B10. -Nelly the small caterpillar- (28η και 29η ώρα)

NELLY, THE SMALL CATERPILLAR

 

μαθαίνουμε το λεξιλόγιο εικόνας 1

(eme-content: 19c)

και κάνουμε τις ασκήσεις

(eme-content: 19c1)

(eme-content: 19c2)

[Εικόνα 1]
It’s a sunny morning. Crick, the cricket, Annie, the ant, and Speedy, the spider, are under a big tree in the forest. Suddenly, a small caterpillar comes up to them.
“Hi, what’s your name?” asks Annie, the ant.
“I’m Nelly, the caterpillar”, answers the caterpillar.
“I’m Crick, the cricket”, says Crick.
“I’m Speedy, the spider”, says Speedy.

 

μαθαίνουμε το λεξιλόγιο εικόνας 2 (αντίθετα επίθετα)

(eme-content: 19d)

και κάνουμε τις ασκήσεις

(eme-content: 19d1)

(eme-content: 19d2)

[Εικόνα 2]
The caterpillar is sad.
“Why are you sad?” asks Annie.
“I’m very small and ugly”, says Nellie.
“Don’t be sad. We’re your friends”, says Speedy.
The caterpillar isn’t sad now. She eats through a green leaf, says goodbye to her new friends and goes home to sleep.

 

μαθαίνουμε το λεξιλόγιο εικόνας 3 και εικόνας 4

(eme-content: 19e)

 

[Εικόνα 3]
The next day, Nelly, the caterpillar meets her new friends again. They’re having a picnic under the tree.
“Good morning, everyone”, says Nelly. “How are you today?”
“I’m fine, thank you”, says Annie.
“I’m very well, thank you”, says Crick.
“I’m just fine”, says Speedy. “How are you?”
“I’m hungry, very hungry”, answers Nelly.
“Here’s a pear” says Annie, the ant, and gives it to the caterpillar.
“Here are two strawberries”, says Crick, the cricket, and gives them to the caterpillar.
“Here are three cakes”, says Speedy, the Spider, and gives them to the caterpillar.

 

[Εικόνα 4]
“Thank you, my friends”, says the caterpillar and eats through one pear, two strawberries, three cakes, four carrots, five small tomatoes. She takes a deep breath and goes on to eat through six cherries, seven pink sweets, eight chips, nine chocolate cookies and ten green beans. She isn’t hungry now. She says goodbye to her friends and goes home to sleep.

μαθαίνουμε το λεξιλόγιο εικόνας 5 και εικόνας 6

(eme-content: 19f)

[Εικόνα 5]
The next morning, Crick, Annie and Speedy are under the tree. They’re waiting for their new friend.
“Where’s Nelly?” asks Annie.
“I don’t know”, says Crick shrugging his shoulders.
They’re sad.

[Εικόνα 6]
Suddenly, a beautiful butterfly flies up to them.
“Good morning”, says the butterfly.
“Good morning”, say the three friends.
“Who are you?” asks Speedy.
“I’m Nelly, your friend”, says the butterfly.
“Nelly, you’re so beautiful”, says Annie.
“And so big!”, says Speedy.
“Look! I can fly!”, says the butterfly. “Can you fly?”
“No, but I can jump”, says Crick, the cricket.
“I can run fast”, says Annie, the ant, happily.
“And I can climb”, says Speedy, the spider.
The four friends are very happy. They sing all together.
Flitter flutter butterfly
Flying in the big blue sky
Flutter high and flutter low
Flutter fast and flutter slow
Flitter flutter butterfly
Flying in the big blue sky
Flutter high and flutter low
Flutter fast and flutter slow

FLITTER FLUTTER BUTTERFLY

Flying in the big blue sky
Flutter high and flutter low
Flutter fast and flutter slow
Flitter flutter butterfly
Flying in the big blue sky
Flutter high and flutter low
Flutter fast and flutter slow

 

Περιγραφή δραστηριότητας

Mαθαίνουμε την ιστορία μιας κάμπιας που μεταμορφώνεται σε πεταλούδα.

Περιεχόµενο

Εμπνευσμένη από την κλασική ιστορία “A very hungry caterpillar” του Eric Carle, η ιστορία μιας λυπημένης κάμπιας που με τη βοήθεια ενός γρύλου, ενός μυρμηγκιού και μιας αράχνης μεταμορφώνεται σε πεταλούδα.

