κατηγορίες τροφίμων – φυτικά -ζωικά – επεξεργασμένα τρόφιμα

Στόχος να γνωρίσουν τα παιδιά την προέλευση φυτικών τροφίμων , να ξεχωρίζουν  τα φυτικά τρόφιμα από τα ζωικά και επεξεργασμένα και να γνωρίσουν τον κύκλο ζωής ενός φυτού.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1η δραστηριότητα

Μιλήσαμε για τις τροφές που προέρχονται από τα φυτά, τα χωρίσαμε σε φρούτα, λαχανικά, σιτηρά, σπόρους (όπως τα μύγδαλα, καρύδια, φυστίκια, φουντούκια κλπ) και κάναμε ομαδικό κολλάζ με φωτογραφίες που ανακαλύψαμε στο διαδίκτυο

2η δραστηριότητα 

Φυτέψαμε φακές , φασόλια σε βαμβάκι αλλά και καρύδια τα οποία σπάσαμε τη μυτούλα τους με ένα σφυράκι και τα βάλαμε σε βάζο με νεράκι για να κοιμηθούν.

-Φυτέψαμε σπόρους   σε χώμα , μεταφυτέψαμε κουνουπίδια.. Μπορείτε να δείτε τα δύο παρακάτω βίντεο με τις δραστηριότητες

Οι φωτογραφίες μας

φυτεύουμε καρπούς σκόρδου

πότισμα

φυτεύουμε κοκκάρι

3η δραστηριότητα

Διαβάσαμε και αφηγηθήκαμε ένα παραμύθι με τίτλο "ο σπόρος". Μπορείτε να ακούσετε την αφήγηση από τα παιδιά στο παρακάτω βίντεο μας στο youtube

Και αναπαραστήσαμε με το σώμα μας τον κύκλο ζωής του φυτού , με αφορμή το παραμύθι του σπόρου

4η δραστηριότητα 
Γνωρίσαμε λαχανικά τα ονομάσαμε, μιλήσαμε για το πόσο υγιεινά και ωφέλιμα είναι για τον οργανισμό μας , τα ξεχωρίσαμε από τα φρούτα και ζωγραφίσαμε τα αγαπημένα μας λαχανικά

5η δραστηριότητα

Έργα τέχνης - εικαστικά- ζωγραφίσαμε με λαχανικά

Αινίγματα για τα λαχανικάστο παρακάτω βίντεο των παιδιών

6η δραστηριότητα Τα φρούτα

-Τι γνωρίζω για τα φρούτα -- καταιγισμός ιδεών

-Φρούτα εποπτικό υλικό σε καρτέλες

-Ζωγραφική μήλου για την παροιμία ΕΝΑ ΜΗΛΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΟΝ ΓΙΑΤΡΟ ΤΟΝ ΚΑΝΕΙ ΠΕΡΑ

-Ζωγραφική πορτρέτο με φρούτα

7η δραστηριότητα -Μάσκες φρούτων

ΟΙ ΜΑΣΚΕΣ, ΟΙ ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

-Στο παρακάτω βίντεο των παιδιών αποσπάσματα δραματοποίησης για τα φρούτα (τα παιδιά πήραν με τη σειρά ρόλου δασκάλου σε μια φανταστική βόλτα σε μανάβικο )

8η δραστηριότητα

Αινίγματα για τα φρούτα στο παρακάτω βίντεο των παιδιών

Λαϊκές εκφράσεις για τα φρούτα στο παρακάτω βίντεο των παιδιών

9η δραστηριότητα - σύνδεση με μαθηματικά παιχνίδια

Οι αριθμοί 1-5 μέσα από φρούτα , φύλλα εργασίας

10 η δραστηριότητα- δημιουργία τετράστιχου   σε σχέση με την διατροφή φρούτων λαχανικών στο παρακάτω βίντεο των παιδιών

11η δραστηριότητα Παραμύθι η φρουτοβιταμινοχώρα της Μαρίας Γεωργίου - αφήγηση από τα παιδιά στο παρακάτω βίντεο

12η δραστηριότητα -ποίημα οι βιταμίνες , απαγγελία από τα παιδιά στο παρακάτω βίντεο

13η δραστηριότητα Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΨΩΜΙΟΥ

Παρακάτω ένα βίντεο από τα παιδιά για το όργωμα, τη σπορά, το σβάρνισμα, το θερισμό

Βίντεο από το αλώνι ως το ζύμωμα

Βίντεο για το ζύμωμα

14η δραστηριότητα Ποίημα  ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΨΩΜΙ ΙΔΡΩΤΑ-  ΑΠΑΓΓΕΛΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

15η δραστηριότητα Παραμύθι παραδοσιακό Το πιο γλυκό ψωμί-αφήγηση από τα παιδιά

16η δραστηριότητα Ψήνοντας ψωμί στο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΊΟ

17η δραστηριότητα ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΙΑ ΣΤΟ ΛΑΔΙ

Ένα βίντεο από τα παιδιά

17 δραστηριότητα ΖΩΙΚΑ ΤΡΟΦΙΜΑ

Ανίχνευση γνώσεων συζήτηση για τα ζωικά τρόφιμα. Ένα βίντεο με τα ζωικά προϊόντα από τα παιδιά

18η δραστηριότητα Ανίχνευση γνώσεων για τα γαλακτοκομικά προιόντα . Ποια ζωάκια δίνουν γάλα που πίνουν τα παιδάκια?

Τι άλλο μπορούμε να φτιάξουμε από το γάλα?
Ομαδικό κολλάζ
19η Δραστηριότητα
Δημιουργώντας σύνθημα για το γάλα και τα προϊόντα του , και κολλάζ το δικό μας ποτηράκι με το γάλα

Μπορείτε να ακούσετε το σύνθημα των παιδιών στο παρακάτω βίντεο 

20η δραστηριότητα Από που έρχεται το γάλα? ?Ένα βίντεο από τα παιδιά

21η Δραστηριότητα . Τα ψάρια

Στα ζωικά προϊόντα εκτός από το κρέας και τα παράγωγα του ανήκουν και τα ψάρια. Ζωγραφίσαμε και γράψαμε όπως μπορούμε ονόματα ψαριών σε ομαδική αφίσα.  Πληροφορηθήκαμε πως μπορούμε να ξεχωρίσουμε ένα ψάρι αν είναι φρέσκο ή μπαγιάτικο και με ποιους τρόπους μπορούν να μαγειρευτούν .

Γνωρίσαμε και την παροιμία ΚΑΘΕ ΨΑΡΙ ΣΤΟ ΚΑΙΡΟ ΤΟΥ ΚΙ Ο ΚΟΛΙΟΣ ΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ 

22η δραστηριότητα Βίντεο από τα παιδιά, ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΩΝ ΨΑΡΙΩΝ

23η δραστηριότητα Βίντεο από τα παιδιά, ΠΩΣ ΞΕΧΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΦΡΕΣΚΑ ΨΑΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΠΑΓΙΑΤΙΚΑ

24η δραστηριότητα Βίντεο των παιδιών , ΜΑΓΕΙΡΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟ ΨΑΡΙ

 

Leave a Reply