Τρίτη 8 Απριλίου
Την Πέμπτη αντί για Γλώσσα θα κάνουμε Μαθηματικά. Οπότε οι ασκήσεις που έχουμε στα Μαθηματικά είναι για την Πέμπτη. Αύριο δεν έχουμε σχολείο, γιατί συμμετέχω στην απεργία της ΔΟΕ (Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας). Την Πέμπτη θα γράψουμε και το διαγώνισμα στη Φυσική (στον Ηλεκτρισμό).
Γλώσσα
Γράψαμε διαγώνισμα, δεν προχωρήσαμε παρακάτω και δεν έχουμε τίποτα για την επόμενη φορά.
Μαθηματικά
- Τετράδιο Εργασιών: ασκήσεις 1-4 και προβλήματα 1-3 στις σελίδες 19-20.
- Βοήθεια για τις ασκήσεις και τα προβλήματα θα βρούμε εδώ.
Ιστορία
- Κεφάλαιο 27: Η καθημερινή ζωή στην ύπαιθρο στα χρόνια των Ισαύρων και των Μακεδόνων
- Φύλλο εργασίας: https://files.e-me.edu.gr/s/RcpBirsJSPD2JTL
Δευτέρα 7 Απριλίου
Σήμερα συμμετείχαμε στον διαγωνισμό Γλώσσας "Κλείταρχος και Βερενίκη". Είμαι σίγουρος ότι και σε αυτόν τον διαγωνισμό θα έχουμε πάει καλά και με αυτόν τον τρόπο θα πιστοποιήσουμε τη γενικότερη προσπάθεια και δουλειά που όλα τα παιδιά έχουν κάνει. Μπράβο σε όλους! Παρακάτω θα βρείτε τα μαθήματα που έχουμε για αύριο.
Γλώσσα
- Φύλλο επανάληψης στην 11η ενότητα: https://files.e-me.edu.gr/s/jNfMgEekfQYceqy
Για την επανάληψη προτείνω να αφιερώσετε χρόνο στα εξής:
α) στο να θυμηθείτε πώς κλίνονται τα επίθετα σε -ων -ούσα -ον
β) να διαβάσετε τις λέξεις που έχουμε για το Λεξιλόγιο και την Ορθογραφία. - Παιχνίδι επανάληψης στην ενότητα 11: https://view.genially.com/67f3b784da254c6ee3d91031/interactive-content-10-se-ola
Μαθηματικά
Δεν προχωρήσαμε παρακάτω, οπότε δεν έχουμε τίποτα.
Παρασκευή 4 Απριλίου
Τη Δευτέρα γίνεται ο διαγωνισμός Γλώσσας "Κλείταρχος και Βερενίκη". Είναι διαγωνισμός Γλώσσας που διοργανώνεται από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης της Αθήνας. Δηλώσαμε συμμετοχή, αλλά δεν πρόλαβα να δώσω στα παιδιά σήμερα την Υπεύθυνη Δήλωση για τους γονείς. Όσα παιδιά θέλουν, μπορούν να συμμετέχουν τη Δευτέρα. Πληροφορίες για τον διαγωνισμό θα βρείτε εδώ. Η συμμετοχή, αφού δεν έδωσα υπεύθυνη δήλωση είναι εντελώς προαιρετική. Την υπεύθυνη δήλωση μπορείτε να τη βρείτε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/TaRgJe3JAyPfree
Μαθηματικά
- Κάναμε επανάληψη στις πράξεις με δεκαδικούς αριθμούς. Έχουμε για το σπίτι τις διαιρέσεις: 7,5 : 3,2 // 8,54 : 1,6 // 32,8: 4
Όσες διαιρέσεις έχουν δεκαδικό πηλίκο τις συνεχίζουμε μέχρι τα χιλιοστά.
Φυσική
- Φύλλο επανάληψης στην ενότητα του Ηλεκτρισμού. Εδώ μπορούμε να το βρούμε μαζί με τις απαντήσεις: https://files.e-me.edu.gr/s/dgAKsQaWQSEEDLG
Θρησκευτικά
Δεν προλάβαμε να κάνουμε, οπότε δεν προχωρήσαμε παρακάτω.
