English

Τελευταίος (;;;) εξ αποστάσεως ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ !

 Καλημέρα παιδιά μου! 

    Ο ηλεκτρισμός είναι πολύ σημαντικό κεφάλαιο στην ιστορία της ανθρωπότητας. Την προηγούμενη εβδομάδα δεν λειτουργούσε η κυψέλη. Είδατε ενδιαφέροντα βίντεο και πειραματιστήκατε ίσως με ηλεκτρικά κυκλώματα. Σήμερα έχουμε αρκετές και ελπίζω εξίσου ενδιαφέρουσες ασκήσεις που θα βοηθήσουν να ολοκληρώσουμε την επανάληψη, αλλά και να προχωρήσουμε όσο μπορούμε. Την άλλη εβδομάδα στο σχολείο πρέπει να τελειώσουμε για φέτος τον ηλεκτρισμό και να μπούμε στην επόμενη ενότητα. Πώς θα γίνει αυτό; Ακολουθώντας τα βήματα:

ΒΗΜΑ 1ο 
α) Βλέπουμε προσεκτικά την παρουσίαση και θυμόμαστε τα σχετικά με τον στατικό ηλεκτρισμό : ΣΤΑΤΙΚΟΣ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ   και επίσης ...

β) Να θυμηθούμε τα σχετικά με την δομή της ύλης : ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ
γ) Κάνουμε την άσκηση για τον Στατικό Ηλεκτρισμό στην κυψέλη μας (Τοίχος ή μπλογκ).
 
ΒΗΜΑ 2ο 
α) Βλέπουμε προσεκτικά την παρουσίαση : ΑΓΩΓΟΙ ΚΑΙ ΜΟΝΩΤΕΣ και στη συνέχεια... 
β) Κάνουμε την άσκηση : Αγωγοί και μονωτές στην κυψέλη μας.
 
ΒΗΜΑ 3ο
Διαβάζουμε πολύ προσεκτικά την παρουσίαση ΣΥΝΔΕΣΗ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΥΝΔΕΣΗ , 
2) Βλέπουμε τα σχετικά βίντεο της προηγούμενης εβδομάδας και
γ) Κάνουμε την άσκηση ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟ που θα βρούμε στην κυψέλη μας (Τοίχος ή μπλογκ).
                                                                                                                                        ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ! ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ…

         Αγαπημένοι μου μαθητές και μαθήτριες, καλημέρα και καλή εβδομάδα!

     Μετά από δυόμισι μήνες μαθαίνουμε ότι θα γυρίσουμε στο σχολείο. Αυτό σημαίνει ότι είμαστε νικητές!   Βεβαίως είμαστε νικητές σε μία σπουδαία μάχη, αλλά όχι στον πόλεμο. Η τελική νίκη θα έρθει όταν εξαφανιστεί εντελώς από τη ζωή μας ο κίνδυνος από τον κορωνοϊό. Μέχρι τότε θα συνεχίσουμε να προσέχουμε τον εαυτό μας και τους άλλους!  
Κι αυτή την εβδομάδα θα συνεχίσουμε να κάνουμε  ό,τι κάναμε μέχρι τώρα. Σήμερα στη Γλώσσα  θα έχουμε τα παρακάτω:
ΒΗΜΑ 1ο 
Βλέπουμε το διαδραστικό βίντεο - άσκηση  με θέμα τον κορωνοϊό στην κυψέλη μας (στον τοίχο ή ΕΔΩ στο μπλογκ).
 
ΒΗΜΑ 2ο 
Την προηγούμενη εβδομάδα μιλήσαμε για ενεργητική και παθητική σύνταξη. Τα ξαναθυμόμαστε με μία άσκηση  στην κυψέλη μας. 
 
ΒΗΜΑ 3ο
Έχουμε καιρό να μιλήσουμε για ευθύ και πλάγιο λόγο. Θα κάνουμε μια άσκηση στην κυψέλη μας που  συμπεριλαμβάνει και τη "θεωρία".
 
