ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ για ΔΙΗΓΗΜΑ ΤΟΥ ΣΑΜΑΡΑΚΗ στα πλαίσια και της διαδικασίας αξιολόγησης

Την Τρίτη 16 Απριλίου 2024 οι μαθητές οι οποίοι φοιτούν στο τμήμα Α1 θα λάβουν μέρος στο μάθημα της Λογοτεχνίας διάρκειας 1 διδακτικής ώρας. Θα διδαχθεί το κείμενο , ΤΟ ΔΙΗΓΗΜΑ:Μια Νύχτα… . Στόχοι του μαθήματος αποτελούν 1) .Να μυηθούν οι μαθητές σε μια εμπειρία, εν προκειμένω να επεξεργαστούν την έννοια της Μοναξιάς 2) να μελετήσουν τον ήρωα, 3)να τον συγκρίνουν με άλλους ήρωες του Σαμαράκη,4) να βρουν συνδέσεις με τη δική τους ζωή,5)να διερευνήσουν τη φύση των ανθρώπων που είναι μόνοι. 6)Να εκτιμήσουν τη στάση ζωής που υπονοείται για αυτούς(πρότυπα-ενδεχόμενες  συμβουλές) 7)Να κατανοήσουν την κοινωνική και ψυχολογική διάσταση της λογοτεχνίας.8)Συναισθηματικοί στόχοι : ενίσχυση της συναισθηματικής νοημοσύνης και την ανάπτυξη της ενσυναίσθησης.

Η προσέγγισή μας ΘΑ είναι αυτή που χαρακτηρίζεται από τις κάτωθι διδακτικές τεχνικές :

1.Τεχνική των ερωταποκρίσεων

2.Κατευθυνόμενος διάλογος

3.Χρήση δημιουργικής γραφής/ (διάλογος/δραματοποίηση μέσω δημιουργικής γραφής)

4.ιδεοθύελλα (πάρε τη λέξη μου και δώσε τη σκέψη σου)

Η μέθοδος που θα ακολουθηθεί είναι…

Διερευνητική- κειμενοκεντρική - θεατροκεντρική

Η αξιολόγηση των μαθητών μου θα είναι περιγραφική

***

AΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ

ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ για 40 λεπτά/ 1 διδακτική ώρα

Eντάσσεται στο project «ANAΓΝΩΣΗ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ» work in progress

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ του Περιεχομένου και της Μεθοδολογίας της Διδασκαλίας μου

Πορεία διδασκαλίας

Προετοιμασία εκτός σχολείου

-Να έχετε μαζί σας στο μάθημα ένα στιχάκι / γνωμικό / ποίημα που αναφέρεται στη μοναξιά.

Εναλλακτικά:

Αναλογιστείτε σιωπηλά-Εχετε νιώσει ποτέ μόνοι; Πότε;

Αφόρμηση για ενεργοποίηση στην τάξη (5-6 λεπτά)

-Να συμπληρώσετε την πρόταση που να ξεκινάει «Η μοναξιά…..»

(στον πίνακα του σχολείου η καθηγήτρια γράφει τις απαντήσεις)

Εναλλακτικά:

-Στο power point φωτογραφία με μοναχικό άνθρωπο. Τι μπορεί να σκέφτεται; Mια ατάκα που θα έλεγε το πρόσωπο της φωτογραφίας. Eπίσης μπορεί να παρουσιαστεί και πίνακας του Xόπερ.

Κυρίως θέματα

Ανάγνωση διηγήματος από την καθηγήτρια.(9-10 λεπτά )

Εν τω μεταξύ στα παιδιά δίδονται φωτοτυπίες με το διήγημα

Κατά την ανάγνωση δίνεται η οδηγία στα παιδιά να παρακολουθούν τις κινήσεις και τις σκέψεις του ήρωα . Να υπογραμμίσουν αν κάτι θελήσουν να θίξουν(λέξεις/φράσεις… έννοιες)

Μετά την ανάγνωση

Κατευθυνόμενες ερωτήσεις- με αφορμή το κείμενο(8-10 λεπτά) /ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ

ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ -με ανοιχτή συζήτηση /παρέμβαση-Διάλογος

1.Λοιπόν….ποιο το θέμα του ήρωα εδώ. Διαφέρει από τους υπόλοιπους ήρωες ή τους μοιάζει;

2.Χρόνος, τόπος διηγήματος, ενότητα

3.Σχεσή τίτλου με περιεχόμενο/ Να δώσετε τον δικό σας τίτλο

4.Υπάρχει ανατροπή;

5.Σχολιασμός της σχέσης κοινωνίας- λογοτεχνίας. Τι εντοπίζουμε εδώ και γενικότερα στα διηγήματα του εν λόγω συγγραφέα;

Φύλλο εργασίας (10 - 13λεπτά)/Δημιουργική γραφή

Πιθανά θέματα

Φανταστικός Διάλογος με χιονάνθρωπο (σε δυάδες )

Να γράψετε ένα ποίημα που να ξεκινάει με ως εξής: «Ποτέ άλλοτε οι στέγες των σπιτιών ….. »(ατομικά)

******

Κλείσιμο 1-2 λεπτά

Δίδεται εργασία για το σπίτι

Nα δώσετε ένα άλλο, δικό σας τέλος στο διήγημα

Οι ήρωες του Σαμαράκη τι κοινό παρουσιάζουν;

Επέκταση

Ερωτηματολόγιο για Σαμαράκη

Η Ανθρωπιά στον Σαμαράκη

Από τους επιμέρους διαλόγους στο φύλλο εργασίας να γραφεί ομαδοσυνεργαστικά ένας εκτενέστερος και τα παιδιά να τον αποδώσουν θεατρικά «επί σκηνής».

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Η διδασκαλία εντάσσεται στο πλαίσιο του ΠΣ της τάξης και περιέχει στοιχεία από τα νέα ΠΣ.

Leave a Reply