Ελληνικά

Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου

Γλώσσα

  1. Ανάγνωση: την "Πρόσκληση" στη σελίδα 85 του βιβλίου
  2. Ορθογραφία: την 1η παράγραφο
  3. Άσκηση 4 στη σελίδα 86

Φυσική

  1. Παρακάτω μπορούμε να δούμε τη διατροφική πυραμίδα και την πυραμίδα δραστηριοτήτων, όπως τις συμπληρώσαμε στο σχολείο. Όσοι έχουμε τις εικόνες, θα πρέπει να τις κολλήσουμε στο βιβλίο μας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Γεωγραφία

Την επόμενη Τετάρτη θα γράψουμε διαγώνισμα στη Γεωγραφία. Μπορούμε να βρούμε τις ερωτήσεις εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/Smx5dq22QW7q6rS

Και να παίξουμε το παιχνίδι επανάληψης που παίξαμε στην τάξη εδώ (έχω αλλάξει κάποιες ερωτήσεις): https://wordwall.net/resource/83624940

Μαθηματικά

Δεν κάναμε, οπότε έχουμε τα ίδια.

Τρίτη 10 Δεκεμβρίου

Ιστορία

Γράψαμε διαγώνισμα, οπότε δεν έχουμε τίποτα για την επόμενη φορά.

Γλώσσα

  1. Ανάγνωση: "Ακτύπη...τα γενέθλια" (Βιβλίο μαθητή, σελίδες 82-83)
  2. Ορθογραφία: την 4η παράγραφο: "Σε λίγο...που είχε ζητήσει!"
  3. Φύλλο εργασίας με ασκήσεις κατανόησης και λεξιλογίου: μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/3rZam7tGjL8AJ6Y

Μαθηματικά

  1. Τετράδιο Εργασιών: προβλήματα 2, 3 και 4 στη σελίδα 44.

Γεωγραφία

Είχαμε πει ότι αύριο θα γράψουμε διαγώνισμα. Όμως, επειδή δεν έχουμε προετοιμαστεί επαρκώς κι επειδή σήμερα γράψαμε Ιστορία, είπαμε σήμερα στην τάξη ότι αύριο θα κάνουμε επανάληψη στην ενότητα που τελειώσαμε και θα γράψουμε το διαγώνισμα την επόμενη Δευτέρα ή την Τετάρτη. Μπορούμε να προετοιμάσουμε τις ερωτήσεις που θα βρούμε στο παρακάτω αρχείο: https://files.e-me.edu.gr/s/Smx5dq22QW7q6rS Τις ερωτήσεις 6 και 9 πρέπει να τις κάνουμε γραπτώς στο τετράδιο 3 θεμάτων και στο Τετράδιο Εργασιών ("λεπτό" βιβλίο). 

Αν δε θυμόμαστε πώς μπορούμε να υπολογίσουμε την πραγματική απόσταση μεταξύ δύο περιοχών, όταν γνωρίζουμε την απόσταση μεταξύ τους στον χάρτη, μπορούμε να δούμε το παρακάτω βίντεο:

Παιχνίδια επανάληψης:

  1. Επιλέγουμε τις σωστές απαντήσεις: https://wordwall.net/resource/83589467
  2. Υπολογίζουμε την πραγματική απόσταση μεταξύ δύο περιοχών, όταν γνωρίζουμε την κλίμακα: https://wordwall.net/resource/83590459

Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου

Γλώσσα

  1. Ανάγνωση: "Οι φίλοι τραγουδάνε" (Βιβλίο μαθητή, σελίδα 81).
  2. Ορθογραφία: τις 3 πρώτες στροφές του ποιήματος
  3. Διόρθωση ορθογραφίας: Βρίσκουμε τις λέξεις που έχουμε κάνει λάθος στις προηγούμενες ορθογραφίες και τις γράφουμε σωστά από 3 φορές την καθεμία. Αυτό δεν το είπαμε στο σχολείο, αλλά είναι κάτι που πρέπει να κάνουμε κάθε φορά που παίρνουμε την Ορθογραφία μας διορθωμένη.

