Ελληνικά

Πέμπτη 3 Οκτωβρίου

Γλώσσα

  1. Βιβλίο μαθητή: ασκήσεις 2 και 3 στις σελίδες 25-26 του βιβλίου.
  2. Φύλλο εργασίας: μπορούμε να το βρούμε εδώ.

Τόσο το φύλλο εργασίας όσο και οι ασκήσεις είναι επαναληπτικές σε όσα είπαμε για τις εγκλίσεις του ρήματος. Μπορούμε να παίξουμε και τα παιχνίδια που παίξαμε στην τάξη:
*

*** Παίζουμε τα παιχνίδια μία φορά ή δύο -όχι περισσότερες!- και μόνο αφού κάνουμε τις υπόλοιπες ασκήσεις. Τα χρησιμοποιούμε για να μάθουμε να βρίσκουμε την έγκλιση ενός ρήματος.   

 

Φυσική

  1. Τετράδιο Εργασιών: ασκήσεις 1 και 2 στη σελίδα 27. Φυσικά διαβάζουμε καλά και το συμπέρασμα.

 

Ιστορία

Δεν προχωρήσαμε παρακάτω, γιατί συζητήσαμε για το σημερινό μάθημα (για τη Ρώμη, ως υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου). Την επόμενη φορά τα παιδιά που δεν έφεραν σήμερα τις ασκήσεις θα πρέπει να τις φέρουν.

  • Προαιρετικά: παίζουμε -μία ή δύο φορές- το παιχνίδι της Ιστορίας και μαθαίνουμε τις πληροφορίες που βρήκαμε σε αυτό: https://wordwall.net/resource/79144046

 

Κοινωνική Αγωγή

Δεν προλάβαμε να κάνουμε, οπότε για την επόμενη φορά δεν έχουμε να διαβάσουμε κάτι.

Τετάρτη 2 Οκτωβρίου

Γλώσσα

  1. Τετράδιο Εργασιών Γλώσσας: 1. Κάνουμε χρονική αντικατάσταση τα ρήματα "θεωρούμαι", "δημιουργούμαι". 2. Κλίνουμε το ρήμα "δημιουργούμαι" στην Οριστική Ενεστώτα, Παρατατικού και Αορίστου. Οι συγκεκριμένες ασκήσεις θα μας βοηθήσουν να δούμε πώς κλίνονται στους 3 χρόνους ρήματα β' συζυγίας (σε -ούμαι στην Παθητική Φωνή).

 

Μαθηματικά

  1. Τετράδιο Εργασιών: ασκήσεις 1 - 6, πρόβλημα 1 στις σελίδες 15-16.

 

Φυσική

Δεν προχωρήσαμε παρακάτω, οπότε δεν έχουμε κάτι για την επόμενη φορά.

 

Γεωγραφία

  1. Φύλλο εργασίας: μπορούμε να το βρούμε εδώ.
  2. Ερώτηση
    α. Τι είναι ο τίτλος και τι το υπόμνημα του χάρτη. Μαθαίνουμε να τα βρίσκουμε σε έναν χάρτη.

Τρίτη 1 Οκτωβρίου

Γλώσσα

  1. Ανάγνωση: "Η παλιά γειτονιά"
  2. Ορθογραφία: την πρώτη παράγραφο μέχρι και την πρόταση "Οι περισσότεροι δρόμοι είναι χωματόδρομοι"
  3. Φύλλο εργασίας με ερώτηση κατανόησης (για το τετράδιο Γλώσσας) και ερωτήσεις λεξιλογίου. Μπορούμε να το βρούμε εδώ.

