Τρίτη 10 Ιουνίου
Αύριο στην εκδρομή φέρνουμε ό,τι θα χρειαστούμε: τραπεζομάντηλα ή σεντόνια, για να στρώσουμε, μπάλες και άλλα παιχνίδια. Επειδή οι ώρες θα είναι πολλές, μπορούμε να φέρουμε και ένα βιβλίο, για να διαβάσουμε, καθώς και τα κείμενά μας για το kamishibai για τους ευεργέτες (μήπως προλάβουμε να κάνουμε κάποια πρόβα).
Γλώσσα - Μαθηματικά - Ιστορία
Στη Γλώσσα κάναμε επανάληψη στην Ενεργητική και την Παθητική σύνταξη και τις Ονοματικές και τις Ρηματικές φράσεις.
Στα Μαθηματικά είδαμε πώς μπορούμε να υπολογίσουμε το εμβαδό ενός σχήματος. Είδαμε ότι ο τύπος που χρησιμοποιούμε είναι:
Ε = β x υ

που στα τετράγωνα γίνεται
Ε = α x α (αφού η βάση και το ύψος είναι ίσα)

ενώ στα τρίγωνα γίνεται
Ε = (β x υ) : 2
επειδή κάθε τρίγωνο είναι μισό παραλληλόγραμμο.

Άρα, στα τρίγωνα χρειάζεται να σχεδιάσουμε το ύψος από μία κορυφή στην απέναντι πλευρά (που είναι η βάση).
Για το σπίτι έχουμε τις ασκήσεις 1 και 2 στη σελίδα 65.
Στην Ιστορία έχουμε να διαβάσουμε το κεφάλαιο 36.


Το μάθημα είναι σημαντικό. Με αυτό ολοκληρώνεται η ιστορία της μεγάλης Βυζαντινής αυτοκρατορίας με την κατάκτηση της πρωτεύουσάς της, της πόλης που ίδρυσε ο Μέγας Κωνσταντίνος και για 1.000 χρόνια (ίσως, και για 2.000 χρόνια) ήταν και είναι η ομορφότερη πόλη που υπήρξε ποτέ. Αν διαβάσετε το κείμενο, θα μάθετε πώς γίνονταν εκείνη την εποχή οι πολιορκίες των πόλεων και γιατί όλες οι μεγάλες πόλεις είχαν γύρω τείχη, θα δείτε με ποιο τέχνασμα ο Μωάμεθ κατάφερε να περάσει τα πλοία του στον Κεράτιο κόλπο, καθώς και πώς τελικά οι Τούρκοι παρά τον ηρωικό αγώνα του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου Παλαιολόγου κατάφεραν να κυριεύσουν (να κάνουν δική τους την Πόλη.


