A2. -our names in English- (5η και 6η ώρες)

Εκτύπωσέ το και γράψε το όνομά σου όπως στο παράδειγμα. Δίπλωσέ το έτσι ώστε η μια πλευρά να 'κοιτάει΄ εσένα και η άλλη την δασκάλα σου απέναντι.

το παράδειγμα:

 

Ακούμε τα τραγουδάκια και τα μαθαίνουμε.

Α_Α02_Μ01  (good morning song)

Α_Α02_Μ02  (good bye song)

 

5η και 6η ώρα

Γλωσσικοί στόχοι

-----Να επαναλάβουν τον τρόπο με τον οποίο χαιρετάμε και συστηνόμαστε σε κάποιον


-----Να μάθουν να ρωτούν και να απαντούν:

  • -How are you?
  • -I’m fine, thank you.

-----Να μάθουν να ρωτούν το όνομα κάποιου:

  • -What’s your name?
  • Να εξοικειωθούν με την προφορική εκδοχή του ονόματός τους στην αγγλική γλώσσα.

 

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1

Παρουσιάζουμε τη μασκότ της τάξης, η οποία χαιρετά τα παιδιά όπως στην προηγούμενη δραστηριότητα. Πιθανός διάλογος:

v  - Ηello! I’m (Joe) / My name’s (Joe). What’s your name?
v  - I’m (Nick) / Μy name’s (Nick).

 

Βήμα 2

Λέμε στα παιδιά πως θα φτιάξουν καρτούλες με τα ονόματά τους. Παίρνουμε ένα χαρτόνι κανσόν ή χρωματιστό χαρτί Α4 και το διπλώνουμε στα δύο. Στη μία πλευρά γράφουμε το όνομα του κάθε παιδιού με κεφαλαία (βλ. υπόδειγμα Α_Α02_C01).

To χαρτί με το όνομα το δίνουμε σε κάθε παιδί και το βοηθούμε να το στηρίξει στο θρανίο του, αφού το προφέρουμε 2-3 φορές και ενθαρρύνουμε το παιδί να το επαναλάβει (αν θέλει, διαφορετικά δεν επιμένουμε).

 

Βήμα 3

Στη συνέχεια ζητάμε από τα παιδιά να χρωματίσουν το περίγραμμα του ονόματός τους με τα χρώματα που προτιμούν. Μπορούν να διακοσμήσουν την κάρτα τους με stickers, glitter κλπ. Τους ζητάμε να τη φέρνουν πάντα στην τάξη ή τους λέμε πως θα τους τη δίνουμε εμείς, κάθε φορά στην ώρα των Αγγλικών (μπορούμε να αποθηκεύσουμε τις κάρτες στη βιβλιοθήκη της τάξης και να τις δίνουμε στα παιδιά κάθε φορά στην έναρξη του μαθήματος). Οι κάρτες με τα ονόματα έρχονται κάθε μέρα στην τάξη και στήνονται πάνω στα θρανία. Αυτό θα βοηθήσει και τον/την εκπαιδευτικό να εξοικειωθεί πιο γρήγορα με τα ονόματα των παιδιών. Επίσης αργότερα οι κάρτες μπορούν να κολληθούν σε ένα poster της τάξης που θα μπει στον τοίχο. (Δίπλα σε κάθε κάρτα θα κολληθεί και μια φωτογραφία του παιδιού ή αν υπάρχει ήδη η φωτογραφία με το όνομα των παιδιών στα Ελληνικά, βάζουμε δίπλα και την κάρτα με το όνομα στα Αγγλικά).

Βήμα 4

Ζητάμε από τα παιδιά να σηκωθούν από τα θρανία και να συστηθούν σε άλλους συμμαθητές τους που δεν γνωρίζουν το όνομά τους. Πιθανός διάλογος:

v  - Ηello! I’m… / My name’s… What’s your name?
v  - I’m… / My name’s…
v  - How are you?
v  - I’m fine, thank you.

Βήμα 5

Παίζουμε ένα παιγνίδι, το Name Ball”. Ζητάμε από τα παιδιά να σταθούν όρθια και να σχηματίσουν έναν κύκλο. Είμαστε κι εμείς μέσα στον κύκλο κρατώντας ένα μαλακό μπαλάκι. Ρίχνουμε το μπαλάκι τυχαία σε κάποιο παιδί, ρωτώντας: “What’s your name?” Tο παιδί πρέπει να πιάσει το μπαλάκι και να απαντήσει: “I’m…/ My name’s…” Μετά πρέπει με τη σειρά του να το πετάξει σε ένα άλλο κάνοντας την ίδια ερώτηση. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να πουν όλοι το όνομά τους.

 

EΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ

 

Παιχνίδια:

  • Name Circle” (Αν θέλουμε θέτουμε χρονικό όριο, π.χ. 10 λεπτά).

Τα παιδιά κάθονται με τις καρέκλες τους και σχηματίζουν κύκλο (τα θρανία έχουν τραβηχτεί στην άκρη). Στη μέση του κύκλου στέκεται ο / η εκπαιδευτικός που φωνάζει τα ονόματα 3 παιδιών, τα οποία πρέπει να σηκωθούν και να αλλάξουν καρέκλες. Ενώ γίνεται αυτή η κίνηση, ο / η εκπαιδευτικός πιάνει μια καρέκλα και κάθεται. Όποιος έμεινε όρθιος γίνεται αρχηγός και φωνάζει τα επόμενα 3 ονόματα. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να τελειώσει ο χρόνος που έχει προκαθοριστεί ή μέχρι να χτυπήσει το κουδούνι.

 

  • Whos missing?”

Οι μαθητές χωρίζονται σε 2 ή 3 ομάδες. Ένας μαθητής από κάθε ομάδα γυρίζει την πλάτη και κλείνει τα μάτια ή τα καλύπτει με ένα μαντίλι. Ένας άλλος μαθητής από κάθε ομάδα βγαίνει κρυφά έξω από την τάξη (στέκεται έξω από την πόρτα έτσι ώστε να ακούει) ή κρύβεται κάπου μέσα στην τάξη. Τότε ο εκπαιδευτικός λέει: “Turn around! / Open your eyes! Who’s missing?” και τα παιδιά επαναλαμβάνουν.

Ο μαθητής που είχε κλείσει τα μάτια προσπαθεί να βρει ποιος λείπει και λέει:

“Alexandros (is missing)”. Αν είναι σωστό, ο Αλέξανδρος επιστρέφει στην τάξη. Αν δεν είναι, ο μαθητής που είχε κλείσει τα μάτια μπορεί να προσπαθήσει ξανά, όσες φορές έχει συμφωνηθεί από πριν. Στη συνέχεια ξεκινάει καινούριος γύρος. Μπορεί να παιχτεί και με όλη την τάξη μαζί.

Leave a Reply