Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Τι είναι Σχολικός Εκφοβισμός
"Μην με κοροϊδεύεις"
Μην κάνεις στους άλλους αυτό που δεν θα ήθελες
να σου κάνουν...
Σε μια πράξη Εκφοβισμού υπάρχει:
1. Ο θύτης, που εκφοβίζει.
2.Το θύμα, που εκφοβίζεται.
3. Ο παρατηρητής, που παρατηρεί...
α) ... χωρίς να συμμετέχει.
β)... και υπερασπίζεται το θύμα.
γ)... και παίρνει το μέρος του θύτη.
Το τίμημα της σιωπής
Αν πιστεύεις πως ο θύτης είναι ο πιο ΔΥΝΑΤΟΣ σε μια πράξη
εκφοβισμού, δες το παρακάτω βίντεο και ίσως αλλάξεις γνώμη...
Γιατί στις περιπτώσεις που υπάρχουν παρατηρητές και μάλιστα
πολλοί, μπορούν να πάρουν θέση και να φανεί η δύναμή τους.
Οι μορφές του εκφοβισμού
Εκφοβιστική συμπεριφορά ενός παιδιού ή μιας ομάδας
παιδιών προς άλλο παιδί ή ομάδα παιδιών ΔΕΝ αποτελεί
μόνο εκείνη που έχει τα χαρακτηριστικά της σωματικής
βλάβης ή παρενόχλησης. Τέτοιες π.χ. μπορεί να είναι το
σπρώξιμο, το τράβηγμα, η καταστροφή προσωπικών
αντικειμένων.
Ο Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying) μπορεί να έχει και πολλές
Ο Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying) μπορεί να έχει και πολλές
άλλες μορφές εξίσου ταπεινωτικές και προσβλητικές για το
θύμα ή τα θύματα:
Μια μικρού μήκους ταινία κατά του bullying, από τους μαθητές
και τις μαθήτριες της Δ' τάξης του
100ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης.
Ημέρα κατά του ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΟΥ
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
(1ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου)
Οι μαθήτριες και οι μαθητές της Δ΄ τάξης του 1ου Δημοτικού
Σχολείου Βόλου, ασχολήθηκαν με την ημέρα αυτή.
Μίλησαν για τις εμπειρίες τους και στο τέλος δημιούργησαν
το δικό τους μήνυμα σε μικροαφίσες κυκλικού σχήματος, που
στην πίσω πλευρά τους είχαν ένα συννεφόλεξο για τον
Ενδοσχολικό Εκφοβισμό.
Όλες οι δημιουργίες των παιδιών έγιναν στολίδια για το ελατάκι
της τάξης, που στολίζεται εναλλακτικά από τα Χριστούγεννα κι
έπειτα.
Ειδική αναφορά έγινε στην αξία της συγγνώμης καθώς και στο
ότι θα ήταν καλό να έχουν το θάρρος να ομολογούν μια πράξη
τους, που και τα ίδια καταλαβαίνουν πως δεν ήταν σωστή.
Το τελικό μήνυμα ήταν διπλό:
"Μίλα, όταν σου συμβεί ή δεις να συμβαίνει σε άλλους"
(για τα θύματα και τους παρατηρητές)
και "Αν ήσουν εσύ;" (για τους θύτες).
Τα χέρια που μιλούν...
Η Δ2 του 11ου Δ.Σ. Ρόδου παρουσιάζει το εκπαιδευτικό βίντεο
''Τα χέρια που μιλούν''.
Γιατί τα χείλη δύσκολα ανοίγουν.
'Ενα βίντεο με τη χρήση της νοηματικής γλώσσας, που έχει
να κάνει με το σχολικό εκφοβισμό.
Σε ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες θέλησαν να δώσουν ένα ηχηρό
μήνυμα και τρόπους αντιμετώπισης ,για ένα παγκόσμιο φαινόμενο
που απασχολεί έντονα γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς. Ένα
φαινόμενο που αν δεν αντιμετωπιστεί έγκαιρα και σωστά στο
δημοτικό σχολείο, γιγαντώνεται στις επόμενες σχολικές βαθμίδες.
Oι μαθητές επέλεξαν τις εικόνες και τις προτάσεις που εκφράζουν
έντονα τα συναισθήματα των παιδιών που μπορεί να εμπλέκονται
είτε ως θύματα, είτε ως θύτες, είτε ως παρατηρητές.
