Παρασκευή 10 Ιανουαρίου
Γλώσσα
- Τη Δευτέρα θα γράψουμε διαγώνισμα στην ενότητα 6. Τα γραμματικά φαινόμενα στα οποία θα εξεταστούμε είναι:
- Ευθύς και Πλάγιος Λόγος. Πρέπει να μπορούμε να μετατρέπουμε τον ευθύ λόγο σε πλάγιο και το αντίστροφο. Πληροφορίες θα βρούμε στο βιβλίο της Γραμματικής ή εδώ: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2009/Grammatiki_E-ST-Dimotikou_html-apli/index_D16e.html
- Εξάσκηση: https://wordwall.net/resource/84791456
- 2ο παιχνίδι: https://wordwall.net/resource/84792595
- Προσωπικές αντωνυμίες. Πρέπει να μπορούμε να τις βρούμε και να τις ξεχωρίζουμε από τα οριστικά άρθρα. Πληροφορίες θα βρούμε στο βιβλίο της Γραμματικής ή εδώ: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2009/Grammatiki_E-ST-Dimotikou_html-apli/index_C8a.html
- Εξάσκηση: https://wordwall.net/resource/84792279
- Χρονικές, αιτιολογικές, τελικές και αποτελεσματικές προτάσεις. Πρέπει να μπορούμε να τις βρίσκουμε και να τις αναγνωρίζουμε. Πληροφορίες θα βρούμε στο βιβλίο της Γραμματικής και εδώ μπορούμε να βρούμε τους συνδέσμους με τους οποίους εισάγονται (ξεκινούν) οι χρονικές, οι αιτιολογικές και οι αποτελεσματικές προτάσεις: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2009/Grammatiki_E-ST-Dimotikou_html-apli/index_C14a2.html Οι τελικές εισάγονται με το "για να" και το "να", όταν στη θέση του μπορούμε να βάλουμε το "για να", όπως θα δούμε εδώ: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2009/Grammatiki_E-ST-Dimotikou_html-apli/index_D16d10.html
- Εξάσκηση: https://wordwall.net/resource/84795218
- Το λεξιλόγιο της ενότητας: επικοινωνία, επιστολή, αλληλογραφία, εσωτερικό, εξωτερικό, φιλάργυρος, φιλαναγνώστης, πρόσκληση, εκδήλωση - εκδηλώσεις, ημερίδα, διοργανώνω, συνεργασία, υποστήριξη
- Ευθύς και Πλάγιος Λόγος. Πρέπει να μπορούμε να μετατρέπουμε τον ευθύ λόγο σε πλάγιο και το αντίστροφο. Πληροφορίες θα βρούμε στο βιβλίο της Γραμματικής ή εδώ: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2009/Grammatiki_E-ST-Dimotikou_html-apli/index_D16e.html
Μαθηματικά
Σήμερα είδαμε πώς μπορούμε να μετατρέψουμε δύο ετερώνυμα κλάσματα σε ομώνυμα, για να τα συγκρίνουμε. Είπαμε ότι πρώτα βρίσκουμε το Ε.Κ.Π. των παρονομαστών. Μπορούμε να δούμε πώς γίνεται αυτό στο παρακάτω βίντεο:
Στη συνέχεια διαιρούμε το ΕΚΠ με τους δύο παρονομαστές. Τέλος, πολλαπλασιάζουμε τον αριθμητή και τον παρονομαστή των κλασμάτων μας με τους αριθμούς που προέκυψαν από τις διαιρέσεις.
Ασκήσεις
- Τετράδιο Μαθηματικών - Άσκηση: Συγκρίνουμε τα κλάσματα:
2/5 7/15
3/8 10/12
7/12 10/16
5/9 3/5 - Τετράδιο Εργασιών: ασκήσεις 2, 3, 4, 6 και πρόβλημα 1 (σελίδες 47-48)
Θρησκευτικά
Ανάγνωση: Οι ψευδοπροφήτες, Η απάτη της αστρολογίας (Βιβλίο μαθητή, σελίδες 17-18)


