Ελληνικά

Εργασίες από 3η ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ – “Γελοιογραφία του δασκάλου μου” – ΣΤ’ τάξη

Σε αυτή την εργασία ζητήθηκε από τους μαθητές να σχεδιάσουν μια γελοιογραφία με θέμα τον δάσκαλο των εικαστικών. Δόθηκε πρόσβαση σε εικόνα, λιγάκι κουνημένη όμως.... Επισημάνθηκε ότι στη γελοιογραφία, ΠΡΕΠΕΙ να σατυρίσουμε το θέμα μας, αλλά ΠΡΕΠΕΙ επίσης να βρούμε τρόπο να το κάνουμε, χωρίς να βγάζουμε κακία, μίσος ή να προσβάλλουμε.

Απολαύστε τις έξυπνες και καλοσχεδιασμένες γελοιογραφίες όσων μαθητών συμμετείχαν.

“Το ποπ πορτρέτο μου”, εμπνευσμένο από τον Άντυ Γουόρχολ

Σε αυτή την εργασία ακολουθώντας τα βήματα του ψηφιακού διδακτικού σεναρίου που βρίσκεται  εδώ επεξεργαστήκαμε ψηφιακά 4-5 φωτογραφίες του προσώπου μου με διαφορετική έκφραση, αποδίδοντας το με διαφορετικά χρώματα κάθε φορά (οι μαθητές της Ε' τάξης  μόνο 1 ), ακολουθώντας την τεχνική προσέγγιση του Άντι Γουόρχολ.  Ιδιαίτερα για τους μαθητές της ΣΤ' τάξης, στόχος ήταν να δημιουργηθεί ένα αρχείο κινούμενων εικόνων που θα τους αποδοθεί κατά την αποφοίτησή τους, σαν μια εικαστική επετηρίδα.
Δυστυχώς η ανταπόκριση ήταν μικρή, αλλά τα αποτελέσματα μας ανταμοίβουν.

“Με τι θέλω να έρθω σε επαφή – τι θέλω να αγγίξω”

Οι μαθητές της Ε' και της ΣΤ' τάξης παρατήρησαν το χέρι με το οποίο δεν γράφουν, και το σχεδίασαν όσο πιο πιστά μπόρεσαν. Στη συνέχεια πρόσθεσαν τις σκιές που δημιουργούνται πάνω του, προκειμένου να αποδοθεί ο όγκος του. Στο τέλος συμπλήσωσαν το χώρο της εικόνας απαντώντας στο ερώτημα "Με τι θέλω να έρθω σε επαφή - τι θέλω να αγγίξω". Όπως καταλαβαίνετε η άσκηση αυτή έχει πολλά να μας προσφέρει ειδικά στις σημερινές συνθήκες.
Προτεινόμενα υλικά: μολύβι.