Ελληνικά

ΠΕΡΙΛΗΨΗ – ΠΕΡΗΦΑΝΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ

Συγγραφέας: Τζέιν Όστεν

Η ιστορία, μας ταξιδεύει σε μια άλλη εποχή και μας δίνει την εικόνα μιας κοινωνίας, εκείνης
των μεσαίων γαιοκτημόνων, προς τέλη του 18ου αιώνα. Όπου το παν για την κυρία
Μπέννετ είναι να εξασφαλίσει ένα καλό γάμο και στις πέντε κόρες της, κάτι που φαντάζει
αδύνατο λόγω της κοινωνικής τους τάξης. Στο μεταξύ η Τζέιν, η Ελίζαμπεθ, η Μαίρη, η Κίτι
και η Λίντα, έχουν τα δικά τους όνειρά. Η κυρία Μπέννετ είναι πεπεισμένη πλέον ότι το
δικό της όνειρο δεν θα μπορέσει να βγει αληθινό, όταν ο εργένης, κύριος Μπίγκλεϊ κάνει
την εμφάνισή του στην περιοχή και μάλιστα ακολουθώμενος από τον κύριο Ντάρσυ. Από
τον πρώτο κιόλας τους χορό, η Τζέιν και ο Μπίγκλεϊ διαπιστώνουν ότι είναι πλασμένοι ο
ένας για τον άλλον, ενώ η Ελίζαμπεθ δεν διστάζει να πιστέψει ότι ο κύριος Ντάρσυ είναι
ένας εγωιστής, περήφανος άντρας που ορκίζεται να μισεί για πάντα. Όσο ο Ντάρσυ
προσπαθεί να καταλάβει τα συναισθήματα του για την Ελίζαμπεθ και να πείσει τον εαυτό
του ότι δεν του αξίζει, μια υποχρέωση τους καλεί να επιστρέψουν πίσω στο πατρικό τους.
Λόγω της τυφλής εμπιστοσύνης που έχει ο Μπίγκλεϊ στον φίλο του, τον πείθει να ξεχάσουν
μια για πάντα τις δεσποινίδες Μπέννετ. Ακολουθεί ένα ταξίδι αναψυχής, όπου σε μια
τυχαία συνάντηση, η Ελίζαμπεθ δέχεται πρόταση γάμου από τον κύριο Ντάρσυ, την οποία
θεωρεί γελοία και θα αρνείτε. Σε μια τελευταία επίσκεψη στην αριστοκρατική οικία των
εργένιδων, γνωρίζει εναν διαφορετικό Ντάρσυ , έναν άνθρωπο διατεθειμένο να αλλάξει για
την γυναίκα που αγαπάει. Κερδισμένη από αυτήν την ιστορία βγήκε και η κυρία μπεννετ
,καθώς τα σχέδια της δεν είχαν πάει χαμένα και μάλιστα είχε δύο γάμους που όλες οι φίλες
της ζήλευαν.

ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΚΑΙ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ

ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΚΑΙ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ

 

ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΚΑΙ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ

Mε αφορμή την παγκόσμια ημέρα κατά του Παιδικού Καρκίνου, στις 15 Φεβρουαρίου, άδραξα την ευκαιρία κάνοντας μία έρευνα για το θέμα να καταλήξω σε ορισμένα συμπεράσματα που θα έπρεπε να ευαισθητοποιήσουν τη νέα γενιά ακόμη περισσότερο.

Ο όρος παιδικός καρκίνος χρησιμοποιείται για να ορίσει οποιοδήποτε είδος καρκίνου που εμφανίζεται σε παιδιά πριν την ηλικία των 15 ετών. Κάθε χρόνο 250000 παιδιά νοσούν ανά τον κόσμο. Στη χώρα μας προσβάλλονται 300 περίπου παιδιά ετησίως. Πάνω από 150000 θάνατοι το χρόνο θα είχαν αποφευχθεί, εάν μέσα στις δυνατότητες αντιμετώπισης υπήρχαν και αρκετές χιλιάδες περισσότεροι εθελοντές αιμοδότες ή δότες μυελού των οστών.

Η ανάπτυξη του εθελοντικού κινήματος σήμερα, χρήζει μεθοδολογίας, ενθάρρυνσης και υποστήριξης.  Δεν ξυπνάς μια μέρα και λες θα γίνω εθελοντής. Η αξία του εθελοντισμού πρέπει να καλλιεργηθεί στα παιδιά από τα πρώτα κιόλας βήματα στο σχολείο σε συνεργασία με κοινωνικούς φορείς.

Ο εθελοντισμός νέων αφορά σε άτομα ηλικίας από 15 έως 24 ετών.
Οι νέοι αποτελούν το μέλλον του εθελοντισμού και ο σχετικά μικρός αριθμός αυτού του πληθυσμού σήμερα, καθιστούν τις πρακτικές για την προσέλκυση περισσότερων ιδιαίτερα σημαντικές.

Οι νέοι σήμερα, διαθέτουν μία σειρά χαρακτηριστικών τα οποία θα πρέπει να ληφθούν υπόψη σοβαρά και υπεύθυνα ώστε να αξιοποιηθούν στο πλαίσιο της εθελοντικής προσφοράς παρέχοντας καταλυτική συνεισφορά σε κάθε μορφής ανάγκη. 

  • Είναι ανοιχτόμυαλοι, έχουν ανατραφεί με μεγαλύτερη έκθεση στη διαφορετικότητα 
  • Είναι ενεργητικοί και ενθουσιώδεις και έχουν υψηλά επίπεδα ζωτικότητας
  • Είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία και κατ’ επέκταση σε online τεχνικές προσέλκυσης.
  • Προτιμούν την ομαδική εργασία, απολαμβάνουν να συναντούν νέους ανθρώπους και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους μαζί με φίλους
  • Καθώς υφίσταται πολύ συχνά διακρίσεις σχετικά με το νεαρό της ηλικίας τους, έχουν ανάγκη σεβασμού και ανάληψης υπευθυνοτήτων.

Παραθέτω ορισμένα sites οργανώσεων που μπορείς να ξεκινήσεις την εθελοντική σου δράση: 

http://www.elpida.org/

http://www.greenpeace.org/greece/el/getinvolved/volunteers/

http://www.boroume.gr/mporeis-na-voithiseis/

http://www.actionaid.gr/upostirixe-mas/ethelontismos/

 

Tα Lego Mindstorms

RCX Brick πρώτης γενιάς προγραμματιζόμενο από το χρήστη.

Τα Lego Mindstorms είναι μια γραμμή παραγωγής της Lego που συνδυάζει προγραμματιζόμενα τούβλα με ηλεκτρικές μηχανές, αισθητήρες, τούβλα Lego, και τεχνικά κομμάτια Lego (όπως εργαλεία, άξονες, ακτίνες, και υδραυλικά μέρη) κατάλληλα για να χτίσει ο χρήστης ρομπότ και άλλα αυτοματοποιημένα ή αλληλεπιδραστικά συστήματα.

 

Robotics Invention System - RCX brick

Η πρώτη γενιά LEGO Mindstorms χτίστηκε γύρω από το κομμάτι της LEGO με τη μορφή τούβλου γνωστό ως RCX. Το RCX περιέχει έναν μικροελεγκτή Renesas H8/300 ως εσωτερική ΚΜΕ του. Το τούβλο προγραμματίζεται με τη φόρτωση ενός προγράμματος (που γράφεται σε μια από τις διαθέσιμες γλώσσες προγραμματισμού) από ένα PC ή MAC στη RAM του τούβλου μέσω μιας ειδικής υπέρυθρης διεπαφής (IR).

Αφότου αρχίσει ο χρήστης ένα πρόγραμμα, μια δημιουργία των RCX Mindstorms μπορεί να λειτουργήσει από μόνη της, ενεργώντας στα εσωτερικά και εξωτερικά ερεθίσματα σύμφωνα με τις προγραμματισμένες οδηγίες. Επίσης, δύο ή περισσότερα τούβλα RCX μπορούν να επικοινωνήσουν το ένα με το άλλο μέσω της διεπαφής IR, επιτρέποντας τη συνεργασία ή τον ανταγωνισμό μεταξύ των τούβλων. Εκτός από τη θύρα IR, υπάρχουν τρεις θύρες εισαγωγής αισθητήρων και τρεις θύρες σύνδεσης μηχανών (μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για τους λαμπτήρες, κ.λπ.).

 

Υποστηριζόμενες Γλώσσες προγραμματισμού

RCX Code (περιέχεται στις Mindstorm εκδόσεις λιανικής)

ROBOLAB (βασίζεται στο LabVIEW και αναπτύχθηκε στο Tufts University)

Δημοφιλείς Γλώσσες τρίτων κατασκευαστών:

C και C++ σε BrickOS (πρώην LegOS)

Java σε leJOS ή TinyVM

NQC ("Not Quite C")

pbFORTH (επεκτάσεις της γλώσσας προγραμματισμού Forth)

Visual Basic (μέσω του COM+ interface παρεχόμενο με το CD)

RobotC (νέα γλώσσα συμβατή με την έκδοση NXT)

 

Lego Mindstorms ΝΧΤ

Η ανανέωση των Ρομπότ

LEGO MINDSTORMS Education EV3 Core Set
LEGO MINDSTORMS Education EV3 Core Set

Με τη νέα γενιά ΝΧΤ, η Lego προχωρεί ένα βήμα πιο πέρα από την επανάσταση των ρομπότ «οικιακής κατασκευής» που η ίδια είχε ξεκινήσει πριν από οκτώ χρόνια με τα Lego Mindstorms. Πολύ πιο εύκολα και γρήγορα στην κατασκευή τους, τα κιτ Mindstorms ΝΧΤ δίνουν τη δυνατότητα στους ερασιτέχνες λάτρεις της ρομποτικής κάθε ηλικίας να φτιάξουν και να προγραμματίσουν το δικό τους μίνι ρομπότ μέσα σε μόλις 30 λεπτά της ώρας.

Η νέα έκδοση του λογισμικού για το δημοφιλές σύστημα εφευρέσεων ρομποτικής LEGO MINDSTORMS NXT απελευθερώνεται. Η νέα έκδοση λογισμικού LEGO MINDSTORMS NXT1.1 τώρα παρέχει την υποστήριξη για Vista και Macintosh Windows. Με τη βελτιωμένη χρήση μνήμης του λογισμικού, το LEGO MINDSTORMS NXT περιλαμβάνει μικρότερα συνταγμένα προγράμματα και συμπιεσμένα αρχεία.

EV3 Motors EV3 Gyro Sensor NXT Touch Sensors EV3 Color Sensor - ppt video online download
Κινητήρες και αισθητήρες του Lego Mindstorm
Lego Mindstorms EV3 Brick 101: A Complete Overview
O "εγκέφαλος" του Lego Mindstorm

Μηχανικά μέρη του Lego Mindstorm

Θύρες μηχανών

Θύρα USB

Μεγάφωνο

Αισθητήρας αφής

Αισθητήρας ήχου

Αισθητήρας φωτός

Αισθητήρας Υπέρηχων

Αισθητήρας περιστροφής

Τεχνική Pomodoro

Μια τεχνική συγκέντρωσης και διαχείρισης χρόνου την οποία επιβάλλεται να δοκιμάσεις!

Τι είναι η τεχνική Pomodoro;

Η τεχνική Πομοντόρο (Pomodoro) είναι μια μέθοδος διαχείρισης χρόνου η οποία αναπτύχθηκε από τον Φραντσέσκο Τσιρίλο τα τέλη της δεκαετίας του 1980. Σε αυτήν την μέθοδο, χωρίζουμε τον χρόνο εργασίας σε μικρότερα διαστήματα τα οποία συνήθως διαρκούν 25 λεπτά και ενδιάμεσα κάνουμε 5λεπτά διαλείμματα. Έπειτα από 4 διαστήματα, τα οποία λέγονται Pomodoro, που στα ιταλικά σημαίνει ντομάτα, κάνουμε ένα μεγαλύτερο διάλειμμα.

Γιατί να την δοκιμάσω;

Η μέθοδος αυτή χρησιμοποιείται από παραπάνω από 2 εκατ. ανθρώπους παγκοσμίως. Είναι αποδεδειγμένο πως ενιχύει την παραγωγικότητα, την συγκέντρωση και την αποδοτικότητα. Βοηθά στην αποδοτική διαχείριση χρόνου και ενδείκνυται για πολλούς από εμάς, που τα διαλείμματά μας από πεντάλεπτα γίνονται 25λεπτα... Έχοντας δοκιμάσει την τεχνική αυτή οφείλω να ομολογίσω πως έχει κάνει την μελέτη μια πιο ευχαριστη, ισορροπημένη και λιγότερο απαιτητική διαδικασία, δινοντάς μου περισσότερο κίνητρο να παραμείνω προσηλωμένη σε αυτήν.

Αναλυτικότερες πληροφορίες στην επίσημη σελίδα του Francesco Cirillo:

https://francescocirillo.com/pages/pomodoro-technique 

 

 

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΑΛΛΑΞΑΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Από την ωραία Ελένη έως την Coco Channel και τη Μαντώ Μαυρογένους ,η γυναίκες έχουν προοδεύσει όχι μόνο στις οικιακές εργασίες για τις οποίες υποτίθεται πως προορίζονταν αλλά και σε τομείς όπου μέχρι πριν έναν αιώνα επικρατούσε πλήρης ανδροκρατία. Ας πάρουμε μερικά από τα επικρατέστερα παραδείγματα των νεότερων χρόνων:

  • ΜΑΡΙΑ ΚΙΟΥΡΙ – ΦΥΣΙΚΟΣ (1867-1934)

Η πρώτη γυναίκα που πήγε στο πανεπιστήμιο ,ανακάλυψε το ράδιο και μελέτησε τη ραδιενέργεια. Η Πολωνή φυσικός και χημικός υπήρξε η πρώτη γυναίκα καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο της Σορβόννης καθώς και έλαβε δύο φορές το βραβείο Νόμπελ φυσικής και χημείας.

  • BARBARA BUTTRICK - ΠΥΓΜΑΧΟΣ

Πιθανότατα αυτό το όνομα να μη θυμίζει κάτι. Πράγματι δεν είναι γνωστό αν εξαιρέσουμε το γεγονός ότι ήταν μία από τις πρώτες γυναίκες πυγμάχους. Η 87χρονη σήμερα , έγινε ‘προσβολή για τη γυναικεία φύση’ στα πρώτα βήματα της καριέρας της. Κι όμως αν αυτά τα κακόβουλα σχόλια την ενοχλούσαν δε θα είχε την τύχη να σταθεί δίπλα σε πασίγνωστα ονόματα όπως τον Muhammad Ali και πολλούς άλλους.

  • ΚΑΛΛΙΡΟΗ ΠΑΡΡΕΝ – ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ, ΦΕΜΙΝΙΣΤΡΙΑ (1861-1940)

Αντιπροσωπεύει την Ελλάδα σε πολλά διεθνή συνέδρια , ιδρύει το ‘’Λύκειο των Ελληνίδων’’ και ζητά δικαίωμα ψήφου για τις γυναίκες το 1890,κάτι που πραγματοποιήθηκε 70 χρόνια αργότερα.

Η μωβ ομπρέλα

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ

assets.gy.digital/ZUuoqlFz4ozKsfW4_eaCiQpCjKg=/...
Η μωβ ομπρέλα-Άλκη Ζέη

Η Άλκη Ζέη γεννήθηκε στις 15 Δεκεμβρίου 1925 στην Αθήνα. Παντρεύτηκε τον θεατρικό συγγραφέα και σκηνοθέτη Γιώργο Σεβαστίκογλου. Σπούδασε στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο των Αθηνών . Από το 1954 έως το 1967 ήταν πολιτική πρόσφυγας στη Σοβιετική Ένωση και στο Παρίσι. Το 2010 τιμήθηκε με το Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών για το σύνολο του έργου της. Απεβίωσε στις 27 Φεβρουαρίου 2020.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Στο Μαρούσι στην Αθήνα, λίγο πριν τον πόλεμο του 1940, ζει η Ελευθερία, ένα δεκάχρονο κορίτσι μαζί με τους γονείς της και τα δίδυμα μικρότερα αδέρφια της. Στο επάνω όροφο του σπιτιού της μένει ο κύριος Μαρσέλ , ένας Γάλλος που ζει μόνιμα στην Ελλάδα, όπου έχει υπό την κηδεμονία του τον ανιψιό του , Μπενουά . Ο Μπενουά και τα παιδιά γίνονται αχώριστοι φίλοι. Όμως υπάρχουν πολλά προβλήματα καθημερινά. Ο πατέρας της λέει πως εκείνη πρέπει να νοικοκυρευτεί , να μην ονειρεύεται σπουδές και να σταματήσει να διαβάζει βιβλία καθώς εκείνα της φουσκώνουν τα μυαλά. Επίσης όταν ο θείος της ο Μίλτος , ο αδερφός του πατέρα της, μπαίνει στην φυλακή χάνει την υποστήριξη του. Η ανεπυθήμιτη εγκυμοσύνη της μαμάς της, ο επικείμενο πόλεμο και η τεμπελιά των αδερφών της την κάνουν να βρίσκει παρηγοριά στα βιβλία της και στην φιλία της με τον Μπενουά. Οι δυο τους έχουν στενές σχέσες. Κάνουν όνειρα για το μέλλον και εκμυστηρεύονται ο ένας στον άλλο τα προβλήματά τους. Ο καθένας τους από αυτούς έχει κρυφή μια αλήθεια αλλά πίσω από μια μωβ ομπρέλα μπορεί να κρύβονται πολλές.

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ

Τα σημεία τα οποία μου έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση και με προβλημάτισαν πολύ είναι κυρίως τα σημεία όπου ο πατέρας της Ελευθερίας μας εμφανίζει την παράξενη συμπεριφορά του. Σε αυτά τα σημεία, λέει πως τα παιδιά δεν πρέπει να έχουν γνώμη,  πως θα σπουδάσει μόνο τα δίδυμα και όχι την Ελευθερία. Επιπλέον, ένα άλλο σημείο μέσα στο μυθιστόρημα το οποίο και με προβλημάτισε, αλλά και με εξόργισε είναι η γιαγιά της φίλης της Ελευθερίας λέει πως ο πατέρας αυτής του κοριτσιού, έχει βρωμερό επάγγελμα ως ηθοποιός. Όμως υπάρχουν και σημεία τα οποία με εντυπωσίασαν ευχάριστα, όπως είναι η ωριμότητα της Ελευθερίας, παρόλο που είναι 10 χρονών. Επιπλέον με χαροποίησε πολύ ότι η Ελευθερία πραγματοποιεί ένα από τα όνειρά της, να παρακολουθήσει θέατρο.

 

Απόσπασμα από εργασία στο μάθημά της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας από τον Θοδωρή Ιωσηφίδη μαθητή του τμήματος Γ4

 

Animation

το animation ενος κύβου

Animation είναι η ταχεία προβολή μιας σειράς από εικόνες (δισδιάστατης ή τρισδιάστατης μακέτας) ή θέσεων ενός μοντέλου, έτσι ώστε να δημιουργείται η ψευδαίσθηση της κίνησης. Είναι μια οπτική οφθαλμαπάτη της κίνησης και αυτό συμβαίνει εξ αιτίας του φαινομένου διατήρησης της εικόνας στο μάτι επί 1/12 του δευτερολέπτου (μεταίσθημα ή μετείκασμα). Κίνηση μπορεί να δημιουργηθεί και να παρουσιαστεί με πολλούς τρόπους. Η πιο διαδεδομένη μέθοδος απεικόνισης της κινούμενης εικόνας αποτελείται από ένα πρόγραμμα βίντεο ή κινουμένου σχεδίου. Animation χρησιμοποιείται τόσο στον κινηματογράφο, όσο και στις ταινίες κινουμένων σχεδίων και τα βιντεοπαιχνίδια.

Ετυμολογία

Ο όρος «animation» προέρχεται από την λατινική λέξη «animationem», ουσιαστικό της λέξης του παρελθοντικού χρόνου, που προέρχεται από το ρήμα «animare» (δηλ. εμψυχώνω). Η πρωταρχική σημασία της αγγλικής λέξης είναι η «ζωντάνια» και έχει χρησιμοποιηθεί πολύ περισσότερο από την έννοια του «κινούμενου μέσου εικόνας».

Πρώιμα δείγματα

Οι πρώτες προσπάθειες σύλληψης του φαινομένου του κινουμένου σχεδίου ανήκουν στα παλαιολιθικά χρόνια. Μέσα σε σπηλιές βρέθηκαν χαραγμένα σχέδια, όπου τα ζώα απεικονίζονταν με πολλά πόδια, σε υπερτεθειμένες θέσεις, προφανώς για να δοθεί η αίσθηση της κίνησης.

Το φενακιστοσκόπιο, το πραξινοσκόπιο και το γνωστό ξεφύλλισμα ενός βιβλίου ήταν οι πιο δημοφιλείς μηχανισμοί που εφευρέθηκαν γύρω στο 1800, ενώ το 180 μ.Χ. είχε ήδη εφευρεθεί μια άλλη κινέζικη συσκευή. Αυτά τα μηχανήματα παρήγαν κίνηση από διαδοχικά σχέδια μέσω τεχνολογικών μέσων, όμως το animation δεν είχε αναπτυχθεί ουσιαστικά μέχρι την έλευση της Κινηματογραφίας, η οποία συνέβη πολύ αργότερα.

Τεχνικές

Παραδοσιακό animation

Δείγμα παραδοσιακού animation: το άλογο που τρέχει.

Στις περισσότερες ταινίες κινουμένων σχεδίων του 20ού αιώνα χρησιμοποιούνταν η παραδοσιακή τεχνική απόδοσης της κίνησης στο σχέδιο. Για να δημιουργηθεί η ψευδαίσθηση της κίνησης, κάθε σχέδιο διαφέρει ελάχιστα από το προηγούμενο. Τα σχέδια των animator αποτυπώνονται σε μια διαφανή διαφάνεια εκτύπωσης, η οποία γεμίζεται με χρώματα προσδιορισμένων αποχρώσεων και τόνων από την πίσω πλευρά του σχεδίου. Οι ολοκληρωμένες διαφάνειες των χαρακτήρων φωτογραφίζονται μία-προς-μία σε φιλμ κινούμενης εικόνας με μια ραμφοειδή κάμερα, μπροστά από ένα ζωγραφισμένο -φόντο.

Σήμερα, τα σχέδια των δημιουργών και τα φόντα σαρώνονται ή ζωγραφίζονται απευθείας σε ένα υπολογιστικό σύστημα. Χρησιμοποιούνται διάφορα λογισμικά προγραμμάτων για τον χρωματισμό των σχεδίων και για την προσομοίωση των κινήσεων και των εφέ στην κάμερα. Το τελικό κομμάτι της διαδικασίας είναι η εξαγωγή σε κάποιο από τα μεταφορικά μέσα, από το παραδοσιακό φιλμ των 35 mm και μετά, μέσα όπως το ψηφιακό βίντεο. Κάποιοι παραγωγοί animation χρησιμοποιούν τον όρο "tradigital" (παραδοσιακό-ψηφιακό) για να περιγράψουν την τεχνική των διαφανειών που κάνουν εκτεταμένη χρήση της τεχνολογίας των Η/Υ.