Δευτέρα 27 Ιανουαρίου
Γλώσσα
Γράψαμε διαγώνισμα και δεν προχωρήσαμε παρακάτω.
Μαθηματικά
- Τετράδιο Εργασιών: ασκήσεις 2, 3 και 4 στη σελίδα 51.
Στην άσκηση 2 βλέπουμε ότι σε έναν πολλαπλασιασμό κλασμάτων μπορούμε να απλοποιήσουμε οποιονδήποτε από τους όρους του αριθμητή με οποιονδήποτε από τους όρους του παρονομαστή. Για σκεφτείτε αυτό που μόλις διαβάσατε! Αν το καταλάβετε είναι απλό και μπορεί να σας βοηθήσει να κάνετε γρήγορα και σωστά πολλαπλασιασμούς.
Παράδειγμα:

Όμως, το 3 του αριθμητή μπορεί να απλοποιηθεί με το 9 του παρονομαστή (διαιρούνται και τα δύο με το 3)
Άρα,
![Rendered by QuickLaTeX.com \frac{4 x 3 [:3]}{9 [:3] x 5}=\frac{4 x 1}{3 x 5} = \frac{4}{15}](https://quicklatex.com/cache3/db/ql_194531024397c750c9f0ace4acd2b4db_l3.png)
Στην άσκηση 3 πρέπει να κάνουμε τις πράξεις (με τον νου ή στο τετράδιο) και να βρούμε αν ο αριθμός που προκύπτει είναι ίσος, μεγαλύτερος ή μικρότερος από το 1. Τον μεικτό αριθμό τον μετατρέπουμε σε κλάσμα.
Στην άσκηση 4 κάνουμε την πράξη (το 1ο βήμα και σε αυτήν είναι να μετατρέψουμε τον μεικτό αριθμό σε κλάσμα) και στη συνέχεια βρίσκουμε το σημείο που αντιστοιχεί στο κλάσμα που θα βρούμε.


