Ελληνικά

Ιστορικό

Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΜΙΑΣ ΙΔΕΑΣ - 1920
Το πρώτο μπισκότο “Biskotomania”, που τότε έφερε την ονομασία «Μπισκοτομανία», μοσχοβόλησε στον φούρνο του σπιτιού της οικογένειας Γουναρά στην Κωνσταντινούπολη και σφραγίστηκε με μια ξύλινη σφραγίδα.

Το 1922, με την Μικρασιατική καταστροφή, ο Οδυσσέας Γουναράς με τη μητέρα του και τους αδελφούς του επιβιβάζονται σε πλοίο με προορισμό το λιμάνι του Πειραιά. Το πλοίο έδεσε στο λιμάνι και η οικογένεια επέλεξε να κάτσει σε ένα καφενείο να ξεκουραστεί, όπου τους περίμενε μια έκπληξη: πληροφορήθηκαν ότι στην Ελλάδα τα μπισκότα δεν ήταν γνωστά. Και έτσι γεννήθηκε η μεγάλη ιδέα να διαδώσουν στην Ελλάδα την μεγάλη τους αγάπη, την τέχνη του μπισκότου!

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΑΣ ΣΠΙΤΙ - 1930
Η οικογένεια εγκαθίσταται σε στέγη που προσέφερε το κράτος, σε προσφυγική πολυκατοικία κοντά στο Λυκαβηττό. Μητέρα και παιδιά αγοράζουν ένα μικρό φούρνο και ξεκινούν πάλι τη γνωστή τέχνη: η μητέρα ζυμώνει και ψήνει τα πρώτα γευστικά μπισκότα, τα οποία και τα παιδιά πουλούν χύμα.

Το 1930, το 1931 και το 1935 κυκλοφορούν για πρώτη φορά οι 3 από τις σημαντικότερες μάρκες της εταιρείας, τα Μανιάκια, τα Γεμιστά και Mania Crackers που θα αγαπηθούν από όλες τις ελληνικές οικογένειες και θα συντροφεύουν κάθε ηλικία σε κάθε στιγμή.

Το 1938, έτος σταθμός, η βιοτεχνία εγκαθίσταται στο πρώτο της μικρό εργοστάσιο στην Αθήνα, στην οδό Θεσσαλονίκης, στην γέφυρα Πουλοπούλου και αγοράζονται μηχανήματα ελληνικής κατασκευής για τις ανάγκες της παραγωγής.

ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ - 1940
Η Ελλάδα μπαίνει στη δίνη του πολέμου. Τα Μον Μανί, τα Γεμιστά και τα Μανιάκια που συσκευάζονται στα μεγάλα τετράγωνα κουτιά από λευκοσίδηρο, γίνονται τα αγαπημένα όλων των Ελλήνων. Ένα προϊόν της Εταιρείας, πρόδρομος των σημερινών Mania Crackers, καταναλώνεται από τον ελληνικό στρατό ως ξηρά τροφή.

Το 1941 η επιχείρηση επιτάσσεται από τους Γερμανούς και παράγει μπισκότα για τους στρατιώτες των κατακτητών.
Δύο χρόνια αργότερα, όπως οι περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις έτσι και οι αδελφοί Γουναρά διακόπτουν εντελώς την επιχειρηματική τους δραστηριότητα.

Μεταπολεμικά, το 1948, ο Νικόλαος αναχωρεί για ένα «ταξίδι μελέτης» στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης, όπου θα συνεχίσει να ταξιδεύει τα επόμενα χρόνια, επισκεπτόμενος μεγάλες μπισκοτοβιομηχανίες, εργοστάσια παραγωγής μηχανημάτων και κλαδικές εκθέσεις. Ο αδελφός του Οδυσσέας, συνεχίζει να συν-διοικεί την επιχείρηση.

ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ - 1950
Το έτος 1957 ανοίγει το πρώτο μεγάλο και σύγχρονο εργοστάσιο της εταιρείας στην Πέτρου Ράλλη.
Ιδιαίτερη για τη σπουδαιότητά της η συγκεκριμένη χρονολογία, καθώς τα όνειρα, οι προσπάθειες και οι κόποι τόσων χρόνων βρίσκουν την πρώτη τους σύγχρονη στέγη.

ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ - 1960
Με οδηγό τη σκληρή δουλειά, το μεράκι και την αγάπη για το μπισκότο, η εταιρεία «Μπισκοτομανία» αποκτά ηγετική θέση στον κλάδο της μπισκοτοποιίας στην Ελλάδα, έχοντας κερδίσει επάξια την αγάπη και την προτίμηση των Ελλήνων.

