύτερη προσπαθήστε να τη γράψετε σαν σκέφτομαι και γράφω με μικρές προτάσεις στο τετράδιο.

Σελίδα για την παραγωγή λόγου.

Για τους γονείς: μερικές ιδέες για την ανάπτυξη του προφορικού και του γραπτού λόγου.

Καράβια

Καλημέρα σε όλους,

Στο σημερινό μας κείμενο θα γνωρίσετε την ανεψιά της Εύας. Και θα μάθουμε μερικά πράγματα για δύο σημαδάκια που μας βοηθούν πολύ στην ανάγνωση.

Αν πιέσετε τον επόμενο σύνδεσμο μπορείτε να δείτε ένα βίντεο όπου θα διαβάσετε και θα ακούσετε το σημερινό κείμενο.

Το γραμματικό φαινόμενο για το οποίο θα μιλήσουμε σήμερα είναι η χρήση των διαλυτικών.

Πριν προχωρήσετε στα φύλλα εργασίας μπορείτε να πιέσετε στον παρακάτω σύνδεσμο για να παρακολουθήσετε ένα μικρό βίντεο με παραδείγματα χρήσης.

Ο κανόνας με τη μορφή ποιήματος είναι δημιούργημα του εκπαιδευτικού Μανόλη Ράντου όποιος το έχει δημοσιεύσει το 2007 σε φύλλο εργασίας που φιλοξενείται στην ιστοσελίδα e-selides.gr

Πριν προχωρήσετε στη λύση των ασκήσεων μπορείτε να παρακολουθήσετε αν θέλετε ένα βίντεο στο YouTube με πολύ αναλυτικά παραδείγματα. Προσοχή αν αν χρησιμοποιείτε σύνδεση μόνο κινητού τηλεφώνου θα σας χρεώσει δεδομένα.

https://safeYouTube.net/w/wIF9

Μ’ ένα βιβλίο στο χέρι

Στις 23 Απριλίου 1616 έφυγαν από τη ζωή δύο μεγάλα ονόματα των γραμμάτων: ο ισπανός συγγραφέας του Δον Κιχώτη Μιγκέλ Ντε Θερβάντες και ο άγγλος δραματουργός Γουίλιαμ Σέξπιρ. Με αφορμή αυτό το γεγονός η UNESCO καθιέρωσε την 23η Απριλίου ως παγκόσμια ημέρα βιβλίου.
Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/17

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα βιβλίου αν και έχει παρέλθει δημοσιεύουμε ένα ποίημα της κυρίας Μαρίας Γουμενοπούλου που εκτός από πολυβραβευμένη συγγραφέας υπήρξε και μάχιμη νηπιαγωγός επί σειρά ετών.

Για ανάγνωση θα έχουμε το πανέμορφο αυτό ποίημα.

Αντιγραφή θα έχουμε τις δύο πρώτες στροφές.

Ακολουθεί ένας σύνδεσμος για ένα ωραίο βιντεάκι στο youtube

https://safeYouTube.net/w/y9v9

(δεν είναι ενσωματωμένο στον αποθηκευτικό χώρο της ιστοσελίδας οπότε αν χρησιμοποιείτε κινητό θα σας χρεώσει δεδομένα).

Εντοπίσετε και αντιγράψτε στο τετράδιο τα ρήματα που υπάρχουν στο ποίημα και τελειώνουν σε ωμέγα.

Διάλεξε ένα από τα ρήματα του ποιήματος και γράψτο όπως στο παράδειγμα της τελευταίας άσκησης.

Δραστηριότητα Μαθηματικών

Στο τετράδιο εργασιών γ' τεύχος των μαθηματικών θα έχουμε τις ασκήσεις στις σελίδες 16 & 17.

 

Ελεύθερο πνεύμα!

