Ο παπουτσωμένος χιονόδρακος

Ο παπουτσωμένος χιονόδρακος

Επεξεργασία του δίγραφου τσ. Το τσ είναι δίψηφο σύμφωνο δηλαδή έχει δύο γράμματα το τ και το σ και διαβάζονται με μια φωνή και γράφονται πάντα μαζί σε μία συλλαβή π.χ. παπούτσι.

Βήμα 1ο:

-Βρίσκουμε λέξεις που  α) ξεκινούν από τσ πχ τσάντα, τσουλήθρα, τσουρέκι, τσολιάς, τσεκούρι κλπ ή β) εμπεριέχουν το τσ πχ κατσαβίδι,βότσαλο, βαλίτσα κλπ...

Βήμα 2ο:

-Μελετώ τα κινέζικα του τσ! Πάτα πάνω ->ΚΙΝΈΖΙΚΑ ΤΣ

-Κυκλώνουμε τα τσ, μέσα στο κείμενο.

Βήμα 3ο

-Παρατηρούμε την εικόνα και διαβάζουμε τον τίτλο. Ποιους ήρωες βλέπουμε; Πού βρίσκονται; Τι κάνουν εκεί; Τι μπορεί να συζητούν;

-Προσεκτική Ανάγνωση του κειμένου δύο φορές.

Βήμα 4ο

- Με αφορμή τα ρούχα του χιονόδρακου τα παιδιά εξασκούνται στη διάκριση των συμπλεγμάτων τσ και στ μέσα από λεξιλόγιο σχετικό με την ενδυμασία (φουστάνι, φούστα, παπούτσια, κάλτσες, κουστούμι).

 

- Η δασκάλα βοηθά τα παιδιά να διαπιστώσουν την αλλαγή της σημασίας λέξεων με την αντιστροφή των γραμμάτων τ και σ. Για παράδειγμα,

πίτσα-πίστα

Λίτσα-λίστα

πάστα-πατσάς

 

-Άσκηση σελ 21. Παρατηρούμε τους πίνακες και συζητάμε τι παρατηρούμε.

 Βήμα 5ο

- Μελοποιημένο το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου "Τσιριτρό" https://safeYouTube.net/w/lvyF

Tσιριτρό

Σέ μια ρώγα από σταφύλι 
έπεσαν οχτώ σπουργίτες 
και τρωγόπιναν οι φίλοι. 
Τσίρι - τίρι, τσιριτρό, 
τσιριτρί, τσιριτρό!Έχτυπούσανε τις μύτες 
και κουνούσαν τις ουρές 
κι είχαν γέλια και  χαρές. 
Τσίρι -τίρι, τσιριτρό, 
τσιριτρί, τσιριτρό!Πώ πω πώ πω σε μια ρώγα 
φαγοπότι και φωνή! 
την αφήκαν αδειανή. 
Τσίρι -τίρι, τσιριτρό, 
τσιριτρί, τσιριτρό!Και μέθυσαν κι ολημέρα 
πάνε δώθε, πάνε πέρα, 
τραγουδώντας στον αέρα: 
Τσίρι -τίρι, τσιριτρό, 
τσιριτρί, τσιριτρό!Ζαχαρίας Παπαντωνίου

Βήμα 6ο

-Δοκίμασε τις γνώσεις σου! Πάτα στο παρακάτω λινκ και απάντησε στις ερωτήσεις, αφού πρώτα διαβάσεις πολύ προσεκτικά τις εκφωνήσεις. https://www.slideshare.net/IoannaChats/ss-45284903

όπως επίσης και αυτό: http://users.sch.gr/sjolltak/moodledata/ataksi/to_ts/story_html5.html

Βήμα 7ο

-Τ.Ε. σελ 20-21

Βήμα 8ο

-Ορθογραφία και Αντιγραφή: Ο βάτραχος  είναι μέσα σε ένα αστείο παπούτσι.

 

Το παπουτσωμένο χταπόδι

Το παπουτσωμένο χταπόδι

Τα παιδιά επισκέφθηκαν το ενυδρείο και εκεί γνώρισαν το χταπόδι τον Ορφέα, που του άρεσαν πολύ οι τέχνες.

Το χταπόδι ζει σ' ένα παπούτσι, πάνω σε ένα βότσαλο.

Έξω από το σπίτι του είχε μια τσουλήθρα για να παίζει με τους φίλους του, τους αστερίες και τους αστακούς.

Του αρέσει να κάνει το ζωγράφο και να φοράει μια κατσαρόλα για καπέλα και μια κάλτσα για πινέλο.

Την βουτάει στην μπογιά και κάνει αστεία ζωγραφιά.

 

  • Ζωγραφίζω το σπίτι του χταποδιού μέσα στον βυθό.
  • Έπειτα...