Πέμπτη 3 Απριλίου
Αύριο θα λάβουμε μέρος στον διαγωνισμό Μαθηματικών της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας. Συμμετέχουμε μόνο για να ελέγξουμε τις δυνάμεις μας σε έναν διαγωνισμό που γίνεται πανελλαδικά, την ίδια ώρα σε όλα τα σχολεία που συμμετέχουν. Δεν κάνουμε καμία ιδιαίτερη προετοιμασία γι' αυτόν, εκτός από όσα ξέρουμε για όλα. Φυσικά ό,τι γράψουμε δεν επηρεάζει τον βαθμό του τριμήνου και γι' αυτό θα γράψουμε χωρίς κανένα άγχος, όπως γράψαμε στη Φυσική που πήγαμε όλοι εξαιρετικά! Τα παιδιά που έλειπαν μπορούν να βρουν την Υπεύθυνη Δήλωση εδώ: https://hms.gr/wp-content/uploads/2025/03/DHLOSH_GONIKHS_SYNENAISHS_4-4-2025.pdf να την εκτυπώσουν ή να φτιάξουν μία ίδια χειρόγραφη.
Γλώσσα
- Τετράδιο Εργασιών: ασκήσεις 2-8 στις σελίδες 16-23, εκτός από το δεύτερο μέρος της άσκησης 8 (την περιγραφή της δικής μας γιαγιάς).
- Ανάγνωση: το κείμενο για το σκάκι στη σελίδα 19.
- Ορθογραφία: τις πρώτες δύο παραγράφους του κειμένου (στην τάξη κυκλώσαμε μόνο την πρώτη παράγραφο, θα έχουμε και τη δεύτερη).
Φυσική
- Εργασίες: 1, 2 και 3 στη σελίδα 125.
Ιστορία
1 Φύλλο εργασίας: https://files.e-me.edu.gr/s/B3rq6DqQLW8TqiC
Επειδή το θέμα του σημερινού κεφαλαίου είναι η εκπαίδευση και η ανάπτυξη των γραμμάτων την εποχή της μακεδονικής δυναστείας, δε χρειάζεται να κάνουμε περισσότερο από μία ανάγνωση το κείμενο από το βιβλίο. Μπορούμε, όμως, να ψάξουμε πληροφορίες για την εκπαίδευση εκείνης της εποχής, τη Σχολή της Μαγναύρας, τον Λέοντα τον Μαθηματικό (το μεγαλύτερο πνεύμα εκείνης της εποχής) και γενικότερη εκείνη την εποχή που χαρακτηρίστηκε "χρυσή εποχή" του Βυζαντίου.
Κοινωνική Αγωγή
Εργασία: Χωρίζουμε μία Α4 στη μέση με μία γραμμή (οριζόντια, κάθετη ή διαγώνια -ό,τι εμείς θέλουμε). Ζωγραφίζουμε από τη μία μεριά ένα δάσος όμορφο, γεμάτο φυτά και ζώα και από την άλλη το ίδιο δάσος καμμένο. Βάζουμε όλο το ταλέντο μας στη ζωγραφική.
Μικρά Shorts – Επεισόδιο 6 – Ήρωες της Επανάστασης του Εικοσιένα
Αν δεν το ακούσατε, ακούστε το τώρα. Θα μάθετε, πολλά, χρήσιμα πράγματα για τους ήρωες της Επανάστασης.
Τετάρτη 2 Απριλίου
Γλώσσα
- Βιβλίο μαθητή: άσκηση 5 στη σελίδα 87
- Τετράδιο Γλώσσας: Κλίνουμε το επίθετο "απών - απούσα - απόν" στα 3 γένη.
- Παιχνίδι επανάληψης: εδώ μπορούμε να βρούμε το παιχνίδι που παίξαμε στην τάξη: https://view.genially.com/67ec5707e35bd3bf79666cc1/interactive-content-april-2nd Τα παιδιά που έλειπαν καλό θα είναι να το παίξουν και να κάνουν τις ασκήσεις.
Μαθηματικά
- Φύλλο εργασίας: μπορούμε να το βρούμε εδώ: https://files.e-me.edu.gr/s/ZiH5zwHXywPZyBC Διαβάζουμε τη βοήθεια και κάνουμε τις ασκήσεις.
Φυσική
- Κεφάλαιο: Σύνδεση σε σειρά και παράλληλη σύνδεση
- Παρακάτω μπορούμε να δούμε τα δύο συμπεράσματα που συμπληρώσαμε για τη σύνδεση σε σειρά και την παράλληλη σύνδεση:
-- Στη σύνδεση σε σειρά η ροή του ρεύματος διακόπτεται, όταν αποσυνδέουμε το ένα λαμπάκι.
-- Στην παράλληλη σύνδεση το ρεύμα ρέει και στους δύο κλάδους του κυκλώματος. Όταν αποσυνδέω το ένα λαμπάκι, η ροή του ρεύματος διακόπτεται μόνο στον κλάδο αυτό. - Εργασίες: 1 και 2 στη σελίδα 122.
