English

Η σκαλέτα (Storyboard)

Οι ομάδες συμπλήρωσαμε τη σκαλέτα. Με βάση τους στίχους κάθε τραγουδιού, ζωγραφίσαμε με απλά σκίτσα τις σκηνές της ιστορίας μας.  Κάτω από το κουτάκι γράψαμε έναν μικρό διάλογο που μπορεί να συνοδεύει την σκηνή είτε ακουστικά είτε σε καρτέλα (δεν είναι υποχρεωτικό). Μετά οι ομάδες δημιουργήσαμε τις φιγούρες και τα σκηνικά αναλόγως με το είδος του stop motion που επιλέξαμε.

Μαθαίνω τεχνικές κινούμενης εικόνας

Στον διαδραστικό πίνακα μεταβήκαμε στην ιστοσελίδα https://www.kinoumeno.gr/ και παρακολουθήσαμε διάφορες τεχνικές κινούμενης εικόνας. Μετά οι ομάδες επιλέξαμε με ποια τεχνική θα φτιάξουμε την ταινία μας. Οι δύο ομάδες αποφάσισαμε να χρησιμοποιήσουμε αντικείμενα, πλαστελίνη και σχέδια, ενώ η τρίτη, ζωγραφική με κιμωλία στον πίνακα.

Δημιουργία φυλλοσκοπίου

Παρακολουθήσαμε βίντεο με φυλλοσκόπια (flipbooks) και πώς κατασκευάζονται. Οι μαθητές δημιούργησαν τα δικά τους φυλλοσκόπια.

Η ιδέα…

Είχαμε την ιδέα να δημιουργήσουμε 3 ταινίες Stop Motion Animation, βασισμένες στα ακόλουθα τραγούδια, που συναντήσαμε στην Ενότητα 7 - Μουσική της Γλώσσας Ε' Δημοτικού.

Αν όλα τα παιδιά της γης

Αν όλα τα παιδιά της γης
πιάναν γερά τα χέρια
κορίτσια, αγόρια στη σειρά
και στήνανε χορό,
ο κύκλος θα γινότανε
πολύ πολύ μεγάλος
κι ολόκληρη τη γη μας
θ’ αγκάλιαζε θαρρώ.

Αν όλα τα παιδιά της γης
φώναζαν τους μεγάλους
κι αφήναν τα γραφεία τους
και μπαίναν στον χορό,
ο κύκλος θα γινότανε

ακόμα πιο μεγάλος
και δυο φορές τη γη μας
θ’ αγκάλιαζε θαρρώ.

Θα ’ρχόνταν τότε τα πουλιά,
θα ’ρχόνταν τα λουλούδια,
θα ’ρχότανε κι η Άνοιξη
να μπει μες στον χορό
κι ο κύκλος θα γινότανε
ακόμα πιο μεγάλος
και τρεις φορές τη γη μας
θ’ αγκάλιαζε θαρρώ.

στίχοι: Γ. Ρίτσος

Τα μικρά παιδιά

Τα μικρά παιδιά
Τα μικρά παιδιά,
τα μικρά παιδιά,
που κρατούνε στο χέρι τους
σαν τον ήλιο τον χάρτινο
τις ελπίδες μας...

Τα μικρά παιδιά,
τα μικρά παιδιά,
που μπερδεύουν τα λόγια τους,
που μιλούν με νοήματα
στα παιχνίδια τους.

Μες σε κήπους και χώματα
με λουλούδια ή λάσπη
έναν κόσμο ζουν,
τον πιο όμορφο.
Τα μικρά παιδιά,

τα μικρά παιδιά
που κρατούνε στο χέρι τους
σαν τον ήλιο το χάρτινο
τις ελπίδες μας...

Ένα φύλλο ή μια μέλισσα,
ένα τόπι ή μια βέργα
γίνονται αυτοκίνητα, χαρά,
κόσμος, ζωή.

Τα μικρά παιδιά,
τα μικρά παιδιά,
που κρατούνε στο χέρι τους
σαν τον ήλιο τον χάρτινο
τις ελπίδες μας...

Δυο κουτιά σπίρτων γίνηκαν
ο σταθμός και τα τρένα,
που μπορούνε να φτάσουνε
στην άκρη της γης.

Τα μικρά παιδιά,
τα μικρά παιδιά
που κρατούνε στο χέρι τους
σαν τον ήλιο τον χάρτινο
τις ελπίδες μας...

 

 

 

στίχοι και μουσική: Αρλέτα

Μια βραδιά στο Πόρτο Λίλι

Μια βραδιά στο Πόρτο Λίλι,
στα δρομάκια τα παλιά
αντηχήσανε κιθάρες,
μαντολίνα και βιολιά.

Κι όλοι οι παιδικοί μου φίλοι
μια βραδιά στο Πόρτο Λίλι
Κάνανε μαζί βαρκάδα
στη μεγάλη φεγγαράδα.

Μια βραδιά στο Πόρτο Λίλι,
μια ζεστή, γλυκιά βραδιά

 

έτρεξα στην προκυμαία
να φωνάξω τα παιδιά.

Κι όλοι οι παιδικοί μου φίλοι
μια βραδιά στο Πόρτο Λίλι
γίνανε άστρα και μπαλόνια,
τρεχαντήρια και τριζόνια.

Μια βραδιά στο Πόρτο Λίλι,
στα δρομάκια τα παλιά
αντηχήσανε κιθάρες,
μαντολίνα και βιολιά.

στίχοι: Μ. Κριεζή

Οι ταινίες μας

 

Δημιουργία STOP MOTION

Κατά την διάρκεια των γυρισμάτων
1. Ακολουθήσαμε την χρονική ακολουθία του storyboard, που σχεδιάσαμε.
2. Φροντίσαμε να παραμένουν σταθερά το σκηνικό και η μηχανή λήψης.
3. Είχαμε ενεργοποιημένη τη λειτουργία «onion skin» ώστε να βλέπουμε την προηγούμενη λήψη.
4. Κατά τακτά διαστήματα ελέγχαμε το σύνολο των φωτογραφιών που είχαμε τραβήξει, πατώντας play στην εφαρμογή.

Προετοιμασία του χώρου

Προετοιμάσαμε τον χώρο και τον εξοπλισμό.
α. Στερεώσαμε χαρτί του μέτρου, πάνω στο οποίο ζωγραφίσαμε το σκηνικό της ταινίας μας, σε δύο θρανία ενωμένα και την συσκευή λήψης (τάμπλετ) με τρίποδο, στο κατάλληλο ύψος, ώστε να καλύπτει το σκηνικό μας.
β. Φροντίσαμε για τον φωτισμό και τα υλικά που χρειάζονται (κιμωλίες, μαρκαδόρους, κομμένες ζωγραφιές, φιγούρες από πλαστελίνη, Playmobil κλπ).
Ο δάσκαλός μας συνέδεσε το τάμπλετ με ένα laptop καλωδιακά (μέσω της εφαρμογής scrcpy) ώστε να προβάλλεται η οθόνη τoυ τάμπλετ, στο laptop. Μετά μας εξήγησε, παράλληλα με την λήψη των φωτογραφιών, την λειτουργία της εφαρμογής animation.