 

Μαθηματικά

  1. Τετράδιο εργασιών: Ασκήσεις 1 - 4 στη σελίδα 13 και Πρόβλημα 1 στη σελίδα 14. Οι ασκήσεις είναι εύκολες. Για το πρόβλημα θα μας βοηθήσουν (αν δεν καταλαβαίνουμε τι ζητάει) οι ορισμοί των λέξεων "άρτιοι" και "περιττοί" αριθμοί από τον κανόνα που έχουμε να γράψουμε στο τετράδιο.
  2. Τετράδιο Μαθηματικών: γράφουμε 7 φορές τον κανόνα για τους άρτιους και τους περιττούς αριθμούς από τη σελίδα 14 του βιβλίου. Είναι σημαντικό να ξέρουμε τι είναι (και ποιοι είναι) οι άρτιοι και οι περιττοί αριθμοί.
  3. Παιχνίδι: Χτυπάμε τους τυφλοπόντικες με τους άρτιους αριθμούς: https://wordwall.net/resource/79029742
  4. Παιχνίδι: Χτυπάμε τους τυφλοπόντικες με τους περιττούς αριθμούς: https://wordwall.net/resource/79030048

 

Ιστορία

Κεφάλαιο: Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία, μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου

Φύλλο εργασίας: μπορούμε να το βρούμε εδώ. Τις ερωτήσεις 1, 2, 3 και 5 τις κάνουμε γραπτά στο τετράδιο 3 θεμάτων (στο θέμα της Ιστορίας). Την ερώτηση 4 την προετοιμάζουμε προφορικά για την επόμενη φορά.

30 Σεπτεμβρίου 2024

Γλώσσα

Γράψαμε διαγώνισμα, οπότε δεν έχουμε κάτι. Μπορούμε να διαβάσουμε την αρχή ενός ωραίου βιβλίου -όσοι είχαμε διαβάσει τις πρώτες δύο σελίδες εδώ θα βρούμε και τις επόμενες τρεις: https://app.box.com/s/k7q6y0pq4lr9sycfblsgcnb4cbo5vf1o

 

Μαθηματικά

  • Τετράδιο Εργασιών: πρόβλημα 2 και Διερεύνηση-Επέκταση στη σελίδα 12. Και τα δύο δεν είναι εύκολα. Θα πρέπει να σκεφτούμε δημιουργικά για να τα λύσουμε.
    Στο πρόβλημα 2 θα μας βοηθήσει να σχεδιάσουμε τα τραπέζια και να τοποθετήσουμε τα παιδιά ένα-ένα μέχρι να γεμίσουν.
    Στο άλλο πρόβλημα θα πρέπει να σκεφτούμε ότι κάθε αυτοκίνητο έχει 4 ρόδες και κάθε ποδήλατο 2. Θα πρέπει λοιπόν να κάνουμε δοκιμές (αρκετές δοκιμές) μέχρι να βρούμε πόσα αυτοκίνητα και ποδήλατα έχουν συνολικά 62 ρόδες -χωρίς να ξεχνάμε ότι όλα μαζί είναι 24.

 

Φυσική

Διαβάζουμε το συμπέρασμα που γράψαμε στην τάξη και λύνουμε την εργασία 3 στο βιβλίο.

Διαγώνισμα στην 1η ενότητα της Γλώσσας – Προετοιμαζόμαστε παίζοντας

Αύριο θα γράψουμε το διαγώνισμα στη Γλώσσα. Όσα παιδιά δεν το έκαναν μπορούν να προετοιμαστούν παίζοντας τα παρακάτω παιχνίδια:

  1. Εξάσκηση στους χρόνους του ρήματος: https://wordwall.net/resource/78692025
  2. Εξάσκηση στους προσδιορισμούς του χρόνου: https://wordwall.net/resource/78692106 - Θυμηθείτε και όσα έχουμε πει στην τάξη: οι προσδιορισμοί του χρόνου απαντούν στην ερώτηση "πότε;" Αν απαντούν με μία λέξη που δεν κλίνεται είναι "χρονικά επιρρήματα" (νωρίς, αργά, σήμερα, αύριο κτλ.). Αν έχουν μπροστά κάποια πρόθεση (μικρή άκλιτη λέξη: με, σε, για, ως, προς, κατά, από κτλ.) είναι "εμπρόθετοι προσδιορισμοί του χρόνου" (σε λίγο, στις 4 μ.μ., ως το πρωί κτλ.). Αν παίρνουν μπροστά άρθρο (αιτιατική ή γενική) τότε είναι "ουσιαστικά που δηλώνουν χρόνο" (το πρωί, το μεσημέρι, του χρόνου κτλ.). Αν είναι ολόκληρες προτάσεις (με χρονικό σύνδεσμο στην αρχή: όταν, μόλις, αφού, μέχρι να, όποτε κτλ.), τότε είναι "χρονικές προτάσεις".
  3. Εξάσκηση στο λεξιλόγιο της ενότητας: Βρείτε τις λέξεις του 1ου κεφαλαίου: https://wordwall.net/resource/78692239 (βάλτε φαντασία!)
    Βρείτε τις λέξεις του 2ου κεφαλαίου: https://wordwall.net/resource/78692276
    Βρείτε τη σημασία των λέξεων του 3ου κεφαλαίου: https://wordwall.net/resource/78692396

Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου

Γλώσσα

  1. Τη Δευτέρα θα γράψουμε διαγώνισμα στην 1η ενότητα της Γλώσσας. Οδηγίες για το διαγώνισμα μπορούμε να βρούμε εδώ. Το διαγώνισμα θα είναι αντίστοιχης δυσκολίας με το σημερινό φύλλο εργασίας.
  2. Φύλλο εργασίας: μπορούμε να το βρούμε εδώ.
  3. Παιχνίδια επανάληψης: 
    α. Μαθαίνουμε τους χρόνους
    β. Χρονικοί προσδιορισμοί
    γ. Παιχνίδι λεξιλογίου: Βρες τη λέξη (Ο φίλος μας το δάσος)
    δ. Παιχνίδι λεξιλογίου: Ο φίλος μας η θάλασσα
    ε. Παιχνίδι λεξιλογίου: Ο φίλος μας ο άνεμος

Το λεξιλόγιο της ενότητας είναι: θροΐζει, νιφάδες, διαμαντόσκονη, εφήμερος, αυγή, δειλινό, αφύσικος, οικολογικός, καταστροφή, διαρροή, δεξαμενόπλοιο, πετρελαιοκηλίδα, διάσπαρτος, πλωτός, πλωτό φράγμα, φτερωτή, ξεπροβάλλω, ευλάβεια, αυθόρμητος, προξενιό, ανεμόδαρτος.

Ιστορία

  1. Διαβάζουμε το κεφάλαιο "Οι Έλληνες 'κατακτούν' τους Ρωμαίους με τον πολιτισμό τους". Στο συγκεκριμένο κεφάλαιο φαίνεται πώς οι Ρωμαίοι θαύμασαν τον πολιτισμό των Ελλήνων και επηρεάστηκαν από αυτόν. Όπως είπαμε και στην τάξη, εκείνη την εποχή η ελληνική γλώσσα μιλιόταν σε όλες τις χώρες του τότε γνωστού κόσμου -όπως είναι στην εποχή μας η αγγλική.

Ερωτήσεις

  1. Ποια στοιχεία του ελληνικού πολιτισμού θαύμασαν οι Ρωμαίοι;
  2. Ποια στοιχεία του ελληνικού πολιτισμού ενσωμάτωσαν στον δικό τους πολιτισμό και την καθημερινότητά τους;

 

Φυσική

Ξεκινήσαμε το κεφάλαιο για τη Μάζα, αλλά δεν το ολοκληρώσαμε.

Έρευνα της WWF: Χάνονται τα άγρια ζώα του πλανήτη μας;

Ένα βιντεάκι της WWF για τα άγρια ζώα (την άγρια πανίδα) που εξαφανίζονται τα τελευταία χρόνια.

Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου

Γλώσσα

  1. Τετράδιο Εργασιών: άσκηση 1 στη σελίδα 8, άσκηση 3 στη σελίδα 10 και άσκηση 4 στη σελίδα 11.
    * Η άσκηση 3 είναι λίγο πιο δύσκολη. Πρέπει να φτιάξουμε το χρονοδιάγραμμα της ερευνητικής αποστολής, σύμφωνα με το κείμενο στη σελίδα 9. Αν διαβάσουμε προσεκτικά το κείμενο, τότε θα δούμε ότι οι δράσεις της ερευνητικής ομάδας του WWF ξεκινούν από το βράδυ της Πέμπτης 29/11/2001. Από εκεί ξεκινάμε το χρονοδιάγραμμά μας που ουσιαστικά αποτελεί μία περίληψη των γεγονότων που παρουσιάζονται στο κείμενο. Προσέχουμε όλα τα ρήματα που θα χρησιμοποιήσουμε να είναι σε Ενεστώτα.
    * Για την άσκηση 4 χρησιμοποιούμε το λεξικό.

 

Μαθηματικά

  1. Τετράδιο Μαθηματικών: έχουμε για το σπίτι τις πράξεις:
    1367 : 7
    1265 : 11
    18 + 0,8 + 3,2 + 16,4 --> Κάνουμε την πράξη κάθετα. Προσέχουμε πώς θα τοποθετήσουμε τους αριθμούς: θα πρέπει οι μονάδες να είναι κάτω από τις μονάδες.
    100 - 63,18 --> Προσέχουμε ό,τι και στην προηγούμενη: οι μονάδες θα πρέπει να τοποθετηθούν κάτω από τις μονάδες.
    32,6 + 326 + 91 + 0,8
    1244 - 19,72
    Τις υπόλοιπες τις κάνουμε με τον νου (οριζόντια):
    6,7 + 1 =
    6,7 + 0,1 =
    6,7 + 0,01 =
    6,7 + 0,001 =3,5 - 1 =
    3,5 - 0,1 =
    3,5 - 0,01 =
    3,5 - 0,001 =2 Χ 50 =
    4 Χ 25 =
    8 Χ 125 =
    3 Χ 100 =
    16 Χ 10000 =
    58 Χ 10000 =

Κοινωνική Αγωγή
Ερώτηση
* Τι είναι η οικογένεια; Από ποιους αποτελείται;

Ιστορία

Ποιος έχει διαβάσει καλά το μάθημα που έχουμε για αύριο; Παιχνίδι Ιστορίας: https://wordwall.net/resource/78651604

Τις ερωτήσεις της Ιστορίας μπορούμε να τις βρούμε εδώ.

Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου

Σήμερα γιορτάσαμε την Πανελλήνια Ημέρα Αθλητισμού. Ήρθαν στο σχολείο οι ολυμπιονίκες Στέφανος Ντούσκος (στην κωπηλασία) και Έλενα Παπασταματοπούλου (στο τάε κβον ντο) και μας μίλησαν για τα αθλήματά τους και τις επιτυχίες τους. Επίσης, μία ομάδα τζούντο μας έκανε επίδειξη κινήσεων του αγωνίσματος.

Στα μαθήματα δεν προχωρήσαμε παρακάτω, οπότε έχουμε ό,τι είχαμε από χθες -μπορούμε να τα βρούμε κάνοντας κλικ εδώ.

Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου

Γλώσσα

  1. Ανάγνωση: "Ο φίλος μας ο άνεμος" (Βιβλίο μαθητή, σελίδα 16)
  2. Ορθογραφία: την πρώτη παράγραφο του κειμένου
  3. Βιβλίο μαθητή: άσκηση 4 στις σελίδες 18-19: μεταφέρουμε σε όλους τους χρόνους τα ρήματα των 4 τελευταίων παραγράφων.
  4. Φύλλο εργασίας με ασκήσεις κατανόησης και λεξιλογίου. Μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/dSTS9G7zPHKJWDm

Μαθηματικά

  1. Στο τετράδιο των Μαθηματικών κάνουμε τις πράξεις: 3.674 + 698, 10.023 - 297, 368 x 67, 78.624 : 8

Φυσική

Δεν προχωρήσαμε, γιατί είδαμε τα πειράματα που έχουν κάνει τα παιδιά στο σπίτι.