OΡΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ

 

Ρόμπερτ Φροστ : «Ποίηση είναι όταν ένα συναίσθημα έχει βρει τη σκέψη της και η σκέψη έχει βρει λέξεις.

Μάρκος Μέσκος : «Ενας ορισμός της ποίησής μου: ο απελπισμένος έρωτας της ουτοπίας»

Οδ . Ελύτης :«Η ποίηση αρχίζει εκεί όπου αρχίζει να ηττάται ο θάνατος .»

Μπουκόφσκι : «ποίηση είναι αυτό που συμβαίνει, όταν δεν μπορεί να συμβεί τίποτα άλλο».

Έντγκαρ Άλαν Πόε : «Η ποίηση είναι σκέψεις που αναπνέουν, και λέξεις που καίνε.»

Ρόμπερτ Φροστ : «Η ποίηση είναι αυτό που χάνεται στη μετάφραση» .

Πάουντ : «Η ποίηση είναι η πιο πυκνή μορφή προφορικής έκφρασης.»

Κόλεριτζ : «Η ποιότητα ενός μεγάλου ποιητή είναι πανταχού παρούσα και πουθενά ορατή σαν μία ξεχωριστή συγκίνηση.»

Π.Νερούντα : ««Η ποίηση δεν ανήκει σ’ αυτούς που τη γράφουν αλλά σ’ αυτούς που την έχουν ανάγκη»»

Στήβενς : «Η ποίηση είναι η αναζήτηση του ανεξήγητου.»

Μίλτον : «-Η ποίηση αρχίζει πάντα, όταν κάποιος που πρόκειται να γίνει ποιητής, διαβάζει ένα ποίημα.»

Σεφέρης : «Η ποίηση έχει τις ρίζες της στην ανθρώπινη ανάσα.»

Ζεζλάβ Μίλοζ : Η ποίηση υπαγορεύεται από ένα δαιμόνιο, αν και θα ήταν υπερβολή να το χαρακτηρίσει κανείς αγγελικό.

Αναγνωστάκης : «Η ποίηση δεν είναι ο τρόπος να μιλήσουμε αλλά ο καλύτερος τοίχος να κρύψουμε το πρόσωπό μας.»

Μπόρχες : «Η ομορφιά καραδοκεί. Αν είμαστε ευαίσθητοι, θα την αισθανθούμε μέσα στην ποίηση όλων των γλωσσών.»

Μπλουμ : «Η ποίηση αρχίζει με την επίγνωση εκ μέρους μας όχι της Πτώσης, αλλά του ότι πέφτουμε.»

Πλάτων : «Η ποίηση ένα πράγμα ανάλαφρο, ιερό και φτερωτό.» «Η ποίηση είναι η αιτία που φθείρει το κάθε τι από το μη είναι στο είναι.»

Έλιοτ : «Η ποίηση δεν είναι ένα ελευθέρωμα της συγκίνησης, αλλά απόδραση από τη συγκίνηση. Δεν είναι έκφραση της προσωπικότητας, αλλά απόδραση από την προσωπικότητα.»

 

[ΠΗΓΗ :http://sxolikibibliothiki.blogspot.com/2010/10/blog-post.html]

 

ΓΙΝΕ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΠΟΙΗΤΗΣ //// ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΣΤΙΧΑΚΙ

Την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου με το Α2 πραγματοποιήσαμε δράση με τίτλο Γίνε για μια μέρα ποιητής!

Τα παιδιά έλαβαν προτάσεις-θέματα και σκάρωσαν τα δικά τους στιχάκια. 'Αλλα είχαν θέμα τον πόλεμο ή την ειρήνη, άλλα την αγάπη, άλλα τα συναισθήματα γενικότερα. Μερικά παιδιά επέλεξαν δικό τους, ελεύθερο θέμα. Τα στιχάκια έγραψαν σε πολύχρωμα χαρτάκια. Έπειτα στον ασπροπίνακα υπέγραψαν για τη δράση μας.

Διασκέδασαν τη διαδικασία και εξέφρασαν τα συναισθήματά τους και προφορικά.

Στο τέλος διαβάσαμε δυνατά τα στιχάκια χωρίς όμως να αποκαλύψουμε το όνομα του ποιητή.

Από ένα σημείο και πέρα ξεκίνησαν τα παιδιά να μαντεύουν ηχηρά την ταυτότητά του.

