ΤΙ ΣΤΥΛ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΕΙΣ-GOTHIC,EMO

Μπορεί τα παιδιά VSCO να έχουν απήχηση στο νεανικό κοινό, όμως δεν είναι τα μόνα που
κάνουν πάταγο. Υπάρχουν η gothic και η emo που είναι δύο τάσεις αντίθετες μεταξύ τους.

Η goth κουλτούρα είναι υποκουλτούρα που αναπτύχθηκε στη Μ. Βρετανία στην αρχή της δεκαετίας του ’80, εμπνευσμένη από τη gothic rock .Η goth κουλτούρα είναι κατ’ εξοχήν
επηρεασμένη από τη γοτθική λογοτεχνία ,τη λατρεία βρικολάκων και «σκοτεινών»
πνευμάτων καθώς και από τη μυθολογία .Επίσης φαίνεται να αποπνέει έναν αέρα από
«σκοτεινά» ή ακόμη και μεταφυσικά γεγονότα και ιδεολογίες του Μεσαίωνα. Περιλαμβάνει
διάφορες μορφές, όμως για τους περισσότερους μουσικούς της υπάρχει μία
κλίση προς ένα σχετικά πένθιμο και επαναλαμβανόμενο ήχο με απαισιόδοξους
στίχους.

Τα παιδιά που αντιπροσωπεύουν αυτού του είδους το στυλ πάσχουν συνήθως από
τραυματικά βιώματα και έχουν την αίσθηση πως δεν περιβάλλονται από αγάπη .Ένας
τέτοιος έφηβος θα εντοπιστεί άμεσα από τα ασημένια κοσμήματα ,τα μαύρα ή τα
σκουρόχρωμα ρούχα καθώς και από το βαμμένο χλωμό δέρμα και τα μαύρα βαμμένα
μάτια.

Ο όρος emo,βγαλμένος από τα αγγλικά, σημαίνει συναισθηματικός. Στα μέσα της
δεκαετίας του 2000 το Ίμο έγινε τρόπος ζωής. Οι Ίμο έχουν ίσια, ξασμένα μαύρα μαλλιά με
μία φράντζα στο πλάι που καλύπτει το ένα ή και τα δύο μάτια, επειδή, όπως λένε, βλέπουν
την ζωή με μισό μάτι. Εξαιτίας της ραγδαίας διάδοσης του Ίμο στιλ πολλές εταιρίες ενδυμάτων και αξεσουάρ εκμεταλλεύθηκαν το γεγονός διαφημίζοντας προϊόντα αποκλειστικά
απευθυνόμενα σε αυτούς.

Κύρια χαρακτηριστικά για να αναγνωρίσουμε αυτά τα παιδιά θα είναι το συγκεκριμένο κούρεμα της εικόνας και αρκετές φορές ,γεγονός απάνθρωπο, αυτοχαρακώματα σε διάφορα μέρη του σώματος.

Οι EMO ποτέ δεν ασχολούνται με τα προβλήματα των άλλων παρά μόνο με τα δικά τους.
Συνήθως αυτά δημιουργούνται από τη συμπεριφορά των γύρω τους και από την αίσθηση
του να είσαι περιθωριοποιημένος από ένα σύνολο. Τους χαρακτηρίζουν επίσης οι τάσεις
αυτοκτονίας ,η κατάχρηση διάφορων ουσιών και οι βόλτες στα κοιμητήρια της περιοχής.
Παρά την ιδιαιτερότητα κάποιου, καλό είναι να μην ξεχνάμε πως πίσω από αυτές τις
φαινομενικά ακατανόητες προτιμήσεις και συμπεριφορές ,υπάρχει μία σοβαρή εξήγηση η
οποία δε θα έπρεπε να είναι κατακριτέα.

 

 

 

 

ΤΟ ΤΕΣΤ

Το τεστ, μια δυστοπική ταινία θρίλερ, επιστημονικής φαντασίας και δράσης ,που κυκ-

κλοφόρησε το 2014, είναι βασισμένο σε μια σειρά μυθιστορημάτων του Τζέιμς Ντάσνερ. Ακολουθούν Οι πύρηνες δοκιμασίες και Η τελική δοκιμασία, που αποτελούν ταύτιση με την σημερινή εποχή, την εποχή της πανδημίας, με μια δόση φαντασίας και υπερβολής. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται  για μια στοιχειώδη κοινωνία εφήβων παγιδευμένων από τότε που θυμούνται τον εαυτό τους σε μια πεδιάδα και τις αλλαγές, καθώς και την ελπίδα διαφυγής από αυτό το μέρος που θα φέρει ο Thomas με την εμφάνισή του εκεί . Η μόνη διέξοδος είναι ο Λαβύρινθος. Κατά τη διάρκεια της μέρας, καθορισμένοι Δρομείς βγαίνουν στον Λαβύρινθο και ψάχνουν ένα δρόμο διαφυγής, επιστρέφοντας πριν να πέσει νύχτα, πριν κλείσουν οι πύλες και πριν αλλάξει η σχεδίαση του. Κάθε στενό  αλλάζει, σχεδιάζοντας ένα άλυτο και ανεξήγητο μοτίβο. Όμως ο Thomas είναι πλέον εδώ και ό,τι ήξεραν πρόκειται να αλλάξει.

 

Εσύ τι πιστεύεις ως έφηβος?

Όλα τα πρόσωπα, τα πράγματα και τα γεγονότα κατατάσσονται σε κατηγορίες. Έτσι και οι
έφηβοι, ο καθένας ξεχωριστά, αντιπροσωπεύουν ένα συγκεκριμένο στυλ. Γνωρίζατε όμως
ότι αυτό το στυλ μπορεί να αποδεικνύει πολλά για το πώς αντιλαμβανόμαστε εμείς, οι
έφηβοι, τον κόσμο γύρω μας; Ας δούμε μαζί κάποιες από τις επικρατέστερες κατηγορίες :

  •  VSCO παιδιά
    Το VSCO σχηματίζει ακρωνύμιο. Είναι ένα αρκετά πρόσφατο στυλ που
    αναπτύχθηκε ραγδαία από τα τέλη του 2019 και έως σήμερα έχει επηρεάσει ένα
    πολύ μεγάλο ποσοστό , κυρίως, των έφηβων κοριτσιών, σε όλο τον κόσμο. Κάποιος
    λίγο μεγαλύτερος θα τα παρομοίαζε σαν μία μίξη των ‘παιδιών των λουλουδιών’
    και των λίγο πιο ελεύθερων ακτιβιστών της δεκαετίας του 1990.

Κάποια από τα πιο κοινά χαρακτηριστικά αυτών των εφήβων είναι: το ποτό
Starbucks ,τα δημοφιλή παπούτσια Vans, η τσάντα πλάτης που πιάνεται και από τις
λαβές και σίγουρα η όρεξη και η ζωντάνια τους για ζωή .Τα παιδιά VSCO ή αλλιώς
στα αγγλικά VSCO girls είναι το κλασικό παράδειγμα ευεξίας και αισιοδοξίας .

Χρησιμοποιούν περίεργες και πιθανότατα ανύπαρκτες
εκφράσεις από τα αγγλικά όπως το ‘and I oops’ και το
‘σξσξσξ’ για τα οποία κανείς δε γνωρίζει την ακριβήσημασία. Φορούν πάντα ανοιχτόχρωμα ρούχα τα οποία
συνδυάζουν με υφασμάτινα λαστιχάκια μαλλιών ,επίσης
γνωστά ως ‘scrunchie’.Δείχνουν τεράστιο ενδιαφέρον
για το μέλλον του πλανήτη και υποστηρίζουν τους
ανθρώπους με διαφορετικές προτιμήσεις γενικότερα.
Μπορεί οι έφηβοι αυτοί να έφεραν ένα κύμα
αναστάτωσης, όταν πρωτοεμφανίστηκαν, αλλά πλέον
δεν είναι τόσοι πολλοί όσο τότε.

Πρωινή ρουτίνα

Είναι γεγονός ότι ειδικά κατά την περίοδο καραντίνας την οποία διανύουμε, οι ρυθμοί έχουν πέσει και ο ελεύθερός μας χρόνος έχει σε έναν βαθμό αυξηθεί. Προκειμένου, λοιπόν, να εκμεταλλευτούμε την κάθε μέρα, αυξάνοντας την παραγωγικότητά μας, είναι απαραίτητο να υιοθετήσουμε μια πρωινή ρουτίνα που θα μας αυξήσει τη διάθεση και θα μας προσφέρει κίνητρο. Αντικαταστήστε παλιές συνήθειες που σας κρατούν πίσω με  καινούριες που θα σας βοηθήσουν να αδράξετε την μέρα. Συγκεκριμένα:

  • Το να ανοίξετε το κινητό σας με το που ξυπνήσετε σκοτώνει την παραγωγικότητα και την καθαρότητα που έχει ο νους το πρωί. Αντί αυτού, επιλέξτε να τεντωθείτε και να πλύνετε με κρύο νερό το πρόσωπό σας για να ξυπνήσετε για τα καλά.
  • Αντί να αφήσετε τον χώρο σας ακατάστατο, φροντίστε να στρώσετε το κρεβάτι σας. Αυτή είναι η πρώτη μικρή νίκη της ημέρας, η οποία θα φέρει και πολλές ακόμη.
  • Πιείτε ένα μεγάλο, δροσερό ποτήρι νερό και φροντίστε τον εαυτό σας, φτιάχνοντας ένα νόστιμο, υγιεινό πρωινό. Είναι σημαντικό το πρωί να ενυδατωνόμαστε και να τρώμε σωστά, προκειμένου να είμαστε γεμάτοι ενέργεια την υπόλοιπη ημέρα.

start your morning with a smile

ΑΝΗΛΙΚΟΙ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

ΑΝΗΛΙΚΟΙ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Το διαδίκτυο επεκτείνεται καθημερινά ανοίγοντας νέους ορίζοντες πληροφόρησης και επικοινωνίας στη ζωή μας, αλλά ταυτόχρονα ελλοχεύουν σε αυτό και σοβαροί κίνδυνοι, ειδικά στους ανήλικους. Επικίνδυνα διαδικτυακά παιχνίδια έχουν εισβάλλει στην καθημερινή πραγματικότητα, απειλώντας ακόμη και τη ζωή τους...

Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο τρόπος λειτουργίας των συγκεκριμένων διαδικτυακών παιχνιδιών αποτελεί μέρος ενός άλλου φαινομένου, του λεγόμενου «grooming», δηλαδή της αποπλάνησης και παραπλάνησης ανηλίκων. Η διαδικασία αυτή πραγματοποιείται διαδικτυακά, ξεκινώντας από άγνωστα αιτήματα φιλίας, ο δράστης προσπαθεί να μειώσει τις αναστολές του παιδιού, δημιουργώντας έτσι ένα συναισθηματικό δεσμό μαζί του, με τελικό σκοπό να τον εμπιστευτεί και να τον θεωρήσει δικό του άνθρωπο.

Η επικινδυνότητα των «παιχνιδιών» λαμβάνει ακραίες διαστάσεις. Από τη λήψη μιας ριψοκίνδυνης selfie σε ένα πολύ ψηλό κτίριο μέχρι παιχνίδια πνιγμού (choking game) ή τις «νεράιδες της φωτιάς», όπου ζητείται από μικρά κορίτσια να ανάψουν το γκάζι στην κουζίνα του σπιτιού τους και να αυτοκτονήσουν, ώστε να γίνουν μετά ... «νεράιδες». Όλες αυτές οι προσκλήσεις απλά αλλάζουν ονόματα και δοκιμασίες, έχουν,  όμως, τον ίδιο σκοπό και στόχο: Να βρουν απήχηση, ανταπόκριση και να οδηγήσουν άτομα στην αυτοτιμωρία τους.

Στη σημερινή εποχή, της συνεχούς και διαρκούς ενημέρωσης, όσο μεγάλη είναι η πληροφόρηση, αντίστοιχη είναι και η παραπληροφόρηση. Για αυτό χρειάζεται σωστή ενημέρωση και ποιοτική επικοινωνία.

Κατά την πλοήγηση στους χώρους του Διαδικτύου είναι καλό να έχουμε υπόψη μας τα παρακάτω:

  • Το Διαδίκτυο είναι κυρίως μια κοινωνία ανθρώπων και κρύβει τους ίδιους κινδύνους που κρύβει κάθε κοινωνία.
  • Οι πληροφορίες που παρουσιάζονται στο Διαδίκτυο δεν είναι πάντα έγκυρες.
  • Η κοινοποίηση των προσωπικών στοιχείων του χρήστη (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνο, φωτογραφία, κωδικοί πρόσβασης, αριθμός πιστωτικών καρτών, email κ.λπ.) να αποφεύγεται.
  • Ποτέ μη δεχτείς να συναντήσεις αγνώστους που γνώρισες στο Διαδίκτυο. Εάν θελήσεις να συναντήσεις κάποιον, φρόντισε αυτό να γίνεται πάντα σε δημόσιο χώρο και με τη συνοδεία του γονιού σου ή ενός ενήλικα τον οποίο εμπιστεύεσαι.
  • Να αποφεύγεις τις ιστοσελίδες για τους «άνω των 18 ετών».
  • Η καλή επικοινωνία των παιδιών με την οικογένεια είναι απαραίτητη ώστε να ενθαρρύνονται να μιλάνε για αυτούς με τους οποίους επικοινωνούν, ανταλλάσσουν μηνύματα και να ενημερώνουν εάν γίνονται θύματα απειλών, εκφοβισμού ή παρενόχλησης οποιασδήποτε μορφής.
  • Η δημιουργία ενός συνόλου από κανόνες χρήσης του Η/Υ αποδεκτών από όλους και η ανάρτηση τους σε εμφανές σημείο δίπλα στον υπολογιστή συντελεί στην προστασία όλων των χρηστών.
  • Στη διεύθυνση http://www.safeline.gr/ έχουμε ίσως τη μοναδική ελληνική ανοικτή γραμμή για καταγγελία παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο. Μη διστάσετε να τη χρησιμοποιήσετε.

ΡΩΤΗΣΕ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟΝ ΛΥΚΟ;

Από τα παιδικά μας χρόνια έως σήμερα έχουμε ακούσει πολλά παραδείγματα κλασικών
παραμυθιών όπου στο τέλος το θύμα είναι σώο και αβλαβές αλλά ποτέ δεν ακούσαμε την
πλευρά του θύτη. Πώς μπορεί κανείς να βγάζει συμπεράσματα, αν δε γνωρίζει και τις δύο
πλευρές;

Στην Κοκκινοσκουφίτσα ,το πασίγνωστο παραμύθι των Αδελφών Γκριμ ,έχουμε δύο
κεντρικά πρόσωπα. Η Κοκκινοσκουφίτσα στον δρόμο για το σπίτι της γιαγιάς της πέρα από
το ξέφωτο συναντά τον
«κακό» λύκο. Στο τέλος της ιστορίας ,αν και υπάρχουν διάφορες
εκδοχές, ο λύκος καταλήγει
ανήμπορος με ένα σωρό
πέτρες στην κοιλιά του.
Καθώς οι Αδελφοί Γκριμ
έζησαν σε μία αρκετά
διαφορετική εποχή από τη
σημερινή δε μπορούσαν να
προβλέψουν πως χρόνια
αργότερα θα υπήρχαν
άνθρωποι να διαψεύσουν
ή ακόμη και να αναιρέσουν όλη την ιστορία που μόχθησαν για να κατασκευάσουν . Αν
όμως θέλουμε να λέμε και να κρίνουμε τα γεγονότα με αντικειμενικότητα, θα πρέπει να
δούμε και τις δύο εκδοχές της ιστορίας .Τι κι αν ο καημένος ο λύκος είχε να φάει μέρες;
Πώς γνωρίζουμε αν ήθελε όντως να φάει την Κοκκινοσκουφίτσα και τη γιαγιά της και όχι να
τις ψυχαγωγήσει με τη μικρή του παράσταση;

Σε ένα ακόμη πολύ γνωστό παραμύθι, «Η Χρυσομαλλούσα και οι τρεις αρκούδες», θα
πάρουμε τα γεγονότα με τη λογική. Παραβλέποντας πως ένα μικρό κοριτσάκι δεν έχει
καμία δουλειά μόνο του στο δάσος και ότι δεν υπάρχουν αρκούδες που μιλάνε. Ποιος θα
έπρεπε να φοβάται; Ένα κορίτσι που μπήκε μέσα στo άγνωστο σπίτι και σχεδόν το διέλυσε
ή οι ένοικοι που μπήκαν και είδαν έναν διαρρήκτη να κοιμάται αμέριμνος στο κρεβάτι τους;

Ιδέες για να ξεπεράσεις τη βαρεμάρα σου στην καραντίνα μακριά από οθόνες.

Όλη αυτή τη δύσκολη περίοδο που περνάμε εμείς, τα παιδιά, λόγω του covid
και λόγω της καραντίνας δεν έχουμε τι να κάνουμε. Οι ιδέες μας εξαντλούνται
και βαριόμαστε πολύ πιο εύκολα, γιατί είμαστε περιορισμένα μέσα σε 4
τοίχους.
Εδώ που τα λέμε αν κάποιος μας έδινε 1€ κάθε φορά που βαριόμασταν θα
ήμασταν πλούσιοι! Τα κακά νέα είναι ότι δεν υπάρχει κανείς που θα μας έδινε
1€. Τα καλά νέα είναι ότι η βαρεμάρα κάνει καλό! Μπορεί να μην το περίμενες
ότι θα διαβάσεις για τα θετικά της βαρεμάρας σε ένα post με τίτλο ιδέες για να ξεπεράσεις την βαρεμάρα σου στην καραντίνα μακριά από οθόνες.Όμως ισχύει γιατί η πλήξη κάνει καλό! Ενεργοποιεί τη φαντασία και τη δημιουργικότητά μας!
Ορίστε μερικές προτάσεις :
1)Φτιάξτε ζύμη και ψήστε κουλουράκια.
2)Φτιάξτε ένα παζλ.
3)Ανοίξτε το ραδιόφωνο, δυναμώστε το και χορέψτε.
4)Γεμίστε τη μπανιέρα με χρωματιστές «σαπουνοβομβες» και χαλαρώστε.
5)Ζωγραφίστε κάτι που σας εκφράζει.
6)Κάντε λίγη γυμναστική.
7)Διαβάστε ένα βιβλίο.
8)Κάντε κολάζ.
9)Φτιάξτε ένα βιβλίο με τις αγαπημένες σας αναμνήσεις.
10) Γράψτε σε ένα χαρτί την αγαπημένη σας στιγμή της κάθε μέρας  και
τοποθετήστε το μέσα σε ένα βάζο. Στο τέλος του μήνα ανοίγετε το βάζο και
ξαναδιαβάζετε τα χαρτάκια, έτσι ώστε στο τέλος να έχετε χαρούμενες
σκέψεις.

HAPPY | The Happy Movie

Ο Κύριος «Κ»

Ο Κύριος «Κ»

Η ιστορία μου ξεκινά περίπου από τα μέσα του περσινού χειμώνα σε ένα μακρινό χωριό της Κίνας, τη Γιουχάν.

. Καθημερινά πήγαινα στο σχολείο με την ξαδέρφη μου την Γρίπη. Οι συμμαθητές μου ήταν ο Πυρετός, ο Βήχας, το  Ρίγος ,η Μύξα ,η Σαλμονέλα και ο Στρεπτόκοκκος. Τη δασκάλα μου τη λέγανε Ανεμοβλογιά. Το μάθημά της ήταν τόσο   βαρετό..! Δεν σταματούσε να μας μιλά για τα αντισώματα, να προσέχουμε την επαφή μας με τους ανθρώπους και μπλα…μπλα…μπλα…. άλλα τόσα βαρετά….Με καλούσαν στο γραφείο και η διευθύντρια, η κυρία Ιλαρά, μου έλεγε συνεχώς να προσέχω, γιατί ήμουν ένας δυνατός ιός και άθελα μου μπορούσα να προκαλέσω πολλά προβλήματα. Μέσα μου ήξερα πως ήμουν δυνατός, μπορούσα να κυβερνήσω τον κόσμο και, γιατί όχι, όλο τον πλανήτη…….

Μια μέρα στο εργαστήρι της χημείας, ενώ οι υπόλοιποι έκαναν ένα πείραμα για βιταμίνες, εγώ δοκίμασα και έφτιαξα ένα μείγμα από μια συνταγή που μου είχαν δώσει οι φίλοι μου, ο Φόβος και ο Πανικός. Μόλις το ήπια, άρχισα να δυναμώνω κι άλλο, έγινα κατακόκκινος, πέταξα γουρλωτά ματιά σε όλο μου το σώμα που έμοιαζαν με κορώνα…. μεταλλάχτηκα!!! Από ιός έγινα πλέον ένας αδίστακτος Κορωνοιός…..

Ήμουν έτοιμος να αλλάξω τον κόσμο και να τον κάνω όπως ήθελα εγώ. Έκανα μια δοκιμή στην πόλη μου.. Πέταξα από ρουθούνι σε ρουθούνι, από στόμα σε στόμα, από χέρι σε χέρι, από σπίτι σε σπίτι. Οι άνθρωποι έπεφταν κάτω δέκα-δέκα, ξεροί. Πέταξα και σε άλλες πόλεις, σε άλλες χώρες, πέρασα από ωκεανούς, διέσχισα ηπείρους…. Σε ένα χρόνο κατάφερα να τους κλείσω όλους στα σπίτια τους, να μην αγκαλιάζονται, να μην κυκλοφορούν,  να μη δουλεύουν, να μην πηγαίνουν στο σχολείο,  να χαιρετιούνται με τους αγκώνες.. Τέτοια επιτυχία δεν την περίμενα…. !! Όλοι μιλούσαν για τον τρομερό Κορωνοιό που δε νικιέται. Γιατροί, επιστήμονες, και πολιτικοί τα βάλανε κάτω για να με σταματήσουν μα δεν κατάφερναν απολύτως τίποτα!

Ακόμα και σήμερα που σας τα διηγούμαι όλα αυτά θα συνέχιζα να κυβερνώ, αν τα παιδιά της Ελλάδας δεν είχαν τη φαεινή ιδέα να ανατρέξουν στα βιβλία του μακρινού παρελθόντος τους, αυτά του Ιπποκράτη, και δεν ανακάλυπταν το φάρμακο που αυτός ανακάλυψε πρώτος, <<το προλαμβάνειν και τη σωστή διατροφή>>, ικανό για την εξόντωσή μου. Χωρίς να το καταλάβω… το διέδωσαν παντού!! Έτσι σταμάτησαν σιγά-σιγά να αρρωσταίνουν και άρχισαν να βγαίνουν από τα σπίτια τους. Δε θα το πιστέψετε!! Με συνέλαβαν και αυτή τη στιγμή σας αφηγούμαι την ιστορία μου κλεισμένος μέσα σε ένα μεταλλικό κουτί που βρίσκεται σε έναν καταψύκτη, ούτε ξέρω πού, στους--80°C, παρέα με άλλα ξαδέρφια μου που τα συνέλαβαν παλιότερα!!!!!!!.

 

Φράσεις εφήβων που υποδηλώνουν τοξική σχέση με το φαγητό

Κατά την εφηβεία αδιαμφισβήτητα το σώμα μας αλλάζει. Ειδικά στην εποχή μας, κατά
την οποία βομβαρδιζόμαστε από εικόνες που προβάλλουν τα πρότυπα ομορφιάς, συχνό
είναι το φαινόμενο πολλοί έφηβοι να αναπτύσσουν ανασφάλειες για την εμφάνισή τους
και διατροφικές διαταραχές, καθώς αυτό που βλέπουν στον καθρέφτη δεν συμβαδίζει με
τα ιδανικά κορμιά τα οποία συναντούν παντού στα κοινωνικά δίκτυα. Ως έφηβη λοιπόν,
έχοντας δει πολλές συνομήλικές μου να προσεγγίζουν το θέμα του φαγητού ως συνάρτηση
της εικόνας που έχουν για το σώμα τους αλλά και την αξία τους ακόμη, σας παρουσιάζω
φράσεις που ακούγονται συχνά και υποδηλώνουν μια ανθυγιεινή σχέση με αυτό, καθώς και
την άποψή μου για αυτές.

«Ασκούμαι για να κάψω όσα έφαγα»

Η άσκηση είναι ένα δώρο στο σώμα μας. Θα έπρεπε ο στόχος μας να μην είναι να
κάψουμε θερμίδες, αλλά να ευχαριστηθούμε την διαδικασία, να νιώσουμε όμορφα, να
εκτονωθούμε. Άλλωστε, κατά την άσκηση απελευθερώνεται ενδορφίνη, μια ορμόνη που
συμβάλλει στην ευεξία και την καλή μας διάθεση.

«Μετράω με ακρίβεια την παραμικρή θερμίδα του φαγητού που καταναλώνω»

Το ιδανικό θα ήταν να ακούμε το σώμα μας σχετικά με τις ποσότητες που θα
καταναλώσουμε και να επιλέγουμε στην καθημερινότητα μας τροφές που μας κάνουν
αντικειμενικά καλό αλλά και τροφές που μας ευχαριστούν και ικανοποιούν τις λιγούρες
μας. Δεν υπάρχει λόγος για πανικό και υστερία. Οι θερμίδες είναι μονάδα ενέργειας και το
φαγητό είναι το καύσιμο του οργανισμού μας, δεν πρέπει να το τρέμουμε.

«Αποκλείω συγκεκριμένα φαγητά από τη διατροφή μου με τον φόβο ότι θα με
παχύνουν»

Δεν θα πρέπει κανένα φαγητό να γίνεται μπαμπούλας. Άλλες τροφές είναι πιο πυκνές
θερμιδικά και άλλες όχι, άλλες πιο πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά και άλλες όχι. Είναι
καλύτερο να απολαμβάνουμε όλες τις τροφές με μέτρο, παρά να αναπτύσσουμε αισθήματα
ενοχής.

  Συμπερασματικά, η σχέση με το φαγητό είναι αρκετά ιδιαίτερη για μεγάλο αριθμό
εφήβων. Τέτοιοι χαζοί «κανόνες» δημιουργούν ένα αίσθημα ενοχής και υποσκάπτουν την
αυτοεκτίμηση. Καλό θα είναι οι έφηβοι να καταναλώνουν από όλες τις τροφές με μέτρο,
προσέχοντας ταυτόχρονα την υγεία τους και χωρίς να υποβάλλουν τον εαυτό τους σε
τέτοια ταλαιπωρία με τις υπερβολές.

Οι ερωτήσεις των γονέων στους εφήβους

Αγαπητοί μαμά και μπαμπά,
Είμαι έφηβος. Δεν είμαι τέλειος και ούτε θα είμαι. Τα μαθήματα δυσκόλεψαν, τα
φροντιστήρια αυξήθηκαν, το άγχος μεγάλωσε και οι ώρες της μέρας δεν μου φτάνουν.
Ξυπνάω νωρίς το πρωί, πηγαίνω στο σχολείο, γυρίζω στο σπίτι και, πριν ακόμη πάει
απόγευμα, έχω ξεκινήσει να διαβάζω. Όταν πλέον έχω τελειώσει, έξω έχει πέσει η
νύχτα. Θέλω λίγο χρόνο για μένα. Κάθομαι να δω μία ταινία, ώστε να αφιερώσω λίγο
χρόνο και στον εαυτό μου. Όταν πέφτω στο κρεβάτι, θυμάμαι όλα αυτά που έχω να
κάνω για αύριο και δεν μπορώ να κοιμηθώ. Φοβάμαι... Φοβάμαι πως η μέρα που
ξημερώνει ίσως είναι χειρότερη και από τη σημερινή...

 

[Μπαμπάς]- τι κάνεις όλη μέρα στο δωμάτιό σου;
Η αλήθεια είναι πως ούτε και εγώ είμαι σίγουρος. Αν δεν έχω διάβασμα ή φροντιστήριο,
πιθανότατα να βλέπω μία ταινία ή ακούω μουσική. Πειραματίζομαι με ό,τι βρω μπροστά
μου και τις λίγες ώρες ξεκούρασης που μου απομένουν, νομίζω, πως έχω το δικαίωμα να
μη θέλω να συμμαζέψω το δωμάτιό μου. Θέλω να περάσω καλά έστω και μόνος μου,
αφού δεν μπορώ να βγω έξω. Θέλω να έχω τη ψευδαίσθηση πως ο χρόνος σταμάτησε και
εγώ δεν έχω να ανησυχώ για το αύριο.

[Μαμά]- νομίζω δεν επικοινωνούμε πλέον όπως παλιά!
Έχεις δίκιο. Πέρασαν τα χρόνια και εγώ άλλαξα. Δεν είμαι εκείνο το παιδάκι που θα σε
ρωτούσε για το κάθε τι και που θα προσπαθούσε να σε κάνει να γελάσεις με μία ζωγραφιά
που έφτιαξε στο σχολείο. Καλά -καλά πια δεν χαμογελάω εγώ. Όπως και εσύ, όταν έφυγες
από την ποδιά της γιαγιάς, έτσι και εγώ τώρα θέλω να δείχνω ανεξάρτητος. Θέλω να κάνω
πράγματα μόνος μου για να προετοιμάζομαι για τη ζωή που με περιμένει.