Βήμα 1: Μέσα στο κείμενο εντοπίζουμε το τσ    το διαβάζω όσες φορές νομίζω για να το ξέρω καλά.

Στην συνέχεια το διαβάζω στον μπαμπά ή στη μαμά και με ηχογραφεί……

Για να με ακούσω τώρα πώς το διαβάζω…..

Αν θες μου στέλνεις να ακούσω κι εγώ.

Βήμα 2: Διαβάζω καλά τα κινέζικα του "τσ" ... δυνατά και τραγουδιστά.

Βήμα 3:

Στο τετράδιο μου σκέφτομαι 5 λέξεις με  τσ     και κάνω προτασούλες ή αν θέλω μια δική μου μικρή ιστοριούλα.

 

Βήμα 4: Ακόυσε ένα υπέροχο τραγουδάκι…..

https://www.youtube.com/watch?v=CZdZKwMvCE8

Βήμα 5: Ακόυστε και το παρακάτω παραμυθάκι

https://www.youtube.com/watch?v=J3COy3ZTX_k

Βήμα 6:  Διαβάζω το παρακάτω ποιηματάκι που ίσως κάτι να μου θυμίζει.

Και τώρα μπορώ να το τραγουδήσω.

https://www.youtube.com/watch?v=Y1ltE6Y3cAQ

 

Βήμα 7: Με την βοήθεια κάποιου μεγάλου ψάχνω και μαθαίνω…..

Ο Ζαχαρίας Παπαντωνίου ήταν ένας ……………………………

 

 Βήμα 8:

Πάρε ιδέες και φτιάξε το δικό σου μαγικό χταπόδι.

 

https://www.elniplex.com/%CF%84%CE%B1-%CF%87%CF%84%CE%B1%CF%80%CF%8C%CE%B4%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%B1-%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B9%CF%8E%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CF%80%CF%8C%CE%B4%CE%B9%CE%B1/

 

Βήμα 9: Μαθαίνω πληροφορίες για τα χταπόδια.

https://www.youtube.com/watch?v=m7Uq1qvfyBY

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Βήμα 1: Μέσα στο κείμενο εντοπίζουμε το τσ    το διαβάζω όσες φορές νομίζω για να το ξέρω καλά.

Στην συνέχεια το διαβάζω στον μπαμπά ή στη μαμά και με ηχογραφεί……

Για να με ακούσω τώρα πώς το διαβάζω…..

Αν θες μου στέλνεις να ακούσω κι εγώ.

Βήμα 2: Διαβάζω καλά τις παρεούλες και δυνατά και τραγουδιστά.

Εικονα με παρεούλες

 

Βήμα 3:

Στο τετράδιο μου σκέφτομαι 5 λέξεις με  τσ     και κάνω προτασούλες ή αν θέλω μια δική μου μικρή ιστοριούλα.

 

Βήμα 4: Ακόυσε ένα υπέροχο τραγουδάκι…..

https://www.youtube.com/watch?v=CZdZKwMvCE8

ΒΗΜΑ 5: Ακόυστε και το παρακάτω παραμυθάκι

https://www.youtube.com/watch?v=J3COy3ZTX_k

ΒΗΜΑ 6:  Διαβάζω το παρακάτω ποιηματάκι που ίσως κάτι να μου θυμίζει.

 

Και τώρα μπορώ να το τραγουδήσω.

https://www.youtube.com/watch?v=Y1ltE6Y3cAQ

 

Βήμα 7: Με την βοήθεια κάποιου μεγάλου ψάχνω και μαθαίνω…..

Ο Ζαχαρίας Παπαντωνίου ήταν ένας ……………………………

 

 

 

 Βήμα 8:

Πάρε ιδέες και φτιάξε το δικό σου μαγικό χταπόδι.

 

https://www.elniplex.com/%CF%84%CE%B1-%CF%87%CF%84%CE%B1%CF%80%CF%8C%CE%B4%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%B1-%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B9%CF%8E%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CF%80%CF%8C%CE%B4%CE%B9%CE%B1/

 

Βήμα 9: Μαθαίνω πληροφορίες για τα χταπόδια.

https://www.youtube.com/watch?v=m7Uq1qvfyBY

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πράξεις με πάτημα στη δεκάδα (2)

Πράξεις με πάτημα στη δεκάδα

ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΜΕ ΠΑΤΗΜΑ ΣΤΗ ΔΕΚΑΔΑ

Αγαπημένα μου μικρά αστεράκια…

Είναι πολύ σημαντικό να μάθουμε καλά τις πράξεις με το πάτημα στη δεκάδα και γι'  αυτό θα μείνουμε λίγο παραπάνω σε αυτό...

Βήμα 1:Δες το παρακάτω βίντεο για να θυμηθείς τον τρόπο.

https://safeyoutube.net/w/VSGD

Βήμα 2: Προσπάθησε τώρα να κάνεις τις παρακάτω ασκήσεις.

