Ελληνικά

23η εβδ: Μαθαίνοντας για τις περιοχές Natura 2000

 

Μαθαίνοντας για τις προστατευόμενες περιεοχές του νησιού μας

Μετά από τις εργασίες μας για τα ζώα που κινδυνεύουν για το eTwinning  έργο μας Save MY Environment, σειρά είχαν οι περιοχές Natura 2000.  Με τη βοήθεια του ενημερωτικού υλικού του υλικού του ΚΠΕ Καλλονής και του επίσημου ιστότοπου https://edozoume.gr, μιλήσαμε για τις προστατευόμενες περιοχές και τον λόγο τους. Εξηγήσαμε έννοιες όπως βιοποικιλότητα, υγροβιότοποι, χερσαία και θαλάσσια οικοσυστήματα, κλιματική ποικιλία, ήπιο μεσογειακό κλίμα, ανθρώπινες δραστηριότητες, κλιματική αλλαγή και συνέπειές, δραστηριότητες αναψυχής, υγρότοποι, λιβάδια Ποσειδωνίας.

Πηγή έντυπο υλικού https://edozoume.gr/wp-content/uploads/2024/05/004_LIFE-IP-4-NATURA-Del.E.1.9-factsheet-1-the-N2K-network-updated.pdf

Αποσπάσματα στα οποία εστιάσαμε

Με αποσπασματικές αναγνώσεις και ενδιάμεσες συζητήσεις ξετυλίξαμε ερωτήσεις, απορίες, αγνωστες έννοιες και προβληματιστήκαμε γύρω από την κλιματική αλλαγή και την ανάγκη να κάνουμε όλοι κάτι για αυτό. Στη συνέχεια, αναζητήσαμε πιο συγκεκριμένα τις περιοχές Natura 2000 της Λέσβου, του νησιού μας. Τις εντοπίσαμε στο χάρτη μέσα από της πληροφορίες του ΚΠΕ Καλλονής και τις χρωματισαμε και στον δικό μας χάρτη.

Σύντομα θα επισκεφτούμε μια από αυτές τις περιοχές και θα δούμε από κοντά τον υδροβιότοπο της "γειτονιάς "μας!

23η εβδ: Αναζητώντας παλιές φωτογραφίες του τόπου μας

Σήμερα ήταν μια μέρα που μάθαμε για το αποθετήριο Europeana και αναζητήσαμε παλιές φωτογραφίες της Αγίας Παρασκευής Λέσβου μέσα σε αυτό. Με αφορμή την σύγκριση φωτογραφιών του τότε και του τώρα για το εργο μας "Οι φωτογραφίες του τόπου μας " περιηγηθήκαμε σε μια ενδιαφέρουσα σελίδα την Europeana. Η δραστηριότητα αυτή συνδέεται άμεσα και με την ενότητα της γλώσσας για την περιγραφή Ιστορικών μνημείων, την οποία ολοκληρώνουμε σε λίγες μέρες.

Αρχικά με αφορμή την παρακάτω φωτογραφία, οι μαθητές/τριες προβληματίστηκαν σχετικά με το περιεχόμενο και και τα μεταστοιχεία της. Συγκεκριμένα περιγράψαμε τι βλέπουμε, κάναμε υποθέσεις για τους ανθρώπους που απεικονίζει η φωτογραφία, την εποχή που τραβήχτηκε, τον σκοπό της και τέλος,  μιλήσαμε για την πηγή της και για τις άδειες πνευματικών δικαιωμάτων που τη συνοδεύουν.

 

πηγή: https://www.europeana.eu/el/item/122/https___www_searchculture_gr_aggregator_edm_ELIA_000100_22_592644 

 

Επειτα, οι μαθητές/τριες γνώρισαν πώς να χρησιμοποιούν το ιστότοπο Europeana   και  θυμηθήκαμε πόσο σημαντικές είναι οι λέξεις κλειδιά κατα την αναζήτηση εικόνων. Οι μαθητές πληκτρολόγησαν λέξεις κλειδιά που αγορούν την Αγία Παρασκευή Λέσβου και μέσα στα αποτελέσματα βρήκαν δυο σημαντικά αρχεία. Δύο τετράδια όπου καταγράφεται η λαογραφική ιστορία της Αγίας Παρασκευής και μέσα σε αυτά πολλές και σημαντικές φωτογραφίες του τόπου τους, αλλά από πολύ παλιότερες εποχές. Αφού εντοπίσαμε όλες τις εικόνες που μας ενδιέφεραν, τις αποθηκέυσαμε και θα τις εκτυπώσουμε για μελλοντική αξιοποίηση την επόμενη εβδομάδα.

 

Οι πηγές που καταλήξαμε

https://www.europeana.eu/el/item/781/https___www_searchculture_gr_aggregator_edm_pergamos_000111_8395 

https://www.europeana.eu/el/item/781/https___www_searchculture_gr_aggregator_edm_pergamos_000111_3562 

Στιγμιότυπα από τα ευρήματά μας:

Επόμενος στόχος: Εκτύπωση φωτογραφιών και σύγκριση του τότε με το τώρα!😉