Η εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής Χρύσα Παυλή, βοήθησε να
μάθουν τα παιδιά την νοηματική γλώσσα.
"Οι τελευταίες 5 μέρες"
(Ταινία μικρού μήκους για τον Σχολικό Εκφοβισμό )
Ιστορία για αξιοποίηση σε μικρές τάξεις
(με φύλλο δραστηριοτήτων)
"Ντίνος, ο ελεφαντίνος"
Η ιστορία αυτή δημιουργήθηκε από τους μαθητές
της Β΄ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου
για το θέμα των Συναισθημάτων και των Φυσικών
καταστροφών, κατά το σχολικό έτος 2021-2022.
Ο ήρωας της ιστορίας είναι ένα μικρό ελεφαντάκι
Ο ήρωας της ιστορίας είναι ένα μικρό ελεφαντάκι
που αναγκάστηκε με την οικογένειά του να αλλάξει
τόπο κατοικίας και σχολείο, όταν στο γειτονικό
δάσος ξέσπασε πυρκαγιά.
Στο νέο του σχολείο όμως δεν πήγαν όλα και τόσο
Στο νέο του σχολείο όμως δεν πήγαν όλα και τόσο
καλά και ο Ντίνος έγινε πολύ δυστυχισμένος!!!
Δείτε την ιστορία και βρείτε ένα φύλλο εργασίας
Δείτε την ιστορία και βρείτε ένα φύλλο εργασίας
κάτω από το βίντεο, για να ασχοληθείτε με το θέμα του
Ενδοσχολικού εκφοβισμού, με τα παιδιά
μικρών τάξεων(6 Μαρτίου).
Κάνε λήψη και εκτύπωση του φύλλου εργασίας
εδώ:
https://drive.google.com/file/d/1EY-O_-1RJVcKMwicD_DyXJJHqTU7nZ0k/view?usp=sharing
Μπορείτε επίσης, αντί να το εκτυπώσετε, να το
δουλέψετε όλοι μαζί από τον πίνακα της τάξης
με τη χρήση του βιντεοπροβολέα. Θα έχετε έτσι
την ευκαιρία για συζήτηση και πιο ενεργή
συμμετοχή των παιδιών...
Πόσο ενημερωμένοι είμαστε για τον
Σχολικό εκφοβισμό(bullying);
Κάνε το παρακάτω κουίζ :
Μπορείτε να το δείτε και από τον σύνδεσμο:
https://wordwall.net/resource/53534855
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΣΥΓΓΝΩΜΗΣ
Σε αυτή την περίπτωση, του σχολικού εκφοβισμού, οι πρωταγωνιστές είναι παιδιά!! Εμείς, ως
εκπαιδευτικοί, μπορούμε να μιλήσουμε μαζί τους
και να τα προτρέψουμε να ζητούν συγγνώμη για
κάτι που πιθανά έκαναν επαναλαμβανόμενα σε
άλλα παιδιά στο σχολείο και να έχουν το θάρρος
να ομολογούν μια πράξη τους, που και τα ίδια
καταλαβαίνουν πως δεν ήταν σωστή.
Θαρρώ πως έτσι έχει εφαρμογή η προτροπή
Θαρρώ πως έτσι έχει εφαρμογή η προτροπή
"Μίλα" και στις δύο πλευρές(θύμα-θύτης)...
Μιλάμε για παιδιά, που και στις 2 περιπτώσεις
Μιλάμε για παιδιά, που και στις 2 περιπτώσεις
χρειάζονται βοήθεια και υποστήριξη. Και ο
θύτης επίσης!! Είναι πολύ πιθανό πίσω από μια
επιθετική και κακή συμπεριφορά να κρύβονται κακές συμπεριφορές ή χειρισμοί ενηλίκων στο οικογενειακό του
περιβάλλον. Το έχουμε διαπιστώσει αρκετές φορές
στην πράξη...
Σε αυτά τα "πληγωμένα" παιδιά, ας απλώσουμε κι
Σε αυτά τα "πληγωμένα" παιδιά, ας απλώσουμε κι
εμείς χέρι βοήθειας , για να πάρουν το θάρρος να
ζητήσουν συγγνώμη και να βρουν τη δύναμη να
κάνουν βήματα αλλαγών...