Ο ιδρυτής της εταιρίας, Οδυσσέας Γουναράς, αναφέρει χαρακτηριστικά: «Εμείς οι παλαιοί κάναμε προσεκτικά επιχειρηματικά βήματα και όχι ριψοκίνδυνα άλματα και εφαρμόζαμε μία στρατηγική μακρόπνοη. Έτσι με σκληρή δουλειά και αισιοδοξία, με εντιμότητα και τόλμη, με σεβασμό στον καταναλωτή μας, είδαμε τους κόπους μας να πιάνουν τόπο». Μάλιστα το 1966 η εταιρεία εντάσσεται για πρώτη φορά στις 100 μεγαλύτερες ελληνικές βιομηχανίες, στην 93η θέση.

Το 1968 πεθαίνει ο Νικόλαος Γουναράς. Ο θάνατός του μετατρέπει την επιχείρηση σε αποκλειστικά προσωπική υπόθεση του αδελφού του Οδυσσέα.

H TAYTOTHTA - 1970
Στις αρχές αυτής της δεκαετίας η σύσταση της επιχείρησης αλλάζει σε “Biskotomania” Ανώνυμη Εταιρεία.

Το 1972 πραγματοποιείται ο σχεδιασμός του γνωστού μέχρι σήμερα σήματος της εταιρείας: τρία μικρά μπισκότα με τη μορφή μαγείρων, ως φιγούρες των τριών παιδιών του Οδυσσέα Γουναρά.

Το 1973 ανοίγει το δεύτερο εργοστάσιο της εταιρίας, στην Θεσσαλονίκη.

Το 1979 λανσάρεται ένα νέο προϊόν στην ελληνική αγορά, το Stardom, το οποίο θα αποτελέσει και τη ναυαρχίδα των εξαγωγών της εταιρίας. Τα λατρεμένα Stardom από γκοφρέτα viennoise και κρέμα φουντουκιού και κακάο που πολλοί αντέγραψαν αλλά κανένας δεν τα «πλησίασε». Η πιο γλυκιά λατρεία που δεν έχει ηλικία...

H ΕΞΕΛΙΞΗ - 1980
Η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών, για προϊόντα με την επωνυμία “Biskotomania” οδηγεί στη δημιουργία τρίτου εργοστασίου, στο Βόλο.

Το 1989 ακολουθεί η είσοδος της εταιρίας, στην κατηγορία των αρτοσκευασμάτων, με τα παξιμαδάκια Τραγανίνια. Έτσι, ανοίγεται ο δρόμος προς την ανάπτυξη μιας καινούργιας προϊοντικής κατηγορίας για την εταιρία.

Η εταιρεία εμφανίζεται στις 20 μεγαλύτερες ελληνικές επιχειρήσεις βάσει πωλήσεων.

Η ΣΟΚΟΛΑΤΕΝΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟΣ - 1990
Πρόκειται για μια έντονα «σοκολατένια» περίοδο για την εταιρία. Τα αγαπημένα σε όλους Μανιάκια, Mon Mani και Γεμιστά κυκλοφορούν πλέον με την επικάλυψη απολαυστικής σοκολάτας... και αποτελούν ένα προκλητικά απολαυστικό συνδυασμό για τους λάτρεις της αυθεντικής και μοναδικά γευστικής σοκολάτας.

Το 1995, η κόρη του Οδυσσέα Γουναρά, Πολυξένη Γουναρά, αναλαμβάνει και επίσημα το τιμόνι της εταιρείας.

Το 1996 αρχίζει να λειτουργεί το καινούργιο εργοστάσιο στα Οινόφυτα, όπου στεγάζεται η παραγωγή των πρώτων φρυγανιών Biskotomania, κάτω από την επωνυμία Shines, μπαίνοντας πλέον δυναμικά στην αγορά των αρτοσκευασμάτων. Την ίδια χρονιά, τα μπισκότα ολικής άλεσης Dietic λανσάρονται για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά με τη σφραγίδα “Biskotomania”.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΒΗΜΑΤΑ ΜΠΡΟΣΤΑ - 2000
Το 2002 φεύγει από τη ζωή σε ηλικία 93 ετών, ο ιδρυτής της βιομηχανίας, Οδυσσέας Γουναράς, αφήνοντας πίσω του μία βιομηχανία που ευημερεί.

Το 2007 εισέρχονται στο Διοικητικό Συμβούλιο οι δύο γιοι της Πολυξένης Γουναρά, Θεοχάρης και Οδυσσέας Ραπτέλλης.

