Καινοτόμες Διδακτικές Πρακτικές (Διαφοροποιημένη διδασκαλία) και Αξιολόγηση σε Συμπεριληπτικά πλαίσια διδασκαλίας

Ημερομηνία επιμόρφωσης: 11/3/2022 (Δια ζώσης και διαδικτυακά)

Εισηγήτριες: ->   Νομικού Χριστίνα

                         ->Χαβρουζά Παναγιώτα

Περίληψη (Χαβρουζά Παναγιώτα) : Η αξιολόγηση αποτελεί σημαντικό τμήμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και πηγή ποικίλων χρήσιμων πληροφοριών. Για παράδειγμα, μπορεί να πληροφορήσει τον εκπαιδευτικό και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς για το βαθμό αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας και το βαθμό επίτευξης των διδακτικών στόχων, καθώς και για το επίπεδο γνώσεων και δεξιοτήτων που κατέχουν οι μαθητές σε ένα γνωστικό αντικείμενο μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Οι πληροφορίες αυτές αποτελούν τη βάση σημαντικών αποφάσεων, όπως για παράδειγμα το πού είναι σημαντικό να εστιάσει τη διδασκαλία του ο εκπαιδευτικός, τι είδους βοήθεια θα πρέπει να παρέχει στους μαθητές του αλλά και το αν θα προαχθεί ένας μαθητής στην επόμενη τάξη. Ένα από τα βασικότερα εργαλεία αξιολόγησης στο σχολείο είναι αναμφίβολα το διαγώνισμα. Η κατασκευή διαγωνισμάτων απαιτεί όμως ειδικές δεξιότητες. Το να είναι ένας εκπαιδευτικός καλός γνώστης ενός γνωστικού αντικειμένου δεν συνεπάγεται ότι έχει και την ικανότητα να κατασκευάζει και αποτελεσματικά διαγωνίσματα στο συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο. Η δυσκολία κατασκευής αποτελεσματικών διαγωνισμάτων αυξάνεται σημαντικά όταν τα διαγωνίσματα προορίζονται για τάξεις στις οποίες φοιτούν και μαθητές με ειδικές δυσκολίες.