ΒΗΜΑ  4ο
Ώρα για λίγη ορθογραφία! Θα γυρίσουμε στην ενότητα για τα βιβλία και θα δοκιμαστούμε σε σχετικό λεξιλόγιο. Πού θα βρούμε την άσκηση; Φυσικά στην όμορφη κυψέλη μας!
 
ΒΗΜΑ 5ο
Θα γράψουμε μια έκθεση για να περιγράψουμε και να αφηγηθούμε πράγματα για το διάστημα που πέρασε από το κλείσιμο των σχολείων μέχρι και σήμερα. Μπορούμε να βάλουμε τίτλο: "Στην εποχή του κορωνοϊού". Θα αναφέρουμε τα βιώματά μας, τα συναισθήματά μας, τις σκέψεις μας, τις εμπειρίες μας. Πώς περνούσαμε τις μέρες μας; Τι παίζαμε; Χαρήκαμε που ήμασταν επιτέλους τόσες ώρες με τους γονείς μας; Πώς ήταν το εξ αποστάσεως σχολείο; Τι μας άρεσε περισσότερο και τι δεν μας άρεσε; Τι θα θυμόμαστε για πάντα από τις ημέρες αυτές; Θα γράψετε γι΄αυτά και για πολλά άλλα που μόνο εσείς ξέρετε. 
         Εκτάκτως θα πάω και σήμερα στο σχολείο. Θα κάνουμε ΖΟΟΜ από εκεί και θέλω να πιστεύω χωρίς εμπόδια.  Τα λέμε λοιπόν στις 12.00΄ το μεσημέρι!

ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΖΟΟΜ ΣΤΙΣ 12.00΄ ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ!

Καλημέρα αγαπητοί μου μαθητές και μαθήτριες!  

      Σήμερα στην Ιστορία θα δούμε ένα πολύ σημαντικό θρησκευτικό -που στην πορεία έγινε πολιτικό- ζήτημα που προκάλεσε κρίση στην αυτοκρατορία για έναν περίπου αιώνα. Τι ήταν άραγε η εικονομαχία; Ποιοι ονομάστηκαν εικονομάχοι και ποιοι εικονολάτρες; Ποια λύση δόθηκε; Ποια είναι η δική σας γνώμη; 


ΒΗΜΑ 1ο 
Διαβάζουμε το πρώτο κεφάλαιο της Ε΄ενότητας (κεφάλαιο 23) που θα βρούμε στο έντυπο βιβλίο της Ιστορίας ή στο ψηφιακό βιβλίο που θα βρούμε εδώ> ΒΙΒΛΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Ε΄
ΒΗΜΑ 2ο
ΒΗΜΑ 3ο
Ανοίγουμε το συνημμένο (στο email) σχεδιάγραμμα του Κεφαλαίου 23 και βάζουμε όσα μάθαμε σε μια σειρά στο μυαλό μας. Μελετάμε επίσης το χρονολόγιο της περιόδου της Εικονομαχίας στον σύνδεσμο: http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/8183
  ΒΗΜΑ 4ο  
Πάμε στην κυψέλη μας και κάνουμε τις ασκήσεις που θα βρούμε στον  Τοίχο https://e-me.edu.gr/groups/e2fokas/wall  και ΕΔΩ στο μπλογκ  ( ΠΑΡΑΚΑΤΩ )
                                                                                                                                             Καλή επιτυχία !!!
ΣΤΙΣ 12.00΄ ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΕΧΟΥΜΕ ΖΟΟΜ ! ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ!

ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΜΕ ΝΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΕΣ!!!

Καλημέρα παιδιά μου! 
Το ξέρω ότι περιμένατε πώς και πώς τη σημερινή ημέρα διότι έχουμε Γεωγραφία και μάλιστα νομούς και πρωτεύουσες της Ελλάδας!  Επειδή έχουμε πολλά και ευχάριστα να κάνουμε, ας ξεκινήσουμε:
ΒΗΜΑ 1ο 
Διαβάζουμε από το βιβλίο της Γεωγραφίας  το κεφάλαιο "35. Οι νομοί της Ελλάδας" . Αν δεν έχουμε το βιβλίο διαβάζουμε από το διαδραστικό ψηφιακό βιβλίο που θα βρείτε εδώ: ΒΙΒΛΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ: ΝΟΜΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (μπορούμε να κάνουμε κλικ σε διάφορα σημεία του βιβλίου και να ανακαλύπτουμε πράγματα...)
 
