Κι όσο κι αν η φιλαναγνωσία έχει στόχο να ενισχύσει την αγάπη για το βιβλίο και την απόλαυση της λογοτεχνίας, επειδή η συγκεκριμένη δράση εντάσσεται στο μάθημα των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας δεν μπορούσαν να λείπουν κι οι απαραίτητες εργασίες.
Αυτή τη χρονιά τις εργασίες που ανατέθηκαν στους μαθητές και στις μαθήτριες της Γ' τάξης του 5ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης "Ελένη Φιλιππίδη" διέτρεχαν τρεις βασικοί άξονες:
- Δημιουργική γραφή: οι μαθητές και μαθήτριες καλούνταν ατομικά να αξιοποιήσουν τη φαντασία τους και να αναπτύξουν τις συγγραφικές τους δεξιότητες ώστε να συμπληρώσουν ή να επεκτείνουν την ιστορία, να ανατρέξουν στο παρελθόν ή να "κρυφοκοιτάξουν" στο μέλλον των ηρώων, να συνδέσουν τα δρώμενα της ιστορίας με δικά τους βιώματα και συναισθήματα, να παραλληλίσουν τα γεγονότα εκείνης της περιόδου με τη σύγχρονή μας πραγματικότητα, κι άλλα πολλά...
- Ιστορικό συγκείμενο: οι μαθητές και οι μαθήτριες έπρεπε να εργαστούν -σε ομαδικό πλέον επίπεδο- ώστε να συγκεντρώσουν πληροφορίες για ιστορικά πρόσωπα, γεγονότα, συνήθειες της εποχής που διαδραματίζεται το λογοτεχνικό πόνημα της Αγγελικής Δαρλάση.
- Καλλιτεχνική δημιουργία: οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία - μόνοι τους ή σε συνεργασία με συμμαθητές/τριες τους- να δημιουργήσουν εικαστικά έργα με αφορμή λέξεις ή φράσεις του βιβλίου. Μετά από σχετική συζήτηση και προβληματισμό, κατατέθηκε και έγινε δεκτή με ενθουσιασμό η πρόταση να αξιοποιηθούν εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης προς την κατεύθυνση αυτή.
Όλες οι εργασίες συγκεντρώθηκαν σε ένα φυλλάδιο εργασιών με αναλυτικές οδηγίες και -όσο το δυνατόν- εύχρηστο για τους μαθητές και τις μαθήτριες. Η διευθύντρια του σχολείου, κ. Ευτ. Μπιλιμπίνη, με χαρά δέχτηκε να χρηματοδοτήσει το σχολείο την αγορά ντοσιέ, ώστε να διανεμηθεί σ' όλα τα παιδιά το εγχειρίδιο εργασιών που θα συνόδευε την ανάγνωση του βιβλίου.
Ακολουθεί το εγχειρίδιο εργασιών μαζί με το έντυπο για την κατάθεση των εργασιών, καθώς κι η σχετική ρουμπρίκα αξιολόγησης.