Μαθηματικά

  1. Τετράδιο Εργασιών: άσκηση 1 και πρόβλημα στη σελίδα 43.

Φυσική

  1. Βιβλίο μαθητή (πράσινο βιβλίο): Διαβάζουμε τα κεφάλαια "Ισορροπημένη διατροφή", "Πρόσθετα τροφίμων" και "Υγιεινές... συνήθειες" στη σελίδα 39 του Βιβλίου μαθητή.

Ιστορία - Διαγώνισμα

Αύριο γράφουμε διαγώνισμα στην Ιστορία (στη 2η ενότητα). Οι ερωτήσεις που πρέπει να προετοιμάσουμε είναι οι παρακάτω:

Ερωτήσεις

Κεφάλαιο 5. Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας

  1. Ποιοι εχθρικοί λαοί απειλούσαν την αυτοκρατορία τον 3ο μ.Χ. αιώνα; 
  2. Πώς προσπάθησε να λύσει τα προβλήματα που αντιμετώπιζε η αυτοκρατορία ο Διοκλητιανός; 
  3. Ποιος από τους τετράρχες έγινε μονοκράτορας;
  4. Πότε υπογράφτηκε, ανάμεσα σε ποιους και τι προέβλεπε το Διάταγμα του Μεδιολάνου;

Κεφάλαιο 6. Μια νέα πρωτεύουσα, η Κωνσταντινούπολη

  1. Γιατί ο Κωνσταντίνος αποφάσισε να μεταφέρει την πρωτεύουσα από τη Ρώμη; 
  2. Πώς ονομάστηκε η νέα πρωτεύουσα; Ποια ήταν τα πλεονεκτήματά της;

Κεφάλαιο 7. Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης

  1. Πότε θεμελιώθηκε και πότε εγκαινιάστηκε η Κωνσταντινούπολη;
  2. Με ποια έργα στολίστηκε και οχυρώθηκε η Κωνσταντινούπολη;

Κεφάλαιο 8. Ο χριστιανισμός γίνεται επίσημη θρησκεία

  1. Ποια ήταν η στάση του Ιουλιανού απέναντι στην παλαιά θρησκεία και τον χριστιανισμό;
  2. Ποια ήταν η στάση του Θεοδόσιου απέναντι στην παλαιά θρησκεία και τον χριστιανισμό;

Κεφάλαιο 9. Η Αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική

  1. Με ποιο μέτρο προσπάθησε ο Θεοδόσιος να διασφαλίσει τη σωστή διοίκηση της αυτοκρατορίας μετά τον θάνατό του; Ποιοι τον διαδέχτηκαν;
  2. Περιγράφουμε συνοπτικά την τύχη του ανατολικού και του δυτικού τμήματος της αυτοκρατορίας:
    α. Ποιος ορίστηκε αυτοκράτορας κάθε τμήματος;
    β. Πώς προσπάθησε να προστατευθεί το ανατολικό ρωμαϊκό κράτος;
    γ. Ποιους εχθρούς αντιμετώπισε το δυτικό ρωμαϊκό κράτος; Πότε καταλύθηκε και από ποιους;

Χριστουγεννιάτικες κατασκευές

Τρισδιάστατες χιονονιφάδες

Παρακάτω μπορούμε να βρούμε ένα βιντεάκι με οδηγίες για τις χιονονιφάδες που φτιάξαμε σήμερα:

Ζωγραφίζουμε ξωτικά

Στις παρακάτω δύο εικόνες μπορούμε να δούμε πώς μπορούμε να ζωγραφίσουμε ξωτικά ακολουθώντας μία σειρά από βήματα:

Παρασκευή 6 Δεκέμβριου

Μαθηματικά

Ολοκληρώσαμε το κεφάλαιο για τους μεικτούς αριθμούς και τα κλάσματα που είναι μεγαλύτερα του 1.

