24η εβδ: άρθρο από τη δημοσιογράφο της εβδομάδας

Γράφει η μαθήτρια Σερίνα

Την Τρίτη η κυρία μας έβαλε μαρτάκια για να καλωσορίσουμε τον Μάρτη και την άνοιξη. Κάναμε επανάληψη στην Γλώσσα γιατί ερχεται διαγώνισμα.

Την Τετάρτη γράψαμε το διαγώνισμα Γλώσσας και έπειτα πήγαμε εκδρομή στον υδροβιότοπο στις αλυκές Καλλονής και στο Μουσείο Ελαιουργείας του χωριού μας. Διαβάστε περισσότερα εδώ

Την Πέμπτη κάναμε σύγκριση εικόνων  της Αγίας Παρασκευής. Συγκεντρώσαμε όλες τις εικόνες που βρήκαμε και τις μοιραστήκαμε ανα δύο βρίσκοντας ομοιότητες και διαφορές. Διαβάστε το αναλυτικό άρθρο εδώ

Την Παρασκευή ξεχωρίσαμε φωτογραφίες από Ιστορικά μνημεία της Αγίας Παρασκευής. Τις φωτογραφίσαμε και τις ανεβάσαμε σε ένα padlet. Εκεί τα άλλα σχολεία είχαν ανεβάσει δικά τους Ιστορικά μνημεία που μας άρεσαν πολύ.

 

Καλό Σαββατοκύριακο σε όλους!

24η εβδ: Ιστορικά μνημεία και σύγκριση φωτογραφιών του τότε και του τώρα για το χωριό μας Αγ. Παρασκευή Λέσβου

Αυτήν τη εβδομάδα για το eTwinning  έργο μας "Ο τόπος μας μέσα από φωτογραφίες"  με τη βοήθεια του επίσημου βιβλίου του πρώην Δήμου Αγ. Παρασκευής μπορέσαμε να βρούμε φωτογραφίες από αρχαιολογικούς χώρους της περιοχής, οι οποίοι ήταν αρκετά απομακρυσμένοι από το σχολείο. Αφού κάθε παιδί εντόπισε μια φωτογραφία που ταιριαζε στο θέμα, την φωτογράφιζε και εισήγαγε στο κοινόχρηστο Padlet μόνο του τα απαραίτητα στοιχεία.

 

 

Στη συνέχεια, συγκεντρώσαμε παλιές και νεότερες φωτογραφίες της Αγίας Παρασκευής Λέσβου και αφού τις ομαδοποιήσαμε σε ζεύγη τις συγκρίναμε εντοπίζοντας ομοιότητες και διαφορές. Κάθε παιδί ανέλαβε ένα ζευγάρι φωτογραφιών και με την βοήθεια των κύκλων σύγκρισης (διάγραμμα Venn) εντόπισε σημεία που ήταν ίδια και διαφορετικά μεταξύ των εικόνων του τότε και του τώρα. Στην συνέχεια, σε σύνδεση με την εκμάθηση και την παραγωγή ορθά δομημένων παραγράφων κάθε μαθητής και μαθήτρια έγγραψε τα σημεία που εντόπισε με συνεχή λόγο.

Στιγμίότυπα

 

Δείτε σε βίντεο των παλμό των εργασιών μας

Όλη η δουλειά μας τοποθετήθηκε σε ένα μεγάλο κολάζ  ώστε να αναρτηθεί σε εμφανές σημείο του σχολείου μας. Επίσης, αναρτήθηκε ψηφιοποιημένο και στον ενιαίο ψηφιακό χώρο που συγκεντρώσαμε όλες τις συγκρίσεις των φωτογραφιών των τόπων μας. Μπορείτε να δείτε τις εργασίες όλων των σχολείων που συνεργαζόμαστε στο  σύνδεσμό εδώ ή στην παρακάτω εικόνα:

Padlet με φωτογραφίες από το παρελθόν στο σήμερα

https://padlet.com/konstantinaio/padlet-mdb12wrz1cx24xhz

 

Padlet με τα Ιστορικά μνημεία των τόπων μας

https://padlet.com/kailia3/padlet-jrr25lyrmgq9q02x 

24η εβδ: Επισκεψη στις αλυκές και στον υδροβιότοπο Καλλονής

Στις 2 Φεβρουαρίου 1971 υπογράφτηκε η Σύμβαση για
τους Υγροτόπους στην πόλη Ραμσάρ του Ιράν, στις ακτές της Κασπίας Θάλασσας. Υγρότοποι
χαρακτηρίζονται τα δέλτα, τα έλη, οι λίμνες, οι λιμνοθάλασσες, οι πηγές, οι εκβολές, οι
ποταμοί και οι τεχνητές λίμνες. Η συνθήκη Ραμσάρ αποσκοπεί στην προστασία και τη
συνετή χρήση όλων των υγροτόπων μέσω τοπικών και εθνικών δράσεων και διακρατικής
συνεργασίας ως μια συνεισφορά στην αειφόρο ανάπτυξη.