ΒΗΜΑ 2ο 
Το "ρίχνουμε" στο παιχνίδι !   Μπορείτε να παίξετε όσες φορές τα παρακάτω παιχνίδια, να μάθετε περισσότερα και να δοκιμάσετε τις δυνάμεις σας:
 
ΒΗΜΑ 3ο 
Μπαίνουμε στον τοίχο της κυψέλης ή  ΕΔΩ στο μπλογκ της κυψέλης μας και κάνουμε τις ενδιαφέρουσες ασκήσεις Γεωγραφίας που θα βρούμε ΠΑΡΑΚΑΤΩ....
                                                                                   ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ !

ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ : ΠΑΜΕ ΣΤΙΣ ΓΩΝΙΕΣ;

Καλημέρα αγαπημένα μου παιδιά! 

Σήμερα ξεκινάμε Γεωμετρία, αρχίζοντας από τις γωνίες. Είμαι σίγουρος ότι θυμάστε τα είδη των γωνιών και πώς τις δίνουμε ονόματα. Για καλό και για κακό όμως ας κάνουμε μία επανάληψη για να τα μάθουμε καλύτερα! 

 
ΒΗΜΑ 1ο 

Ξεκινάμε με τη θεωρία. Θα τα πούμε βέβαια στο ΖΟΟΜ που θα γίνει στις 12.00΄, αλλά  
α) ας διαβάσουμε και από το (κλικ>): ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΕΦ. 38 ΕΙΔΗ ΓΩΝΙΩΝ ,

 
ΒΗΜΑ 2ο 
Να βγάλουμε κι εμείς τα όργανα Γεωμετρίας, να δούμε και να σχεδιάσουμε αυτά που βλέπουμε στα βίντεο:
 
ΒΗΜΑ 3ο
Κάνουμε ένα διάλειμμα για εκπαιδευτικό παιχνίδι :
α) ΠΑΙΞΕ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΟΞΕΙΕΣ ΓΩΝΙΕΣ:  ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΓΩΝΙΕΣ...
 
 
 
 
ΒΗΜΑ 4ο
Κάνουμε ασκήσεις :
α) Στο ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΕΦ. 38 ΣΕΛΙΔΑ 41 θα κάνουμε υποχρεωτικά όλες τις ασκήσεις της σελίδας 41 και το πρώτο πρόβλημα στη σελίδα 42. Οι υπόλοιπες προαιρετικά. (Θα τις δούμε και στο ΖΟΟΜ στις 12.00)
β) Αν λειτουργεί η κυψέλη, θα βρούμε μία ενδιαφέρουσα άσκηση  ΓΩΝΙΕΣ λίγο παρακάτω και εδώ ....
                                                                                                             ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!
ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΖΟΟΜ ΣΤΙΣ 12.00΄ το μεσημέρι !!!

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΕ ΙΣΑΥΡΟΥΣ ΚΑΙ ΖΟΟΜ!

Καλή σας μέρα αγαπημένοι μου μαθητές και μαθήτριες!