  • Παιχνίδια και ασκήσεις εξάσκησης στα κλάσματα που είναι μεγαλύτερα της μονάδας (παίζουμε και λύνουμε τις ασκήσεις, για να γίνουμε πιο δυνατοί):
      • Παιχνίδι με τυφλοπόντικες: https://wordwall.net/resource/83387775
      • Παρακάτω σας έχω μερικά κλάσματα που όλα είναι μεγαλύτερα του 1. Τα μετατρέπουμε σε μεικτούς αριθμούς ή ακέραιους:

    \frac{21}{8}=
    \frac{30}{4}=
    \frac{14}{8}=
    \frac{9}{7}=
    \frac{12}{5}=

      • Και τους παρακάτω μεικτούς αριθμούς τους μετατρέπουμε σε κλάσματα:

    1\frac{3}{8}= --> Εδώ έχουμε 1 τούρτα και \frac{3}{8}. Για να μετατρέψουμε τον μεικτό αριθμό σε κλάσμα, θα πρέπει να σκεφτούμε ότι η 1 τούρτα είναι \frac{8}{8}. Άρα, έχουμε:
    \frac{8}{8}+\frac{3}{8}=\frac{11}{8}
    2\frac{3}{4}=
    1\frac{1}{9}=
    5\frac{5}{7}=
    4\frac{2}{5}=

 

Θρησκευτικά

Στα Θρησκευτικά διαβάσαμε ένα κείμενο προφήτη Ωσηέ και ένα του προφήτη Ησαΐα για τον λαό του Ισραήλ και το πώς ο Θεός τον διάλεξε απ' όταν ακόμη ήταν στην Αίγυπτο. Συζητήσαμε την ιστορία της Εξόδου από την Αίγυπτο του λαού του Ισραήλ με αρχηγό τον Μωυσή. Είπαμε ότι στο όρος Σινά ο Μωυσής πήρε από τον Θεό τις Δέκα Εντολές και ότι εκεί υπάρχει το αρχαιότερο χριστιανικό μοναστήρι, το οποίο είναι αφιερωμένο στην Αγία Αικατερίνη. Ένα βίντεο για το σπουδαίο αυτό μοναστήρι του χριστιανισμού -με εικόνες και από την Αγία Κορυφή, όπου ο Μωυσής πήρε τις Εντολές- μπορούμε να δούμε εδώ:

Δείτε το, θα σας φανεί ενδιαφέρον!

Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου

Γλώσσα

  1. Φύλλο εργασίας για τις προσωπικές αντωνυμίες: μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/y2a9oaDjbtFM2bs

Φυσική

  1. Τετράδιο εργασιών: ασκήσεις 1, 2 και 3 στη σελίδα 54. Εκτός από τις ασκήσεις, διαβάζουμε καλά το συμπέρασμα που γράψαμε στην τάξη και κάνουμε τις ασκήσεις στις σελίδες 52 και 53.

Ιστορία

  1. Κάναμε επανάληψη για διαγώνισμα. Μπορούμε να βρούμε τις ερωτήσεις εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/EeM7TsDpbf8AdrL Προετοιμαζόμαστε καλά για το διαγώνισμα. 

Κοινωνική Αγωγή

  1. Είδαμε τι είναι η ιθαγένεια. Για την επόμενη φορά πρέπει να διαβάσουμε (να κάνουμε μία ανάγνωση, για να ξέρουμε τι λέει) τα κείμενα στη σελίδα 13.

Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου

Γλώσσα

  1. Ανάγνωση: "Ιστορίες με φίλους"
  2. Ορθογραφία: την τελευταία παράγραφο του κειμένου
  3. Τετράδιο Γλωσσικών Ασκήσεων: Χρονική αντικατάσταση: έτρεξε, έβλεπαν, απορούσαν, σήκωνε, είδε, στεκόταν, φύσηξε

Μαθηματικά

  1. Τετράδιο Εργασιών: ασκήσεις 1, 2 και 3 στη σελίδα 41.
    Στην άσκηση 2 θα πρέπει να θυμηθούμε πώς μετατρέπουμε ένα κλάσμα με μεγαλύτερο αριθμητή σε μεικτό αριθμό.  Τα 9/8 γίνονται:

    \frac{9}{8} = \frac{8}{8} + \frac{1}{8} = 1 \frac{1}{8}
  2. Στη συνέχεια τοποθετούμε τα 9/8 στην αριθμογραμμή.
    Στην άσκηση 3 θα πρέπει να βρούμε το κλάσμα που αντιστοιχεί στην πίτσα που έχουμε φάει. Tip: Η πίτσα, όπως βλέπουμε, είναι μοιρασμένη σε 4 κομμάτια. 😉

Φυσική 

  1. Κάνουμε (αν χρειάζεται, με τη βοήθεια των γονέων μας) τις ασκήσεις στις σελίδες 52 και 53. Στη σελίδα 52 είχαμε για σήμερα να υπολογίσουμε την ενέργεια σε KJ που χρειαζόμαστε καθημερινά. Στη σελίδα 53 το σημερινό πρόγραμμα διατροφής μας και να υπολογίσουμε, επίσης, τα KJ που λαμβάνουμε σύμφωνα με αυτό. Οι γονείς μας θα μας βοηθήσουν να κάνουμε τους υπολογισμούς της μάζας σε γραμμάρια των τροφών που καταναλώνουμε και τα KJ που αντιστοιχούν σε αυτά. Για να διευκολυνθούμε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τροφές μόνο από τον πίνακα στη σελίδα 52 -σε άλλη περίπτωση θα πρέπει να ψάξουμε στο ίντερνετ με τον τρόπο που φαίνεται παρακάτω:

Γεωγραφία

Δεν προλάβαμε να κάνουμε, αλλά την επόμενη εβδομάδα θα γράψουμε διαγώνισμα στην 1η ενότητα. Οι ερωτήσεις είναι οι εξής:
1. Τι είναι ο χάρτης;
2. Χωρίζουμε τους χάρτες σε δύο μεγάλες κατηγορίες. Ποιες είναι αυτές; Ποια είδη
περιλαμβάνει κάθε κατηγορία;
3. Τι δείχνει ο τίτλος και τι το υπόμνημα του χάρτη;
4. Τι είναι η κλίμακα του χάρτη;
5. Πώς μπορούμε χρησιμοποιώντας την κλίμακα να υπολογίσουμε την πραγματική
απόσταση μεταξύ δύο περιοχών, αν γνωρίζουμε την απόσταση μεταξύ τους στον χάρτη;
6. Η απόσταση μεταξύ δύο περιοχών σε έναν χάρτη είναι 5 εκ. Αν η κλίμακα είναι
1:1.000.000, ποια είναι η πραγματική απόσταση μεταξύ τους;
7. Πώς μπορούμε να προσανατολιστούμε;
8. Τι είναι η πυξίδα;
9. Απαντάμε γραπτώς στις ερωτήσεις της σελίδας 10 του Τετ .Εργασιών.

Τρίτη 3 Δεκεμβρίου

Γλώσσα

Σήμερα γράψαμε επιστολές σε φίλους μας που ζουν στο εξωτερικό. Είδαμε πώς γράφουμε μία επιστολή: πού γράφουμε την ημερομηνία, πώς απευθυνόμαστε στον παραλήπτη της επιστολής, πού γράφουμε το μήνυμά μας και πώς "κλείνουμε" την επιστολή.

