Σήματα καταλληλόλητας προγραμμάτων

Άσκηση (το ρήμα άγω)

Το ρήμα άγω

Ρήματα προστακτικής σε -στε

Σχολιασμός διαφήμισης

Αναρωτήσου:

  • Ποιος είναι ο στόχος της διαφήμιση;
  • Με ποιον τρόπο προσπαθεί να πείσει;
  • Τι γλώσσα χρησιμοποιεί;
  • Ποια στοιχεία είναι χιουμοριστικά
  • Ποια στοιχεία είναι ειρωνικά;
  • Τι χρώματα χρησιμοποιούνται στην διαφήμιση;
  • Ποιος είναι ο ρόλος της ποδοσφαιρικής ομάδας στην οποία ανήκει ο πρόεδρος;
  • Γιατί δεν προβάλλεται κάποια άλλη ομάδα άλλου επαγγέλματος;

Τηλεόραση και διαφήμιση

Τηλεόραση και διαφήμιση

Δείτε τι έγραψαν μερικά παιδιά για τις διαφημίσεις:

...Σε κάθε σπίτι σήμερα έχει μπει η τηλεόραση και, όπως γνωρίζουμε, κάθε μέρα βομβαρδιζόμαστε από τις διάφορες διαφημίσεις που προβάλλει. Οι περισσότερες από αυτές προσπαθούν να μας παραπλανήσουν και να μας κάνουν να πάρουμε διάφορα άχρηστα πράγματα. Μερικές διαφημίσεις λένε: «Aν πιεις ένα συγκεκριμένο αναψυκτικό, θα γίνεις σούπερ δυνατός σαν αυτόν που το διαφημίζει». Αυτές οι διαφημίσεις σού κάνουν κυριολεκτικά πλύση εγκεφάλου και κυρίως επηρεάζουν τα μικρά παιδιά, που στην ηλικία τους είναι φυσικό να τις πιστεύουν.

Μεθοδίου Σταύρος

…Σε μια διαφήμιση λένε πως με το απορρυπαντικό νέας γενιάς βγαίνουν όλοι οι λεκέδες, ενώ με τα απορρυπαντικά παλιάς γενιάς δεν έβγαιναν. Άρα δείχνουν και μόνοι τους ότι παλιά μάς κορόιδευαν, αφού και τότε τα ίδια μάς έλεγαν. Μήπως και τώρα δε μας κοροϊδεύουν;

Υπάρχει και κάτι άλλο που εκνευρίζει κάθε τηλεθεατή. Εκεί που βλέπεις μια σειρά και έχεις πάρα πολλή αγωνία να δεις τι θα γίνει, βγαίνει κάποιος εκεί πέρα και σου λέει: «Τι προτιμάει ο πίθηκος; Κόκα κόλα ή Πέψι κόλα;». Φυσικά εμείς ξέρουμε ότι στον πίθηκο αρέσουν μόνο οι μπανάνες. Αλλά, μέχρι να δούμε τι προτιμάει ο πίθηκος, περνάνε 5 λεπτά και μετά έχει κι άλλες διαφημίσεις και, όταν τελειώνουν, βλέπεις τους τίτλους της σειράς και γράφει: «Η συνέχεια την άλλη Τρίτη».

Έλληνα Νάνση

 

(Από σχέδιο εργασίας: «Παιδί και τηλεόραση» της Ε' και Στ' τάξης
του Δημοτικού Σχολείου της Παναγίας Θάσου)

Ερωτήσεις κατανόησης:

 

Ευθύς και πλάγιος λόγος

Παλιές διαφημίσεις

Αιτιολογικές προτάσεις

Μάθημα 1: Τηλεόραση – Τα θετικά… και τα αρνητικά

Παρουσίαση μαθήματος