Πιέστε τον παρακάτω σύνδεσμο για να ακούσετε το κείμενο!

https://blogs.sch.gr/dvogiatzis/2020/04/26/eleythero-pneyma/

Έπειτα πιέστε τον επόμενο σύνδεσμο για ένα γραμματικό φαινόμενο.

https://blogs.sch.gr/dvogiatzis/2020/04/26/128/

Σημείωση: Γνωρίζετε πώς βαφτίζουν τα καράβια;

Πριν δείτε τις ασκήσεις του φύλλου εργασίας παρακολουθήστε τα παρακάτω επεξηγηματικά σχόλια.

https://blogs.sch.gr/dvogiatzis/2020/04/26/130/

Για αντιγραφή θα έχουμε την πρώτη παράγραφο ως τη λέξη θαλαμηγούς.

Για ανάγνωση όσα παιδιά μπορούν, λίγο περισσότερο.

Ορθογραφία: Αυτοί μπορούν να πετούν!

Για τα μαθηματικά θα έχουμε το μάθημα 37

Πιέστε τον παρακάτω σύνδεσμο για να μεταφερθείτε σε μια σελίδα με επεξηγηματικά βίντεο.

https://blogs.sch.gr/dvogiatzis/2020/04/27/140/

Η πασχαλινή λαμπάδα

Καλημέρα σε όλους! Χριστός Ανέστη!

Σήμερα αλλά και ολόκληρο το Σαββατοκύριακο θα κάνουμε επαναλήψεις σε πολλά πράγματα που μάθαμε αυτές τις ημέρες που κάνουμε μαθήματα από μακριά.

Στο κείμενο που θα έχουμε για ανάγνωση και αντιγραφή (θα βοηθήσουν και οι μαμάδες αν δεν υπάρχει εκτυπωτής) λείπουν τα άρθρα. Θυμηθείτε όταν μιλάμε για λέξεις στο θηλυκό γένος όταν είναι μία παίρνει το άρθρο η, όταν όμως είναι πολλές  ή πολλοί ταιριάζουν με το άρθρο οι.

Η άσκηση είναι δημιούργημα της κυρίας Ιωάννας από το πανέμορφο ιστολόγιο της Τάξη Αστεράτη!
https://learningapps.org/view10666777

Ασκήσεις παραγωγής λόγου

Στη σελίδα για την παραγωγή λόγου ενσωματώθηκαν τρεις καινούριες μικρές ιστορίες.

Δραστηριότητες Μαθηματικών

Γραψε στο τετράδιο πού βρίσκεται η κάθε εικόνα.

Η φωλιά είναι στην ......... σειρά, στη θέση.......

Τα λεμόνια είναι στην ........... σειρά, στη θέση.....

Οι παντόφλες είναι στην ............. σειρά, στη θέση......

Το καπέλο είναι στην …………. σειρά, στη θέση……

Ο βάτραχος είναι στην …………. σειρά, στη θέση……


Η άσκηση είναι δημιούργημα της κυρίας Ιωάννας από το πανέμορφο ιστολόγιο της Τάξη Αστεράτη.

Το μαγικό πινέλο!

Καλημέρα παιδιά! Χριστός Ανέστη!

Σήμερα θα ακούσετε το τρίτο παραμύθι της σειράς παραμύθια με την Ξένια.

Είναι ένα λαϊκό παραμύθι από την Κίνα.

Παρακαλώ ακούστε το προσεκτικά γιατί μετά πρέπει να διαβάσετε τις ερωτήσεις που θα βρείτε μετά το παραμύθι και να τις απαντήσετε στο τετράδιό σας.

Το μαγικό πινέλο

  1. Τι δουλειά έκανε ο Μα Γιανγκ για να ζήσει; Έχτιζε σπίτια ή έκοβε ξύλα στο δάσος;
  2. Πού ζούσε ο μικρός μας φίλος; Σε μια σπηλιά ή στον σταθμό των τρένων;
  3. Ποια ήταν η αγαπημένη ασχολία του Μα Γιανγκ; Το τραγούδι ή η ζωγραφική;

Γράψτε μόνο τις απαντήσεις στο τετράδιο της Αντιγραφής:

  1. Για να ζήσει ο Μα Γιανγκ………………………………….
  2. Ο μικρός μας φίλος ζούσε …………………………………..
  3. Η αγαπημένη του ασχολία ήταν……………………………….