Γεωγραφία
- Κεφάλαιο: Οι ποταμοί της Ελλάδας
- Μαθαίνουμε τα μέρη των ποταμών και τους μεγαλύτερους ποταμούς της Ελλάδας, που αναφέρονται στη σελίδα 67.
Τρίτη 1 Απριλίου
Γλώσσα
- Ανάγνωση: "Πνευματικά παιχνίδια" (Βιβλίο μαθητήλ,λ σελ. 82-83)
- Διόρθωση Ορθογραφίας: βρίσκουμε τα λάθη που κάναμε στην Ορθογραφία και τα διορθώνουμε
- Άσκηση 2 στη σελίδα 84 του βιβλίου: γράφουμε περίληψη του κειμένου. Η περίληψη θα πρέπει να είναι σύντομη (αλλιώς δεν είναι περίληψη) 🙂 Σε αυτήν μπορούμε να αξιοποιήσουμε λέξεις από το κείμενο, καθώς και τους πλαγιότιτλους που βάλαμε. Για να γράψουμε την περίληψη:
α) Διαβάζουμε τους πλαγιότιτλους, για να θυμηθούμε τι λέει το κείμενο
β) Ξεκινάμε να γράψουμε ολοκληρωμένες προτάσεις στις οποίες θα περιγράφουμε όσα διαβάσαμε
γ) Διορθώνουμε στο τέλος όσα έχουμε γράψει
Μαθηματικά
- Τετράδιο εργασιών: Ασκήσεις 2 και 4 στη σελίδα 15. Τις κάνουμε καλά και με προσοχή.
Ιστορία
- Κεφάλαιο 25. Το Βυζάντιο φτάνει στο απόγειο της ακμής του
- Φύλλο εργασίας: https://files.e-me.edu.gr/s/jLg6BbLq9ZznNaa
- Για τη μακεδονική δυναστεία θα πρέπει να μάθουμε τα εξής: α. Πώς αντιμετώπισαν τους εξωτερικούς εχθρούς και τους γειτονικούς λαούς, β. Την πολιτική τους για την εσωτερική οργάνωση του βυζαντινού κράτους, γ. Τι έλεγε ο νόμος του "Αλληλέγγυου".
Δευτέρα 31 Μαρτίου
Γλώσσα
- Τετράδιο Εργασιών: άσκηση 4 στη σελ. 18 (συμπληρώνουμε τις συνοπτικές προστακτικές - προσέχουμε την ορθογραφία των ρημάτων)
- Βιβλίο μαθητή: ασκήσεις 4 και 5 στις σελίδες 80-81. Είναι ασκήσεις ορθογραφίας. Τις κάνουμε με πολλή προσοχή και χωρίς λάθη!
- Φύλλο εργασίας: https://files.e-me.edu.gr/s/AnkxLMn9d97A6sA
- Ανάγνωση: το κείμενο από το φύλλο εργασίας
- Ορθογραφία: την τελευταία παράγραφο από το κείμενο στο φύλλο εργασίας
Μαθηματικά
- Τετράδιο Εργασιών: ασκήσεις 3 και 4 στη σελίδα 17.
- Έξτρα εργασίες: εξασκούμαστε στις πράξεις με δεκαδικούς. Αν δυσκολευόμαστε στις πράξεις, βρίσκουμε βοήθεια εδώ.
-- Αν δυσκολευόμαστε, βλέπουμε τις οδηγίες παραπάνω και κάνουμε στο τετράδιο τις πράξεις:
1,23 + 9,79 =
23 - 12, 8 =
14 + 14,29 =
72, 44 - 18,56 =
3,59 x 8,2 =
74 x 7,9 =
72,6 : 12 =
846: 2,4 =
35,8 : 2,5 =Αυτές είναι ενδεικτικές πράξεις που μπορούμε να κάνουμε, για να δοκιμαστούμε, να δούμε τι ξέρουμε και πόσο καλά.
Πράξεις με δεκαδικούς αριθμούς
Στις εικόνες παρακάτω μπορούμε να δούμε πώς εκτελούμε πράξεις με δεκαδικούς αριθμούς. Στην πραγματικότητα τις κάνουμε με τον ίδιο τρόπο που κάνουμε τις πράξεις με τους φυσικούς, προσέχοντας μόνο που βάζουμε την υποδιαστολή.
-
Προσθέσεις και αφαιρέσεις



Προσοχή: Στις αφαιρέσεις προσέχουμε πάντα να συμπληρώνουμε 0 στο τέλος του δεκαδικού μέρους και να κάνουμε κανονικά την αφαίρεση. Ποτέ δεν κατεβάζουμε απλώς τον αριθμό.








