Ελληνικά

Δευτέρα 10 Μαρτίου

Την Πέμπτη θα συμμετάσχουμε στον ετήσιο διαγωνισμό Φυσικής "Αριστοτέλης" της Ελληνικής Εταιρείας Φυσικής. Στον διαγωνισμό ο βαθμός δε μετρά καθόλου στα μαθήματα και είναι μία ευκαιρία να δοκιμαστούμε σε όσα έχουμε μάθει φέτος στη Φυσική. Είναι, δηλαδή, μια ωραία ευκαιρία να ελέγξουμε πώς μπορούμε να εξηγήσουμε όσα συμβαίνουν γύρω μας σύμφωνα με τις αρχές και τους νόμους της Φυσικής. Καλό θα είναι να συμμετέχουμε όλοι!

Για να είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι τις επόμενες 3 ημέρες θα κάνουμε Φυσική. Το πρόγραμμα για αύριο διαμορφώνεται ως εξής:

Τρίτη
Φυσική
Φυσική
Μαθηματικά
Ιστορία
Γυμναστική
Πληροφορική

Παρακάτω θα βρείτε τα σημερινά μαθήματα, καθώς και όσα γράψαμε στη Φυσική (παρατηρήσεις και συμπεράσματα). Όποιο παιδί θέλει μπορεί να φτιάξει το κλειστό κύκλωμα που είδαμε στην τάξη.

Γλώσσα

  • Τετράδιο Εργασιών: άσκηση 4 στη σελίδα 10 και άσκηση 8 στη σελίδα 13.

Μαθηματικά

  • Βιβλίο μαθητή: πρόβλημα 4 στη σελίδα 68. Επειδή σίγουρα δεν έχουμε μπάλες, για να κάνουμε το πείραμα, μπορούμε να κάνουμε τα εξής:
    α) να απαντήσουμε μόνο την ερώτηση 1,
    β) αντί για μπάλα να γυρίσουμε 30 φορές τον τροχό της τύχης και να καταγράψουμε τις παρατηρήσεις μας. Τροχό τύχης μπορούμε να βρούμε εδώ: https://spinthewheel.app/Q4HQy9hgc7
    γ) Αν κάνουμε το (β) και μόνο τότε, μπορούμε να απαντήσουμε τις ερωτήσεις 2 και 3.

Φυσική

  • Κεφάλαιο: Ένα κλειστό κύκλωμα.
  • Τα παιδιά που δεν είχαν το βιβλίο θα πρέπει να συμπληρώσουν τα εξής:
    • Στη σελίδα 104: τα στοιχεία από τα οποία αποτελείται το κλειστό κύκλωμα: μπαταρία, καλώδια, λυχνιολαβή, λαμπάκι, αλλά και να συνδέσουμε στην εικόνα την μπαταρία με τη λυχνιολαβή με τρόπο που να ανάψει το λαμπάκι.
    • Στη σελίδα 106 την παρατήρηση: Όταν συνδέω τη λυχνιολαβή στην μπαταρία, το λαμπάκι ανάβει.
    • Στη σελίδα 107 το συμπέρασμα: Η χρήση της λυχνιολαβής κάνει τη σύνδεση των λαμπτήρων ευκολότερη και ασφαλέστερη. Στην ίδια σελίδα μπορούμε να περιγράψουμε με δικά μας λόγια σε τι διαφέρουν οι τρεις εικόνες και ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του κάθε τρόπου σχεδίασης ενός κυκλώματος. Τέλος στο τέλος της σελίδας θα πρέπει από την 3η εικόνα να σχεδιάσουμε τα σύμβολα για το λαμπάκι, τα καλώδια και την μπαταρία.

Αφήστε μια απάντηση