Μαθηματικά – 4η ενότητα – Επανάληψη
Στην ενότητα αυτή μάθαμε τα εξής:
α) πώς να "διαβάζουμε" και να φτιάχνουμε ραβδογράμματα
- Παιχνίδι εξάσκησης: Διαβάζουμε διαγράμματα: https://wordwall.net/resource/88319026
β) πώς να υπολογίζουμε τον μέσο όρο
- Παιχνίδι εξάσκησης: Υπολογίζουμε τον μέσο όρο: https://wordwall.net/resource/88316979
γ) πώς να υπολογίζουμε τις πιθανότητες που έχει να συμβεί κάτι
- Παιχνίδι πιθανοτήτων: https://wordwall.net/resource/88307545
Και τα τρία μπορούν να μας βοηθήσουν να προβλέψουμε το μέλλον ή να καταλάβουμε πώς συμπεριφέρονται ή θα συμπεριφερθούν μεγάλες ομάδες ανθρώπων (μία τάξη, ένα σχολείο, ολόκληρη η κοινωνία).
Ας δούμε τις ασκήσεις από το φύλλο εργασίας:
1η. Πρέπει να υπολογίσουμε την πιθανότητα να τραβήξουμε κίτρινη, κόκκινη ή μπλε μπάλα. Όλες οι μπάλες είναι 10 και από αυτές οι κίτρινες είναι 4. Άρα, η πιθανότητα να τραβήξουμε κίτρινη είναι 4 στις 10 ή με κλάσμα: ![]()
2η. Και η δύο είναι εύκολη. Πρέπει να μετρήσουμε πού θέλουν να πάνε τα παιδιά και να καταγράψουμε τις πληροφορίες που θα συλλέξουμε στο ραβδόγραμμα και στο διάγραμμα.
3η. Καταρχήν, πρέπει να συμπληρώσουμε τους πίνακες συχνοτήτων με το πόσες φορές εμφανίζεται κάθε απάντηση. Προσέξτε εδώ ότι στους πίνακες συμπεριλαμβάνονται δύο τιμές (0-1 κτλ.).

Στον πίνακα μπορείτε να δείτε τις τιμές 0 ή 1. Σύμφωνα με τις απαντήσεις συμπληρώνουμε τον πίνακα συχνοτήτων.

Στη συνέχεια πρέπει να υπολογίσουμε τον Μέσο Όρο των ωρών που γυμνάζονται οι ενήλικες κάθε εβδομάδα. Για να το κάνουμε αυτό προσθέτουμε όλες τις τιμές και τις διαιρούμε δια το πλήθος τους. Δηλαδή:
ώρες