Οι απαντήσεις σου θα έρθουν αμέσως σε εμένα.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd60rCe8mECkdrA8oqqGd5cKi9VJJZ1q1KTlOAA0axCzknLMA/viewform

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSegRweH0QvBnAwyuQhkudoM8favHyVFI1EzD8ATZRDJBOEF_g/viewform?usp=sf_link

 

Βήμα 3: Για το τέλος μπορείς να κάνεις και αυτή την υπέροχη ζωγραφιά ……Με τα μαθηματικά φυσικά….

Βήμα 4: Όπως κάναμε με την πρόσθεση θα κάνουμε και με την αφαίρεση.....

Στόχος μας και στην αφαίρεση  είναι το πάτημα στη δεκάδα:

Διάβασε καλά το παράδειγμα παρακάτω και κάνε με τον ίδιο τρόπο τις πράξεις

φύλλο-εργασίας-αφαίρεση-με-το-πάτημα-στη-δεκάδα-κεφ.47

Γλώσσα

Μπορείς για εξάσκηση και επανάληψη στη Γλώσσα να κάνεις το παρακάτω:

Οι απαντήσεις σου και εδώ θα  έρθουν σε μένα

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfJWf-PalbO965w2mea9Ujd7qgEEiBylt0f73pKY-1ht3MQIQ/viewform?usp=sf_link

 

Τα παραπάνω καλό είναι να τα έχεις ετοιμάσεις μέχρι την Τρίτη.

ΤΩΡΑ........ΩΡΑ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

http://www.mikrapaidia.gr/ccsintro/

Με πινέλα και φαντασία

Με πινέλα και φαντασία

-Επεξεργασία του ντ είναι δίψηφο σύμφωνο, δηλαδή έχει δύο γράμματα το ν και το τ και διαβάζονται με μια φωνή και γράφονται πάντα μαζί σε μία συλλαβή π.χ. λιοντάρι.

-Βρίσκουμε λέξεις που  α) ξεκινούν από ντ πχ ντομάτα, νταντά. ντολμαδάκια, ντουλάπα κλπ ή β)εμπεριέχουν το ντ πχ παντελόνι, πλυντήριο, οδοντόκρεμα, δόντι, σεντόνι, δέντρο, γίγαντας κλπ...

-Τα κινέζικα του ντ!

-Κυκλώνουμε τα ντ, μέσα στο κείμενο.

-Παρατηρούμε την εικόνα και διαβάζουμε τον τίτλο. Τι περιμένουμε να συμβεί; Ποιους ήρωες βλέπουμε; Πού βρίσκονται; Τι κάνουν εκεί; Τι μπορεί να συζητούν;

-Προσεκτική Ανάγνωση του κειμένου δύο φορές.

-Άσκηση σελ 17. Παρατηρούμε τους πίνακες και συζητάμε τι παρατηρούμε.

-Ερωτήσεις κατανόησης

-Δοκίμασε τις γνώσεις σου! Πάτα στο παρακάτω λινκ και απάντησε στις ερωτήσεις, αφού πρώτα διαβάσεις πολύ προσεκτικά τις εκφωνήσεις. http://users.sch.gr/sjolltak/moodledata/ataksi/to_nt/story_html5.html

-Τ.Ε. σελ 14-15

-Ορθογραφία: Ο γίγαντας με το κοντό παντελόνι.

-Εργασίες για το σπίτι: https://files.e-me.edu.gr/index.php/s/q08R7H8Pl2PuVNA

-Τετράδιο γραμματικής: https://files.e-me.edu.gr/index.php/s/20KeqmCAfStiwni

-Επανάληψη στο μπ και στο ντ https://files.e-me.edu.gr/index.php/s/vdPrnKTKvpvvLVU

-Ακούστε το τραγούδι! https://safeYouTube.net/w/y2NC

-Έκπληξη! Ώρα για ζωγραφική ή κολάζ! Μπείτε εδώ: https://padlet.com/mathioudakif/q46o91bux3q5wrvl

 

 

 

 

 

Πρόσθεση με υπέρβαση της δεκάδας (κεφ 42)

Βήμα 1: Το μάθημα που κάναμε είναι στη σελίδα 32 του βιβλίου μας:

Βήμα 2: Στον παρακάτω σύνδεσμο θα δείτε ένα βίντεο που θα σας θυμίσει ξανά τον τρόπο για να κάνεις την πρόσθεση ...

Να θυμάστε ότι πρώτα πρέπει να φτάσω την δεκάδα μου!!!!

https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=JWaDwTMs3bk

Σημαντική οδηγία για τους γονείς που διαβάζουν το παιδίΚαθοδηγούμε το παιδί για να χρησιμοποιεί ως βάση το 10. Πρέπει δηλαδή να καταλάβει ότι συμπληρώνουμε πρώτα το μεγαλύτερο από τους δύο αριθμούς της πρόσθεσης, ώστε να φτάνουμε τον αριθμό 10 και μετά προσθέτουμε και τα υπόλοιπα.

