Κουτσογιάννης, Δ. (2020). Το ελληνικό σχολείο στην εποχή του κορονοϊού. Στο Καπόλα, Π., Κουζέλης, Γ. & Κωνσταντάς, Ο. (επιμ.). Αποτυπώσεις σε στιγμές κινδύνου (σελ. 549-555). Εκδόσεις Νήσος
Μπορείτε να κατεβάσετε το άρθρο εδώ.
Περίληψη
Ξαφνικά το ελληνικό σχολείο, όπως και πολλά άλλα στον κόσμο, πρέπει -λόγω της επιδημίας του κορονοϊού- σε πολύ σύντομο διάστημα να μετατραπεί σε ψηφιακό και τα μαθήματα να διδάσκονται από απόσταση. Η ανάγκη αυτή συνοδεύτηκε και συνοδεύεται από πολιτικές επιλογές, από πρωτοβουλίες εκπαιδευτικών και, όπως είναι φυσικό, από κριτική (κόμματα, συνδικαλιστικοί φορείς, εκπαιδευτικοί, μέσα ενημέρωσης κλπ.). Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το ζήτημα παρουσιάζει τεράστιο επιστημονικό ενδιαφέρον, αφού τα εκπαιδευτικά συστήματα μετατρέπονται αίφνης σε εργαστήρια, όπου και εξελίσσεται ζωντανά ένα αναγκαστικό πείραμα. Στο πλαίσιο του «πειράματος» αυτού, δοκιμάζονται στην πράξη η τεράστια διεθνής βιβλιογραφία και έρευνα ως προς τον ρόλο των ψηφιακών μέσων (ΨΜ) στην (εξ αποστάσεως) εκπαίδευση και τις παραμέτρους που την επηρεάζουν. Είναι πολύ νωρίς ακόμη, για να αναλυθούν με βάση πραγματολογικά δεδομένα όψεις των παραπάνω. Από επιστημονικό ενδιαφέρον, προσπαθώ από την πρώτη μέρα να συγκεντρώσω δεδομένα, για να μελετήσω συστηματικά το θέμα αυτό. Ό,τι ακολουθεί αποτελεί μια πρώτη αποτίμηση, όχι τόσο για να αναλύσει την κατάσταση, όσο για να ομαδοποιήσει τα επίπεδα με βάση τα οποία φαίνεται να προσεγγίζεται ως τώρα το υπό συζήτηση θέμα και με βασικό στόχο να αναδείξω το βαθύτερο πολιτικό διακύβευμα που ενυπάρχει σε κάθε ένα από αυτά.
2 comments
Author
Δοκιμαστική ανάρτηση για να δούμε τις δυνατότητες των “e-me blogs”
Είναι οκ… Θα δοκιμάσω να αναρτήσω κι εγώ αντίστοιχα…