Σχεδιάζω με το ποντίκι πασχαλινά!

Μια προσομοίωση ζωγραφικής όπου τα παιδιά σχεδιάζουν και χρωματίζουν με το μολύβι τους πασχαλινά αυγά και κουνελάκια. Η εφαρμογή έγινε με το προγραμματιστικό περιβάλλον του scratch.

Οδηγίες:

  • Διάλεξε χρώμα από τα δεξιά περνώντας το ποντίκι- μολύβι πάνω από το χρώμα.
  • Διάλεξε πάχος μολυβιού από τα μεγέθη στα αριστερά περνώντας το ποντίκι πάνω τους.
  • Αν θέλεις να καθαρίσεις την τρέχουσα εικόνα πάτησε το "Καθάρισε"
  • Κράτησε πατημένο το αριστερό κλικ για να σχεδιάζεις πάνω στις γραμμές. 
  • Όταν τελειώνεις μια εικόνα πάτησε επόμενο για να πας στην επόμενη

Κάντε κλικ στην εικόνα. Καλή διασκέδαση

 

Μία διαδραστική εφαρμογή για τη διαχείριση των φακέλων στο λειτουργικό σύστημα των windows

Στο σπίτι μας υπάρχουν κουτιά, ντοσιέ, συρτάρια που περιέχουν διάφορα πράγματα. Οργανώνουμε τον χώρο μας και τα πράγματά μας με τέτοιο τρόπο ώστε να γνωρίζουμε πάντα που είναι το καθετί και έτσι να μπορούμε εύκολα να το βρούμε όταν το χρειαστούμε.
Όπως τοποθετούμε τα πράγματά μας μέσα σε συρτάρια, ντουλάπες, ντοσιέ κ.λπ. και τα οργανώνουμε έτσι έχουμε φακέλους στον υπολογιστή, ταμπλέτα και κινητό τηλέφωνο ώστε να μπορούμε να αποθηκεύσουμε εκεί τα αρχεία και τις εφαρμογές μας και στη συνέχεια να μπορούμε να βρούμε εύκολα ό,τι θέλουμε.

Υπάρχουν πολλές ενέργειες που μπορώ να κάνω με τους φακέλους στον υπολογιστή όπως:
  • Δημιουργία
  • Μετονομασία
  • Αντιγραφή
  • Μετακίνηση
  • Διαγραφή
Μέσα από τη διαδραστική εφαρμογή μπορείτε να δείτε πώς μπορούμε να διαχειριστούμε φακέλους στο λειτουργικό σύστημα των Windows ακόμα και αν δεν έχετε υπολογιστή σπίτι σας!
(Κάντε κλικ στην εικόνα)

Πρωταπριλιάτικο κουίζ γνώσεων

Ένα κουίζ διαφορετικό... Για να φτάσεις στο τέλος του πρέπει να απαντάς σε όλες τις ερωτήσεις λανθασμένα!!!
Κατάφερε να φτάσεις στο τέλος χωρίς να ξεχάσεις αυτά που ξέρεις!

 

Εισαγωγή στον προγραμματισμό για μικρά παιδιά

Τι είναι ο προγραμματισμός, τι είναι το πρόγραμμα, τι είναι ο κώδικας

Το πρόγραμμα είναι μια σειρά από εντολές, τοποθετημένες με τέτοιο τρόπο ώστε να οδηγούν σε ένα επιθυμητό αποτέλεσμα. Για παράδειγμα, πρόγραμμα ή αλλιώς ακολουθία (σειρά) εντολών, είναι οι οδηγίες που έχουμε, τα βήματα, για να φτιάξουμε π.χ. ένα κέικ.