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα υγροβιότοπων στις 2 Φεβρουαρίου και σε συνδυασμό με την υλοποίηση του περιβαλλοντικού ευρωπαϊκού μας προγράμματος Save MY Environment, αποφασίσαμε να αιτηθούμε επίσκεψη και εκπαιδευτική περιήγηση στον υδροβιότοπο των αλυκών Καλλονής.

Την Τετάρτη 5 Μαρτίου 2025 η τάξη μας σε συνεργασία με την Βλ και την Στ τάξη του σχολείου μας επισκεφθηκε τους υδροβιότοπους στις αλυκές Καλλονής. Το έγγραφο εγκρισης της εκδρομής μας από τους αρμόδιους φορείς ΚΕΠΕΑ Ευεργετούλα και Μουσείο Ελαιουργείας.

Στιγμιότυπα από την εκπαιδευτική μας εκδρομή 

Αρχικά με τη βοήθεια ειδικών από το Μουσείο Απολιθωμένου Δάσους παρατηρήσαμε τα πτηνά που βρίσκουν καταφύγιο αυτήν την εποχή στην περιοχή μας. Ειδικοί από το Μουσείο Απολιθωμένου δάσους μας εξήγησαν βασικές πληροφορίες για τα πουλιά που θα παρατηρούσαμε και μας βοήθησαν να εστιάσουμε με ειδικο εξοπλισμό (κυάλια και τηλεσκόπια) στα φλαμίγκο, τους ερωδιούς και τις καστανόπαπιες που υπήρχαν κοντά στο παρατηρητήριό μας.

Επειτα, περιηγηθήκαμε στον χώρο των αλυκών με λεωφορείο και στον κύριο χώρο ενημερωθήκαμε για το αλάτι που παράγεται στο νησί μας, το οικολογικό εργοστάσιο και τη σημασία της ύπαρξης του τεχνητού υδροβιότοπου στην παραγωγή του αλατιού.

Στη συνέχεια, μεταφερθήκαμε στο Μουσείο Ελαιουργείας του χωριού μας και ακολούθησε παρουσίαση με στατιστικά στοιχεία και παλιότερο φωτογραφικό υλικό του υδροβιότοπου. Η δράση αυτη ολοκληρώθηκε με ένα πολύ ενδιαφέρον debate, όπου αντιπρόσωποι μαθητών χωρίστηκαν σε δύο ομάδες: μια ομάδα των κατοίκων που θέλουν το περιβάλλον του νησιού τους να διατηρηθεί φυσικό και αναλλοίωτο και μια ομάδα φιλόδοξων επιχειρηματιών που θέλουν να επενδύσουν στο νησί χτίζοντας μια τεράστια ξενοδοχειακή μονάδα στον χώρο του υδροβιότοπου. Ήταν μια ενδιαφέρουσα συζήτηση, γεμάτη πάθος και επιχειρήματα από τις δύο ομάδες. Στο τέλος της συζήτησης οι υπόλοιποι μαθητές-θεατές ψήφισαν ποια ομάδα έπεισε με τον λόγο της.

Μαντέυετε ποια κέρδισε;

 

(Μελλοντικά θα ανέβει και το βίντεο της εκδρομής μας)

 

23η εβδ: άρθρο από τη δημοσιογράφο της εβδομάδας

Γράφει η μαθήτρια Μαίρη

Αυτή η εβδομάδα ξεκίνησε δυναμικά και τελείωσε δυναμικά!😊

Τη Δευτέρα 24/2/2025 ξεκινήσαμε όμορφα την εβδομάδα παίζοντας ψηφιακά παιχνίδια μνήμης και παρατήρησης. Τα παιχνίδια αυτά τα δημιουργήσαν οι φίλοι μας από το σχολείο της Κορυτσάς της Αλβανίας και περιλαμβάνει φωτογραφίες που έχουμε ανεβάσει από τις εκκλησίες του τόπου μας. Ηταν μια πρόκληση γιατί όντως η μνήμη μας δεν μας βοηθησε! Ηταν όμως διασκεδαστικό!