Το τραγούδι της συγγνώμης
Λάθη συμβαίνουν κι είναι πάντοτε ανθρώπινα
Όλοι μπορούνε να τα κάνουν δηλαδή
Και βασιλιάδες και θεοί κάπως απρόθυμα
Ζητούν συγγνώμη που χαλάσαν τη γιορτή
Όλοι μπορούνε να τα κάνουν δηλαδή
Και βασιλιάδες και θεοί κάπως απρόθυμα
Ζητούν συγγνώμη που χαλάσαν τη γιορτή
Με μια συγγνώμη όμως δεν γίνονται και θαύματα
Ωστόσο, είναι μια πολύ καλή αρχή
Να ξεκινήσουμε να αλλάξουμε τα πράγματα
Να διορθώσουμε τα λάθη όλοι μαζίΜαζί μπορούμε να πετύχουμε τα αδύνατα
Να ξαναφέρουμε χαμόγελα στη γη
Μαζί θα φτιάξουμε καινούργια αριστουργήματα
Γιατί είναι το «μαζί» μια λέξη μαγική
Ωστόσο, είναι μια πολύ καλή αρχή
Να ξεκινήσουμε να αλλάξουμε τα πράγματα
Να διορθώσουμε τα λάθη όλοι μαζίΜαζί μπορούμε να πετύχουμε τα αδύνατα
Να ξαναφέρουμε χαμόγελα στη γη
Μαζί θα φτιάξουμε καινούργια αριστουργήματα
Γιατί είναι το «μαζί» μια λέξη μαγική
Δείτε & μάθετε περισσότερα...
Μπορείτε να βρείτε περισσότερο υλικό για όλες τις
μορφές Ενδοσχολικού εκφοβισμού στο πολύ
ενημερωμένο Blog της αγαπημένης μας
συναδέρφου Μαίρης Τσαουσίδου, πατώντας στις
εικόνες κάτω:
Βιβλία & άλλο υλικό:
"Ως εδώ! Stop Bullying"
Συγγραφείς:
ΝΤΑΒΛΑΜΑΝΟΥ ΕΛΕΝΑ, ΠΛΑΓΕΡΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ,
ΤΣΑΡΔΑΚΑ ΣΟΦΙΑ
Τι κοινό έχουν ο Παύλος, ο Στάθης, ο Αιμίλιος,
η Άννα, ο Βαλάντης, η Ηλιάνα και η Αθηνά, οι εφτά
ήρωες των ιστοριών; Πώς κατάφεραν να μετατρέ-
ψουν τις αδυναμίες και τους φόβους τους σε θάρρος;
Εφτά ιστορίες για όσους θεωρούν τους εαυτούς τους αδύναμους, αλλά είναι δυνατοί. Για όσους σιωπούν, αλλά πρέπει να μιλήσουν. Ως εδώ η βία και ο εκφοβισμός. Κανείς δεν είναι
Εφτά ιστορίες για όσους θεωρούν τους εαυτούς τους αδύναμους, αλλά είναι δυνατοί. Για όσους σιωπούν, αλλά πρέπει να μιλήσουν. Ως εδώ η βία και ο εκφοβισμός. Κανείς δεν είναι
μόνος του σ' αυτό που βιώνει. Είμαστε όλοι εμείς.
Μαζί! Δυνατοί!
Ένα λογοτεχνικό βιβλίο για τους μικρούς αναγνώ-
Ένα λογοτεχνικό βιβλίο για τους μικρούς αναγνώ-
στες που ίσως αναγνωρίσουν τον εαυτό τους μέσα
σε αυτό. Παράλληλα, ένα εγχειρίδιο με θεωρητικό
πλαίσιο και δραστηριότητες για τους ενήλικες
(εκπαιδευτικούς και γονείς) που θα τους δώσει την
ευκαιρία να συζητήσουν με τα παιδιά το ευαίσθητο
και επίκαιρο όσο ποτέ, θέμα του εκφοβισμού.
(Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο
(Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο
του βιβλίου)
Περιεχόμενα
- Πιάσε το χέρι μου
- Έλα στη θέση μου
- Ο κύκλος της φιλίας
- Σου βγάζω το καπέλο
- Με όρεξη για ζωή
- "Πραλ" για πάντα
- Δε σε ξεπλένει τίποτα
Χρονολογία Έκδοσης: Φεβρουάριος 2022
Αριθμός σελίδων: 146
Διαστάσεις: 21x14