  1. Ρίξε 330 γραμμάρια ζάχαρη
  2. Ρίξε 250 γραμμάρια βούτυρο στο μπολ
  3. Χτύπησε τα στο μίξερ για 5 λεπτά, στη γρήγορη ταχύτητα
  4. Ρίξε  4 αυγά στο μπολ (χωρίς τα τσόφλια!)
  5. Χτύπησέ τα στο μίξερ για 3 λεπτά στη μεσαία ταχύτητα
  6. Ρίξε 330 γραμμάρια γάλα στο μπολ
  7. Χτύπησέ τα στο μίξερ για 3 λεπτά στη μικρή ταχύτητα
  8. Ρίξε 500 γραμμάρια αλεύρι κόκκινο στο μπολ
  9. Χτύπησέ τα στο μίξερ για 5 λεπτά στη μικρή ταχύτητα

Αν παραλείψουμε ένα βήμα σίγουρα το αποτέλεσμα θα είναι λάθος και αν αλλάξουμε κάτι σε ένα βήμα, π.χ. αν βάλουμε 100 γραμμάρια ζάχαρη αντί για 330, τότε το αποτέλεσμα θα είναι διαφορετικό!

Ο κώδικας είναι η γλώσσα που χρησιμοποιείται για την εκπαίδευση υπολογιστών. Το Facebook, οι εφαρμογές για κινητά και το πρόγραμμα περιήγησής σας είναι όλα κατασκευασμένα με κώδικα - είναι απλώς προγραμματισμός υπολογιστών για εσάς και εμένα! Και υπάρχει μια σειρά από διαφορετικές γλώσσες προγραμματισμού που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε - HTML, για παράδειγμα, είναι ο κωδικός υπολογιστή που χρησιμοποιείται για τη δημιουργία ιστοσελίδων.

Προγραμματίζω ή αλλιώς δημιουργώ έναν κώδικα, σημαίνει να πείτε στον υπολογιστή τι να κάνει δίνοντάς του εντολές στις οποίες ανταποκρίνεται.

Υπάρχουν πολλές γλώσσες προγραμματισμού για κάθε ηλικία και επίπεδο γνώσεων και εμείς θα ξεκινήσουμε από προγραμματισμό με πλακίδια. Το κάθε πλακίδιο (σαν τα τουβλάκια) έχει πάνω του γράμματα που είναι η κάθε εντολή, π.χ. "προχώρα ένα βήμα μπροστά" ή απλά "-->" να έχει πάνω του ένα βέλος που να δείχνει την κίνηση.

Εμείς σήμερα θα ξεκινήσουμε να μαθαίνουμε προγραμματισμό...χορεύοντας!

Φτιάξτε τα δικά σας μικρά προγράμματα- χορογραφίες με τις παρακάτω εντολές. 

Ακολουθήστε τις εντολές και χορέψτε!

Κατασκευάζω το ρομπότ μου

Κατασκευάστε ένα ρομπότ με υλικά που έχετε σπίτι (κουτιά παπούτσια, γάλατα, ποτήρια πλαστικά ή χάρτινα, μπουκάλια, χαρτί υγείας ή κουζίνας, χαρτόνια, παλιά cd και ό,τι άλλο μπορείτε να φανταστείτε). Μπορείτε να μου στείλετε φωτογραφίες τα ρομπότ σας ώστε να φτιάξουμε ένα ωραίο κολάζ με αυτά. Πάρτε ιδέες από τις κατασκευές μαθητών άλλων σχολείων και αφήστε τη φαντασία σας να δουλέψει.

Επιπλέον υλικό για προγραμματισμό-απλά μαθήματα

Μαθαίνω το "σύρε και απόθεσε" ώστε να μπορώ να μεταφέρω και να τοποθετώ σωστά τις εντολές σε μια γλώσσα προγραμματισμού με πλακίδια. Δείτε ΕΔΩ

Δομή ακολουθίας. Κάντε το angry bird να φτάσει στο κακό γουρούνι αποφεύγοντας τα εμπόδια. Δείτε ΕΔΩ

Δομή ακολουθίας με περισσότερες εντολές. Κάνε τη μέλισσα να φτάσει στο λουλούδι και να φτιάξει μέλι. Δείτε ΕΔΩ

Ένα παιχνίδι tangram για την εξάσκηση στο ποντίκι του υπολογιστή

Παίξτε το παρακάτω παιχνίδι και εξασκηθείτε στο tangram αλλά και στον χειρισμό του ποντικιού. Δουλεύει μια χαρά και σε κινητό ή ταμπλέτες.

