Προτάσεις για το ξεκίνημα

1. Προσδιορισμός του προβλήματος

2. Σχεδιασμός της δραστηριότητας (βήματα, χρονοδιάγραμμα, στόχοι-επιμέρους ενότητες)

Φάση 1: Προσδιορισμός του στόχου της εργασίας Οργάνωση σε ομάδες
Οι μαθητές και οι μαθήτριες οργανώνονται σε ομάδες, επιλέγουν και προσδιορίζουν το πρόβλημα που θα τους απασχολήσει.
Συζήτηση
Οι μαθητές συζητούν για το πρόβλημα και διατυπώνουν γνώμες και ιδέες. Οι εκπαιδευτικοί δίνουν εξηγήσεις και κάνουν παρατηρήσεις πάνω στις γνώμες των μαθητών.
Φάση 2: Σχεδιάζοντας το έργο Συζήτηση μεταξύ των μελών της ομάδας
Στο πλαίσιο της ομάδας τους οι μαθητές συζητούν για το πρόβλημα και κατανέμουν εργασία. Οι εκπαιδευτικοί παρεμβαίνουν για να διορθώσουν τυχόν παρεξηγήσεις.
Φάση 3: Εκτελώντας την εργασία Συλλογή πληροφορίας
Κάθε μέλος της ομάδας συλλέγει για το θέμα της εργασίας. Οι εκπαιδευτικοί βοηθούν τους μαθητές επισημαίνοντας διάφορα σημεία του προβλήματος.
Σύνθεση της πληροφορίας
Στο πλαίσιο της ομάδας οι μαθητές συνθέτουν τις πληροφορίες που έχουν συγκεντρώσει. Οι εκπαιδευτικοί βοηθουν κάνοντας ερωτήσεις σε διάφορες έννοιες/θέματα και τη σχέση μεταξύ τους.
Δημιουργία του έργου
Οι μαθητές εργάζονται συλλογικά στη δημιουργία του έργου ενώ Οι εκπαιδευτικοί τους διευκολύνουν κατά την προσπάθειά τους.
Φάση 4: Παρουσίαση των αποτελεσμάτων Παρουσίαση αποτελεσμάτων του έργου
Κάθε ομάδα μαθητών παρουσιάζει τα αποτελέσματα του έργου στους άλλους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς.
Συζήτηση/ανάδραση
Οι μαθητές απαντούν στις ερωτήσεις και τα σχόλια των άλλων μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Φάση 5: Αξιολόγηση των εργασιών Αξιολόγηση
Οι μαθητές αξιολογούν τη δουλειά τους

3. Κατανομή εργασιών

Υ.Λ.Σ.Ε.
Κατανομή ρόλων με τη χρήση των γραμμάτων Υ, Λ, Σ και Ε.
Το Υ είναι για τον ή την Υπεύθυνο και βασικά αντιπροσωπεύει αυτούς και αυτές που κάνουν ενεργά τη δουλειά στο έργο.
Το Λ είναι για τον ή την υπόΛογο και αυτό αντιπροσωπεύει συνήθως το άτομο που δηλώνει την ολοκλήρωση της εργασίας. Μπορούμε και να σκεφτούμε πως πρόκειται για το άτομο που είναι πιθανότερο να φάει τη κατσάδα αν κάτι πάει στραβά.
Το Σ είναι Σύμβουλος και αφορά τα μέλη της ομάδας που είναι ειδικοί και υποστηρίζουν το έργο και καμιά φορά συμβάλλουν στη δουλειά.
Και τέλος το Ε είναι Ενημερωμένος/ή και αντιστοιχεί στους ανθρώπους που απλά πρέπει να γνωρίζουν ότι η δουλειά προχωράει γιατί πιθανότατα θα χρειαστεί να την συνεχίσουν λίγο αργότερα.
Υπεύθυνος υπόΛογος Σύμβουλος Ενημερωμένος/ή
Μέλος\Εργασία  Επικοινωνία Βίντεο Κατασκευές Γραμματεία ?
1
2
3
4
5