Μαθηματικά - Ιστορία

Την 3η και 4η ώρα δύο εκπρόσωποι του Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος & Κλιματικής Aλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) μας μίλησαν για την άγρια πανίδα της Βόρειας Πίνδου (την αρκούδα, τον λύκο, τα αγριόγιδα και άλλα ζώα), τους κινδύνους που αντιμετωπίζει και τους τρόπους με τους οποίους τα μέλη του ΟΦΥΠΕΚΑ προσπαθούν να προστατέψουν τα είδη που απειλούνται ή κινδυνεύουν. Μάθαμε τι πρέπει να κάνουμε (και τι δεν πρέπει να κάνουμε κι εμείς), για να μην εκθέτουμε σε κίνδυνο τα ζώα που προστατεύονται ή είναι υπό εξαφάνιση.

Δεν προχωρήσαμε παρακάτω στην Ιστορία και τα Μαθηματικά, οπότε έχουμε τα ίδια μαθήματα για την επόμενη φορά.

 

Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου

Γλώσσα

  • Ανάγνωση: Το κείμενο "Φίλοι από άλλες χώρες" (Βιβλίο μαθητή, σελίδα 72)
  • Ορθογραφία: την 1η παράγραφο του κειμένου
  • Φύλλο εργασίας: μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/3bzwERKNXaLtASw
  • τετράδιο Εργασιών Γλώσσας: Κλίνουμε το ρήμα "γίνομαι" σε Ενεστώτα, Παρατατικό, Αόριστο.

Μαθηματικά

  • Εξασκούμαστε στα κλάσματα: https://wordwall.net/resource/83093535
  • Εξασκούμαστε στα κλάσματα (2): https://www.mathplayground.com/puzzle_pics_fractions.html (μεταφέρουμε την εικόνα πάνω στην αριθυμογραμμή που αντιστοιχεί στο κλάσμα)
  • Εξασκούμαστε στα κλάσματα (3): https://www.mathplayground.com/beach_surprise.html (χωρίζουμε την αριθμογραμμή και τοποθετούμε το κλάσμα σε αυτήν)

Φυσική

  • Τετράδιο Εργασιών: Κάναμε την αντιστοίχηση στη σελίδα 51. Στη σελίδα 52 πρέπει να περιγράψουμε το πρόγραμμά μας για μία ημέρα, επιλέγοντας από τις δραστηριότητες στη σελίδα 51.

Παρασκευή 29 Νοεμβρίου

Μαθηματικά

  • Τετράδιο Εργασιών: ασκήσεις 1, 2, 3 στη σελίδα 39
    Η άσκηση 1 είναι εύκολη. Αν θέλουμε να προβληματιστούμε λίγο παραπάνω, μπορούμε να σκεφτούμε στη 2η εικόνα πώς μπορούμε να γράψουμε διαφορετικά τα 2/6.
    Στην άσκηση 2 ο Νίκος έχει άδικο. Για να τον διορθώσουμε, θα πρέπει να σκεφτούμε τι μέρος της συνολικής σημαίας καταλαμβάνει το κόκκινο χρώμα.
    Στην άσκηση 3, στο ερώτημα α θα πρέπει να χωρίσουμε το συνολικό σχήμα σε 4 ίσα μέρη και να χρωματίσουμε τα 3. Στο β θα πρέπει να κυκλώσουμε τα 2/5 (δε βοηθώ περισσότερο). Στο γ θα πρέπει να σκεφτούμε το εξής: αν οι 3 βόλοι είναι το 1/4 όλων των βόλων που έχουμε, πόσοι είναι όλοι οι βόλοι; Θέλει λίγη σκέψη αλλά είμαι σίγουρος ότι θα το βρείτε! Το ερώτημα δ μοιάζει με το γ. Θα πρέπει να σκεφτώ ότι τα 2/3 είναι χρωματισμένα και ότι εγώ ψάχνω τα 3/3.

Θρησκευτικά

  • Ερώτηση: Τι γνωρίζετε για τη ζωή του Ιωάννη του Πρόδρομου;