Την Τρίτη 25/2/2025 μιλήσαμε για τον Στόουνχεντζ και αναρωτηθήκαμε τον πώς δημιουργήθηκε. Κάναμε πολλές υποθέσεις και είδαμε ένα γρήγορο βίντεο που απάντησε σε κάποιες ερωτήσεις μας. Μπορείτε να το δείτε εδώ:

 

Επιπλέον, με αφορμή μια παλιά φωτογραφία ενός...φωτογράφου στην Ακρόπολη αναζητήσαμε παλιές φωτογραφίες του τόπου μας στην Europeana, μια σελίδα με πολλές παλιές φωτογραφίες. Βρήκαμε αρκετές για το χωριό της Αγ. Παρασκευής και τις κατεβάσαμε για εκτύπωση. Θα τις χρησιμοποιήσουμε μελλοντικά, είπε η κυρία.

 

Μιλήσαμε και για τους αγωγούς και τους μονωτές, χρησιμοποιώντας για άλλη μια φορά το εργαστήριο Φυσικής στον διαδραστικό.

Την Τετάρτη 26/2/2025 σχεδιάσαμε δύο κύκλους στο τετράδιό μας για να βρούμε τις ομοιότητες και τις διαφορές ανάμεσα στο Στονχεντζ και στα Κυκλώπεια τείχη. Ηταν μια δραστηριότητα που ξεκίνησαμε όλοι μαζί στην τάξη όπου συμπληρώσαμε τα στοιχεία στους δυο κύκλους και την συζεχίσαμε στο σπίτι γράφοντας δύο ολοκληρωμένες παραγράφους.

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος την τελευταία εβδομάδα της αποκριάς κάνουμε ένα πάρτι στο προαύλιο του σχολείου. Την Πέμπτη 27/2/2025 στήσαμε μπουφέδες, χορέψαμε, διασκεδάσαμε με πολλά αστεία και στο τέλος κάναμε διαγωνισμό καλύτερης στολής.

 

 

Καλό τριήμερο Καθαράς Δευτέρας!

Καλή Σαρακοστή! 

 

23η εβδ: Μαθαίνοντας για τις περιοχές Natura 2000

 

Μαθαίνοντας για τις προστατευόμενες περιεοχές του νησιού μας

Μετά από τις εργασίες μας για τα ζώα που κινδυνεύουν για το eTwinning  έργο μας Save MY Environment, σειρά είχαν οι περιοχές Natura 2000.  Με τη βοήθεια του ενημερωτικού υλικού του υλικού του ΚΠΕ Καλλονής και του επίσημου ιστότοπου https://edozoume.gr, μιλήσαμε για τις προστατευόμενες περιοχές και τον λόγο τους. Εξηγήσαμε έννοιες όπως βιοποικιλότητα, υγροβιότοποι, χερσαία και θαλάσσια οικοσυστήματα, κλιματική ποικιλία, ήπιο μεσογειακό κλίμα, ανθρώπινες δραστηριότητες, κλιματική αλλαγή και συνέπειές, δραστηριότητες αναψυχής, υγρότοποι, λιβάδια Ποσειδωνίας.

Πηγή έντυπο υλικού https://edozoume.gr/wp-content/uploads/2024/05/004_LIFE-IP-4-NATURA-Del.E.1.9-factsheet-1-the-N2K-network-updated.pdf

Αποσπάσματα στα οποία εστιάσαμε

Με αποσπασματικές αναγνώσεις και ενδιάμεσες συζητήσεις ξετυλίξαμε ερωτήσεις, απορίες, αγνωστες έννοιες και προβληματιστήκαμε γύρω από την κλιματική αλλαγή και την ανάγκη να κάνουμε όλοι κάτι για αυτό. Στη συνέχεια, αναζητήσαμε πιο συγκεκριμένα τις περιοχές Natura 2000 της Λέσβου, του νησιού μας. Τις εντοπίσαμε στο χάρτη μέσα από της πληροφορίες του ΚΠΕ Καλλονής και τις χρωματισαμε και στον δικό μας χάρτη.

Σύντομα θα επισκεφτούμε μια από αυτές τις περιοχές και θα δούμε από κοντά τον υδροβιότοπο της "γειτονιάς "μας!

23η εβδ: Αναζητώντας παλιές φωτογραφίες του τόπου μας

Σήμερα ήταν μια μέρα που μάθαμε για το αποθετήριο Europeana και αναζητήσαμε παλιές φωτογραφίες της Αγίας Παρασκευής Λέσβου μέσα σε αυτό. Με αφορμή την σύγκριση φωτογραφιών του τότε και του τώρα για το εργο μας "Οι φωτογραφίες του τόπου μας " περιηγηθήκαμε σε μια ενδιαφέρουσα σελίδα την Europeana. Η δραστηριότητα αυτή συνδέεται άμεσα και με την ενότητα της γλώσσας για την περιγραφή Ιστορικών μνημείων, την οποία ολοκληρώνουμε σε λίγες μέρες.