Σήμερα στην Ιστορία θα προχωρήσουμε στην επόμενη ενότητα (Ε. Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΚΜΗ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ) . Θα μιλήσουμε γι΄αυτό -έστω για λίγο- στο σημερινό ΖΟΟΜ, αλλά και όταν επιστρέψουμε στο σχολείο.  Θα ήθελα όμως να κάνετε μία καλή προσπάθεια ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα:
ΒΗΜΑ 1ο 
Διαβάζουμε το πρώτο κεφάλαιο της Ε΄ενότητας (κεφάλαιο 23) που θα βρείτε στο έντυπο βιβλίο της Ιστορίας ή στο ψηφιακό βιβλίο που θα βρείτε εδώ> ΒΙΒΛΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Ε΄
ΒΗΜΑ 2ο
Παρακολουθούμε την ΒΙΝΤΕΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ  :  Η νομοθεσία και η διοίκηση εκσυγχρονίζονται.   
Βλέπουμε το συνημμένο σχεδιάγραμμα του Κεφαλαίου 23 και βάζουμε όσα μάθαμε σε μια σειρά ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΚΕΦ 23 ΙΣΤΟΡΙΑ Ε history_e_-_23
ΒΗΜΑ 4ο
Κάνουμε την άσκηση στον ΤΟΙΧΟ ή εδώ στο  ΜΠΛΟΓΚ της κυψέλης :     
ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ΟΤΙ ΣΗΜΕΡΑ 7.00 ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ, ΕΧΟΥΜΕ ΖΟΟΜ! (από την επόμενη εβδομάδα, μάλλον θα αλλάξουμε ώρα)

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΠΕΜΠΤΗ ΚΑΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ !

Γεια σας παιδιά !  

          Προχωράμε στη Γεωγραφία με πόλεις , νομούς, διαμερίσματα και περιφέρειες της Ελλάδας. Εσείς τα πάτε πολύ καλά σ΄αυτά οπότε είναι ευκαιρία να παίρνετε άριστα!  Να τα μάθετε τέλεια, ώστε να παίζουμε (σαν σε διαγωνισμό) όπως κάναμε στο χάρτη του σχολείου. 
     Το σημερινό θα είναι το πρώτο μέρος σ΄ αυτή την ενότητα και θα περιλαμβάνει διοικητικές Περιφέρειες και γεωγραφικά Διαμερίσματα. Άραγε είναι ακριβώς το ίδιο;  

ΒΗΜΑ 1ο  
Διαβάζουμε από το βιβλίο Γεωγραφίας, όσο περισσότερο και όσο καλύτερα μπορούμε  το κεφάλαιο 34 . (Στη γωνία δεξιά επάνω μπορούμε να αλλάζουμε κεφάλαιο με κλικ στο κάθετο βελάκι). Το ηλεκτρονικό βιβλίο είναι διαδραστικό! Ανακαλύψτε το πατώντας στα μικρά εικονίδια που υπάρχουν μέσα στα μαθήματα:  ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 34
   Αυτά βεβαίως τα αντικείμενα θα τα ξαναδούμε όταν επιστρέψουμε στο σχολείο.  Μέσα από τις ασκήσεις επίσης θα θυμηθούμε και θα μάθουμε πολλά πράγματα. 
ΒΗΜΑ 2ο
Μπείτε στην εφαρμογή, διαβάστε και παίξτε : ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΟΜΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΚΟΥΪΖ) Τους νομούς αφήστε τους για την άλλη εβδομάδα.
ΒΗΜΑ 3ο 
Προσπαθήστε να κάνετε αυτή την άσκηση πατώντας στον σύνδεσμο: ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ....
ΒΗΜΑ 4ο
Μπαίνουμε στον ΤΟΙΧΟ της κυψέλης https://e-me.edu.gr/groups/e2fokas/wall ή ΕΔΩ στο Μπλογκ της κυψέλης μας και κάνουμε τις ασκήσεις...                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ !!!

ΤΕΤΑΡΤΗ, ΜΕ ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΑΣ ΚΛΑΣΜΑΤΑ

Καλημέρα αγαπημένα μου παιδιά!

Μετά από ενάμιση μήνα ήρθε πάλι η σειρά για τα αγαπημένα σας κλάσματα. Σήμερα θα είναι το πρώτο μέρος όπου θα θυμηθούμε την έννοια της κλασματικής μονάδας, τα ισοδύναμα κλάσματα και την απλοποίηση κλασμάτων. Θα θυμηθούμε επίσης τα γνήσια και τα καταχρηστικά κλάσματα.

