Επεξεργασία κειμένου

Software enhancing accessibility, efficiency and productivity | Software | Siyavula

Μία από τις πιο διαδεδομένες εφαρμογές στους υπολογιστές είναι η Επεξεργασία Κειμένου. Με ένα πρόγραμμα Επεξεργασίας Κειμένου μπορούμε να γράφουμε κείμενα με ελκυστική εμφάνιση, ώστε να είναι ευανάγνωστα.

  1. Γιατί όμως προτιμάμε να γράφουμε ένα κείμενο σε ένα πρόγραμμα Επεξεργασίας Κειμένου του υπολογιστή;
  2. Τι σημαίνει μορφοποίηση κειμένου;
  3. Μπορούμε να εισαγάγουμε εικόνες σε ένα κείμενο;
  4. Πόσο εύκολο είναι να εργαστούμε πάλι με μια εικόνα που έχουμε αποθηκεύσει στον υπολογιστή.

Απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα και τις σημαντικότερες λειτουργίες που είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε, ώστε να χρησιμοποιούμε με άνεση ένα πρόγραμμα Επεξεργασίας Κειμένου, μπορείτε να βρείτε και να διαβάσετε ΕΔΩ.

Δείτε τα παρακάτω βίντεο:

Γνωριμία με το Διαδίκτυο

  1. Τι είναι το Διαδίκτυο και από τι αποτελείται;
  2. Τι είδους υπηρεσίες μας παρέχει και πώς μπορούμε να τις χρησιμοποιήσουμε;
  3. Γιατί το Διαδίκτυο παρομοιάζεται με «υπερλεωφόρο» (superhighway) των πληροφοριών;

Απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα για τις βασικές έννοιες του Διαδικτύου μπορείτε να βρείτε και να διαβάσετε ΕΔΩ, και να δείτε τα παρακάτω βίντεο:

Δραστηριότητες

  1. Μεταβείτε στο λογισμικό υποστήριξης πληροφορικής Γυμνασίου  > Αναχωρήσεις Α' Γυμνασίου > 2η ενότητα «Επικοινωνώ με τον Υπολογιστή» > «Το περιβάλλον παρουσίασης του παγκόσμιου Ιστού» > κλικ στον αριθμό 1 της βαλίτσας > μετά τον αριθμό 2 > μετά τον αριθμό 3
  2. Τι είναι το Διαδίκτυο;
  3. Ανάλυση διεύθυνσης ιστοσελίδας
  1. Γνωριμία με το υπερκείμενο
  2. Η λειτουργία μιας μηχανής αναζήτησης
  3. Σύνθετη αναζήτηση με την Google

 

 

Εργονομία

Ο υπολογιστής μας βοηθάει σε όλο και περισσότερες δραστηριότητες της καθημερινής μας ζωής. Πολλοί άνθρωποι αφιερώνουν αρκετές ώρες κάθε μέρα μπροστά στον υπολογιστή, για να ολοκληρώσουν μια εργασία τους ή για να ψυχαγωγηθούν.

  1. Ποιες επιπτώσεις μπορεί να έχει η πολύωρη χρήση του υπολογιστή στην υγεία μας;
  2. Πώς πρέπει να διαμορφώσουμε το περιβάλλον εργασίας μας, ώστε να γίνει αυτή πιο ευχάριστη και ξεκούραστη;
  3. Πώς θα μπορούσαμε να ρυθμίσουμε κατάλληλα την οθόνη μας, ώστε να γίνει ευκολότερη η εργασία μας στον υπολογιστή;

Απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα μπορείτε να βρείτε και να διαβάσετε ΕΔΩ, και να δείτε τα παρακάτω βίντεο που παρουσιάζουν συνηθισμένα λάθη που κάνουμε μπροστά στον υπολογιστή και προτάσεις για τη διόρθωση και τη σωστή χρήση των συσκευών:

Σχετικές εικόνες

Εργονομικές συμβουλές γραφείου | Peak Physio | Κέντρο Φυσικοθεραπείας ΘεσσαλονίκηΕργονομία στο γραφείο με τον σωστό τρόπο!Δραστηριότητες