 

 

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΟΜΙΛΟΣ; Ο ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ ΟΜΙΛΟΣ ΠΩΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ; ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ…

  1. ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΟΜΙΛΟΣ; Ο ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ ΟΜΙΛΟΣ; Όμιλος είναι μια παρέα, ομάδα, συντροφιά ανθρώπων που θα ασχοληθούν με την ποίηση, και τη λογοτεχνία γενικότερα. Τι είναι ο δικός μας όμιλος; Ποιοι είναι οι στόχοι μας; Πώς θα τους επιτύχουμε;
  2. Θέλουμε να καλλιεργήσουμε τη σκέψη και τη φαντασία μας, να μάθουμε, να παίξουμε, αλλά και να ενισχύσουμε την αποτελεσματικότητα της γλωσσικής μας έκφρασης. Θέλουμε να δράσουμε και να επικοινωνήσουμε.
  3. . Η προσέγγισή μας είναι ομαδοκεντρική και μαθητοκεντρική.
  4. . Μαθαίνουμε να διαβάζουμε ποίηση που κάποιοι τη θεωρούν απρόσιτη και απόμακρη. Εμείς όχι.Σκεφτόμαστε πάνω στα νοήματα.
  5. . Σας προτρέπω να γράφετε!. Να διαβάζετε και να γράφετε μετά. Έστω και κάτι μικρό, αλλά ουσιαστικό.
  6.  Πώς κάνω τις σκέψεις μου λέξεις;
  7.  Πώς διασκευάζω;
  8.  Ωριμάζω μέσα από την αλληλεπίδραση ανάγνωσης και γραφής. Και βελτιώνομαι.
  9. Παίζω με τις λέξεις.  Μεταμορφώνω το κείμενο σε ποίημα, το ποίημα σε πεζό κείμενο, το τραγούδι σε δική μου ιστορία, το διήγημα σε τραγούδι.
  10.  'Οταν διαβάζεις ένα βιβλίο, να υπογραμμίζεις πάντα και να κρατάς σημειώσεις για ό,τι σου κάνει εντύπωση.
  11.  Μπορείς να αλλάξεις τη ροή μιας ιστορίας και να δώσεις το δικό σου τέλος;
  12.  Mπορείς να γράψεις ένα ποίημα που να είναι εμπνευσμένο από ένα αρχαιολογικό μνημείο;
  13. Mπορείς να ζωγραφίσεις κάτι ή να κάνεις ένα κολάζ εμπνευσμένο από ποίημα του Καβάφη;
  14. Θα ανεβάζω τα κείμενά σας στο εκπαιδευτικό blog που δημιούργησα στην e-me.
  15. Σημαντικό είναι να είμαστε ομάδα και να συνεργαζόμαστε!!!     ΑΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ

 

ΟΜΙΛΟΣ //// «Εργαστήρι ποίησης και δημιουργικής γραφής»

1ο ΓΕΛ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ 2022-2023
ΤΙΤΛΟΣ ΟΜΙΛΟΥ: «Εργαστήρι ποίησης και δημιουργικής γραφής»
ΘΕΜΑΤΙΚΗ: Ποίηση και εφηβεία
KAΘΗΓΗΤΡΙΑ -EΙΣΗΓΗΤΡΙΑ : AΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ ΠΕ02 (β ειδικότητα ΠΕ91.01)
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: 24
TMHMA : Α2 ΛΥΚΕΙΟΥ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ: 1. Να κατανοήσουν οι μαθητές τη σπουδαιότητας της ποίησης 2. Να μάθουν σε τι διαφέρει η σύγχρονη από την παραδοσιακή ποίηση 3. Να προσεγγίσουν τα συναισθήματά τους με τη βοήθεια των στίχων και των λέξεων 4. Να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση, τη φαντασία, αλλά και την κριτική τους σκέψη. 5. Να μάθουν να εργάζονται ομαδικά.

ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΟΦΕΛΗ: Να διευρύνουν τους ορίζοντές τους οι μαθητές. Να νιώσουν καλά μαθαίνοντας να εκφράζονται μέσω της ποίησης. Να καταλάβουν ότι η ποίηση δεν είναι κάτι δυσνόητο και μακρινό, αλλά κάτι που υπάρχει γύρω μας, κοντά μας, αρκεί να τολμάμε να την προσεγγίζουμε.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Με τη βοήθεια της δημιουργική γραφής οι μαθητές προσεγγίζουν την ποίηση.
Θα προσεγγίσουμε ακόμα: Ποίηση και συναισθήματα / Ποιητές του σήμερα / Η αξία της ποίησης στη
ζωή των εφήβων /εργαστήρι ΧΑΙΚΟΥ/ Ποίηση κι άλλες τέχνες/ Ποίηση και φαντασία /Γίνε για μια
μέρα ποιητής/ Η δημιουργικότητα στη γλώσσα/ Το ποίημα του εαυτού.

ΕΠΕΚΤΑΣΗ: WRITING PERFORMANCE, HΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ, PADLET, Ποιητική εφημερίδα
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ:

 https://padlet.com/minaxirogianni/1eghit0wng32qrby
 http://photodentro.edu.gr/video/r/8522/646
 http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/7036
 http://83.212.169.16/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-9780
 http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/9727
 http://users.sch.gr/achrono/wordpress/wp-content/uploads/2015/12/2015-
CreativeWriting.pdf
 http://impschool.gr/deltio-site/?p=85
 https://mag.e-diktyo.eu/wp-content/uploads/2016/11/3filol_deuter4.pdf
 http://politropi.greek-
language.gr/%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%B9%CE%BA%
CE%AE-%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AE-
%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-
%CE%BA%CE%B5%CE%B9%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF/
 http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-aggregatedcontent-8526-8008
 ΑΡΙΘΜΟΣ ΩΡΩΝ ΟΜΙΛΟΥ ΑΝΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ :2