Στις 2 Φεβρουαρίου 1971 υπογράφτηκε η Σύμβαση για
τους Υγροτόπους στην πόλη Ραμσάρ του Ιράν, στις ακτές της Κασπίας Θάλασσας. Υγρότοποι
χαρακτηρίζονται τα δέλτα, τα έλη, οι λίμνες, οι λιμνοθάλασσες, οι πηγές, οι εκβολές, οι
ποταμοί και οι τεχνητές λίμνες. Η συνθήκη Ραμσάρ αποσκοπεί στην προστασία και τη
συνετή χρήση όλων των υγροτόπων μέσω τοπικών και εθνικών δράσεων και διακρατικής
συνεργασίας ως μια συνεισφορά στην αειφόρο ανάπτυξη.
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα υγροβιότοπων στις 2 Φεβρουαρίου και σε συνδυασμό με την υλοποίηση του περιβαλλοντικού ευρωπαϊκού μας προγράμματος Save MY Environment, αποφασίσαμε να αιτηθούμε επίσκεψη και εκπαιδευτική περιήγηση στον υδροβιότοπο των αλυκών Καλλονής.
Την Τετάρτη 5 Μαρτίου 2025 η τάξη μας σε συνεργασία με την Βλ και την Στ τάξη του σχολείου μας επισκεφθηκε τους υδροβιότοπους στις αλυκές Καλλονής. Το έγγραφο εγκρισης της εκδρομής μας από τους αρμόδιους φορείς ΚΕΠΕΑ Ευεργετούλα και Μουσείο Ελαιουργείας.

Στιγμιότυπα από την εκπαιδευτική μας εκδρομή
Αρχικά με τη βοήθεια ειδικών από το Μουσείο Απολιθωμένου Δάσους παρατηρήσαμε τα πτηνά που βρίσκουν καταφύγιο αυτήν την εποχή στην περιοχή μας. Ειδικοί από το Μουσείο Απολιθωμένου δάσους μας εξήγησαν βασικές πληροφορίες για τα πουλιά που θα παρατηρούσαμε και μας βοήθησαν να εστιάσουμε με ειδικο εξοπλισμό (κυάλια και τηλεσκόπια) στα φλαμίγκο, τους ερωδιούς και τις καστανόπαπιες που υπήρχαν κοντά στο παρατηρητήριό μας.

Επειτα, περιηγηθήκαμε στον χώρο των αλυκών με λεωφορείο και στον κύριο χώρο ενημερωθήκαμε για το αλάτι που παράγεται στο νησί μας, το οικολογικό εργοστάσιο και τη σημασία της ύπαρξης του τεχνητού υδροβιότοπου στην παραγωγή του αλατιού.

Στη συνέχεια, μεταφερθήκαμε στο Μουσείο Ελαιουργείας του χωριού μας και ακολούθησε παρουσίαση με στατιστικά στοιχεία και παλιότερο φωτογραφικό υλικό του υδροβιότοπου. Η δράση αυτη ολοκληρώθηκε με ένα πολύ ενδιαφέρον debate, όπου αντιπρόσωποι μαθητών χωρίστηκαν σε δύο ομάδες: μια ομάδα των κατοίκων που θέλουν το περιβάλλον του νησιού τους να διατηρηθεί φυσικό και αναλλοίωτο και μια ομάδα φιλόδοξων επιχειρηματιών που θέλουν να επενδύσουν στο νησί χτίζοντας μια τεράστια ξενοδοχειακή μονάδα στον χώρο του υδροβιότοπου. Ήταν μια ενδιαφέρουσα συζήτηση, γεμάτη πάθος και επιχειρήματα από τις δύο ομάδες. Στο τέλος της συζήτησης οι υπόλοιποι μαθητές-θεατές ψήφισαν ποια ομάδα έπεισε με τον λόγο της.
Μαντέυετε ποια κέρδισε;

(Μελλοντικά θα ανέβει και το βίντεο της εκδρομής μας)