 

Το Υλικό (Hardware) του Υπολογιστή

Στις μέρες μας καθημερινά ακούμε να γίνεται λόγος για Νέες Τεχνολογίες, για τη Λεωφόρο των Πληροφοριών και για μια νέα επιστήμη την Πληροφορική.
Συχνά η κοινωνία μας χαρακτηρίζεται ως Κοινωνία της Πληροφορίας.

  1. Με ποιο τρόπο εισάγουμε δεδομένα στον υπολογιστή;
  2. Με ποιους τρόπους μπορούμε να πάρουμε τα επεξεργασμένα δεδομένα;
  3. Που αποθηκεύουμε τα δεδομένα και τις πληροφορίες;
  4. Από ποια μέρη αποτελείται ο υπολογιστής;
  5. Όλοι οι υπολογιστές έχουν την ίδια μορφή;

Απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα μπορείτε να βρείτε και να διαβάσετε ΕΔΩ, και να δείτε τα παρακάτω βίντεο:

Επιπλέον δείτε και την παρακάτω παρουσίαση:

Δραστηριότητες

  1. Μεταβείτε στο λογισμικό υποστήριξης πληροφορικής Γυμνασίου  > Αναχωρήσεις Α' Γυμνασίου > 1η ενότητα «Γνωρίζω τον Υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα» > «Το Υλικό του Υπολογιστή» > κλικ στον αριθμό 1 της βαλίτσας > μετά τον αριθμό 2 > μετά τον αριθμό 3
  2. Σύντομη περιήγηση στα εξαρτήματα του υπολογιστή (κάντε κλικ στον κάθε σύνδεσμο)
  3. Ξεχώρισε τις περιφερειακές Μονάδες Εισόδου – Εξόδου
  4. Σύνδεσε τις Περιφερειακές Συσκευές στις κατάλληλες θύρες του υπολογιστή
  5. Απάντησε σωστά Το υλικό του Υπολογιστή

Κυνήγι θησαυρού- οι συσκευές του υπολογιστή

Στο παρακάτω κυνήγι θησαυρού πρέπει να απαντήσεις σωστά στις ερωτήσεις και να βρεις τους κρυμμένους αριθμούς. Θα τους συνδυάσεις κατάλληλα για να ξεκλειδώσεις γρίφους και κωδικούς ώστε να ολοκληρώσεις τις 4 αποστολές σου και να φτάσεις στο τέλος του παιχνιδιού. Κάνε κλικ στην εικόνα.

 

 

Escape room – 200 χρόνια από την Επανάσταση

Τάκης - Ερευνητάκης!
Ξεκινάει το ταξίδι του ανακαλύπτοντας τη γνώση με ένα διαφορετικό τρόπο... εξερευνώντας...1ος σταθμός η Επανάσταση του 1821!
Στο πλαίσιο του εορτασμού της Επανάστασης, δημιουργήθηκε ένα escape room με μερικά από τα σημαντικότερα γεγονότα.
Είσαι έτοιμος να αποδράσεις από τα 5 δωμάτια; Θα χρειαστεί να είσαι προσεκτικός, παρατηρητικός...και...σίγουρος!
Ο Τάκης-Ερευνητάκης θα σου δώσει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι.
Πρέπει όμως να ψάξεις να τις βρεις στο κάθε δωμάτιο. Μέχρι τον επόμενο σταθμό...καλή διασκέδαση!!
*Πάτησε στην εικόνα και μόλις ανοίξει, πάτησε παρουσίαση...το παιχνίδι αρχίζει...*
*Να θυμάσαι ότι πρώτα συλλέγεις τα στοιχεία και στο τέλος πατάς το κλειδί για να βάλεις τον κωδικό
*Δώστε το στους μαθητές σας να παίξουν, κρατήστε χρόνο *

 

 

 

ΗΡΩΕΣ…Αλήθεια υπάρχουν;

Μια εξαιρετική και πρωτότυπη παρουσίαση, επηρεασμένη από το υλικό του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης και τον διαγωνισμό «Καθημερινοί Ήρωες». Παρουσιάζει την έννοια του "ήρωα", που τόσο αγαπούν τα παιδιά, και τη δένει άρρηκτα, με απλό και κατανοητό τρόπο, με τους πρωταγωνιστές της ελληνικής επανάστασης!