Αρχικά με αφορμή την παρακάτω φωτογραφία, οι μαθητές/τριες προβληματίστηκαν σχετικά με το περιεχόμενο και και τα μεταστοιχεία της. Συγκεκριμένα περιγράψαμε τι βλέπουμε, κάναμε υποθέσεις για τους ανθρώπους που απεικονίζει η φωτογραφία, την εποχή που τραβήχτηκε, τον σκοπό της και τέλος,  μιλήσαμε για την πηγή της και για τις άδειες πνευματικών δικαιωμάτων που τη συνοδεύουν.

 

πηγή: https://www.europeana.eu/el/item/122/https___www_searchculture_gr_aggregator_edm_ELIA_000100_22_592644 

 

Επειτα, οι μαθητές/τριες γνώρισαν πώς να χρησιμοποιούν το ιστότοπο Europeana   και  θυμηθήκαμε πόσο σημαντικές είναι οι λέξεις κλειδιά κατα την αναζήτηση εικόνων. Οι μαθητές πληκτρολόγησαν λέξεις κλειδιά που αγορούν την Αγία Παρασκευή Λέσβου και μέσα στα αποτελέσματα βρήκαν δυο σημαντικά αρχεία. Δύο τετράδια όπου καταγράφεται η λαογραφική ιστορία της Αγίας Παρασκευής και μέσα σε αυτά πολλές και σημαντικές φωτογραφίες του τόπου τους, αλλά από πολύ παλιότερες εποχές. Αφού εντοπίσαμε όλες τις εικόνες που μας ενδιέφεραν, τις αποθηκέυσαμε και θα τις εκτυπώσουμε για μελλοντική αξιοποίηση την επόμενη εβδομάδα.

 

Οι πηγές που καταλήξαμε

https://www.europeana.eu/el/item/781/https___www_searchculture_gr_aggregator_edm_pergamos_000111_8395 

https://www.europeana.eu/el/item/781/https___www_searchculture_gr_aggregator_edm_pergamos_000111_3562 

Στιγμιότυπα από τα ευρήματά μας:

Επόμενος στόχος: Εκτύπωση φωτογραφιών και σύγκριση του τότε με το τώρα!😉

22εβδ: Παίζουμε ψηφιακά παιχνίδια που δημιούργησαν οι φίλοι μας

Αυτην την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με τα κουίζ και το επιτραπέζιο παιχνίδι που δημιούργησαν τοι φίλοι μας από το eTwinning  έργο "Ο τόπος μας μέσα από φωτογραφίες".

Συγκεκριμένα, μας έστειλαν ένα παιχνίδι με κάρτες μνήμης φτιαγμένες από τις εκκλησίες όλων των σχολείων, ένα κουίζ αντιστοίχισης με μια χαρακτηριστική εκκλησία από κάθε πόλη και ένα ψηφιακό επιτραπέζιο για το ασφαλές διαδίκτυο.

Ήταν πολύ διασκεδαστικό να παίξουμε με την παρατηρητικότητα και την μνήμη μας. Κάποιες φωτογραφίες μας δυσκόλεψαν αλλά αυτό ήταν ο σκοπός, να εστιάσουμε περισσότερο σε όσα μα είχαν διαφύγει!

Ευχαριστούμε πολύ για την ευκαιρία να διασκεδάσουμε μέσα από τα ψηφιακά παιχνίδια!

Παρακάτω είναι οι σύνδεσμοι για όποιον θέλει να ξαναπαίξει!!

1ο παιχνίδι: Κάρτες μνήμης εδώ

2ο παιχνίδι: Κουίζ αντιστοίχισης εδώ

3ο παιχνίδι: Επιτραπέζιο Ασφαλούς διαδικτύου εδώ

 

Στιγμιότυπα από το παιχνίδι στην τάξη:

22η εβδ: άρθρο από τη δημοσιογράφο της εβδομάδας

Γράφει η μαθήτρια Μαριάνθη Γ.

Η εβδομάδα αυτή κύλησε γρήγορα και στο τέλος της ήταν πολύ όμορφη και διασκεδαστική!

Την Δευτέρα 17/2/2025 κάναμε μια επανάληψη στην Ιστορία και πήραμε τα τεστ των Μαθηματικών. Όλοι γράψαμε υπέροχα!!! Επίσης, σήμερα δεν λείπανε πολλά παιδιά κα επιτέλους γίναμε περισσότεροι! 😊

Την Τρίτη 18/2/2025 δεν κάναμε κάτι ιδιαίτερο. Στη Γλώσσα ξεκινήσαμε ένα νέο κεφάλαιο με τίτλο "Επιστημονική φαντασία" και στα μαθηματικά ξεκινήσαμε το κεφάλαιο των δεκαδικών. Στη Γεωγραφία μπήκαμε στα μαθήματα με τον καιρό και το κλίμα. Γενικά, συζητήσαμε πολύ για τις νέες ενότητες που μπήκαμε.

Την Τετάρτη παίξαμε δύο παιχνίδια στην Ιστορία. Το πρώτο ήταν το "Συμβούλιο του Αυτοκράτορα" όπου όλοι είχαμε ένα ρόλο για να μιλήσουμε και το δεύτερο ήταν ένα ομαδικό κουίζ στο kahoot.

 

 

Τσικνοπέμπτη!

Σήμερα ήταν η αγαπημένη μέρα μας, πιστέυω!

Ήταν Τσικνοπεμπτη και ψήσαμε, φάγαμε, ήπιαμε, τραγουδήσαμε και χορέψαμε!

Όλα αυτά τις τελευταίες ώρες γιατί τις υπόλοιπες κάναμε μάθημα κανονικά...

 

❤️Ευχαριστούμε πολύ των σύλλογο γονέων και κηδεμόνων για όσα μας έψησε και μας πρόσφερε σήμερα! ❤️

22η εβδ: Τα ζώα που κινδυνεύουν στην Ελλάδα

Μέσα από το περιβαλλοντικό ευρωπαϊκό έργο μας Save MY Environment, είχαμε ως αποστολή να αναζητήσουμε ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση. Εμείς περιοριστήκαμε στα ζώα που κινδυνεύουν στη χώρα μας, με σκοπό να μεταδώσουμε την πληροφορία στους συνεργάτες μας. Αρχικά επιλέξαμε ένα ζώο ο καθένας και έπειτα αναζητήσαμε σχετικές εικόνες στον διαδραστικό. Όσες συγκεντρώσαμε τις βάλαμε σε ένα έγγραφο στο Canva και τις εκτυπώσαμε.

Πήραμε χαρτονάκια, ανταλλάξαμε ιδέες για το πως θα διακοσμήσουμε την εργασία και ο καθένας έψαξε και κατέγραψε πληροφορίες μέσω διαδικτύου για το ζωάκι του. Τα συγκεντρώσαμε όλα μαζί, δημιουργώντας μια συλλογή που προς το παρόν εκτίθεται μέσα στην τάξη μας. Μελλοντικά θα τα συρράψουμε ως βιβλίο και θα τα αφήσουμε στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας για τις επόμενες γενιές...

Για να τα μοιραστούμε με τους φίλους μας από τις άλλες χώρες που συμμετέχουν στο έργο, τις συγκεντρώσαμε σε ένα ηλεκτρονικό βιβλίο με τη βοήθεια του Book Creator. Μπορείτε να το διαβάσετε εδώ:

https://read.bookcreator.com/mPYBB9JF7rVDthoPiqWQF1EvLvY2/ZTHAG9xXSI2swBSdef2TLQ

 

21η εβδ: On-line meeting Ελλάδα-Ιταλία-Ρουμανία για την μέρα αγάπης

Την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου συναντήσαμε για άλλη μια φορά τους φίλους μας από την Ιταλία. Αυτήν την φορά γνωρισαμε και μικρούς λιλιπούτιους φίλους από νηπιαγωγείο της Ρουμανίας. Μπορεί η επικοινωνία λόγω της διαφορετικής γλώσσας και της ηλικίας να ήταν περίπλοκη, αλλά η γλώσσα της αγάπης μας ένωσε!

 

Τα μικρά παιδιά από τη Ρουμανία μας ετοίμασαν όμορφες καρδουλένιες κατασκευές και μας είπαν "I love you" στα αγγλικά! Ήταν πραγματικά τόσο γλυκός τρόπος επικοινωνίας! Οι φίλοι μας από την Ιταλία μας μίλησαν για τη φιλία και εμείς τους παρουσιάσαμε τη συνταγή της φιλίας στα αγγλικά!

Βέβαια φτιάξαμε και ένα αντίτυπο στην ελληνική γλώσσα, γιατί τέτοια συνταγή δεν πρέπει να χαθεί!!!

❤️Ήταν μια μέρα γεμάτη αγάπη!❤️

Ευχαριστούμε τoυς φίλους μας και τις δασκάλες από Ιταλία και Ρουμανία για την υπέροχη εμπειρία και σύνδεση!!!