Τα επόμενα βήματα είναι ολοένα και πιο μεγάλα. Η περίοδος αυτή χαρακτηρίζεται από την διεύρυνση της κατηγορίας των αρτοσκευασμάτων με το λανσάρισμα νέων προϊόντων όπως Φρυγανιές Χωριάτικες και Στρογγυλές Φρυγανιές, ενώ ακολουθεί το δυναμικό επαναλανσάρισμα των φρυγανιών Shines κάτω από τη νέα επωνυμία «Φρυγανιές Biskotomania».

Το 2008 η εταιρία λανσάρει τη σειρά «Χωρίς Ζάχαρη», προσφέροντας στους καταναλωτές τη δυνατότητα μίας ισορροπημένης διατροφής.

ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ - 2010
Το 2013 η εταιρία επεκτείνεται και στην αγορά του συσκευασμένου ψωμιού, κατακτώντας σημαντική θέση στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για τα πρώτα φρέσκα προϊόντα με τα οποία η επιχείρηση ανοίγεται σε μια νέα αγορά.

Εν μέσω της οικονομικής κρίσης η εταιρεία Biskotomania είναι από τις ελάχιστες που δεν προχωρά σε μειώσεις και απολύσεις. Αντιθέτως αυξάνει το προσωπικό της.

Η συγκεκριμένη δεκαετία χαρακτηρίζεται από λανσαρίσματα προϊόντων με υψηλή διατροφική αξία, όπως οι μπάρες δημητριακών Dietic bar τα Πολυδημητριακά, το χωριάτικο ψωμί σε φέτες με αγνά και εκλεκτά υλικά «Χωριανό και το ψωμί Mυλωνά» με δίκοκκο σιτάρι.

Το 2016 η οικογένεια προϊόντων «BISCOTOMANIA ΧΩΡΙΣ ΓΛΟΥΤΕΝΗ» λανσάρεται, δίνοντας έμφαση στη γεύση, αλλά και την υγεία. Την ίδια εποχή. γνωστά brands όπως τα Γεμιστά επαναχαράσουν την στρατηγική τους βάσει της εποχικότητας και του ηλικιακού κοινού που απευθύνονται. Τα αγαπημένα και κλασικά Γεμιστά για όλες τις ηλικίες πάντα και παντού, τα καλοκαιρινά Φρεσκογεμιστά σηματοδοτούν την έναρξη της θερινής σεζόν με τις φρουτένιες γεύσεις τους και τα νέα ManiΓεμιστα για τις νεαρές ηλικίες. που επιθυμούν διπλή γέμιση και απόλαυση.

Το 2015 ο Οδυσσέας Ραπτέλλης Γουναράς, δευτερότοκος γιος της Πολυξένης Γουναρά, αναλαμβάνει τη θέση του Αντιπροέδρου & Αναπληρωτή Διευθύνοντος Συμβούλου στη διοίκηση της επιχείρησης.

ΣHMEPA
Σήμερα η εταιρεία κατέχει ηγετική θέση στην αγορά, συνεχίζοντας να λανσάρει νέα προϊόντα.

Αφουγκραζόμενη τις νέες διατροφικές ανάγκες της εποχής, η ΕΤ Biskotomania λανσάρει νέα προϊόντα και επεκτείνει ήδη υπάρχουσες σειρές με νέους κωδικούς. Προϊόντα χωρίς ζάχαρη ή με μειωμένη ζάχαρη κάτι που η εταιρία έπραξε πρώτη στην ελληνική αγορά - με το λανσάρισμα ολοένα και περισσότερων αγαπημένων προϊόντων όπως τα Μανιάκια χωρίς προσθήκη ζάχαρης, Mon Mani με μειωμένη ζάχαρη, Μπισκότα βρώμης χωρίς προσθήκη ζάχαρης κ.o.κ.

Με δέσμευση προς τους καταναλωτές και σε συνεχή εγρήγορση, αναζητά νέους δρόμους γεύσεων και καινοτομεί, παραμένοντας στην πρώτη γραμμή των σύγχρονων διατροφικών τάσεων. Ένας ολόκληρος στόλος φορτηγών μεταφέρει προϊόντα Biskotomania, σε περισσότερες από 60 χώρες και στις 5 ηπείρους. Πλήθος βραβείων σε ελληνικές και διεθνείς εκθέσεις, κοσμεί τα γραφεία της εταιρείας και αποδεικνύει εμπράκτως ότι ο σεβασμός και η ποιότητα είναι διαχρονικές αξίες, για μια εταιρεία που μετράει πλέον 100 χρόνια ζωής.

Και η ιστορία συνεχίζεται...