Ντύνω τη γατούλα αποκριάτικα και όχι μόνο (Build your own octocat)

Η διαδικτυακή εφαρμογή myoctocat είναι μια απλή εφαρμογή στα αγγλικά όπου ο χρήστης επιλέγει να ντύσει τη γάτα και να της δώσει κατάλληλη εμφάνιση επιλέγοντας από διάφορες κατηγορίες όπως μαλλιά, πρόσωπο, χείλη και να εισάγει διάφορα ρούχα και αξεσουάρ.

Μεταβείτε στη σελίδα https://myoctocat.com/

Επιλέξτε από την κάθε κατηγορία την επιλογή στα δεξιά

Στο τέλος υπάρχει επιλογή να αποθηκευτεί η εικόνα ή να σταλεί με email στον εκπαιδευτικό ή στους γονείς σας, μέσω κοινής χρήσης «share».

Πατήστε το share και δώστε το email όπου θα στείλετε την εικόνα σας

Η αρχική ιδέα είναι της εκπαιδευτικού πληροφορικής Βίκυ Κάζη και την ευχαριστούμε για τις ιδέες της!

Δημιουργία κινούμενης κάρτας με την εφαρμογή “I wish you to (live creating cards)”

Σε αυτή τη δραστηριότητα θα αξιοποιήσουμε τη διαδικτυακή εφαρμογή της iwishyouto ώστε να δημιουργήσουμε μια κινούμενη κάρτα με ευχές ή ότι άλλο θέλετε. Mόλις ολοκληρωθεί, μπορούμε να τη στείλουμε ηλεκτρονικά σε κάποιον, π.χ. στους γονείς μας, σε φίλους μας, στη/ο δασκάλα/δάσκαλο και να στείλουμε ευχές. Επίσης, μπορούμε να αντιγράψουμε τον σύνδεσμο της κάρτας και να τη βλέπουμε στην ψηφιακή μας συσκευή.

Σήμερα θα δημιουργήσουμε μια κινούμενη κάρτα με έναν χαρταετό. Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα και στο τέλος στείλτε την κάρτα στη/ο δασκάλα/δάσκαλο, δίνοντας το email και το όνομά σας.

Βήμα 1: Πατήστε κλικ εδώ https://iwishyouto.com/ . Θα ανοίξει μια καινούργια καρτέλα στο φυλλομετρητή ιστού που χρησιμοποιείτε (π.χ. Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari κ.λπ.).

Βήμα 2: Πατήστε στο πορτοκαλί εικονίδιο «make new card» στο κάτω δεξιά μέρος

Βήμα 3: Επιλέξτε από τα αριστερά χρώμα πινέλου και πάχος πινέλου πριν ξεκινήσετε να σχεδιάζετε.

Βήμα 4: Σχεδιάστε με μαύρο χρώμα έναν χαρταετό ή κάποιο άλλο αποκριάτικο σχέδιο, παράδειγμα, μια μάσκα. Με το κουμπάκι UNDO ακυρώνω-διορθώνω την τελευταία κίνηση που έκανα.

Βήμα 5: Ολοκλήρωσε την κάρτα σου. Μπορείς να πατήσεις στο «play animation» για να τη δεις, να πατήσεις στο “OK” για να τη στείλεις σε όποιον θέλεις. Σε περίπτωση που κάνεις κάτι λάθος μπορείς να πατήσεις το “UNDO” για να το αναιρέσεις.

Βήμα 6: Δώσε τίτλο στην κάρτα σου, γράψε το email αυτού στον οποίο θα αποστείλεις την κάρτα και πάτησε το “SAVE”.

   

Δείτε τη δική μου κάρτα ΕΔΩ

Άλλο ένα παράδειγμα για την επέτειο των 200 χρόνων από την επανάσταση του 1821