  • Βάλτε το Γιαννάκη να καθίσει σωστά στην καρέκλα κάνοντας κλικ ΕΔΩ.
  • Φτιάξε το παζλ για την εργονομία υπολογιστή ΕΔΩ.
  • Γράψτε ένα σύντομο κείμενο σχετικά με την εργονομία:
    - ανοίξτε το πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου (Microsoft Word ή Libre Writer ή Google Έγγραφα)
    - συντάξτε ένα σύντομο κείμενο που να περιλαμβάνει:
       + με τι ασχολείται η εργονομία.
       + μία εικόνα σχετική με την εργονομία.
       + 10 κανόνες εργονομικής χρήσης των υπολογιστών.
       + πηγές από τις οποίες αντλήσατε πληροφορίες.
    - Αποθηκεύστε το κείμενο, βάζοντας ως όνομα αρχείου το ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ-ΤΜΗΜΑ-ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ.
    - Ανεβάστε την εργασία σας στον τοίχο της κυψέλης της τάξης σας.
    - Δείτε ένα παράδειγμα κειμένου ΕΔΩ.
    - Μην ξεχάσετε να ρίξετε μια ματιά στους κανόνες και τα μυστικά της επεξεργασίας κειμένου.
  • Δημιουργείστε μία παρουσίαση σχετικά με την εργονομία:
    - ανοίξτε το πρόγραμμα παρουσιάσεων (Microsoft Powerpoint ή Libre Impress ή Google Παρουσιάσεις)
    - ετοιμάστε μια παρουσίαση που να περιλαμβάνει:
       + μία αρχική σελίδα (τίτλος της παρουσίασης, το όνομα σας).
       + μία σελίδα περιεχομένων (σαν τους πίνακες περιεχομένων των βιβλίων).
       + 4-5 διαφάνειες που να παρουσιάζουν κανόνες εργονομίας.
       + μία σελίδα που να κλείνει την παρουσίαση ευχαριστώντας το κοινό.
    - Αποθηκεύστε την παρουσίαση, βάζοντας ως όνομα αρχείου το ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ-ΤΜΗΜΑ-ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ.
    - Ανεβάστε την εργασία σας στον τοίχο της κυψέλης της τάξης σας.
    - Δείτε ένα παράδειγμα παρουσίασης:

- Μην ξεχάσετε να ρίξετε μια ματιά στις οδηγίες για μία επιτυχημένη παρουσίαση:

  • Λύστε το Quiz που αφορά την εργονομία ΕΔΩ.
  • Παίξε και κέρδισε Εργονομία ΕΔΩ.
  • Δημιουργήστε τη δική σας αφίσα σχετικά με την εργονομία μέσα από την διαδικτυακή εφαρμογή postermywall ΕΔΩ.  Είναι ένα δωρεάν διαδικτυακό εργαλείο δημιουργίας ψηφιακών αφισών, πόστερ, ημερολογίων και καρτών. Η εφαρμογή είναι ιδιαίτερα απλή στη χρήση της. Παρέχει αρκετά έτοιμα πρότυπα ομαδοποιημένα ανά κατηγορία και θεματολογία, περιέχει πολλά δωρεάν εφέ, πλαίσια εικόνων, clip arts, stock photos και γραμματοσειρές και σας δίνει και τη δυνατότητα λήψης της δημιουργίας σας τοπικά στον υπολογιστή σας. Οδηγίες χρήσης της εφαρμογής μπορείτε να δείτε στο παρακάτω βίντεο:
  • Παίξτε θέατρο με τους συμμαθητές ή/και την οικογένεια σας. Για παράδειγμα, σταθείτε μπροστά στον υπολογιστή με τον λάθος τρόπο και ζητήστε από τους άλλους να διορθώσουν τη στάση σας.

Πηγές:

  • Μελετούμε την Εργονομία..., https://okiriostonipologiston.blogspot.com/2018/09/blog-post_17.html
  • Η σωστή στάση εργασίας στον υπολογιστή, http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/761
  • Εργονομία, http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2759/Pliroforiki_A-B-G-Gymnasiou_html-empl/indexA_1_3.html
  • Εργονομία, https://dimpapp.gr/

 

 

 

 

Γνωριμία με το Λογισμικό (Software) του Υπολογιστή

Όταν ανοίγουμε τον υπολογιστή, ένα σύνολο από διάφορα τμήματα του Υλικού (Hardware) συνεργάζονται μεταξύ τους, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει. Παρατηρούμε τα φωτάκια της Κεντρικής Μονάδας να αναβοσβήνουν, ακούμε το σκληρό δίσκο να κάνει θόρυβο, η οθόνη αρχίζει να ανταποκρίνεται και μας εμφανίζει την επιφάνεια εργασίας, ενώ το ποντίκι και το πληκτρολόγιο μετά από λίγο είναι έτοιμα να λειτουργήσουν.