Γράψτε στο τετράδιο και ποιον από τους κακούς του παραμυθιού αντιπαθήσατε περισσότερο και γιατί; Τον δάσκαλο, τον γαιοκτήμονα ή τον αυτοκράτορα;

 

(Την αντιγραφή τους θα έχουν και για ανάγνωση).

Σημερινό γραμματικό φαινόμενο που θα μελετήσουμε είναι πως διακρίνουμε (ξεχωρίζουμε) το θηλυκό άρθρο η από το ή που διαλέγει.

Να θυμάστε το ή που διαλέγει παίρνει τόνο!

Ας εξασκηθούμε λίγο.

­Ασκηση με το άρθρο η και το ή που επιλέγει

Πιέστε εδώ για να κάνετε μια επαναληπτική άσκηση για τα δίψηφα γράμματα

Δραστηριότητα για παραγωγή λόγου

Εγκαινιάζουμε σήμερα μια σειρά ασκήσεων που θα μας βοηθήσουν να βελτιώσουμε την ποιότητα του προφορικού λόγου των μαθητών αρχικά και στη συνέχεια και του αυθόρμητου και οργανωμένου γραπτού λόγου.

Πιέστε εδώ για να οδηγηθείτε στην σχετική σελίδα.

Και μία δραστηριότητα για τα μαθηματικά.

Αντίγραψε στο τετράδιό και λύστε τις παρακάτω προσθέσεις:

Τα φύλλα εργασίας μαθηματικών είναι δημιούργημα της κυρίας Γεωργίας Μουτζούρη για το εξαιρετικό ιστολόγιό της https://teachergeorgiasclass.weebly.com

Το σπίτι με τις γάτες

Καλημέρα σε όλους!

Σήμερα θα ακούσουμε και πάλι από την κυρία Ξένια Καλογεροπούλου το παραμύθι"το σπίτι με τις γάτες".

https://safeYouTube.net/w/o0L7

Το παραμύθι αυτό είναι ένα λαϊκό παραμύθι από τη γειτονική μας χώρα την Ιταλία.

Η Ιταλία αυτές τις μέρες δοκιμάζεται πάρα πολύ από την πανδημία της αρρώστιας που έχει πλήξει όλο τον κόσμο.

για να δούμε αν θα μπορέσετε να βρείτε στο χάρτη την Ελλάδα και τη γειτονική μας Ιταλία. Θυμηθείτε η Ιταλία μοιάζει σε μία τεράστια μπότα που κλωτσάει ένα τρίγωνο!

 

Ο Βαλέριος και ο μάγος Μαγκρεμάρ

Πιέστε το βελάκι για να ακούσετε το παραμύθι

Μεγάλη Δευτέρα

Καλημέρα,

Μεγάλη Δευτέρα σήμερα, στην Μεγάλη Εβδομάδα, την εβδομάδα των  Παθών του Κυρίου.

Δεν είναι καιρός για μαθήματα. Βέβαια τα θέματα πίστης είναι προσωπική επιλογή του καθένα για αυτό και σε καμία περίπτωση δεν επιβάλλεται σε κανέναν, ούτε στα παιδιά.

Αν όμως θέλετε μπορείτε να παρακολουθήσετε το παρακάτω βίντεο του ιερέα π. Γεώργιου Χριστοδούλου:

Η θρησκευτική σημασία της Μεγάλης Εβδομάδας

Από τις ιστορίες της Παλαιάς Διαθήκης

Η ιστορία του Αβραάμ τα νεανικά χρόνια

Η ιστορία του Αβραάμ συνέχεια