«Ο όρος «Δημιουργική Γραφή», προσπάθεια απόδοσης του αγγλοσαξονικού «CreativeWriting», όταν εφαρμόζεται στο δημοτικό σχολείο αποσκοπεί στην παραγωγή γραπτού λόγου μέσα από ευφάνταστες, πρωτότυπες και διασκεδαστικές δραστηριότητες, καθώς επίσης και στη σύνδεση του γραπτού λόγου με άλλες μορφές τέχνης, όπως το θέατρο και οι εικαστικές δημιουργίες (Τσιλιμένη-Παπαρούση, 2010, Πασσιά-Μανδηλαράς, 2007). Υπό το πρίσμα αυτό, η διδακτική του γραπτού λόγου μπορεί να γίνει περισσότερο παιγνιώδης, διασκεδαστική και ευρηματική, για να είναι θελκτική και να διεγείρει τη δημιουργικότητα των μαθητών. Αρωγοί σε αυτή την πρωτότυπη διδασκαλία της γραπτής έκφρασης μπορούν να σταθούν οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, οι οποίοι μέσω των πολυμεσικών εφαρμογών μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη δημιουργία ενός αποτελεσματικού περιβάλλοντος μάθησης (Σπαντιδάκης, 2010). Κείμενα, εικόνες, κινηματογραφικές ταινίες και ήχοι αποτελούν πλέον ισχυρά συγγραφικά εργαλεία κοινής χρήσεως, που μπορούν να ενισχύσουν τόσο την ανάπτυξη των μηχανιστικών δεξιοτήτων του γραπτού λόγου, όσο και την ανάπτυξη γνωσιακών και μεταγνωσιακών δεξιοτήτων (Όπ. παρ., 2010:153).
Βιβλιογραφία
Πασσιά, Αγγ., & Βίδου, Μαρ.-Χριστ., & Μανδηλαράς, Φίλ. (1998). Δημιουργική γραφή, το ξωτικό και η αναζήτηση της χαμένης λέξης [cd-rom]. Αθήνα, εκδ. Πατάκη.
Σπαντιδάκης, Γ. (2010). Κοινωνιο-γνωσιακά πολυμεσικά περιβάλλοντα μάθησης παραγωγής γραπτού λόγου. Αθήνα, εκδ. Gutenberg.
Τσιλιμένη, Τασ., & Παπαρούση, Μαρ. (2010). Η τέχνη της μυθοπλασίας και της δημιουργικής γραφής. Αθήνα, εκδ. Επίκεντρο.
Πρόσφατα σχόλια