  1. Πώς μπορούν όλα αυτά τα εξαρτήματα να εκτελούν συγκεκριμένες εργασίες με το πάτημα ενός κουμπιού;
  2. Πώς δημιουργείται στην οθόνη του υπολογιστή μας ένα περιβάλλον με εικόνες και χρώματα, που μας επιτρέπει να δουλέψουμε;
  3. Πώς συνεργάζονται τα εξαρτήματα του υπολογιστή μεταξύ τους, για να επεξεργαστούν τα δεδομένα που εισάγουμε στον υπολογιστή;

Απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα μπορείτε να βρείτε και να διαβάσετε ΕΔΩ, και να δείτε τα παρακάτω βίντεο:

Δραστηριότητες

  1. Μεταβείτε στο λογισμικό υποστήριξης πληροφορικής Γυμνασίου  > Αναχωρήσεις Α' Γυμνασίου > 1η ενότητα «Γνωρίζω τον Υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα» > «Το Λογισμικό του Υπολογιστή - Προστασία λογισμικού και δεδομένων» > κλικ στον αριθμό 1 της βαλίτσας >  μετά τον αριθμό 3
  2. Παίξε το λογισμικό του υπολογιστή ΕΔΩ.

 

Ψηφιακός κόσμος και Υπολογιστής

Συχνά λέγεται ότι ζούμε στην ψηφιακή εποχή. Πολλές από τις συσκευές που χρησιμοποιούμε στο σπίτι μας είναι ψηφιακές, όπως για παράδειγμα: η συσκευή αναπαραγωγής δίσκων DVD, τα ψηφιακά θερμόμετρα, τα ψηφιακά ρολόγια, κ.λπ.

  1. Τι εννοούμε με τον όρο «ψηφιακός»;
  2. Πότε μια συσκευή είναι ψηφιακή;
  3. Γιατί ο υπολογιστής χαρακτηρίζεται ως ψηφιακή μηχανή;
  4. Τι σημαίνει ότι τα δεδομένα μας αποθηκεύονται σε ψηφιακή μορφή;

Απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα, όπως και τις αρχές στις οποίες έχει βασιστεί η κατασκευή του υπολογιστή μπορείτε να βρείτε και να διαβάσετε ΕΔΩ, και να δείτε τα παρακάτω βίντεο:

Υπολογιστές και διακόπτες
Οι πρώτοι ηλεκτρονικοί υπολογιστές κατασκευάστηκαν στα μέσα του 20ου αιώνα και έφεραν πραγματική επανάσταση στην τεχνολογία. Σήμερα μοιάζουν παράξενοι. Δεν είχαν youtube, internet αλλά ούτε πληκτρολόγιο! Για να γράψεις έναν αριθμό έπρεπε να χρησιμοποιήσεις διακόπτες. Να γιατί ακόμα και σήμερα οι υπολογιστές χρησιμοποιούν το δυαδικό σύστημα. ​Κάνε κλικ στην εικόνα για να παίξεις.

Picture

Παίζω με το δυαδικό σύστημα
Το δυαδικό σύστημα είναι η παγκόσμια γλώσσα των υπολογιστών. Μάθε να τη μιλάς με τον πιο διασκεδαστικό τρόπο: παίζοντας!

Picture

Αγορές στη Ρομποτοπία
Στην εξωτική ΡΟΜΠΟΤΟΠΙΑ κάτοικοι και επισκέπτες αντί για ευρώ χρησιμοποιούν τα bits, το νόμισμα της ΡΟΜΠΟΤΟΠΙΑΣ. Κυκλοφορεί σε χαρτονομίσματα των 1, 2, 4, 8, 16 και 32 bits. Προσοχή όμως, δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί το ίδιο νόμισμα 2η φορά!
Θα τα καταφέρεις να αγοράσεις  παιχνίδια στο παιχνιδάδικο της ΡΟΜΠΟΤΟΠΙΑΣ;

Picture

Δραστηριότητες

  1. Μεταβείτε στο λογισμικό υποστήριξης πληροφορικής Γυμνασίου  > Αναχωρήσεις Β' Γυμνασίου > 1η ενότητα «Γνωρίζω τον Υπολογιστή σαν ενιαίο σύστημα» > «Αναπαράσταση της πληροφορίας στον Υπολογιστή» > κλικ στον αριθμό 1 της βαλίτσας > μετά τον αριθμό 2 > μετά τον αριθμό 3
  2. Μάθε πως γίνεται η αναπαράσταση των χαρακτήρων στον Υπολογιστή Κωδικοποίηση χαρακτήρων στο Δυαδικό Σύστημα.

Ασκήσεις

  1. Μόλις μελετήσετε όλα τα προηγούμενα και το Φύλλο Πληροφοριών ΕΔΩ, ανοίξτε και απαντήστε στις δραστηριότητες του Φύλλου Εργασίας ΕΔΩ.

Ο Υπολογιστής ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ και ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ

Οι υπολογιστές αποτελούνται από διάφορα μέρη. Με μια πρώτη ματιά μπορούμε εύκολα να ξεχωρίσουμε τις περιφερειακές συσκευές ενός υπολογιστή, όπως το πληκτρολόγιο και το ποντίκι. Στο εσωτερικό, όμως, της Κεντρικής Μονάδας κρύβονται τα σημαντικότερα εξαρτήματά του.

1. Τι θα βλέπαμε άραγε στο εσωτερικό του, αν ανοίγαμε το κουτί του υπολογιστή;
2. Από ποια βασικά μέρη αποτελείται εσωτερικά ο υπολογιστής;
3. Πόσο σημαντικό είναι να γνωρίζουμε τη χρησιμότητα των εσωτερικών μερών του υπολογιστή;

Απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα μπορείτε να βρείτε και να διαβάσετε ΕΔΩ, και ΕΔΩ και να δείτε τα παρακάτω βίντεο:

Δραστηριότητες

  1. Μόλις μελετήσετε όλα τα προηγούμενα, ανοίξτε και απαντήστε στις δραστηριότητες του Φύλλου Εργασίας ΕΔΩ.
  2. Ξεχώρισε τις περιφερειακές Μονάδες Εισόδου – Εξόδου
  3. Σύνδεσε τις Περιφερειακές Συσκευές στις κατάλληλες θύρες του υπολογιστή
  4. Το εσωτερικό του Υπολογιστή
  5. Συσκευές εισόδου και παραγόμενα ψηφιακά αρχεία δεδομένων
  6. Μονάδες αποθήκευσης ψηφιακών δεδομένων
  7. Η Κεντρική Μονάδα ενός Προσωπικού Υπολογιστή

 

Βασικές έννοιες της Πληροφορικής

Στις μέρες μας καθημερινά ακούμε να γίνεται λόγος για Νέες Τεχνολογίες, για τη Λεωφόρο των Πληροφοριών και για μια νέα επιστήμη την Πληροφορική.
Συχνά η κοινωνία μας χαρακτηρίζεται ως Κοινωνία της Πληροφορίας.

  1. Τι είναι οι πληροφορίες στις οποίες βασιζόμαστε, για να παίρνουμε αποφάσεις ή για να οργανώνουμε καλύτερα τις δραστηριότητές μας;
  2. Τι μελετά η επιστήμη της Πληροφορικής;
  3. Γιατί ο υπολογιστής χαρακτηρίζεται ως ψηφιακή μηχανή;
  4. Τι σχέση έχει ο υπολογιστής με όλα όσα αναφέραμε;

Απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα μπορείτε να βρείτε και να διαβάσετε ΕΔΩ, και να δείτε το παρακάτω βίντεο:

Δραστηριότητες

  1. Μεταβείτε στο λογισμικό υποστήριξης πληροφορικής Γυμνασίου  > Αναχωρήσεις Α' Γυμνασίου > 1η ενότητα «Γνωρίζω τον Υπολογιστή σαν ενιαίο σύστημα» > «Βασικές Έννοιες Πληροφορικής» > κλικ στον αριθμό 3 της βαλίτσας
  2. Παίξε και κέρδισε Βασικές έννοιες Πληροφορικής ΕΔΩ.

Η Μεγάλη απόφαση του @Παπάκη

Η μεγάλη απόφαση του @Παπάκη» – Εκπαιδευτικό παραμύθι της Lindsay Buck

Διαβάστε στα παιδιά σας το νέο μας εκπαιδευτικό βιβλίο για μικρά παιδιά “Η Μεγάλη απόφαση του @Παπάκη”. Πραγματεύεται τα συναισθήματα των παιδιών στο διαδίκτυο και πόσο εύκολα μπορεί κάτι το οποίο εμείς θεωρούμε αστείο τελικά να πληγώσει τους φίλους μας.

Μπορείτε να το διαβάσετε ηλεκτρονικά από ΕΔΩ και να το κατεβάσετε το από ΕΔΩ.

Την αγγλική έκδοση του @Παπάκη από το Childnet International μπορείτε να τη βρείτε ΕΔΩ.

Ο Διάσημος φίλος του @Παπάκη

Ο διάσημος φίλος του @Παπάκη» – Εκπαιδευτικό παραμύθι της Lindsay Buck

Διαβάστε στα παιδιά σας το νέο μας εκπαιδευτικό βιβλίο για μικρά παιδιά “Ο Διάσημος φίλος του @Παπάκη”. Πραγματεύεται τις διαδικτυακές φιλίες αλλά και κανόνες ότι δεν πρέπει να μιλάμε με κανέναν άγνωστο ούτε στον πραγματικό κόσμο αλλά ούτε και στο διαδίκτυο.

Μπορείτε να το διαβάσετε ηλεκτρονικά από εδώ και να το κατεβάσετε το από εδώ.

Την αγγλική έκδοση του @Παπάκη από το Childnet International μπορείτε να τη βρείτε εδώ.

Χριστούγεννα

Χριστουγεννιάτικα Παιχνίδια

Από το Santa Tracker 🙂

  • Ρίξε τα δώρα στις καμινάδες ΕΔΩ
  • Οδηγούμε το έλκηθρο του Άγιου Βασίλη με εντολές πλακιδίων ΕΔΩ 
  • Σκι Ξωτικών ΕΔΩ
  • Βάλε τα δώρα στον σάκο του Άγιου Βασίλη χρησιμοποιώντας ιμάντες και ελατήρια ΕΔΩ
  • Ισορροπία με χριστουγεννιάτικες ζαχαρωτές μπάλες ΕΔΩ
  • Δημιουργούμε το δικό μας χιονισμένο χριστουγεννιάτικο χωριό ΕΔΩ
  • Χριστουγεννιάτικη Ζωγραφομαχία ΕΔΩ

  • Ξυρίζουμε τον Άγιο Βασίλη ΕΔΩ
  • Δημιουργούμε Ξωτικά ΕΔΩ
  • Χρωματίζουμε Χριστουγεννιάτικες μπάλες ΕΔΩ 
  • Αναζητώντας τον Άγιο Βασίλη ΕΔΩ
  • Ταίριαξε χριστουγεννιάτικα στολίδια ΕΔΩ
  • Ζωγραφίζουμε Χριστούγεννα ΕΔΩ

Από άλλες πηγές

  • Χριστουγεννιάτικη Ζάχαρη ΕΔΩ
  • Ταίριασμα στολιδιών ΕΔΩ

Χριστουγεννιάτικα Scratch

  • Χριστουγεννιάτικο χιονισμένοι τοπίο (πέφτουν νιφάδες) 🙂 ΕΔΩ
  • Christmas e-card remix ΕΔΩ
  • Λαμπάκια και Χριστουγεννιάτικες μουσικές ΕΔΩ
  • Ζώα που χορεύουν στο χιόνι ΕΔΩ
  • Χριστουγεννιάτικο χορευτικό ΕΔΩ

  • Χρωματίστε τις εικόνες ΕΔΩ.
  • Σπάσε την αλυσίδα με τις μπάλες ΕΔΩ.
  • Πετάξτε με το έλκηθρο του Άγιου Βασίλη ΕΔΩ
  • Βρες τα κρυμμένα δώρα ΕΔΩ 
  • Εντοπίστε τα Χριστουγεννιάτικα μοτίβα ΕΔΩ
  • Διακόσμησε το σπίτι με χριστουγεννιάτικα φωτάκια ΕΔΩ
  • Σούπερ Άγιος Βασίλης ΕΔΩ
  • Στόλισε ένα Χριστουγεννιάτικο δέντρο στο σαλόνι ΕΔΩ
  • Στολίζουμε και δεύτερο Χριστουγεννιάτικο δέντρο ΕΔΩ
  • Φτιάξε ένα μπισκοτόσπιτο ΕΔΩ
  • Στόλισε χριστουγεννιάτικο δέντρο στο δάσος ΕΔΩ
  • Χριστουγεννιάτικα ταιριάσματα ΕΔΩ
  • Χριστουγεννιάτικο Κρυπτόλεξο ΕΔΩ
  • Μια ιστοσελίδα γεμάτη με Χριστουγεννιάτικα παιχνίδια ΕΔΩ

Χριστουγεννιάτικα Pixel Puzzles

Λύστε χριστουγεννιάτικα και χειμωνιάτικα χρωματικά παζλ για να κατανοήσετε για το πως γίνεται η αναπαράσταση μιας εικόνας στο εσωτερικό του υπολογιστή.

Άγιος Βασίλης

Ρομπότ Ρούντολφ

Ρομπότ Χιονάνθρωπος

Ξωτικό των Χριστουγέννων

Ευχαριστώ πολύ τον συνάδελφο Πληροφορικό Philippo Koutsaka