ΒΗΜΑ 1ο

Διαβάζουμε τη θεωρία από τα αρχεία: 1) ΚΛΑΣΜΑΤΑ ΘΕΩΡΙΑ ΑΡΧΙΚΟanoixto-klasmata.pdf  και

                                                                          2) ΚΛΑΣΜΑΤΑ ΘΕΩΡΙΑ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ.pdf

ΒΗΜΑ 2ο

Μπαίνουμε στην κυψέλη (στον ΤΟΙΧΟ ή ΕΔΩ στο ΜΠΛΟΓΚ  και ξεκινάμε με την Εκπαιδευτική Τηλεόραση που είναι βίντεο και άσκηση μαζί :

ΒΗΜΑ 3ο 

Κάνουμε τις υπόλοιπες ασκήσεις για τα κλάσματα στον ΤΟΙΧΟ ή ΕΔΩ στο ΜΠΛΟΓΚ (ΔΕΙΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ!) . Προσπαθούμε να κάνουμε όσες μπορούμε περισσότερες και σε κάθε περίπτωση πρέπει να τις κάνουμε όλες μέχρι την Κυριακή.

ΣΗΜΕΡΑ ΖΟΟΜ ΣΤΙΣ 12.00΄ ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ! ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ !  

ΤΡΙΤΗ ΜΕ ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ

Καλημέρα παιδιά!

Άλλο θερμότητα κι άλλο θερμοκρασία . Άλλο τήξη κι άλλο πήξη. Άλλο βρασμός κι άλλο εξάτμιση. Άλλο συστολή κι άλλο διαστολή. Αυτά κι άλλα πολύ σημαντικά πρέπει να θυμηθούμε και να μάθουμε σήμερα. Πώς;

 ΒΗΜΑ 1ο 

 Διαβάζουμε το :  ΒΙΒΛΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ : ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ ή αν θέλετε μόνο τα βασικά, δείτε το συνημμένο αρχείο word.

ΒΗΜΑ 2ο  

 Βλέπουμε το: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ : ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ ή /και το ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΝΤΕΟ: ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ

ΒΗΜΑ 3ο

Μπαίνουμε στον ΤΟΙΧΟ ή στο μπλογκ της κυψέλης μας και κάνουμε τις ασκήσεις για τη θερμότητα :

 

ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ !!!

Αγαπημένα μου παιδιά καλημέρα ! 

Ελπίζω να ξεκουραστήκατε το Σαββατοκύριακο κι έτσι σήμερα με κέφι να πιάσουμε δουλειά .
 
ΒΗΜΑ 1ο
α) Θα κάνουμε στην κυψέλη ή εδώ στο μπλογκ την άσκηση "Γιορτή μητέρας" 
β) Θα γράψουμε στο τετράδιο μία περίληψη του κειμένου της άσκησης αυτής (...η μαμά με το ένα μάτι...σε 10 έως 15 σειρές). 
 
 ΒΗΜΑ 2ο  
 Θα διαβάσουμε το συνημμένο αρχείο word που περιλαμβάνει οδηγίες για να γράψουμε μια καλή έκθεση με θέμα: " Η μάνα μου, η μητέρα μου, η μαμά μου!". Κάποιοι είχατε γράψει και παλιότερα το θέμα αυτό. Θα ήθελα να το ξαναγράψετε και να το κάνετε ακόμη καλύτερο!
 
  ΒΗΜΑ 3ο    
Θα κάνουμε στην κυψέλη μας ή στο μπλογκ της κυψέλης μας τις υπόλοιπες ασκήσεις που αφορούν τα ρήματα και κυρίως τον αόριστο της ενεργητικής και παθητικής φωνής.
Πρώτα ας θυμηθούμε την ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ 1  και ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ 2   
ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΣΚΗΣΕΙΣ:
Προαιρετικά: Γράψτε ένα ποίημα για τη μαμά σας!
ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΣΤΙΣ 7.00΄ ΕΧΟΥΜΕ ΖΟΟΜ ΜΕ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ! ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ!