Γνωρίζω την Εθνική Λυρική Σκηνή

2η Διδακτική ώρα                               

1η Δραστηριότητα (25 λεπτά)

Αφού μάθαμε κάποια πράγματα για αυτό το είδος ήρθε η ώρα να παίξουμε. Οι μαθήτριες και οι μαθητές μπορούνε να μπούνε στη ιστοσελίδα της Λυρικής Σκηνής και να επισκεφτούν το παιχνίδι για να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή Ζωγράφισε μία Αφίσα για την Παράσταση και να φτιάξουν τη δική τους αφίσα για μία παράσταση όπερας. Αρχικά μπορούν να διαβάσουν τα στάδια που θα χρειαστούν, στη συνέχεια να δουν κάποια παραδείγματα και τέλος να φτιάξουν τη δικής αφίσα. Όταν τελειώσουν θα πρέπει να την αποθηκεύσουν σε μορφή PDF  και να την ανεβάσουν στο φάκελο «’Όπερα» της Κυψέλης στο e-me ή ως συνημμένο μήνυμα στο τμήμα της η-τάξη.

2η Δραστηριότητα (20 λεπτά)

Μπορούμε να συνεχίσουμε να παίζουμε από το παιχνίδι της Λυρικής Σκηνής και να χρησιμοποιήσουμε την εφαρμογή Ντύσε τους Πρωταγωνιστές.  Εκεί μπορείς να διαλέξεις μία από τις 3 όπερες και στη συνέχεια θα εμφανιστούν 2 προσωπάκια. Διαλέγεις το αγόρι ή το κορίτσι για να το ντύσεις με τα διάφορα μέρη του κοστουμιού. Όταν τελειώσεις σώζεις τη δημιουργία σου σε μορφή PDF και την στέλνεις είτε στο e-me είτε στην η-τάξη ως μήνυμα.

 

 

 

 

 

Τι είναι η όπερα;

1η Διδακτική ώρα

Τι είναι η Όπερα

Όπερα, λέξη που στα ιταλικά σημαίνει έργο, είναι ένα είδος σκηνικής τέχνης όπου ένα θεατρικό κείμενο αποδίδεται από τους καλλιτέχνες τραγουδιστά, με συνοδεία ορχήστρας.

Μπορεί να υπάρχουν πεζοί διάλογοι ή μέρη απαγγελίας με μουσική συνοδεία. Η όπερα αντλεί την ξεχωριστή της γοητεία από την ένωση μουσικής και λόγου στο πλαίσιο ενός σκηνικού θεάματος.

 

Μικρή ιστορία της όπερας

Η όπερα υπάρχει εδώ και περισσότερα από τετρακόσια χρόνια. Όλα τα είδη των τεχνών ενσωματώνονται ή μπορούν να συμπεριληφθούν στην όπερα. Μουσική, δράμα, χορός, εικαστικές και τόσες άλλες τέχνες αποτελούν μέρος μιας παράστασης. Οι όπερες αντλούν τα θέματά τους από διάφορες πηγές: μυθολογία, ιστορία, παραμύθια, θρύλους, λογοτεχνικά έργα κ.ά. Αρκεί η ιστορία να εμπνεύσει το συνθέτη. Δεν υπάρχει πολιτισμός που να μην έχει όμορφες ιστορίες για το καλό και το κακό, την αγάπη και το μίσος, τη ζωή και το θάνατο. Η μουσική έρχεται να περιγράψει, να ερμηνεύσει να ορίσει όλες αυτές τις ανθρώπινες καταστάσεις. Ο συνδυασμός της μουσικής και του λόγου είναι αυτός που προκαλεί στην όπερα, και γενικά σε όλα τα είδη του μουσικού θεάτρου, τόσο ισχυρά συναισθήματα.

1η Δραστηριότητα (25 λεπτά)

Οι μαθητές και οι μαθήτριες θα πρέπει να επισκεφτούν την ιστοσελίδα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και χρησιμοποιήσουν από τη Γνώση την εφαρμογή Η Όπερα από το Α ως το Ω. Μέσω αυτής θα γνωρίσουν τι είναι η όπερα ως είδος, από τι αποτελείται και ποιοι επαγγελματίες του θεάτρου και της μουσικής χρειάζονται για να γίνει μία παράσταση όπερας. Με την περιήγησή τους μπορούν να ακούσουν ηχητικά κομμάτια, να δουν φωτογραφίες και να διαβάσουν για το είδος αυτό.

Στη συνέχεια θα πρέπει να λύσεις το σταυρόλεξο με τις έννοιες που έχεις μάθει από την εφαρμογή.

2η  Δραστηριότητα (20 λεπτά)

Στη συνέχεια και στην ίδια σελίδα από τη Γνώση θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή Ποιος είναι ποιος; Ποιος κάνει τι; Για να γνωρίσουν τα επαγγέλματα του θεάτρου και της μουσικής που χρειάζονται για να γίνει μία παράσταση Όπερας

Στη συνέχεια παίξε το παιχνίδι «Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος;» και κέρδισε