 πχ για να υπολογίσουμε την πράξη 9 + 4  , συμπληρώνουμε τον μεγαλύτερο αριθμό μέχρι να γίνει 10 (9+1=10) και μετά προσθέτουμε το υπόλοιπο του μικρού αριθμού (4-1=3) στο 10 ώστε έχουμε 10+3=13

Ο τρόπος αυτός υπολογισμού είναι σημαντικός. Χρησιμοποιείται εξάλλου για τον υπολογισμό διψήφιων  αριθμών με μονοψήφιο (πχ 19+4=23), οπότε έχουμε υπέρβαση του 10, 20,30 κλπ. Επομένως πρέπει να επιμείνουμε ώστε να τον κατανοήσουν.

Βήμα 3

Μπορείς τώρα να παίξεις τα παρακάτω παιχνιδάκια για εξάσκηση που σου αρέσουν πολύ:

Αν τα παιχνίδια δεν "ανοίγουν", θα πρέπει να εγκαταστήσετε το πρόγραμμα Adobe flash player.

http://www.sheppardsoftware.com/mathgames/popup/popup_addition.htm

https://www.softschools.com/math/games/addition_games/

https://www.ictgames.com/mobilePage/balloon/index.html

Βήμα 4

Tώρα που έκανες καλή εξάσκηση μπορείς να κάνεις την παρακάτω άσκηση και να μου την στείλεις:

https://www.slideshare.net/IoannaChats/ss-17857992?from_action=save

 

Μπλε όνειρα

Επεξεργασία του δίγραφου Μμ μπ (Β.Μ. σελ 14-15)

-Ανάλυση της εικόνας (Ποιους βλέπουμε στην εικόνα; Πού βρίσκονται; Γιατί βρίσκονται εκεί; Τι έχει ζωγραφίσει το κορίτσι;)

-Λίγο πριν κλείσουν το σχολείο μας, είχαμε προγραμματίσει επίσκεψη στο Ιστορικό Μουσείο Ηρακλείου για να θαυμάσουμε τα έργα ενός σπουδαίου Έλληνα ζωγράφου, του κυρίου Ακριθάκη. Στο σύνδεσμο που ακολουθεί, μπορείτε να πάρετε μια γεύση του τι θα βλέπαμε.https://www.historical-museum.gr/gr/exhibitions/view/alejhs-akrithakhs-en-kinhseiΑλήθεια, έχετε επισκεφθεί ποτέ κάποια έκθεση ζωγραφικής, την τοπική μας Πινακοθήκη ή το εργαστήριο κάποιου ζωγράφου; Αν ναι, πώς ήταν η εμπειρία σας; Αν όχι, τι φαντάζεστε ότι θα βλέπατε;

-Συζητάμε για τα εργαλεία του ζωγράφου και καταγράφουμε το σχετικό λεξιλόγιο (πινέλο, παλέτα, καβαλέτο κλπ). Στη σελ 15 παρουσιάζονται δυο πίνακες με θέμα ατελιέ ζωγράφων.

-Επισημαίνουμε ότι ο ήχος "μπ" γράφεται με συνδυασμό δύο στοιχείων "μ""π". Επισημαίνουμε τα κινέζικα του "μπ"

ΚΑΡΤΕΛΕΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ Β ΜΕΡΟΣ | Learn greek, Greek alphabet, School

-Δυνατή ανάγνωση του μαθήματος δύο φορές.

-Κυκλώνουμε τα "μπ".

-Γράφουμε στον πίνακα τις λέξεις που ξεκινούν από "μπ" , προτείνουμε κι άλλες.

-Ερωτήσεις κατανόησης

- Εργασίες ΒΜ σελ 14 και Τ.Ε σελ. 12-13.

- Ορθογραφία: Ζωγραφίζω δυο μπλε μπαλόνια.        τα χρώματα του ουράνιου τόξου (Ασκ 1 σελ12 Τ.Ε)

- Εργασία για το σπίτι https://files.e-me.edu.gr/index.php/s/19Pz4oJos0PNHXj

- Τετράδιο γραμματικής https://files.e-me.edu.gr/index.php/s/qcBayxVbncacOXN

-Τετράδιο Γλωσσικών Ασκήσεων https://files.e-me.edu.gr/index.php/s/yBCt4NC0ttSef6N

-Τραγούδιhttps://safeYouTube.net/w/hBOA

- Ζωγράφισε ένα όνειρό σου! Έπειτα, γράψε λίγα λόγια γι' αυτό! https://padlet.com/mathioudakif/flcscbs04ur0gmx