Γλωσσικοί στόχοι

  • Να επαναλάβουν χαιρετισμούς (Hello / Hi / Good morning / Goodbye / How are you today? I’m fine / very well, thank you), λεξιλόγιο για αριθμούς, χρώματα, φαγητά
  • Να μάθουν περισσότερα ονόματα ζώων (caterpillar, butterfly, ant, cricket), φαγητά (pear, strawberries, cherries, green beans), λεξιλόγιο για τη φύση (leaf, forest, sunny, sky) και επίθετα  (big, small, sad, hungry, ugly, beautiful, happy).
  • Να παρακολουθήσουν την αφήγηση μιας ιστορίας και να συμμετάσχουν σε αυτή
  • Να αναπτύξουν την ικανότητα κατανόησης και παραγωγής προφορικού λόγου με τη βοήθεια της επανάληψης
  • Να κατανοήσουν μια ιστορία με τη βοήθεια γλωσσικών και παραγλωσσικών στοιχείων
  • Να εξοικειωθούν με λεξιλόγιο σχετικό με τον κύκλο ζωής της πεταλούδας (egg, caterpillar, cocoon, butterfly)

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να κατανοήσουν καλύτερα τις έννοιες της αλληλουχίας και της διαφοράς σε σχέση με τους αριθμούς, τα χρώματα, τα μεγέθη και τα συναισθήματα
  • Να εξερευνήσουν τον κύκλο ζωής της πεταλούδας και να αναγνωρίζουν τα στάδια του κύκλου
  • Να ενισχύσουν μια σωστή αντίληψη για την υγιεινή διατροφή

Υλικά και Μέσα

Υλικά:

Μέσα:

  • CD player  και Η/Υ

Φύλλα εργασίας: A_B10_W01

Προτεινόµενο υλικό από το διαδίκτυο:

Προτεινόµενος διδακτικός χρόνος: 3-4 διδακτικές ώρες

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1 Δείχνουμε στα παιδιά τις εικόνες με τους ήρωες (A_B10_C01) της ιστορίας και τους ζητάμε να μας  πουν τι παρατηρούν. Για να είναι ελκυστική η αφήγηση της ιστορίας ή δείχνουμε τη μισή σελίδα της καρτέλας  (την άλλη μισή την καλύπτουμε) ή φωτοτυπούμε μεγάλες εικόνες  σε Α4 χαρτί και τις πλαστικοποιούμε.
Αφού αναγνωρίσουν την κάμπια, τους λέμε το όνομά της στα Αγγλικά. This is Nelly, the caterpillar. Ρωτάμε αν έχουν δει κάμπιες και πώς είναι:

- Is a caterpillar big or small?
- (It’s) small.
- What colour is it?
- (It’s) green.

Στη συνέχεια, παρουσιάζουμε τους υπόλοιπους ήρωες: Annie, the ant, Crick, the cricket and Speedy, the spider. Μετά, τους διαβάζουμε τον τίτλο της ιστορίας: Nelly, the small caterpillar και τους ζητάμε να μαντέψουν τι συμβαίνει σ’ αυτή την ιστορία.

Βήμα 2 Αφηγούμαστε παραστατικά την ιστορία (A_B10_C01A_B10_C02A_B10_C03A_B10_C04A_B10_C05A_B10_C06). Προσπαθούμε να κάνουμε χρήση διαφόρων τεχνικών αφήγησης. Διατηρούμε οπτική επαφή μαζί τους, χρησιμοποιούμε κατάλληλη φωνή και τόνο, αλλάζουμε συχνά στάση, κάνουμε χειρονομίες, επισημαίνουμε την αλλαγή σε κάποια σκηνή ή την ένταση στην ιστορία. Βάζουμε και το CD και ξανακούμε την ιστορία από τις φωνές των φυσικών ομιλητών, ενώ εμείς προσπαθούμε ακούγοντας να «παίζουμε» την ιστορία (A_B10_M01κείμενο ιστορίας). Μετά προσπαθούμε να συμμετάσχουν και τα παιδιά στην αφήγηση. Λέμε το πρώτο μέρος της ιστορίας (την πρώτη ημέρα της κάμπιας) χρησιμοποιώντας τις δυο πρώτες εικόνες και σταματάμε σε καίρια σημεία για να συμπληρώνουν τα παιδιά, π.χ.:

- It’s a sunny morning. Crick, the cricket, …
- Annie …
- … the ant and …
- Speedy (the spider) …
- … (the spider) are under a big tree in the …
- … forest, etc.
- “Hi, what’s your name?” asks Annie, the ant.
- (I’m) Nelly, etc.

Αφού πούμε το πρώτο μέρος της ιστορίας κατ’ αυτό τον τρόπο, μπορούμε να κάνουμε ερωτήσεις δείχνοντας την εικόνα, όπως:
- What’s this?
- An ant / a cricket / a spider / a caterpillar.
- What’s his / her name?
- Crick / Annie / Speedy / Nelly.
- What colour is it?
- (It’s) green, etc.
- Is it big or small?
- (It’s) small.
- Is Nelly happy?
- No, (she’s sad), etc. 

Βήμα 3 Στη συνέχεια, ζητάμε από τα παιδιά να πάρουν τους ρόλους των ηρώων και εμείς του αφηγητή. Τα παιδιά «ζωντανεύουν» το σημείο που γνωρίζονται οι ήρωες και εμείς αφηγούμαστε τα υπόλοιπα.

Βήμα 4 Στο επόμενο μάθημα, λέμε την ιστορία από την αρχή δείχνοντας τις αντίστοιχες εικόνες.  Σταματάμε σε διάφορα σημεία και ενθαρρύνουμε τα παιδιά να λένε λέξεις ή φράσεις (language chunks). Προσπαθούμε να εκμαιεύσουμε λεξιλόγιο από τα παιδιά με διάφορες χειρονομίες και κινήσεις (small, big, sad, hungry, etc.).
Αφού αφηγηθούμε την ιστορία, μπορούμε πάλι να κάνουμε μερικές ερωτήσεις δείχνοντας τις εικόνες, όπως:

- How many strawberries / carrots, etc. does the caterpillar eat?
- Two / three, etc.
- What colour are the cherries / carrots / beans, etc.?
- (They are) red / orange / green, etc.
- Is Nelly still a caterpillar?
- No, (she is a beautiful) butterfly.
- Are the friends sad now?
- No, (they’re happy).

Φροντίζουμε να μην είναι πολλές οι ερωτήσεις και χάσουν το ενδιαφέρον τους.

Βήμα 5 Δίνουμε στα παιδιά το Φύλλο Εργασίας (A_B10_W01) με  εικόνες από τα φαγητά της ιστορίας  και τους ζητάμε να τα χρωματίσουν και να κόψουν το περίγραμμα. Όταν τελειώσουν, λέμε τα ονόματα των φαγητών και ζητάμε να μας τα δείχνουν: “Show me the cookies”.
Ρωτάμε αν το κάθε φαγητό είναι υγιεινό. Ζωγραφίζουμε στον πίνακα δύο στήλες (μία με P και μία με x ) και ζητάμε από τα παιδιά να βάλουν με blu tack τα φαγητά στη σωστή στήλη. Πιθανός διάλογος:

- Αre pears good for you / healthy?
- Yes.
- Are chips good for you / healthy?
- No, etc. 

Βήμα 6 Στη συνέχεια, ζητάμε από τα παιδιά να πάρουν τους ρόλους των ηρώων και εμείς του αφηγητή. Επιλέγουμε διαφορετικά παιδιά για το κάθε κομμάτι της ιστορίας, έτσι ώστε ως το τέλος να έχουν πάρει όλα τα παιδιά ένα ρόλο. Τα παιδιά «ζωντανεύουν» τα σημεία που γνωρίζονται οι ήρωες την πρώτη ημέρα, που καλημερίζονται τη δεύτερη ημέρα, που δίνουν τα φαγητά στην κάμπια και την τελευταία σκηνή όπου λένε τι μπορούν να κάνουν και εμείς αφηγούμαστε τα υπόλοιπα. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να δίνουν όλα τα φαγητά στην κάμπια χρησιμοποιώντας την επαναλαμβανόμενη φράση της ιστορίας: "Here are five tomatoes / six cherries”, etc.) Στο τέλος τραγουδάμε και χορεύουμε όλοι μαζί το χορό της πεταλούδας (Flitter, flutter butterfly A_B10_M02στίχοι).

Βήμα 7 Στο επόμενο μάθημα, λέμε πάλι την ιστορία με τη βοήθεια των παιδιών. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να λένε όλο και περισσότερα λόγια κάθε φορά που λέμε την ιστορία. Στη συνέχεια, ρωτάμε τα παιδιά τι γνωρίζουν για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας. Εκμαιεύουμε απαντήσεις και περιγράφουμε τον κύκλο ζωής της πεταλούδας με απλά λόγια στα Αγγλικά δείχνοντας τις εικόνες των σταδίων (A_B10_C07). Δείγμα παραγωγής λόγου:

First, it’s an egg. (δείχνουμε το αυγό)
Then, it’s a small caterpillar.
(δείχνουμε την κάμπια)
It eats a lot of food. (
κάνουμε ότι τρώμε πολύ)
And, then, it gets into a cocoon. (
δείχνουμε το κουκούλι)
It sleeps and sleeps and sleeps. (
τυλίγουμε τα χέρια γύρω από το σώμα μας και κάνουμε ότι κοιμόμαστε)
And … then… it’s a beautiful butterfly. 
(κάνουμε με τα χέρια μας την κίνηση της πεταλούδας). 

Αν έχουμε τη δυνατότητα, δείχνουμε το βίντεο Caterpillar to Butterfly real footage (http://www.youtube.com/watch?v=rS1A34hfHPM)

Βήμα 8 Συνεχίζουμε με παντομίμα. Λέμε στα παιδιά ότι είναι οι κάμπιες που θα μεταμορφωθούν σε πεταλούδες. Δίνουμε τις οδηγίες και κάνουν τις κινήσεις:


Be an egg. (τα παιδιά σκύβουν και πιάνουν τους αστραγάλους τους για να κάνουν το σχήμα του αυγού)
Wiggle like a caterpillar (κινούνται σαν την κάμπια)
Go to sleep, little caterpillar (προσποιούνται ότι μπαίνουν σε ένα κουκούλι και κοιμούνται)
Wake up, beautiful butterfly (προσποιούνται ότι ξυπνούν, πετάγονται μέσα από το κοκούλι)
Fly, butterfly (προσποιούνται ότι πετούν) 

Βήμα 9  Μπορούμε να φτιάξουμε με τα παιδιά τον κύκλο της ζωής της πεταλούδας πάνω σ’ ένα χάρτινο πιάτο ως εξής: χωρίζουν το πιάτο στα τέσσερα και φτιάχνουν το αυγό με ένα κόκκο ρυζιού, την κάμπια με ένα μακαρονάκι κοφτό, το κουκούλι με ένα κοχυλάκι και την πεταλούδα με ένα φιογκάκι. Χρωματίζουν με μαρκαδόρους. Στο τέλος τα παιδιά δείχνουν το πιατάκι τους και λένε: “This is an egg. This is a caterpillar. This is a cocoon. This is a beautiful butterfly”. Ή κάνουμε ερωτήσεις στα παιδιά: “What colour is the butterfly? And the cocoon?”, etc.

.

EΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ

Εκπαιδευτικό υλικό

(Πατήστε πάνω στα ονόματα των αρχείων για να κατεβάσετε το υλικό)

Κείμενο ιστορίας

NELLY, THE SMALL CATERPILLAR

[Εικόνα 1]
It’s a sunny morning. Crick, the cricket, Annie, the ant, and Speedy, the spider, are under a big tree in the forest. Suddenly, a small caterpillar comes up to them.
“Hi, what’s your name?” asks Annie, the ant.
“I’m Nelly, the caterpillar”, answers the caterpillar.
“I’m Crick, the cricket”, says Crick.
“I’m Speedy, the spider”, says Speedy.

[Εικόνα 2]
The caterpillar is sad.
“Why are you sad?” asks Annie.
“I’m very small and ugly”, says Nellie.
“Don’t be sad. We’re your friends”, says Speedy.
The caterpillar isn’t sad now. She eats through a green leaf, says goodbye to her new friends and goes home to sleep.

[Εικόνα 3]
The next day, Nelly, the caterpillar meets her new friends again. They’re having a picnic under the tree.
“Good morning, everyone”, says Nelly. “How are you today?”
“I’m fine, thank you”, says Annie.
“I’m very well, thank you”, says Crick.
“I’m just fine”, says Speedy. “How are you?”
“I’m hungry, very hungry”, answers Nelly.
“Here’s a pear” says Annie, the ant, and gives it to the caterpillar.
“Here are two strawberries”, says Crick, the cricket, and gives them to the caterpillar.
“Here are three cakes”, says Speedy, the Spider, and gives them to the caterpillar.

[Εικόνα 4]
“Thank you, my friends”, says the caterpillar and eats through one pear, two strawberries, three cakes, four carrots, five small tomatoes. She takes a deep breath and goes on to eat through six cherries, seven pink sweets, eight chips, nine chocolate cookies and ten green beans. She isn’t hungry now. She says goodbye to her friends and goes home to sleep.

[Εικόνα 5]
The next morning, Crick, Annie and Speedy are under the tree. They’re waiting for their new friend.
“Where’s Nelly?” asks Annie.
“I don’t know”, says Crick shrugging his shoulders.
They’re sad.

[Εικόνα 6]
Suddenly, a beautiful butterfly flies up to them.
“Good morning”, says the butterfly.
“Good morning”, say the three friends.
“Who are you?” asks Speedy.
“I’m Nelly, your friend”, says the butterfly.
“Nelly, you’re so beautiful”, says Annie.
“And so big!”, says Speedy.
“Look! I can fly!”, says the butterfly. “Can you fly?”
“No, but I can jump”, says Crick, the cricket.
“I can run fast”, says Annie, the ant, happily.
“And I can climb”, says Speedy, the spider.
The four friends are very happy. They sing all together.
Flitter flutter butterfly
Flying in the big blue sky
Flutter high and flutter low
Flutter fast and flutter slow
Flitter flutter butterfly
Flying in the big blue sky
Flutter high and flutter low
Flutter fast and flutter slow

FLITTER FLUTTER BUTTERFLY

Flying in the big blue sky
Flutter high and flutter low
Flutter fast and flutter slow
Flitter flutter butterfly
Flying in the big blue sky
Flutter high and flutter low
Flutter fast and flutter slow

 

Leave a Reply